hvornår skal man bruge -st -nd -rd -th i dato på engelsk hvad er reglerne

annika svendsen

Hjælp.
Er der nogle der kan forklar mig reglerne for de engelske dato hvornår man skal skrive. -st -nd .rd -th.

Leif Neland

annika svendsen tastede følgende:
> Hjælp.
> Er der nogle der kan forklar mig reglerne for de engelske dato hvornår man
> skal skrive. -st -nd .rd -th.

Det er det samme som for almindelige ordenstal.
First = 1st
Second = 2nd
Third = 3rd
Fourth = 4th
Fifth = 5th
osv, alle efter third hedder -th.
Dvs, det er det sidste ciffer, der tæller, så
Twentyfirst = 21st

Men 11th,12th,13th, fordi det er elleventh, ikke
ten-first,ten-second,tebn-third.

Leif

--
Je suis Charlie

annika svendsen

Den tirsdag den 10. marts 2015 kl. 12.12.31 UTC+1 skrev annika svendsen:
> Hjælp.
> Er der nogle der kan forklar mig reglerne for de engelske dato hvornår man skal skrive. -st -nd .rd -th.

1000 tak det var jo ikke så svært når det bliver forklaret ;-)