Spørgsmål til musikfreaken....

Troels

Hej
Hver måned i Gaffa er der til sidst i bladet en række spørgsmål omkring
musik, som bliver stillet til en kendt dansker. Jeg synes det kunne være
meget sjov at høre andres svar til dem, så her kommer de hvis nogen har
lyst:-)

Kommer du fra et hjem med klaver?

Spiller du selv et instrument?

Synger du i badet?

Har du nogensinde drømt om at blive musiker?

Hvad betyder musik for dig?

Hvor mange hyldemeter fylder din musiksamling?

Hvad er din yndlingsplade?

Hvad er den mest pinlige plade, du har stående i din samling?

Hvilken sang vil du vælge på karaokebaren?

Hvilken sang forbinder du med din første forelskelse?

Hvad er den perfekte musik til en erotisk aften?

Hvad hører du helt søndag morgen?

Hvilken sang får dig stensikkert på dansegulvet?

Hvad er den første sang, du kan huske?

Hvilken sang kan få tårerne frem i øjnene på dig?

Hvilken musik skal spilles til din begravelse?

Har du været i operaen?

Hvad har været din bedste koncertoplevelse?

Har du nogensinde været på festival?

Hvis du skulle på date med en musiker, hvem skulle det så være?

Hold op hvor kan man kede sig sådan en fredag aften? Var det nogle gode
julefrokoster I var til? ;-)
Når.. håber der kommer et par svar:-)

/Troels

Kåre Weng Madsen

"Troels" skrev i en meddelelse

Det er sikkert ikke sjovt for ret mange andre men nu kommer mine svar
alligevel....

> Kommer du fra et hjem med klaver?

Ja

> Spiller du selv et instrument?

Ja, bas

> Synger du i badet?
Ja

Har du nogensinde drømt om at blive musiker?

Ja

> Hvad betyder musik for dig?

Afslapning, stemningsskabende, beroligende og humørspredende - musik
underbygger en stemning - musik er en nødvendighed for mit humør!

> Hvor mange hyldemeter fylder din musiksamling?

ca. 4 meter med CDer

> Hvad er din yndlingsplade?
K´s Choice - Cocoon Crash

> Hvad er den mest pinlige plade, du har stående i din samling?

Ace of Base - Happy Nation, mest fordi jeg syntes den var god da jeg købte
den, men når sandhedens skal frem har jeg aldrig rigtigt hørt den

> Hvilken sang vil du vælge på karaokebaren?

Jeg synger ikke karaoke

> Hvilken sang forbinder du med din første forelskelse?

Pat Bennetar - We belong

> Hvad er den perfekte musik til en erotisk aften?

Lige nu: Nora Jones, men ellers er Lars HUG og Kiss and hug from a happy boy
et godt bud

> Hvad hører du helt søndag morgen?

Kronsj....

> Hvilken sang får dig stensikkert på dansegulvet?

House of Pain - Jump Around eller hvad som helst med The Blues Brothers

> Hvad er den første sang, du kan huske?

Habba habba sut sut.... hvorfor ved jeg sgu ikke...

> Hvilken sang kan få tårerne frem i øjnene på dig?

Mange.... men i hvert fald The Promise med Tracy Chapmann

> Hvilken musik skal spilles til din begravelse?

Anne Linnet - Forårsdag

> Har du været i operaen?

Ja, jeg var den eneste der ikke sov

> Hvad har været din bedste koncertoplevelse?

Skunk Anansie Roskilde 1999 eller Alanis Morisette i Forum i forum samme år.
Men der er mange gode... Travis på Grøn scene i 2000 og igen i år på Orange
var også gode oplevelser.... Live i LilleVega efteråret 1999...

> Har du nogensinde været på festival?

Roskilde 97, 99, 00, 01, 02 og Midtfyns 00 og 01 samt Skanderborg en enkelt
gang for flere år siden.

> Hvis du skulle på date med en musiker, hvem skulle det så være?

Madonna - uden tvivl

Kåre

kautaq

Troels wrote:

> Kommer du fra et hjem med klaver?

Nope. Radio og guitar.

> Spiller du selv et instrument?

Jepper.

> Synger du i badet?

Jepper.

> Har du nogensinde drømt om at blive musiker?

Ingen drømme her og jeg er ikke musiker, men spiller
musik og komponerer.

> Hvad betyder musik for dig?

A lot!

> Hvor mange hyldemeter fylder din musiksamling?

For mange.

> Hvad er din yndlingsplade?

This one's called I just can't be happy today

> Hvad er den mest pinlige plade, du har stående i din samling?

Den ejer jeg ikke.

> Hvilken sang vil du vælge på karaokebaren?

What a wonderfull world.

> Hvilken sang forbinder du med din første forelskelse?

Poptones (7:45)

> Hvad er den perfekte musik til en erotisk aften?

Burt Bacharach.

> Hvad hører du helt søndag morgen?

The Stranglers.

> Hvilken sang får dig stensikkert på dansegulvet?

I just can't be happy today.

> Hvad er den første sang, du kan huske?

I don't remember
I don't recall
I've got no memories
from anything at all

> Hvilken sang kan få tårerne frem i øjnene på dig?

I just can't be happy today.

> Hvilken musik skal spilles til din begravelse?

Lille sommerfugl.

> Har du været i operaen?

Nope.

> Hvad har været din bedste koncertoplevelse?

Tuxedomoon.

> Har du nogensinde været på festival?

All the time.

> Hvis du skulle på date med en musiker, hvem skulle det så være?

Sofie Bonde.

--
Mike http://home2.inet.tele.dk/kautaq

Troels Plougmann Olsen

> Kommer du fra et hjem med klaver?

Klaver og klaver... Vi har 2 keyboards - min fader har Roland G-800, jeg har
Casio WK-1300.

> Spiller du selv et instrument?

Keyboard - og guitar (akkorder)

> Synger du i badet?

Shit happens ;o) Så ja.

> Har du nogensinde drømt om at blive musiker?

Nej.

> Hvad betyder musik for dig?

En del - kan da godt lide at spille klaver/keyboard - der er så mange gode
melodier at spille. Musik som sådan betyder da også noget for mig, når jeg
sidder ved computeren og skriver stil... Hvis I vil vide det kører Shania
Twain - I'm Gonna Getcha.

> Hvor mange hyldemeter fylder din musiksamling?

Ikke mere end 30-35 cm eller sådan noget... Har ikke penge til musik - og
ikke nerver til, specielt i disse Antipiratgruppe tider, at hente musik ned
(kunsterne skal jo have deres penge)...

> Hvad er din yndlingsplade?

P.T Avril Lavigne - Let's go.

> Hvad er den mest pinlige plade, du har stående i din samling?

Slipknot (har aldrig hørt den, det var en hadegave fra vennerne der ved jeg
ikke kan døje sådan noget musik).

> Hvilken sang vil du vælge på karaokebaren?

Avril Lavigne - sk8er boi
eller
Meredith Brooks - Bitch

> Hvilken sang forbinder du med din første forelskelse?

Bumbum... Dén var hård... De første 2 forelskelser er sket indenfor det
sidste år... Måske Shakira - Whenever, Wherever.

> Hvad er den perfekte musik til en erotisk aften?

Den har jeg (desværre) til gode...

> Hvad hører du helst søndag morgen?

Hvis jeg skal sparkes igang bliver det nok noget alá Avril Lavigne - sk8er
boi. Eller måske Scatman - The Scatman Song :-)

Skal det gå lidt langsommere - Texas: Summer Son.

Og en mellemting - Timo Maas - To Get Down (de fleste kender den fra Xider
reklamen)

> Hvilken sang får dig stensikkert på dansegulvet?

Argh - I kan nok gætte det - Avril Lavigne - Sk8er boi - kan godtnok ikke
danse, men det kan Avril heller ikke - så det passer jo meget godt ;o)

> Hvad er den første sang, du kan huske?

Der skal vi nok tilbage til Larsen's Joanna (tag mig med...)

> Hvilken sang kan få tårerne frem i øjnene på dig?

Ingen sang har endnu præsteret dét - men Tim Christensen - Right Next To The
Right One er en der godt kan ramme mig - lidt ligesom TATU - All The Things
She Said - en sang om lidt forvirrede følelser...

> Hvilken musik skal spilles til din begravelse?

Hvertfald ikke dødsmarchen ;o) Måske noget alá... Ja - ved det faktisk ikke,
men en interessant tanke!

> Har du været i operaen?

Nope... (har ikke ører til det ;o))

> Hvad har været din bedste koncertoplevelse?

Det begrænser sig til Lars Lilholt (har ikke været til de store koncerter
endnu :o() og lad mig sige - jeg bryder mig altså ikke om Lars Lilholt.

> Har du nogensinde været på festival?

Nej :'o(

> Hvis du skulle på date med en musiker, hvem skulle det så være?

Avril Lavigne (her passer alderen jo også ;o))

Så bottom line: Kan godt lide Avril Lavigne - men er osse lidt pjattet med
TATU - All the Things she Said.

Hvad er jeres mening om Avril Lavigne?

// Troels

Karina Hjorth

Here goes:

> Kommer du fra et hjem med klaver?

Nej

> Spiller du selv et instrument?

Ja, bas

> Synger du i badet?
Ja - og har gerne radioen kørende samtidig

> Har du nogensinde drømt om at blive musiker?

Ja

> Hvad betyder musik for dig?

Godt humør, glæde og noget, man kan være sammen om

> Hvor mange hyldemeter fylder din musiksamling?

Ca. 3―

> Hvad er din yndlingsplade?
Lige nu er det Outlandish' Bread and Barrels of water

> Hvad er den mest pinlige plade, du har stående i din samling?

Mek Pek & The Allrights - Check min mambo

> Hvilken sang vil du vælge på karaokebaren?

American Pie

> Hvilken sang forbinder du med din første forelskelse?

Æææhmmm lidt pinligt, men Whigfield's Saturday Night

> Hvad er den perfekte musik til en erotisk aften?

Enhver ægte looooove song

> Hvad hører du helt søndag morgen?

Ingenting - der sover jeg....

> Hvilken sang får dig stensikkert på dansegulvet?

Jeg danser ikke (ret meget), men er der en god rytme, så trækker det.

> Hvad er den første sang, du kan huske?

Udover diverse børnesange som Per Syvspring og andre sanglege vil jeg tro,
det er Shubidua's Den Grønne.

> Hvilken sang kan få tårerne frem i øjnene på dig?

Eric Clapton's Tears in Heaven

> Hvilken musik skal spilles til din begravelse?

Shubidua's Stjernefart

> Har du været i operaen?

Nej

> Hvad har været din bedste koncertoplevelse?

Poul Krebs i Rds 1998 og Shubidua i Odense 2000

> Har du nogensinde været på festival?

Ja, men ikke med overnatning

> Hvis du skulle på date med en musiker, hvem skulle det så være?

Kim D. eller Robbie W.

id...@worldonline.dk

Troels Plougmann Olsen wrote:
> Hvad er jeres mening om Avril Lavigne?

Rimelig god plade hun har lavet,nogle gode numre og nogen lidt mere
anonyme. Jeg tror hun kan blive til noget rigtigt stort.

Mvh

Bruno

Ps. Jeg er sikker på mine naboer hader Sk8ter boy :-)

Peter Brandt Nielsen

Troels skrev:

> Kommer du fra et hjem med klaver?

Ja, men der blev sjældent spillet på det.

> Spiller du selv et instrument?

Nej.

> Synger du i badet?

Nej, men andre steder i hjemmet.

> Har du nogensinde drømt om at blive musiker?

Mja. Måske sangskriver.

> Hvad betyder musik for dig?

Kilde til fascination i hverdagen - fascinationen er kunstens og ofte
menneskets drivkraft.

> Hvor mange hyldemeter fylder din musiksamling?

For få.

> Hvad er din yndlingsplade?

Denne quiz har nogle svære spørgsmål. Lad os sige, det er delt mellem
f.eks. Michael Jacksons Dangerous, Mariah Careys Music Box og Whitney
Houstons The Bodyguard.

> Hvad er den mest pinlige plade, du har stående i din samling?

Jeg har en masse kassettebånd stående i kasser, og der er da nogle
grufuldheder imellem. Hvorfor var det egentlig, man købte et helt
album med noget, der kaldte sig "2 Brothers on the 4th Floor"?

> Hvilken sang vil du vælge på karaokebaren?

Jeg synger aldrig karaoke. Hvis det var en drøm, så ville jeg synge
min store, passionsfyldte udgave af I Will Always Love You ...

> Hvilken sang forbinder du med din første forelskelse?

Englesang. ;-)

> Hvad er den perfekte musik til en erotisk aften?

Lucy Pearl eller lignende.

> Hvad hører du helt søndag morgen?

Mig selv snorke.

> Hvilken sang får dig stensikkert på dansegulvet?

Endnu ikke-eksisterende. En udfordring for pladebranchen!

> Hvad er den første sang, du kan huske?

Elefantens vuggevise.

> Hvilken sang kan få tårerne frem i øjnene på dig?

Jeg græder ikke, jeg bliver melankolsk. Stevie Wonders Lately, Elton
Johns Sorry Seems To Be The Hardest Word m.fl.

> Hvilken musik skal spilles til din begravelse?

Jeg får Whitney, Aretha og Alicia til at komme og synge en lille sang.

> Har du været i operaen?

Ja, adskillige gange. Og det er altid sjovt og fascinerende.

> Hvad har været din bedste koncertoplevelse?

Angie Stone eller Alicia Keys, begge i år.

> Har du nogensinde været på festival?

Ikke en af de 'rigtige' festivaller, nej. Ofte er musikgenrevalget
forskudt lidt for meget i forhold til, hvad jeg er interesseret i.

> Hvis du skulle på date med en musiker, hvem skulle det så være?

Tøsespørgsmål.

--
Peter Brandt Nielsen / http://brandtnielsen.adr.dk
»Were this an innocent and just world, I would never have heard of

Åge Halldorsson

Troels <tllund@[nof******spam]hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:as8s18$bfe$1...@sunsite.dk...

> [...]
> musik, som bliver stillet til en kendt dansker. Jeg synes det kunne være
> meget sjov at høre andres svar til dem, så her kommer de hvis nogen har

SV: Nix

> Spiller du selv et instrument?
SV: Ja, båndoptager - hahaha

> Synger du i badet?
SV: Nej, skråler nærmest

> Hvad betyder musik for dig?

SV: Underholdning

> Hvor mange hyldemeter fylder din musiksamling?

SV: Ca. 5 meter

> Hvad er din yndlingsplade?
SV: Ikke nogen bestemt, alt med Kandis

> Hvad er den mest pinlige plade, du har stående i din samling?

SV: L. Ron Harald, fra Sønderjylland

> Hvilken sang vil du vælge på karaokebaren?

SV: Aner ikke hvad det betyder

> Hvad er den perfekte musik til en erotisk aften?

SV: Host-host. Jeataime, hvis det staves sådan

> Hvad hører du helt søndag morgen?

SV: Tilfældige cd-er i forskellige genrer. Måske Kandis, Jan og Sunny Boys,
Blue Hawai eller fed country

> Hvad er den første sang, du kan huske?

SV: Ved landsbyens gadekær. Den startede mit musikalske liv i sommeren
1966 - samtidig med "Den danske bølge" brød i gennem med Keld og æslerne,
rocking Ghost, og alt det der.

> Hvilken sang kan få tårerne frem i øjnene på dig?

SV: Skomager Anton, med Vikingarna

> Hvilken musik skal spilles til din begravelse?

SV: Ligeglad. Jeg skal ikke selv høre det.

> Har du været i operaen?

SV: NEJ

> Hvad har været din bedste koncertoplevelse?

SV: Teach In, i Tivoliland Ålborg. De havde lige vundet grand-prixet med
"DingAdong". Men også "Walkers" samme sted.

> Har du nogensinde været på festival?

SV: Jepper. I 2001 var jeg til "Blå Fjord Rock" i Nykøbing Mors, hvor jeg
hørte "Rock Nalle" (Goe gamle fru Olsen) og "Jutlandia" (Kærlighedsvisen).
Jutlandia kom med på afbud med få timers varsel fordi en anden
dansktopgruppe blev forhindret i sidste øjeblik. Fed musik de spillede
dengang. De startede op med "Gid du var i Skanderborg. Desuden er jeg til
den legendariske dansktopfestival hvert år i Vilsund, ved Mors, hvor jeg
sidste år hørte Kandis / Kim og hallo / Jodle Birge, både tirsdag, onsdag og
torsdag.

> Hvis du skulle på date med en musiker, hvem skulle det så være?

SV: Øhhhhhh..........Hmmm... Tjahhh.. hvad med Nicole (Jeame la vie) eller
så`n noget i den retning

> Hold op hvor kan man kede sig sådan en fredag aften? Var det nogle gode
julefrokoster I var til? ;-)

SV: Nej

Peter Brandt Nielsen

Troels Plougmann Olsen skrev:

> Hvad er jeres mening om Avril Lavigne?

Hun er sød. Hittene er helt i orden. Jeg har spekuleret lidt på, i
hvor høj grad hun er stylet til rollen som rock-teen-tøs, for det
lader til at være et imagemæssigt kup.

--
Peter Brandt Nielsen / http://brandtnielsen.adr.dk

»Every birthday I've had since I was ten years old has
been a complete disaster. I'm talking gut-wrenching, soul-
searching, question-the-universe agony!«
»Well, at least you're not being dramatic about it.«

Peter Brandt Nielsen

Troels skrev:

> [...]
> omkring musik, som bliver stillet til en kendt dansker. Jeg synes
> det kunne være meget sjov at høre andres svar til dem, så her

Hvornår kommer de rigtige svar?

--
Peter Brandt Nielsen / http://brandtnielsen.adr.dk

»Ligesom man aldrig kan blive for gammel til at lære noget nyt, kan
man vel heller ikke være for ung til at lære noget gammelt.«

Troels Plougmann Olsen

> Rimelig god plade hun har lavet,nogle gode numre og nogen lidt mere
> anonyme. Jeg tror hun kan blive til noget rigtigt stort.

Yup - det bliver hun også - hun har bare cooool factor :o)

> Ps. Jeg er sikker på mine naboer hader Sk8ter boy :-)

Tror ihvertfald min mor og far hader den (og mine udpinte Cambridge FPS1600
højtt)

// Troels

Troels Plougmann Olsen

> Hun er sød. Hittene er helt i orden. Jeg har spekuleret lidt på, i
> hvor høj grad hun er stylet til rollen som rock-teen-tøs, for det
> lader til at være et imagemæssigt kup.

Det kan der være noget om... En ting er sikkert - som jeg svarede Bruno, har
Avril altså bare Cool Factor - og hun er for hård til den rolle ;o) Og så er
hun altså... Ja, bare pæn :)

// Troels

Troels Plougmann Olsen

> Hvornår kommer de rigtige svar?

Haha :o)

// Troels

Robert Piil

On Sat, 30 Nov 2002 00:08:21 +0100, "Troels"
<tllund@[nof******spam]hotmail.com> wrote:

>Kommer du fra et hjem med klaver?

Ja, men ingen af mine forældre kunne spille på det, og det stemte kun
næsten.

>Spiller du selv et instrument?

Ja, mest bas (Vi ser ud til at være i flertal i denne tråd)

>Synger du i badet?

Nej.

>Har du nogensinde drømt om at blive musiker?

Ja, og jeg var uendeligt tæt på at prøve at gøre det til min levevej.

>Hvad betyder musik for dig?

Store oplevelser, og nogle gange forskellen på en god og en dårlig
dag.

>Hvor mange hyldemeter fylder din musiksamling?

ca. 5.

>Hvad er din yndlingsplade?

Weather Report: "Heavy weather"

>Hvad er den mest pinlige plade, du har stående i din samling?

Jeg har ingen plader jeg er flov over at eje, men nogle bliver ikke
spillet meget.

>Hvilken sang vil du vælge på karaokebaren?

Ingen, jeg ville aldrig overveje at stille op. Hvis de havde lavet
bas-kareoke-barer, ville jeg vælge Teen Town.

>Hvilken sang forbinder du med din første forelskelse?

Sjovt nok, ingen.

>Hvad er den perfekte musik til en erotisk aften?

Beethovens 5. klaverkoncert, 2. sats.

>Hvad hører du helt søndag morgen?

Helst?

Ingen specille morgenpreferencer. Det kunne ligesågodt være noget
syret jazz, som lidt god pop-musik.

>Hvilken sang får dig stensikkert på dansegulvet?

Brudevalsen (vi skal jo have klippet hul i de sokker). Ellers danser
jeg kun nødtvunget.

>Hvad er den første sang, du kan huske?

Rapanden Rasmus.

>Hvilken sang kan få tårerne frem i øjnene på dig?

What a wonderful world. Jeg kan stadig huske den første gang jeg
lyttede til det nummer bevidst. Da jeg hørte trompetsoloen, vidste jeg
for første gang, hvad jazz egentlig gik ud på.

Et andet bud kunne være Isn't she lovely.

>Hvilken musik skal spilles til din begravelse?

"Liberty City" med Jaco Pastorius' Word of Mouth-band kunne være et
godt bud. Der må gerne være lidt gang i den.

>Har du været i operaen?

Ja.

>Hvad har været din bedste koncertoplevelse?

Av, den var svær.

Sanatana på Provstejorden i Aalborg omkring '90, hvor hans
opvarmningsband var gået i opløsning, og han følte sig forpligtet til
at fylde tiden ud, og derfor spillede et sæt på tre timer.

>Har du nogensinde været på festival?

Jep.

>Hvis du skulle på date med en musiker, hvem skulle det så være?

Alberte måske, hun er så sød.

>Hold op hvor kan man kede sig sådan en fredag aften? Var det nogle gode
>julefrokoster I var til? ;-)

Just hjemkommet fra arbejde, og ganske ædru.

>Når.. håber der kommer et par svar:-)

Tjo, men jeg ved ikke hvor interessant det er for andre.

--
Robert Piil
http://piil.org

Troels Plougmann Olsen

> SV: L. Ron Harald, fra Sønderjylland

Hov hov, har du nå'ed imo'j mæ' o' min kadætt?

// Trowls

Robert Piil

On Sat, 30 Nov 2002 01:20:54 +0100, "Åge Halldorsson"
<halld...@post.tele.dk> wrote:

>SV: Host-host. Jeataime, hvis det staves sådan

Næsten. Je T'amie. (jeg dig elsker, direkte oversat)

"Je T'Amie, Moi Non Plus" hed sangen vist.

Karina Hjorth

> SV: Jepper. I 2001 var jeg til "Blå Fjord Rock" i Nykøbing Mors, hvor jeg
> hørte "Rock Nalle" (Goe gamle fru Olsen) og "Jutlandia" (Kærlighedsvisen).

Hey, der var jeg også.... omend Rock Nalle ikke just samlede det største
publikum oppe foran scenen... Så var der sq mere tryk på, da Shubberne
spillede... Vi stod allerforrest, og der var flere, der på det nærmeste blev
mast, og Bundesen måtte bede folk gå 3 skridt tilbage... Lidt sygt, når man
tænker på, at det kun var ca. 1 mdr efter Roskilde Festival.....

Mvh
Karina

id...@worldonline.dk

Troels wrote:
> [...]
> musik, som bliver stillet til en kendt dansker. Jeg synes det kunne være
> meget sjov at høre andres svar til dem, så her kommer de hvis nogen har

Sød ide.

> Kommer du fra et hjem med klaver?

Nej

> Spiller du selv et instrument?

Har gjort. Klaver, træk basun, trommer. (En gymnasieting)

> Synger du i badet?

Nej. Men jeg har sunget kor i tivolis koncertsal og det er næsten det
samme ("God" akustik og ingen kan høre dig).

> Har du nogensinde drømt om at blive musiker?

Ikke for alvor.

> Hvad betyder musik for dig?

Rigtig meget. Jeg hører næsten altid musik og det er glimrende
mentalhygiejne.

> Hvor mange hyldemeter fylder din musiksamling?

ca 4.

> Hvad er din yndlingsplade?

Umuligt at svare på. Björks Debut (The mixes) kunne være et bud, men der
er så mange.

> Hvad er den mest pinlige plade, du har stående i din samling?

Igen 2 bud. Audrey Landers eller Princesse Stephanie - begge købt af
nysgerighed og man smider da ikke plader ud.

> Hvilken sang vil du vælge på karaokebaren?

Jeg ville sikkert blamere mig med "I'm the great pretender"

> Hvilken sang forbinder du med din første forelskelse?

Jean Jaques Goldman - Long is the Road (Live)

> Hvad er den perfekte musik til en erotisk aften?

Sade, Faith Hill...

> Hvad hører du helt søndag morgen?

Fuglesang

> Hvilken sang får dig stensikkert på dansegulvet?

Gasolin eller måske en Tango

> Hvad er den første sang, du kan huske?

Jean Michel Jarre: Magnetic fields

> Hvilken sang kan få tårerne frem i øjnene på dig?

Et album. Hoover - "A new stereophonic sound spectaccular"

> Hvilken musik skal spilles til din begravelse?

Queen - Bicycle, I want to ride my bicycle (Og højt)

> Har du været i operaen?

Ja, kan anbefales. Det samme kan klassiske koncerter.

> Hvad har været din bedste koncertoplevelse?

Gianna Nannini - Plazo de la Sport, Firenze 1988.

> Har du nogensinde været på festival?

Jævnligt. Gospel festival på fyn i 91 (eller deromkring) og så Roskilde
96, 97, 98, 2000.

> Hvis du skulle på date med en musiker, hvem skulle det så være?

Björk eller Deborah Harry

> Hold op hvor kan man kede sig sådan en fredag aften? Var det nogle gode
> julefrokoster I var til? ;-)

I wish - har arbejdet 35 timer de sidste 2 døgn.

mvh

Bruno

Karina Hjorth

> Ja, mest bas (Vi ser ud til at være i flertal i denne tråd)

Pudsigt, nu du siger det... Jeg sad lige og tænkte på det.

> Tjo, men jeg ved ikke hvor interessant det er for andre.

Ja, jeg må erkende, at jeg indtil videre har læst alle de svar, der er
kommet... Inkl. Åges*g*

Mvh
Karina

Lars Rindsig

Troels skrev:

> Kommer du fra et hjem med klaver?

Vi havde engang et orgel, men det var der aldrig nogen der spillede på.

> Spiller du selv et instrument?

Nej. Jeg har ingen sans for rytme overhovedet.

> Synger du i badet?

Ja, og andre steder, hvor der ikke er nogen, der kan høre mig.

> Har du nogensinde drømt om at blive musiker?

Ja. Jeg luftguitarens konge.

> Hvad betyder musik for dig?

*Temmeligt* meget. Men det er temmeligt svært at definere nøjagtigt *hvad*.

> Hvor mange hyldemeter fylder din musiksamling?

Ca. 20.

> Hvad er din yndlingsplade?

.. må jeg kun vælge *en*?!

> Hvad er den mest pinlige plade, du har stående i din samling?

En remastered dobbelt CD med A Taste of Honeys to første albums.
Rædselsfuld disco.

> Hvilken sang vil du vælge på karaokebaren?

"Sickles and Hammers" med Minutemen.

> Hvilken sang forbinder du med din første forelskelse?

Ikke rigtigt nogen, i virkeliheden.

> Hvad er den perfekte musik til en erotisk aften?

Coleman Hawkins eller Ben Webster, nok.

> Hvad hører du helt søndag morgen?

Ikke noget Da sover jeg.

> Hvilken sang får dig stensikkert på dansegulvet?

Sangen er ligemeget, men forudsætningen for at jeg danser er enten
aborme mængder alkohol eller en slem forelskelse. Helst begge dele.

> Hvad er den første sang, du kan huske?

"I Just Called to say I Love You"

> Hvilken sang kan få tårerne frem i øjnene på dig?

... jeg sad faktisk forleden og var lige ved at tudbrøle over flere af
sangene på Springsteens _The River_. Go figure.

> Hvilken musik skal spilles til din begravelse?

Pff.. "Didn't he Ramble"

> Har du været i operaen?

Nix. Det koster en formue. Men jeg har været til klassiske koncerter.

> Hvad har været din bedste koncertoplevelse?

Muligvis Karate på 1000fryd sidste år (eller var det i år?) Det var ret
labert.

> Har du nogensinde været på festival?

Nix. Jeg nægter at sove i mudder i en uge for at høre bands, man ikke
kan se.

> Hvis du skulle på date med en musiker, hvem skulle det så være?

Tanya Donnelly. Eller Kim Gordon. (Jeg er tæt på at sige Kathleen Hanna,
men det tror jeg ikke, jeg tør).

> Hold op hvor kan man kede sig sådan en fredag aften? Var det nogle gode
> julefrokoster I var til? ;-)

Hrm, jeg har været itl koncert med Kristian Jørgensen. Det var okay.

Lars

Åge Halldorsson

Karina Hjorth <khj...@oncable.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:as91fn$j4h$1...@sunsite.dk...

> Ja, jeg må erkende, at jeg indtil videre har læst alle de svar, der er
> kommet... Inkl. Åges*g*

______

Ja og vi vil i den forbindelse bringe en rettelse: Der skal ikke stå Nicole
men SANDRA KIM.

Gorm Johnsen

"Troels" <tllund@[nof******spam]hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> musik, som bliver stillet til en kendt dansker. Jeg synes det kunne være
> meget sjov at høre andres svar til dem, så her kommer de hvis nogen har

Ja - har i hvert tilfælde gjort engang. (guitar)

> Synger du i badet?
Nej

> Har du nogensinde drømt om at blive musiker?

Har været en slags musiker engang. Ingen ambitioner længere.

> Hvad betyder musik for dig?

Alt og ingenting. Det kommer an på hvordan man skal forstå spørgsmålet.

> Hvor mange hyldemeter fylder din musiksamling?

2,5 meter, vil jeg tro. Dertil kan lægges de 3500 CD´ere jeg p.t. har
liggende på loftet. De er godtnok ens, og venter på
at blive sendt til Rusland. Men hvis de tæller med er vi nok ude i noget
med 15-20 meter ;-)

> Hvad er din yndlingsplade?
Svært. Skal jeg lige nu pege på en, må det blive "Lige lovlig live" med
C.V. Jørgensen

> Hvad er den mest pinlige plade, du har stående i din samling?

Jeg har adskillige promoer med tysk disco, som jeg aldrig har fået lyttet
til, men heller ikke smidt ud.

> Hvilken sang vil du vælge på karaokebaren?

Ingen. Det lader jeg andre om.

> Hvilken sang forbinder du med din første forelskelse?

Cyndi Lauper. Kan ikke huske titlen.

> Hvad er den perfekte musik til en erotisk aften?

Aerosmith med volumeknappen i syd-sydøst og fyrfadslys rundt om sengen
og så bare ellers derudaf ;-)

> Hvad hører du helt søndag morgen?

TV-2 eller C.V. Jørgensen

> Hvilken sang får dig stensikkert på dansegulvet?

"Eucador" med SASH!

> Hvad er den første sang, du kan huske?

Det kan jeg da ikke huske :-)

> Hvilken sang kan få tårerne frem i øjnene på dig?

"Belfast Child" med Simple Minds er stærk, men ligefrem få tårer i
øjnene.....nej.

> Hvilken musik skal spilles til din begravelse?

"Jugo 45" med Zabranjeno Pusenje - med tilhørende video på storskærm.

> Har du været i operaen?

Ja.

> Hvad har været din bedste koncertoplevelse?

Motorhead i Saga i slut-80`erne (mødte forresten Åge H. dér, skulle
hilse), eller Elvis Costello på Roskilde.

> Har du nogensinde været på festival?

Ja.

> Hvis du skulle på date med en musiker, hvem skulle det så være?

Hende den super-charmerende amerikaner, som jeg ikke lige kan huske hvad
hedder....Elaine Paige, eller sådan noget, er
det ikke det hun hedder?

> Hold op hvor kan man kede sig sådan en fredag aften? Var det nogle gode
> julefrokoster I var til? ;-)
> Når.. håber der kommer et par svar:-)
>
> /Troels

Godt initiativ!

Benny Mortensen

> [...]
> musik, som bliver stillet til en kendt dansker. Jeg synes det kunne være
> meget sjov at høre andres svar til dem, så her kommer de hvis nogen har

Lidt Guitar, Bas & keyboard,

> Synger du i badet?
Ja, hvis man kalder det sådan :-))

> Har du nogensinde drømt om at blive musiker?
Tja, hvorfor ikke

> Hvad betyder musik for dig?
Det betyder vel det gode humør, så stort set ALT

> Hvor mange hyldemeter fylder din musiksamling?
Uha alt for meget 25 +

> Hvad er din yndlingsplade?
Karen Young - Nobody's child

> Hvad er den mest pinlige plade, du har stående i din samling?
Pjerrot og syngepigen Tove ( Hvis den er pinlig )

> Hvilken sang vil du vælge på karaokebaren?
Dovne kælling ( Nalle )

> Hvilken sang forbinder du med din første forelskelse?
Puha, Der var vist ingen..

> Hvad er den perfekte musik til en erotisk aften?
Klaus Wunderlich

> Hvad hører du helt søndag morgen?
Åh hvilken herlig nat - John Mogensen

> Hvilken sang får dig stensikkert på dansegulvet?
Beautiful browneyes

> Hvad er den første sang, du kan huske?
Bortset fra skolesangene, så No more - Elvis Presley

> Hvilken sang kan få tårerne frem i øjnene på dig?
Love of the common people

> Hvilken musik skal spilles til din begravelse?
Ikke noget jeg har tænkt på endnu.

> Har du været i operaen?
Nej

> Hvad har været din bedste koncertoplevelse?
Marathon Rock Holstebro 1989 eller var det 90

> Har du nogensinde været på festival?
Nej

> Hvis du skulle på date med en musiker, hvem skulle det så være?
Anne Dorte Michelsen

> Hold op hvor kan man kede sig sådan en fredag aften? Var det nogle gode
> julefrokoster I var til? ;-)
Ja du skulle bare have være der :-))

> Når.. håber der kommer et par svar:-)
>
> /Troels

M.V.H....Benny

Flying Hotdogs

Troels wrote:
> Kommer du fra et hjem med klaver?
Nej

> Spiller du selv et instrument?
Ja - guitar, bas, trommer, keyboard bla.

> Synger du i badet?
Ork ja- her er ingen naboer :o)))

> Har du nogensinde drømt om at blive musiker?
Både drømt og realiseret :o)

> Hvad betyder musik for dig?
Alt- skæg og ballade, venner, hygge, liv og brød på bordet .

> Hvor mange hyldemeter fylder din musiksamling?
5 meter vinyl og ca 4 m Cd

> Hvad er din yndlingsplade?
Øøøøh....der er da maaaaange.......

> Hvad er den mest pinlige plade, du har stående i din samling?
Halli Halli Hallo, med Johnny Reimar...sshyyyys, du må ikke sige det til
nogen....

> Hvilken sang vil du vælge på karaokebaren?
Tina Turners - Simply the Best

> Hvilken sang forbinder du med din første forelskelse?
Ikke nogen specielt

> Hvad er den perfekte musik til en erotisk aften?
Ravels Bolero

> Hvad hører du helt søndag morgen?
Morgen?, hvem er oppe søndag morgen, - der er vi jo lige gået i seng :o))
men ellers....sådan op ad eftermiddagen.....noget fredeligt :o))

> Hvilken sang får dig stensikkert på dansegulvet?
Anastacia

> Hvad er den første sang, du kan huske?
S: She loves you/Beatles
A: Blue Berry Hill/ Fats Domino

> Hvilken sang kan få tårerne frem i øjnene på dig?
Clapton/ Tears in Heaven

> Hvilken musik skal spilles til din begravelse?
Bach's tocata og fuga i Dmol

> Har du været i operaen?
Nej

> Hvad har været din bedste koncertoplevelse?
Der har været mange.....Toto, Tower of Power, Al Jearrau, Chaka Khan
Peter Gabriel, White Snake.....blot for at nævne nogle

> Har du nogensinde været på festival?
Åååh, ja :o))

> Hvis du skulle på date med en musiker, hvem skulle det så være?
S: Shania Twain
A: Jon Bonjovi

> Hold op hvor kan man kede sig sådan en fredag aften? Var det nogle
> gode julefrokoster I var til? ;-)
Sjov ide, Troels .....og jo vi spillede til et par brugte julefrokoster...
dvs nogle af de gæster der kom på det værtshus vi spillede på i aften, havde
været til julefrokost meget længe :o)).....så hvis du keder dig en fredag
aften, så find et værtshus med levende musik.
Det ER sjovt
/ Søren og Anette

Benny Mortensen

"Troels Plougmann Olsen" <putt...@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
Jow den var int te å træk op idaw, fjederen er bløwn for lang

Benny Mortensen

"Robert Piil" <pi...@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> Næsten. Je T'amie. (jeg dig elsker, direkte oversat)
Det kunne vi da godt høre :-))

Michael Alø-Nielsen

> Kommer du fra et hjem med klaver?
Nej

> Spiller du selv et instrument?

Ja, Guitar

> Synger du i badet?
Ja, da.

> Har du nogensinde drømt om at blive musiker?

Ja, da.

> Hvad betyder musik for dig?

Ville ikke bryde mig om at leve uden.

> Hvor mange hyldemeter fylder din musiksamling?

Ca. 20.

> Hvad er din yndlingsplade?
The Beatles - Abbey Road.

> Hvad er den mest pinlige plade, du har stående i din samling?

En "Send N0 Flowers" Promo cd, der blev uddelt ved en koncert med bandet.

> Hvilken sang vil du vælge på karaokebaren?

Frank Sinatra - Strangers In The Night.

> Hvilken sang forbinder du med din første forelskelse?

Ingen.

> Hvad er den perfekte musik til en erotisk aften?

Blid instrumental jazz (gerne saxofon).

> Hvad hører du helt søndag morgen?

Absolut stilhed.

> [...]

> Hvilken sang kan få tårerne frem i øjnene på dig?

Ingen.

> Hvilken musik skal spilles til din begravelse?

Frank Sinatra - My Way

> Har du været i operaen?

Nej.

> Hvad har været din bedste koncertoplevelse?

Meat Loaf på 5øren / Willie Nelson på Roskilde Festival 2000.

> Har du nogensinde været på festival?

Ja, Roskilde 1996 & 2000 (tog hjem umiddelbart før den famøse Pearl Jam
koncert, og vendte ikke som planlagt tilbage dagen efter).

> Hvis du skulle på date med en musiker, hvem skulle det så være?

Kim Wilde.

> Når.. håber der kommer et par svar:-)

Jammen jeg bidrager da gerne til underholdningen.

/Michael.

HG

> [...]
> musik, som bliver stillet til en kendt dansker. Jeg synes det kunne være
> meget sjov at høre andres svar til dem, så her kommer de hvis nogen har

Det har jeg da.

> Kommer du fra et hjem med klaver?

Nej

> Spiller du selv et instrument?

Guitar,klaver,mandolin,bas og trommer.

> Synger du i badet?

Nej.

> Har du nogensinde drømt om at blive musiker?

Ja.

> Hvad betyder musik for dig?

Bortset fra kærlighed og vand,det vigtigste.

> Hvor mange hyldemeter fylder din musiksamling?

Ca 4 meter cd'er.

> Hvad er din yndlingsplade?

Ministry's Psalm 69

> Hvad er den mest pinlige plade, du har stående i din samling?

Gasolins debutplade,den med Herge-omslaget.
Vi har mange gange hørt Tremastet Beton til
fester og grinet røven i laser over den.

> Hvilken sang vil du vælge på karaokebaren?

Jeg synger aldrig karaoke,men jeg kan lide
at lave second eller thirdvocal,på snart alt jeg hører.

> Hvilken sang forbinder du med din første forelskelse?

Alt hvad Roxette lavede i starten af 90'erne.
Min første kæreste var vild med dem,
så jeg hørte det meget sammen med hende.

> Hvad er den perfekte musik til en erotisk aften?

White Zombie.;)

> Hvad hører du helt søndag morgen?

Jeg har ikke et mønster,hvad det angår.

> Hvilken sang får dig stensikkert på dansegulvet?

Body Count's In The House med, ja-Body Count.

> Hvad er den første sang, du kan huske?

En sang med Jørgen Ingeman.
Jeg tissede i bukserne af det.

> Hvilken sang kan få tårerne frem i øjnene på dig?

Bruce Springsteen's sang Jungleland.

> Hvilken musik skal spilles til din begravelse?

Marylin Manson.

> Har du været i operaen?

Nej

> Hvad har været din bedste koncertoplevelse?

Det står imellem Einsturzende Neubauten på Train,
og Cyklon Anti Cyclon-koncert i Viborg.

> Har du nogensinde været på festival?

Nej desværre.
Jeg er syg,så jeg vil blot skabe problemer for andre og mig selv.

> Hvis du skulle på date med en musiker, hvem skulle det så være?

Jarboe,eller helst en tur i byen med Alain Jourgensen.:)

> Mvh me,man.

Henrik Veber Madsen

Troels startede en tråd:

> Jeg synes det kunne være
> meget sjov at høre andres svar til dem, så her kommer de hvis nogen har
> lyst:-)
>

> Kommer du fra et hjem med klaver?

Nej, grammofon og badevægt.

> Spiller du selv et instrument?

Ja.

> Synger du i badet?
Kun hvis jeg kan vide mig sikker på, at ingen andre er generet af det.

> Har du nogensinde drømt om at blive musiker?

Altid.

> Hvad betyder musik for dig?

Musik er en af mine bedste venner.

> Hvor mange hyldemeter fylder din musiksamling?

Mere end 10.

> Hvad er din yndlingsplade?
???

> Hvad er den mest pinlige plade, du har stående i din samling?

??...?

> Hvilken sang vil du vælge på karaokebaren?

'Love Me' af The Phantom.

> Hvilken sang forbinder du med din første forelskelse?

Achilles Last Stand.

> Hvad er den perfekte musik til en erotisk aften?

'Gris-Gris' af Dr.John.

> Hvad hører du helt søndag morgen?

Hildegard af Bingen.

> Hvilken sang får dig stensikkert på dansegulvet?

'Anywhere' af Dubstar.

> Hvad er den første sang, du kan huske?

'St.Louis Blues' - Louis Armstrong.

> Hvilken sang kan få tårerne frem i øjnene på dig?

'Milquetoast' af Helmet.

> Hvilken musik skal spilles til din begravelse?

'Nove Alberi' af Harold Budd.

> Har du været i operaen?

Nej.

> Hvad har været din bedste koncertoplevelse?

Suzanne Vega i Pumpehuset.

> Har du nogensinde været på festival?

Ja.

> Hvis du skulle på date med en musiker, hvem skulle det så være?

Christine Amphlett.

hvm

Peter Brandt Nielsen

Robert Piil skrev:

> Næsten. Je T'amie.

Næsten. Je t'aime.

--
Peter Brandt Nielsen / http://brandtnielsen.adr.dk

»44 pct. af danskerne ryger, hvilket er næsten lidt mere end dobbelt
så mange som i Sverige, Norge og på Island.«

Peter Brandt Nielsen

Lars Rindsig skrev:

> Nix. Det koster en formue.

Pjat. Galleriet koster oftest under 100 kr, dertil kommer
ungdomsrabatter o.lign.

--
Peter Brandt Nielsen / http://brandtnielsen.adr.dk

»Du havde forresten de her tilovers:
"???!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!".«

Mikkel Winther

Troels was quoted out of context:

> [...]
> omkring musik, som bliver stillet til en kendt dansker. Jeg synes det

> kunne være meget sjov at høre andres svar til dem, så her kommer de

Yeah baby, yeah!

> Spiller du selv et instrument?

Hmm... Vel... Nej, ikke rigtigt. I hvert fald ikke bas.

> Synger du i badet?

Nej, men stort set alle andre steder.

> Har du nogensinde drømt om at blive musiker?

Ja, det har jeg vel.

> Hvad betyder musik for dig?

Musik er ekstremt humørpåvirkende, så det kan bruges både til hverdag og til
fest til at ændre min sindstilstand til glad, afslappet eller ekstatisk.

> Hvor mange hyldemeter fylder din musiksamling?

Omkring en 4-5 stykker vil jeg tro. Den ville være 10 gange så stor hvis jeg
havde flere penge.

> Hvad er din yndlingsplade?

Det er meget svært at svare på. Lige nu er jeg meget glad for min dobbel 12"
med Romanthony's Nightvision - Never F**k (PVD mixes). Men det ændrer sig i
løbet af meget kort tid.

> Hvad er den mest pinlige plade, du har stående i din samling?

Vanilla Ice - To The Extreme LP'en (jeg købte den for at skratche med den).

> Hvilken sang vil du vælge på karaokebaren?

Aha - Take On Me, måske. Jeg ved ikke rigtigt hvad for noget musik de har på
karaokebarer, da det ikke lige er min stil at komme sådan nogle steder.

> Hvilken sang forbinder du med din første forelskelse?

Ingen, faktisk.

> Hvad er den perfekte musik til en erotisk aften?

Jeg har tidligere haft meget held med downbeat compilations, f.eks. fra Café
Del Mar serien.

> Hvad hører du helt søndag morgen?

Duuuuuut (det er min tinnitus, som går amok efter en god gang clubbing).
Derudover hører jeg en del gammeldags techno fra Tresor for tiden, så det
vil jeg nok sætte på hvis jeg ikke er alt for smadret.

> Hvilken sang får dig stensikkert på dansegulvet?

Stort set hvadsomhelst indenfor house, trance, techno, drum'n'bass, garage,
etc. -- bare der er et beat og jeg har fået noget alkohol i mig. Jeg elsker
at danse. Hvis jeg skal nævne en bestemt sang kunne det f.eks. være
N*E*R*D - Rockstar (Jason Nevins Mix). Jeg bryder mig sædvanligvis ikke
specielt meget om Jason Nevins, men det er et glimrende remix, han har lavet
der.

> Hvad er den første sang, du kan huske?

Jeg kan ikke engang huske hvad jeg lavede i går! Nej, måske Nanna med Åh
Buster eller noget Kate Bush.

> Hvilken sang kan få tårerne frem i øjnene på dig?

Ingen. Jeg bliver i godt humør, selv af sørgelig musik.

> Hvilken musik skal spilles til din begravelse?

Ayla - Angelfalls. Nej, fuck mig, det ved jeg sgu da ikke. Det er 100% op
til DJ'en.

> Har du været i operaen?

Ja.

> Hvad har været din bedste koncertoplevelse?

Der er to, som konkurrerer om titlen. Første gang jeg så Faithless (Roskilde
1998) og Mauro Picotto på Gorgeous (var det i 2000?)

> Har du nogensinde været på festival?

Ja.

> Hvis du skulle på date med en musiker, hvem skulle det så være?

Måske DJ Rap, hvis hun ikke var så fucked up. Nej, styg det, jeg tror jeg
vælger Britney Spears! :-)

> Hold op hvor kan man kede sig sådan en fredag aften? Var det nogle
> gode julefrokoster I var til? ;-)

> Når.. håber der kommer et par svar:-)

Det ser ud til at du fik mange...

m.
--
- "It really didn't go as bad as it could have."
- "A girl is dead, Zack."

Jacob Ulrich

> Kommer du fra et hjem med klaver?
>Nej. På den måde at jeg ikke er vokset op med det. Vi har et klaver, men
det er anskaffet for ganske nylig.

> Spiller du selv et instrument?

> Ja, guitar og klaver

> Synger du i badet?
>Ja

> Har du nogensinde drømt om at blive musiker?

>Ja, men egentlig så anser jeg mig selv som musiker nu. Bare ikke prof.

> Hvad betyder musik for dig?

>Rigtig meget...hmm...svært at forklare, men en måde at udtrykke følelser er
det jo, følelser som ikke lader sig udtrykke i sproget.

> Hvor mange hyldemeter fylder din musiksamling?

> 3 m cd'er og 1,5 m plader

> Hvad er din yndlingsplade?
> Jeff Buckley - Grace. Jeg har endnu ikke hørt noget der slår denne plade.
Himmelsk skønhed, intet andet.

> Hvad er den mest pinlige plade, du har stående i din samling?

>Work that body vol 1. ...som samtidig var den første cd jeg købte. Den blev
købt ud fra princippet om at jo flere numre jo bedre...men det gik hurtigt
op for mig at selvom der vel var 40 numre på cd'en, så var det hele mixet
sammen så hvert enkelt nummer var på blot 1,5 min.

> [...]

> Hvad er den perfekte musik til en erotisk aften?

> Jeg ville sætte noget Miles Davis på, eller Tim Buckley. Men det afhænger
vel egentlig også meget af pigen!

> Hvad hører du helt søndag morgen?

>Klassisk musik eller noget fucked up braindance-musik a la Aphex Twin og
Autechre

> Hvilken sang får dig stensikkert på dansegulvet?

>Det må være noget med Michael Jackson. Billie Jean el. You rock my world.
Michael vil altid være kongen for mig...selvom han skranter en del for
tiden.

> Hvad er den første sang, du kan huske?

>Sandsynligvis noget med Kim Larsen.

> Hvilken sang kan få tårerne frem i øjnene på dig?

>Smashing Pumpkins - Blank page. Eller Radiohead - Exit music (for a film).

> Hvilken musik skal spilles til din begravelse?

>Måske Jeff Buckleys udgave af Satisfied mind. Men egentlig burde jeg gå på
jagt i den danske salmeskat, og finde noget der passer til mit væsen.

> Har du været i operaen?

>Ja. Har set Brittens - Peter Grimes og Puccinis - Tosca.

> Hvad har været din bedste koncertoplevelse?

> Tool-koncerten Roskilde 01, eller Lamb-koncert på Voxhall (i Århus) i 99
(eller var det 2000?)

> Har du nogensinde været på festival?

> Jeps, Roskilde 00-01-02

> Hvis du skulle på date med en musiker, hvem skulle det så være?

>Beth Gibbons fra Portishead. Eller Björk, fordi det nogle spændende kvinder

---Jacob---

Jacob Ulrich

> Et album. Hoover - "A new stereophonic sound spectaccular"

Går ud fra at du mener:. Hooverphonic!?

---Jacob---

PowerHouse

<id...@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

> Rimelig god plade hun har lavet,nogle gode numre og nogen lidt mere
> anonyme. Jeg tror hun kan blive til noget rigtigt stort.

Det tvivler jeg så stærkt på. Har dog kun hørt singlen plus et par andre
sange (3), så jeg kan meget vel tage fejl. Men det kan kun tiden vise.

Mvh

Morten Holberg

Flemming

wrote in dk.kultur.musik:

> Kommer du fra et hjem med klaver?

Nej,

> Spiller du selv et instrument?

Nej,

> Synger du i badet?

Ja, og alle mulige andre steder.

> Har du nogensinde drømt om at blive musiker?

ja.

> Hvad betyder musik for dig?

Utroligt meget.

> Hvor mange hyldemeter fylder din musiksamling?

Hmm, ikke nemt at svare på :-) måske omkring 10 meter.

> Hvad er din yndlingsplade?

Culture Club's "Colour by numbers"

> Hvad er den mest pinlige plade, du har stående i din samling?

? Jeg finder intet musik for pinligt.

> Hvilken sang vil du vælge på karaokebaren?

Karma Chameleon.

> Hvilken sang forbinder du med din første forelskelse?

Ingen.

> Hvad er den perfekte musik til en erotisk aften?

Tori Amos

> Hvad hører du helt søndag morgen?

Boy George

> Hvilken sang får dig stensikkert på dansegulvet?

I will survive.

> Hvad er den første sang, du kan huske?

Lille bo "jeg har set en rigtig negermand" (Hvis det kan kaldes en sang)

> Hvilken sang kan få tårerne frem i øjnene på dig?

Tori Amos "Winter"

?

> Har du været i operaen?

Nej.

> Hvad har været din bedste koncertoplevelse?

Michael Jackson.

> Har du nogensinde været på festival?

Nej.

> Hvis du skulle på date med en musiker, hvem skulle det så være?

Hmm, jeg er ikke lige en "Groupie" så det ved jeg ikke?

+ Flemming S. Nielsen <cul...@post3.tele.dk> +
+ Visit Flemming's STARBOY UNIVERSE at <http://starboy-universe.dht.dk> +
- "Did you ever ask those strangers what they're searching for? -
- Did they laugh and tell you they're not really sure...?" (G. O'Dowd) -

Troels

Det kunne måske (af høfligheds hensyn) være meget smart hvis jeg også selv
svarer. Så det ikke virker som jeg bare snager:-)

> Kommer du fra et hjem med klaver?

Vi havde et klaver da jeg blev født, men desværre blev det solgt.

> Spiller du selv et instrument?

Guitar

> Synger du i badet?
Også der....

> Har du nogensinde drømt om at blive musiker?

Jep

> Hvad betyder musik for dig?

Utroligt meget. Der er vel ikke noget der kan få en mere i humør, eller
understøtte det humør man er i mere end musik. Jeg kan slet ikke forstå dem
der frivilligt lever uden:-)

> Hvor mange hyldemeter fylder din musiksamling?

1,5-2 m

> Hvad er din yndlingsplade?
Afhænger meget af situation. Det er jo ikke alt musik der er lige dansablet,
og omvendt er det heller ikke alt musik der er lige velegnet til at slappe
af til. Men alligevel... to man ikke kommer uden om er Radioheads OK
Computer og Leonard Cohens I'm your man. Og hvis der skal danses må det være
Soulwax's 2 many dj's

> Hvad er den mest pinlige plade, du har stående i din samling?

Jul med syngepigerne Ulla og Tove (det var en hadegavespilspakke, som jeg
faktisk slet ikke vandt, men som der af en eller anden grund (wonder why)
blev efterladt her)

> Hvilken sang vil du vælge på karaokebaren?

Hmm... Har faktisk givet den som Rene Dif mere eller mindre frivilligt på et
diskotek i Firenze en gang, men hvis jeg selv måtte vælge ville Stevie
Wonders I wish ikke være helt tosset. Specielt hvis man kunne få lov at køre
den over i Wild wild west med Will Smith:-)
Eller også et eller andet ældgammelt hip hop, som jeg aldrig følge med på,
men alligevel sommetider prøver.

> Hvilken sang forbinder du med din første forelskelse?

Ikke nogen umiddelbart, men det nærmeste er nok Kashmirs Leathercrane

> Hvad er den perfekte musik til en erotisk aften?

Foretrækker at holde arbejde og fornøjelse adskilt.... Nej det ved jeg ikke
lige....

> Hvad hører du helt søndag morgen?

Tjah.. så længe det ikke er det der halvsøvnige søndag morgenjazz radioen
plejer at spille, kan det være alt muligt.

> Hvilken sang får dig stensikkert på dansegulvet?

Chemical Brothers - It began in afrika og Gloria Gaynors - I Will survive

> Hvad er den første sang, du kan huske?

Lille Troels nu skal du sove
nu begynder alt det sjove
3 pingviner og en struds
kører runden om i bus

... og så græd jeg, men jeg aner ikke hvad den sang hedder

> Hvilken sang kan få tårerne frem i øjnene på dig?

Radioheads Life in a glasshouse må være den der kommer tættest på...

> Hvilken musik skal spilles til din begravelse?

Leonard Cohens Tower of song må være det ultimative farvel fra en som elsker
musik. Eller også Nirvanas All apologies. Eller måske Flaming Lips - do you
realize ("Do you realize that all you friends some day will die"). Bare i
tilfælde af der sidder nogen dernede i kirken der ikke helt fatter hvorfor
de sidder der. Et sidste alternativ kunne være Sikk'n fest (vi har haft nu i
nat), hvis jeg er rigtig glad den dag jeg skriver testamente:-)

> Har du været i operaen?

Jep... Maskerade

> Hvad har været din bedste koncertoplevelse?

Eric Clapton i forum 98 tror jeg. Eller også Travis på Roskilde i år.

> Har du nogensinde været på festival?

Ja. Roskilde 2002

> Hvis du skulle på date med en musiker, hvem skulle det så være?

Kunne godt tænke mig at snakke lidt med Thom Yorke, men en date lige frem?!
Björk måske så hellere... Ellers spiller min kæreste også musik, så hun
ville nok sætte pris på også at blive nævnt her:-)

Her havde du så de rigtige svar Peter;-)
Mange tak til alle dem der gad svarer forresten. Det er altid rart at vide
lidt om dem man dele gruppe med:-)

/Troels

Troels

> SV: L. Ron Harald, fra Sønderjylland

Hvordan er den endt i din samlig Åge???:-)

/Troels

Mads Breddam

> Kommer du fra et hjem med klaver?

Ja.

> Spiller du selv et instrument?

Ja, - guitar, bass, klaver og ukulele (!).

> Synger du i badet?

Ja.

> Har du nogensinde drømt om at blive musiker?

Ja.

> Hvad betyder musik for dig?

Temmelig meget.

> Hvor mange hyldemeter fylder din musiksamling?

2,5 meter cd'er.

> Hvad er din yndlingsplade?

Pink Floyd - Wish you were here (eller The Wall)

> Hvad er den mest pinlige plade, du har stående i din samling?

Den første Spice Girls.............. :-(

> Hvilken sang vil du vælge på karaokebaren?

Barbie girl med Aqua......

> Hvad hører du helt søndag morgen?

Som regel helst ikke noget som helst....

> Hvilken sang får dig stensikkert på dansegulvet?

The Støvledance...

> Hvad er den første sang, du kan huske?

Noget med Kim Larsen.

> Hvilken sang kan få tårerne frem i øjnene på dig?

Øh....

> Hvilken musik skal spilles til din begravelse?

Den signede dag.

> Har du været i operaen?

Nej.

> Hvad har været din bedste koncertoplevelse?

AC/DC i Hamburg - 2001.

> Har du nogensinde været på festival?

Ja.

> Hvis du skulle på date med en musiker, hvem skulle det så være?

Det skulle i hvert fald _ikke_ være Jon.

Mads Breddam.
bre...@esenet.dk

Lars Bernau

In article <as8s18$bfe$1...@sunsite.dk>, tllund@[nof******spam]hotmail.com
says...

> Kommer du fra et hjem med klaver?

Nej

> Spiller du selv et instrument?

Har gjort... Trommer

> Synger du i badet?

Absolut ikke

> Har du nogensinde drømt om at blive musiker?

næhh... vil hellere sidde bag pulten og skrue på knapper

> Hvad betyder musik for dig?

Meget

> Hvor mange hyldemeter fylder din musiksamling?

ca. 7 mtr, hvoraf 3 er pakket i kasser på loftet

> Hvad er din yndlingsplade?

Har ikke en ynglingsplade, men masser af ynglingsnumre. Bla. Crowded
House - Don't dream it's over

> Hvad er den mest pinlige plade, du har stående i din samling?

Sussi & Leo - På indkøb

> Hvilken sang vil du vælge på karaokebaren?

Ingen, har ikke en sangtone i livet.

> Hvilken sang forbinder du med din første forelskelse?

Kan jeg sq'ette huske

> Hvad er den perfekte musik til en erotisk aften?

Sade

> Hvad hører du helt søndag morgen?

lyden af et vækkeur der _ikke_ ringer

> Hvilken sang får dig stensikkert på dansegulvet?

Chemical Brothers - Hey Boy Hey Girl

> Hvad er den første sang, du kan huske?

Shu bi dua - Tryk på

> Hvilken sang kan få tårerne frem i øjnene på dig?

Alphaville - Forever Young

> Hvilken musik skal spilles til din begravelse?

Enten Kim Larsen - Om lidt, eller The Imperial March fra Star Wars (Når
nu jeg ikke må få den spillet til mit bryllup.)

> Har du været i operaen?

Gudskelov nej

> Hvad har været din bedste koncertoplevelse?

Pt. Shu bi Dua i Tivoli tidligere på året.

> Har du nogensinde været på festival?

Ja da: Rockshow i 91 & 92, Langeland i 91 & 92, Midtfyn i 92

> Hvis du skulle på date med en musiker, hvem skulle det så være?

Shakira

--
Lars Bernau
"Diskussioner ødelægges tit af folk,

Mikkel Winther

> [...]

> Hvilken musik skal spilles til din begravelse?

Ayla - Angelfalls. Nej, fuck mig, det ved jeg sgu da ikke. Det er 100% op

Ja.

> [...]

> Hvis du skulle på date med en musiker, hvem skulle det så være?

Måske DJ Rap, hvis hun ikke var så fucked up. Nej, styg det, jeg tror jeg

Claus "BonZo" Jakobsen

Kommer du fra et hjem med klaver?
*Nej men min mormor havde et klaver, men jeg lærte det sgu aldrig alligevel.

Spiller du selv et instrument?

*Jeps, jeg spiller bas i bandet epicenter. http://www.epicenterband.com

Synger du i badet?
*Kunne jeg aldrig drømme om, det er jo ikke for sjov vi har en forsanger i
vores band.

Har du nogensinde drømt om at blive musiker?

*Jeps, og jeg drømmer stadig om det *GG*

Hvad betyder musik for dig?

*Musik betyder alt, uden den vil hverdagen være meget grå og kedelig.

Hvor mange hyldemeter fylder din musiksamling?

*Kommer an på hvordan jeg vender mine cd´er, men står de som de skal fylder
den vel 3-4 m.

Hvad er din yndlingsplade?
*Ingen tvivl, Metallica - ...And Justice For All...

Hvad er den mest pinlige plade, du har stående i din samling?

*Tror sgu det er papkasseshow - Soft Ice og pølser, eller noget i den
stil.......Men den var fandme billig.

Hvilken sang vil du vælge på karaokebaren?

*Whiskey In The Jar.

Hvilken sang forbinder du med din første forelskelse?

*Jeg forbinder en pige til min første forelskelse.

Hvad er den perfekte musik til en erotisk aften?

*Øøøhh.......Jeg er sgu ikke så romantisk, hører sgu det jeg hører i
dagligdagen.

Hvad hører du helt søndag morgen?

*Alt det jeg hører på andre tidspunkter.......

Hvilken sang får dig stensikkert på dansegulvet?

*Det kan ikke lade sig gøre.....ingen sang kan få mig derud.

Hvad er den første sang, du kan huske?

*Shu-Bi-Dua´s stærk tobak.

Hvilken sang kan få tårerne frem i øjnene på dig?

*Tror jeg ikke der er nogen der kan.

Hvilken musik skal spilles til din begravelse?

Metallica, Epicenter og Staind........den slags musik er mit liv, så hvorfor
skulle det ikke spilles til min begravelse.....

Har du været i operaen?

Nope.

Hvad har været din bedste koncertoplevelse?

3 X Metallica, Monster Magnet på Roskilde.

Har du nogensinde været på festival?

Jeps, Midtfyn, Skanderborg, Jelling og Roskilde.

Hvis du skulle på date med en musiker, hvem skulle det så være?

Lita Ford.

id...@worldonline.dk

Ja, men det hed de ikke dengang. De har også skiftet forsanger, men jeg
ved ikke om der er en sammenhæng.

Mvh

Bruno

Åge Halldorsson

Bjørn Løndahl <usenet@_FJERN_londahl.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3de8c64d$1...@news.securix.dk...

.

> Guitar - bas - keyboards - trommer og lidt småting
_____

såsom "fransk klovn".

Lars Bernau

In article <asav7g$8nf$1...@sunsite.dk>, halld...@post.tele.dk says...
Det er da ellers dit job Åge.

Mikael Schøler

"Troels" <tllund@[nof******spam]hotmail.com> wrote in message

> [...]
> musik, som bliver stillet til en kendt dansker. Jeg synes det kunne være
> meget sjov at høre andres svar til dem, så her kommer de hvis nogen har

Nej, men min mormor havde et som vi unger syntes var sjovt at klamre på..
til den øvrige families utilfredshed..:-)

> Spiller du selv et instrument?

Nej... Ville ønske jeg havde trommerne vedlige.. Men blev ved øvelser på den
lokale skole maange år siden..

> Synger du i badet?

Håber jeg ikke..:-)

> Har du nogensinde drømt om at blive musiker?

Ja lidt... sådan en star som kunne være et forbillede for ungdommen i
dag....:)

> Hvad betyder musik for dig?

Utrolig meget! Skaber min hverdag og mit humør...

> Hvor mange hyldemeter fylder din musiksamling?

Aner jeg ikke.... hvor meget fylder 650 skiver?

> Hvad er din yndlingsplade?

Everything but the Girl - Temperamental.
Yul Anderson - alle jeg har..:)

> Hvad er den mest pinlige plade, du har stående i din samling?

Snow med Informer.. Har forsøgt at knække, brænde, drukne, hænge, sælge,
smide ud fra 4. sal og den spiller stadig.. hader den som pesten og den er
vildt dårlig.:-)

> Hvilken sang vil du vælge på karaokebaren?

Ingen.. Vil ikke skræmme alle folk væk..

> Hvilken sang forbinder du med din første forelskelse?

Albummet "Gift of Love" af Sissel Kyrkjebø... Måtte skille mig af med det 4
år efter fordi det var for hårdt at lytte til... *suk* den kærlighed
altså..:)

> Hvad er den perfekte musik til en erotisk aften?

Era, Enigma, Yul Anderson..diverse chill-out musik..

> Hvad hører du helt søndag morgen?

Morgen? der sover jeg.. :)

> Hvilken sang får dig stensikkert på dansegulvet?

Modjo med Lady (Hear Me Tonight)

> Hvad er den første sang, du kan huske?

Boy George - en jeg ikke kan huske titlen på...

> Hvilken sang kan få tårerne frem i øjnene på dig?

Edyta Gorniak "Miles and Miles away"
Tim Christensen "Right next to the right one"

> Hvilken musik skal spilles til din begravelse?

Intet... Folk skal ha' lov til at tude i fred..

> Har du været i operaen?

Jepper..

> Hvad har været din bedste koncertoplevelse?

Mange... 2 gange Depeche Mode, Runrig på 5'øren er nok de bedste..

> Har du nogensinde været på festival?

Jada.. 2-3 gange Jelling Festival tilbage i 90'erne..

> Hvis du skulle på date med en musiker, hvem skulle det så være?

Maria Montell... Spørg mig ikke hvorfor...:)

mvh

Mikael Schøler

Prop

> Kommer du fra et hjem med klaver?
Nej

> Spiller du selv et instrument?
Spillede bas engang...

> Synger du i badet?
Nej

> Har du nogensinde drømt om at blive musiker?
Tjaa.. det har jeg vel... En Jason Newsted #2 :o)

> Hvad betyder musik for dig?

Ikke alt, men rigtig meget...

> Hvor mange hyldemeter fylder din musiksamling?

For få meter.. For lidt penge har jeg masser af...

> Hvad er din yndlingsplade?
Skifter jo meget. Lige for tiden er det Tori Amos, Scarlet´s Walk

> Hvad er den mest pinlige plade, du har stående i din samling?

Har sq ingen pinlige plader.. alle mine plader er gode.

> Hvilken sang vil du vælge på karaokebaren?
Ingen..

> Hvilken sang forbinder du med din første forelskelse?
Dunno

> Hvad er den perfekte musik til en erotisk aften?

Heather Nova måske...

> Hvad hører du helt søndag morgen?

Der sover jeg sq!

> Hvilken sang får dig stensikkert på dansegulvet?

Kommer aldrig ud på et dansegulv.. Om så jeg fik en million kroner!

> Hvad er den første sang, du kan huske?

Hmm... noget Gasolin/tidlig Kim Larsen

> Hvilken sang kan få tårerne frem i øjnene på dig?

Kim Larsen - Om lidt

> Hvilken musik skal spilles til din begravelse?

Hvis Tori Amos ville komme og spille et par numre..

> Har du været i operaen?

Nej

> Hvad har været din bedste koncertoplevelse?

Alanis Morissette, Björk

> Har du nogensinde været på festival?
Ja

> Hvis du skulle på date med en musiker, hvem skulle det så være?
Gwen Stefani hun er vildt cool

/Prop

Michael Westi

[...]

Yep..(og det blev aldrig stemt) arghhhh.

Spiller du selv et instrument?

Har gjort. Klaver, guitar, slagtøj, kontrabas, violin, harmonika,
blokfløjte. "NERD ALERT" :-)
Popquiz:
Hvor lang tid er en blokfløjte om at brænde?
Svar: 7 1/2 minut.

Synger du i badet?
Ok ja, lyder af helve... til. Men hunden er ligeglad:-)

Har du nogensinde drømt om at blive musiker?

Hvem har ikke?

Hvad betyder musik for dig?

Hvad betyder mad, sex, kærlighed ect?

Hvor mange hyldemeter fylder din musiksamling?

Tidligere. For meget!!! I dag ca. 2m vinyl og 3m cd.
Hurra for HDD.

Hvad er din yndlingsplade?
Frank Zappa: Grand Wazoo, the

Hvad er den mest pinlige plade, du har stående i din samling?

Det må være alt den slags, som Åge ville vælge. LOL

Hvilken sang vil du vælge på karaokebaren?

Afhænger af alkoholprocenten:-))

Hvilken sang forbinder du med din første forelskelse?

Sister Sledge: All american girls.

Hvad er den perfekte musik til en erotisk aften?

Diana Krall, Burt Bacharach ect.

Hvad hører du helt søndag morgen?

Ingenting!! (ligger i coma)

Hvilken sang får dig stensikkert på dansegulvet?

Ingen!! Hader at danse!(men man står da lidt i baggrunden og vipper tæerne i
takt)

Hvad er den første sang, du kan huske?

Herb Alpert. "A Banda". Blev fodret med den slags musik som lille.

Hvilken sang kan få tårerne frem i øjnene på dig?

Titelnummeret til "The Deer Hunter".

Hvilken musik skal spilles til din begravelse?

Saga: "Times up". Det passer jo! LOL

Har du været i operaen?

Yep...

Hvad har været din bedste koncertoplevelse?

Pink Floyd 94, Gino Vannelli 92 og 95, Prince 87 og 88, Herb Alpert 97,
Shubidua
76, Diana Krall 02.

Har du nogensinde været på festival?

Ja, et par stykker. Trillede mest rundt i en brandert.

Hvis du skulle på date med en musiker, hvem skulle det så være?

--
Mvh Michael
"The intelligence on this globe is constant

Niels Overgård

Hej, her er så min omgang.......

Kommer du fra et hjem med klaver?

-nul

Spiller du selv et instrument?

-nul
Synger du i badet?
-for lidt

Har du nogensinde drømt om at blive musiker?

-så absolut, alt lige fra gusten punker over røget jazzsaxofonist til
glittet houseDJ

Hvad betyder musik for dig?

-lidt mere end alt

Hvor mange hyldemeter fylder din musiksamling?

-hvis musiksamling er cd, lp, singler; ca. 15 m, hvis bøger, blade og
video skal med; ca 20 m
Hvad er din yndlingsplade?
-Lou Reed: Transformer

Hvad er den mest pinlige plade, du har stående i din samling?

-Mariah Carey (konens)

Hvilken sang vil du vælge på karaokebaren?

-Upside down med Diana Ross, til enhver tid.

Hvilken sang forbinder du med din første forelskelse?

-Human League: Don't you want me...gudhjælpemig :)

Hvad er den perfekte musik til en erotisk aften?

-Elvis Costello's ballader, som f.eks I want you eller Brilliant
mistake ;)
Hvad hører du helst søndag morgen?
-Jazz, jazz og jazz

Hvilken sang får dig stensikkert på dansegulvet?

-alt med Masters At Work

Hvad er den første sang, du kan huske?

-Hele Kaj og Andrea lp'en, den var i powerrotation, på den lille
Philips pladespiller i adskillige år

Hvilken sang kan få tårerne frem i øjnene på dig?

-Chet Baker: Almost blue

Hvilken musik skal spilles til din begravelse?

-Elvis Costello: Good year for the roses

Har du været i operaen?

-Selvfølgelig: 5 timer i selskab Wagners Siegfried, den ondelyneme.

Hvad har været din bedste koncertoplevelse?

-Herbie Hancock, Lou Reed, Van Morrison, Elvis Costello, Sort Sol.....

Har du nogensinde været på festival?

-Roskilde, Midtfyn, Skanderborg, Copenhagen jazz etc. you name it

Hvis du skulle på date med en musiker, hvem skulle det så være?

-Norah Jones

mvh.
Niels Overgård

Lars Rindsig

Niels Overgård skrev:

> Hvad er den perfekte musik til en erotisk aften?
> -Elvis Costello's ballader, som f.eks I want you eller Brilliant
> mistake ;)

Hep! Det vil jeg godt være med til! (dvs. det med Elvis Costello - ikke
det med den erotiske aften ;-) Desværre går det lidt langsomt med at få
købt de nye remasterede-bonus-CD-udgaver af hans bagkatalog - 230 kr pr
stk. for de gamle Stiff/Edsel-ting er desværre lige i overkanten.

Lars

Jørn Ibsen

> Kommer du fra et hjem med klaver?
Nej

> Spiller du selv et instrument?

Ja, trommer og keyboard

> Synger du i badet?
Nej, så ryger ægteskabet.

> Har du nogensinde drømt om at blive musiker?

Jep. Det har de fleste nok...

> Hvad betyder musik for dig?

Afslapning. Underholdning. Nydelse.

> Hvor mange hyldemeter fylder din musiksamling?

16

> Hvad er din yndlingsplade?
Svært at sige, men Dark Side of the Moon ligger højt (Pink Floyd)

> Hvad er den mest pinlige plade, du har stående i din samling?

Linie 3
Tommy Seebach Greatest Hits
Justuu Torlik: I'ttu vel kimman
Neil Diamond Greatest
(jeg må vist hellere stoppe her....)

> Hvilken sang vil du vælge på karaokebaren?

Sinatras "New York New York", men folk ville gå hjem.

> Hvilken sang forbinder du med din første forelskelse?

10CC: I don't like reggae (Bloody Tourist)

> Hvad er den perfekte musik til en erotisk aften?

Jeg har en jukebox, som blander alt mellem himmel og jord (undtagen
tekno)

> Hvad hører du helt søndag morgen?

Ikke en skid, der sover jeg.

> Hvilken sang får dig stensikkert på dansegulvet?

Ingen overhovedet.

> Hvad er den første sang, du kan huske?

Hey Jude (endda før Rapanden Rasmus)

> Hvilken sang kan få tårerne frem i øjnene på dig?

"Om lidt bli'r her stille" med Kim Larsen

> Hvilken musik skal spilles til din begravelse?

Jeg er ligeglad. Jeg hører det næppe alligevel.

> Har du været i operaen?

Nej, gudskelov.

> Hvad har været din bedste koncertoplevelse?

Pink Floyd i Parken 1994

> Har du nogensinde været på festival?

Yep

> Hvis du skulle på date med en musiker, hvem skulle det så være?

Kylie Minogue. Sabrina. Shakira. Zindy Laursen.
Mulighederne er utallige, jeg er ikke kræsen.

Kåre Weng Madsen

"Åge Halldorsson" skrev i en meddelelse

> SV: Skomager Anton, med Vikingarna

Den kan også få tårerne frem i mig. Det er nok mere angstens tåre.... men
alligevel :-)

Kåre

Michael Petersen

"Troels" <tllund@[nof******spam]hotmail.com> wrote in news:as8s18$bfe$1
@sunsite.dk:

> [...]
> musik, som bliver stillet til en kendt dansker. Jeg synes det kunne være
> meget sjov at høre andres svar til dem, så her kommer de hvis nogen har

næh men et hammondorgel !

> Spiller du selv et instrument?

nærmest torturerer en guitar. Jeg må snart få det lært ordentligt

> Synger du i badet?

sjældent

> Har du nogensinde drømt om at blive musiker?

i mine spæde teenage år men jeg har ikke skyggen af talent

> Hvad betyder musik for dig?

musikken er mit fristed

> Hvor mange hyldemeter fylder din musiksamling?

Jeg har kun et par meter stående fremme og lidt i skuffer og gemmer

> Hvad er din yndlingsplade?

En af dem jeg altid vender tilbage til er Pantera - Vulgar display of
power

> Hvad er den mest pinlige plade, du har stående i din samling?

Dr. Bombay (men det er købt af min kone så det er ikke rigtig min)

> Hvilken sang vil du vælge på karaokebaren?

Alt med Elvis !!

> Hvilken sang forbinder du med din første forelskelse?

Scorpions - Lady Starlight

> Hvad er den perfekte musik til en erotisk aften?

Barry White

> Hvad hører du helt søndag morgen?

Søndag er store oprydningsdag og der skal der Elvis til

> Hvilken sang får dig stensikkert på dansegulvet?

ingen. Nærmere skal der spørges hvor stort antal drinks får mig på
dansegulvet

> Hvad er den første sang, du kan huske?

Peter Belli - et eller andet. Men den første jeg selv købte er Metallica -
Jump in the fire

> Hvilken sang kan få tårerne frem i øjnene på dig?

Charles og Eddie - would i lie to you men det er mest fordi den er så
afskyelig

> Hvilken musik skal spilles til din begravelse?

hmm. Frank Sinatra - I did it my way.

> Har du været i operaen?

yep - i Prag på studiebesøg. Opera er ikke min stil. Så hellere en Musical

> Hvad har været din bedste koncertoplevelse?

U2 i parken eller Nirvana på Roskilde eller Rammstein i KB hallen
eller.......

> Har du nogensinde været på festival?

11 år på roskilde festival på det løse rundt omkring

> Hvis du skulle på date med en musiker, hvem skulle det så være?

Hmm svært at svare på. måske Lita Ford for 15 år siden.

Michael
--
Who is General Failure and why is he reading my disc?

Per Madsen

> [...]

> musik, som bliver stillet til en kendt dansker. Jeg synes det kunne være
> meget sjov at høre andres svar til dem, så her kommer de hvis nogen har

Nope

> Spiller du selv et instrument?

Nope

> Synger du i badet?

Nope

> Har du nogensinde drømt om at blive musiker?

Joh, ville fa... gerne kunne spille bas som Paul Webb fra "Talk Talk"
eller guitar som Al Di Meola

> Hvad betyder musik for dig?

Afslapning/festhumør

> Hvor mange hyldemeter fylder din musiksamling?

Dunno

> Hvad er din yndlingsplade?

En af dem her; "A physical presence" Level 42 live
"Violator" Depeche Mode el. "Meat is Murder" The Smiths

> Hvad er den mest pinlige plade, du har stående i din samling?

Country and Western Stars 5 LP boxset

> Hvilken sang vil du vælge på karaokebaren?

"Yellow submarine",- Ringo og jeg synger lige godt...

> Hvilken sang forbinder du med din første forelskelse?

Fnis.. "Freedom" m. Wham

> Hvad er den perfekte musik til en erotisk aften?

"Gemini" Sven van Hees

> Hvad hører du helt søndag morgen?

Pat Metheny

> Hvilken sang får dig stensikkert på dansegulvet?

"Insomnia" m. Faithless

> Hvad er den første sang, du kan huske?

"Wuthering hights" m. Kate Bush

> Hvilken sang kan få tårerne frem i øjnene på dig?

Alt m. Poul Krebs, for det er kraft... så ringe

> Hvilken musik skal spilles til din begravelse?

"Orientalsk March" af Carl Nielsen,- mindre kan ikke gøre det ;-)

> Har du været i operaen?

Nope

> Hvad har været din bedste koncertoplevelse?

Depeche Mode i Club Danmark hallen i 1998 eller Type O Negative på
Midtfyns i 1997 (?)

> Har du nogensinde været på festival?

5 x Midtfyns (bla. VIP for Jamiroquai, he he)

> Hvis du skulle på date med en musiker, hvem skulle det så være?

Misssss Jennifer Lopezzzzzzzz

Laters

Per

Michael Petersen

per...@cool.dk (Per Madsen) wrote in news:1fmknqp.18kuoty1tmo39cN%
per...@cool.dk:

> Fnis.. "Freedom" m. Wham

Nu var det jo George Michael der lavede Freedom som en slags opgør med sin
fortid i Wham.

Karsten Strandgaard Jørgensen

Troels wrote:

> Kommer du fra et hjem med klaver?
Nix.

> Spiller du selv et instrument?

Ja, guitar. Plus trommer og bas på meget lavt niveau.

> Synger du i badet?
Jeg rapper Canibus-freestyles med bruseren som mikrofon - tæller det?

> Har du nogensinde drømt om at blive musiker?

Ja.

> Hvad betyder musik for dig?

Rigtig meget.

> Hvor mange hyldemeter fylder din musiksamling?

Et par stykker.

> Hvad er din yndlingsplade?
Busta Rhymes - The Coming

> Hvad er den mest pinlige plade, du har stående i din samling?

Shaquille O'Neal - Shaq Diesel. Ingen kommentarer.

> Hvilken sang vil du vælge på karaokebaren?

Jeg har før brillieret (*host*) med diverse Barry White- og Crash Test
Dummies-numre, som ligger i mit toneområde (dvs. nede under
gulvbrædderne). Men hvis der findes en karaokebar, der har Redman-numre,
så vælger jeg sådan et.

> Hvilken sang forbinder du med din første forelskelse?

Hmm.. det er vist endnu en i den pinlige kategori: En eller anden
Guns'n'Roses-ballade, jeg har glemt titlen på.

> Hvad er den perfekte musik til en erotisk aften?

Nora Jones er et godt bud.

> Hvad hører du helst søndag morgen?

Æeh, Dilated Peoples fx.

> Hvilken sang får dig stensikkert på dansegulvet?

Hvis jeg kan få lov at hoppe rundt og råbe til MOP - Ante Up, så er jeg
lykkelig.

> Hvad er den første sang, du kan huske?

Oles nye autobil, tror jeg.

> Hvilken sang kan få tårerne frem i øjnene på dig?

Jeg har stået med småfugtige øjenkroge i en pladebiks i New York og hørt
Miles Davis - Blue In Green i hovedfoner, så det må blive den.

> Hvilken musik skal spilles til din begravelse?

Er Eels - Going To Your Funeral for oplagt?

> Har du været i operaen?

Ja, på Christiania.

> Hvad har været din bedste koncertoplevelse?

Crystal Method i en tætpakket klub i Fremont (tror jeg), CA i 1997.

> Har du nogensinde været på festival?

Yes, Roskilde i 2000 og 2002 plus diverse endagsfestivaller i US og DK.

> Hvis du skulle på date med en musiker, hvem skulle det så være?

"If I ever stuck it to any singer in showbizz /
it would be Jennifer Lopez /
and Ben Affleck, you know this..."

> Hold op hvor kan man kede sig sådan en fredag aften? Var det nogle gode
> julefrokoster I var til? ;-)

Jotak.

--
mvh. Karsten Strandgaard Jørgensen
http://www.hammerich.cjb.net

Peter Brandt Nielsen

Karsten Strandgaard Jørgensen skrev:

> Hmm.. det er vist endnu en i den pinlige kategori: En eller anden
> Guns'n'Roses-ballade, jeg har glemt titlen på.

November Rain? Det er den eneste Guns'n'Roses-ballade, jeg kan huske
titlen på.

--
Peter Brandt Nielsen / http://brandtnielsen.adr.dk
»'Feel good'-genren er åbenbart ved at blive trendy, sagde

Peter Brandt Nielsen wrote:

> November Rain? Det er den eneste Guns'n'Roses-ballade, jeg kan huske
> titlen på.

Det er et godt bud. Jeg har lige kigget på Allmusic og det er vist
November Rain eller Don't Cry, der er tale om. Men jeg har arbejdet på
at fortrænge det i nogle år, så jeg vil helst ikke undersøge det videre
:o)

Per Madsen

Michael Petersen <mcp...@e-mail.dk> wrote:

> Nu var det jo George Michael der lavede Freedom som en slags opgør med sin
> fortid i Wham.
>

> Michael

Han skrev nummeret "Freedom" i 1984 til albummet "Make it big" da han
var (med i) Wham. I 1990 skrev han "Freedom '90" til albummet "Listen
Without Prejudice" da han var gået solo.

Det var "Freedom" fra '84 jeg havde i tankerne...

Per

Heidi

> Kommer du fra et hjem med klaver?

Nej - men efter tilstrækkelig plagen blev der indkøbt
et el-orgel, som jeg dog forholdsvis hurtigt mistede
interessen for.

> Spiller du selv et instrument?

Har spillet orgel (og vel dermed også klaver) til
husbehov - har siden forsøgt at lære mig selv at
spille guitar, men det er lidt lagt på hylden igen.

> Synger du i badet?

Nej.

> Har du nogensinde drømt om at blive musiker?

Så har det været en af de drømme, man ikke kan
huske dagen efter.

> Hvad betyder musik for dig?

Meget - men kan ikke sætte ord på hvorfor.

> Hvor mange hyldemeter fylder din musiksamling?

Ca. 100 cd'er á ca. 1 cm i bredden = ca. 1 meter

> Hvad er din yndlingsplade?

Av en svær en.... kommer vel an på hvad humør jeg er
i - og ikke mindst om det skal være en plade jeg selv
har (det er læææænge siden jeg har købt noget).
Men et par stykker kunne være DAD's No fuel left for
the pilgrims - Def Leppard's Hysteria - Gun's Taking on
the world - Crash test dummies' God shuffled his feet....

> Hvad er den mest pinlige plade, du har stående i din
> samling?

Ved ikke om nogen af dem er decideret pinlige - det skulle
vel så være nogen af de hard-rock cd'er jeg købte i min
"heavy" teenage periode - såsom Poison's Look what
the cat dragged in.

> Hvilken sang vil du vælge på karaokebaren?

Den eneste jeg nogensinde har sunget til på karaokebar
er Dodos Vågner i natten (endda hele 2 gange) - jeg
tror næppe jeg vover mig ud i det igen.

> Hvilken sang forbinder du med din første forelskelse?

Ikke nogen decideret, men måske noget med Huey Lewis
and The News (fra Fore!)

> Hvad er den perfekte musik til en erotisk aften?

Erotisk eller romantisk? :-)
Ikke noget specifikt, men vel noget forholdsvis afdæmpet,
som ikke overdøver de intime lyde der nu måtte fremkomme
(snak eller andre lyde - vælg selv...)

> Hvad hører du helt søndag morgen?

Lyden af min kæreste der småsnorker i sengen ved
siden af mig.

> Hvilken sang får dig stensikkert på dansegulvet?

Måske History med Michael Jackson - eller noget Safri
Duo - eller hvis det skal være en sjæler - John Waite med
Missing you.

> Hvad er den første sang, du kan huske?

Har ingen anelse.

> Hvilken sang kan få tårerne frem i øjnene på dig?

Der var engang noget med John Secada - men det var
pga. ulykkelig kærlighed, så jeg ved ikke om det tæller?

> Hvilken musik skal spilles til din begravelse?

Det må min familie bestemme - de ved sikkert bedst
hvad der passer til mig på det tidspunkt.

> Har du været i operaen?

Nej - og kommer det næppe.

> Hvad har været din bedste koncertoplevelse?

Dizzy Mizz Lizzy på Fermaten i Herning engang i 1994, før
de blev rigtig store - DAD i Herning Kongrescenter i
1988 eller 89.

> Har du nogensinde været på festival?

Ja - Midtfyn i 94 og Skanderborg i 95 og 96.

> Hvis du skulle på date med en musiker, hvem skulle det så
> være?

Stig fra DAD.

--
Mvh. Heidi
Her plejer der med store bogstaver at stå, at svar udbedes i gruppen,

Jakob Møbjerg Nielsen

Troels wrote:
> Kommer du fra et hjem med klaver?
Hammond Orgel. Men det blev ikke brugt særligt tit.

> Spiller du selv et instrument?

Har spillet meget lidt trommer, meget lidt guitar og meget tuba :-)

> Synger du i badet?
Jeps.

> Har du nogensinde drømt om at blive musiker?

Ikke professionelt, men jeg vil dog aldrig stoppe med at spille.

> Hvad betyder musik for dig?

Meget. Der er *altid* musik i min lejlighed.

> Hvor mange hyldemeter fylder din musiksamling?

Ca. 3m.

> Hvad er din yndlingsplade?
Der er 4:
Atlantis (den danske musical)
System Of A Down - Toxicity
Pantera - Far Beyond Driven
Rage Against the Machine - Renegades

> Hvad er den mest pinlige plade, du har stående i din samling?

Jeg har et cover med Stakka Bo - Supermarket, men CD'en fik nogle grumme
stjerner efter adskillige sammenstød med små plastikkugler affyret af en
gasdrevet soft gun :-)

> Hvilken sang vil du vælge på karaokebaren?

Hehe... den var værre. Det bliver noget lignende:
Østkyst Hustlers - Han får for lidt
Nirvana - Lake Of Fire
Humleridderne - Malerhjerne

Jeg går dog aldrig op alene, og aldrig uden en smule alkohol i blodet
:-)

> Hvilken sang forbinder du med din første forelskelse?

Den springer jeg let og elefant hen over...

> Hvad er den perfekte musik til en erotisk aften?

Det må næsten være noget sprød instrumental jazz.

> Hvad hører du helt søndag morgen?

Faith No More - Epic.

> Hvilken sang får dig stensikkert på dansegulvet?

Her skal der igen indblandes en del C_2 H_5 OH :-)
Faith No More - Epic.
Musikken betyder dog ikke enormt meget her.

> Hvad er den første sang, du kan huske?

Ole nye autobil

> Hvilken sang kan få tårerne frem i øjnene på dig?

Hmm... den slags musik hører jeg ikke så meget af, men et bud ville være
Ugly Kid Joe - Cats In The Cradle. Men tårer bliver det dog ikke til.

> Hvilken musik skal spilles til din begravelse?

Begravelse? Jeg har skam ikke tænkt mig at dø :-)

> Har du været i operaen?

Nope, men det er da blevet til en del klassiske koncerter. Især hvis der
spilles Bach.

> Hvad har været din bedste koncertoplevelse?

Jeg har ikke været til mange koncerter, men jeg havde en rigtig fed
oplevelse sidste gang Kaizers Orchestra spillede på Studenterhuset her i
Aalborg.

> Har du nogensinde været på festival?

Adskillige år til Tønder Festival (ja, jeg kommer fra Tønder). :-)
Men ellers bliver det tætteste nok de 2 år som kræw på Grøn Koncert.

> Hvis du skulle på date med en musiker, hvem skulle det så være?

Ehm... det ville jeg nok ikke gøre. Jeg er ikke typen der gider at blive
jagtet af EB fotografer. Hvis det endelig skulle være, så skulle det dog
helt sikker være en dansker, men hvem, aner jeg ikke.

> Hold op hvor kan man kede sig sådan en fredag aften? Var det nogle
> gode julefrokoster I var til? ;-)

Den blev skam overstået d. 23. november. Men så er der jo selvfølgelig
også julefrokosten d. 7. december.

> Når.. håber der kommer et par svar:-)

Det gjorde der så :-)

--
Jakob Møbjerg Nielsen | "Nine-tenths of the universe is the
ja...@dataloger.dk | knowledge of the position and direction

Karina Hjorth

> Det veksler og er meget meget afhængigt af humør, fremfor sangen i sig
> selv. Forleden greb jeg faktisk mig selv i at få duggede øjne til
> Shu-Vi- buas "Sangen For Livet".

Ohj, ohj, ohj - se DET er forståeligt :-) Det nummer er altså suverænt - og
totalt overset.

Mvh
Karina

--
http://www.shubidua.nu - dedicated to the best band ever
http://www.shubidua.nu/salimata/ - dedicated to my fosterchild from Mali

-V-

"Troels" <tllund@[nof******spam]hotmail.com> skrev:

> Kommer du fra et hjem med klaver?

Nope. Da jeg _var_ flyttet hjemmefra, anskaffede mine forældre dog et
klaver. Spoilsports.

> Spiller du selv et instrument?

Jessir: guitar.

> Synger du i badet?
Jep. Nogle gange mere end andre.

> Har du nogensinde drømt om at blive musiker?

Jada, men talentet rækker kun til optrædener for familie og venner.

> Hvad betyder musik for dig?

Det er nok temmeligt svært at svare på, på denne begrænsede plads. Er det
nok at svare 'meget'?

> Hvor mange hyldemeter fylder din musiksamling?

På cd: ca. 5,5
Vinyl: ca. 1,5

> Hvad er din yndlingsplade?
Umuligt at svare på. Nogle gange er det Born in the USA, andre gange
Blackwater Park, andre gange igen All'N'All.

> Hvad er den mest pinlige plade, du har stående i din samling?

Soundtracket til Runnin Scared. Den må snart dø.

> Hvilken sang vil du vælge på karaokebaren?

My Girl eller Always on My Mind.

> Hvilken sang forbinder du med din første forelskelse?

Alt med Souvenirs og Edie Brickels 'What I Am' - hvorfor jeg er holdt helt
op med at høre førnævnte musik.

> Hvad er den perfekte musik til en erotisk aften?

Noget med Barry White, en Diana Krall-skive og måske lidt Groove Lounge.

> Hvad hører du helt søndag morgen?

Jan Johansson, 'Jazz på Svenska' og 'Jazz på Ryska'. Uforligneligt.

> Hvilken sang får dig stensikkert på dansegulvet?

Alt uptempo med ABBA, alt 70'er disco, det meste electrodisco fra firserne,
og helt sikkert nogle klubhits fra halvfemserne og 00'erne. Og 'Think' med
Aretha, selvfølgelig - gammel eller ny version, det er ligegodt.

> Hvad er den første sang, du kan huske?

At Være Baggårdskat er et Hundeliv, med Vesterbro Ungdomsgård.

> Hvilken sang kan få tårerne frem i øjnene på dig?

'I'll Write A Song For You' - Earth, Wind & Fire. Og al musik nævnt i
kategorien Første Forelskelse.

> Hvilken musik skal spilles til din begravelse?

Albinonis Adagio i D-mol for Obo. Smukt, smukt.

> Har du været i operaen?

Jeps, masser af gange, endda.

> Hvad har været din bedste koncertoplevelse?

Morsomste: Red Warsawa, i '91, før de blev kendte.
Mest medrivende: Dream Theater, Store Vega, 2000 (?)
Smukkeste: Nikolaj Nørlund på Rust i en fjern fortid.

> Har du nogensinde været på festival?

Roskilde en håndfuld gange, Midtfyns en enkelt. Skønno.

> Hvis du skulle på date med en musiker, hvem skulle det så være?

Dén var svær. Ved ikke.
Faith Hill er jo gift.
Toni Braxton?
Sharin Foo?
Det bliver nok ikke aktuelt, men lad mig sige til, når det sker....

-V-

Carsten Jorgensen

Kommer du fra et hjem med klaver?
Nej

Spiller du selv et instrument?

Nej

Synger du i badet?
Nej, det lyder a h til.

Har du nogensinde drømt om at blive musiker?

Ja, men der er mange år siden

Hvad betyder musik for dig?

Underholdnng afstresning og mange andre ting

Hvor mange hyldemeter fylder din musiksamling?

CD ca 15 meter, Vinyl 20 meter

Hvad er din yndlingsplade?
Springsteen: The River

Hvad er den mest pinlige plade, du har stående i din samling?

Det må være Jive Bunny and the mastermixers

Hvilken sang vil du vælge på karaokebaren?

Ingen

Hvilken sang forbinder du med din første forelskelse?

Get out of you lazy bed - husker ikke kunstneren

Hvad er den perfekte musik til en erotisk aften?

Rick Wakeman, Eagles

Hvad hører du helt søndag morgen?

Krunch på P3

Hvilken sang får dig stensikkert på dansegulvet?

Den er svær men min kone insisterer på at danse til kald det kærlighed :-))

Hvad er den første sang, du kan huske?

Eddy Grant: I Dont wanna dance

Hvilken sang kan få tårerne frem i øjnene på dig?

Springsteen: If I should fall behind

Hvilken musik skal spilles til din begravelse?

Det tantek er for sørgelig

Har du været i operaen?

Ja 3 gange (første, eneste og sidste)

Hvad har været din bedste koncertoplevelse?

Springsteen, Parken 1988, Det originale Blues Brothers Band Nytårsaften,
Zurich 1991

Har du nogensinde været på festival?

Ja

Hvis du skulle på date med en musiker, hvem skulle det så være?

Zindy.

Sune Salminen

Troels wrote:
> [...]
> omkring musik, som bliver stillet til en kendt dansker. Jeg synes det
> kunne være meget sjov at høre andres svar til dem, så her kommer de

Næh. Fra et hjem med adskillige guitarer. Men her hvor jeg sidder nu, er jeg
omgivet af tangenter: Bag mig står et halvt adskilt Wurlitzer EP-200 der
lider af en slem omgang 50Hz brum som jeg er i gang med at forsøge at
reparere (det går meget godt indtil videre, selvom det er svært at lade være
med at spille på det hele tiden istedet for at lave det), et Rhodes
Suitcase, ovenpå det et Hohner D6 Clavinet (skal have hooket elektronikken
op), og til højre for mig et Hammond L-100 med et Roland PC-180 ovenpå. Ved
siden af Roland keyboardet står en Ace-Tone rytmeboks, i et hjørne en
smadret spansk "ø-lejr guitar" og ude i entreen står min bas i sin taske
parat til i morgen hvor jeg skal spille ved "Lygten" ved Nørrebro Station.
Mine trommer står i et studie ude i Sydhavnen.

> Spiller du selv et instrument?

Jeg har spillet trommesæt siden jeg var 6-7 år gammel, trommer er mit
hovedinstrument, men jeg spiller også bas, guitar og klaver/keyboards.

> Synger du i badet?

Altid.

> Har du nogensinde drømt om at blive musiker?

Jeg har tit dagdrømt at jeg levede af at spille!

> Hvad betyder musik for dig?

Musik er nerven i mit liv. Ingen musik, ingen mig. Ikke rigtig i hvert
fald..

> Hvor mange hyldemeter fylder din musiksamling?

Vinylerne fylder ca. 2 meter og CD'erne fylder vel 1,5 meter. MP3'erne
fylder ikke ret meget, men der er ret mange af dem efterhånden.

> Hvad er din yndlingsplade?

Det er svært at svare på. Det er som vinden blæser, i øjeblikket er det nok
Meshell N'degeochello's "Cookie: The Anthropological Mixtape".

> Hvad er den mest pinlige plade, du har stående i din samling?

Aner det ikke. Jeg tror nok jeg kan argumentere positivt for hver eneste
skive hvis du spørger ;-)

> Hvilken sang vil du vælge på karaokebaren?

Jeg har knækket nakken på George Bensons "This Masquerade" på Amigo Bar et
par gange..Det er pissesvært der hvor den modulerer! Hvis jeg kom ind på en
Karaokebar og de havde "Fill Me In" med Craig David, så ville jeg ikke tøve
med at "optræde" med den.. Jeg har øvet mig på den fordi jeg fik den så
grusomt på hjernen og blev træt af at gå og synge
"nemmenemmenemmenemme"..... he heh.

> Hvilken sang forbinder du med din første forelskelse?

Uha, det ved jeg ikke rigtig. Måske hele den plade med Dodo & the Dodos med
"vågner i natten" på, eller Genesis pladen "Land of Confusion" (eller hvad
den nu hed). Der blev rodet rigtig meget rundt ved 2. og 3. base til de
plader... Hun hed Mette og var datter af en minkfarmer...

> Hvad er den perfekte musik til en erotisk aften?

Definitivt "Sweetback". Det er en fantastisk, tilbagelænet og meget sensuel
plade med Sade's band, men uden Sade. Fra før de lavede "Lovers Rock".

> Hvad hører du helt søndag morgen?

Al Green måske? Det kommer an på hvad jeg lavede lørdag nat. Hvis jeg var
ude og spille og det blev optaget, så ville jeg nok høre det.. Ellers plejer
jeg hverken at ryge smøger eller høre musik før et godt stykke op ad dagen.
Silence is golden...

> Hvilken sang får dig stensikkert på dansegulvet?

Sly & The Family Stone "In Time" fra albummet Fresh.

Hold jer fra CD-genudgivelsen, det er underligt nok et andet og dårligere
mix af indspilningerne end på den originale vinyl-udgivelse. Der mangler
instrumenter og hele blæserriffs i flere af numrene, og lyden er dårligere.
Øv.

> Hvad er den første sang, du kan huske?

Det har jeg glemt.

> Hvilken sang kan få tårerne frem i øjnene på dig?

Det kommer an på meget, men sidst jeg var lige ved at græde mens jeg hørte
et stykke musik, var det Semisonics "Chemistry" (Don't Ask!)

> Hvilken musik skal spilles til din begravelse?

Et nummer fra Seal's "Human Being" som jeg har glemt hvad hedder, måske..
Jeg tror min far vil synge en sang for mig, hvis jeg skulle gå hen og dø før
ham... Eller også skulle mit gamle fusionsband Sun Gun spille vores gamle
nummer "Slices Of Dreams" med et trommeloop fra James Browns "Funky
Drummer"...

> Har du været i operaen?

Aldrig. Men jeg har spillet rigtig mange koncerter på Operaen på Christiania
i årenes løb. Så sent som i Torsdags spillede jeg derude med "Zinzyzeizer"
LOL.

> Hvad har været din bedste koncertoplevelse?

Zawinul Syndicate på Montmartre for nogle år siden. Det var fuldstændig
kammende afsindigt (indsæt selv dine favorit-adjektiver her) overdrevet
fedt. Jeg har lige været til koncert med Meshell Ndegeochello i Amager Bio.
Det var rigtig godt. Det er somregel lækkert at se dygtige musikere der
spiller for musikkens skyld. Især når de spiller funk ;-)

> Har du nogensinde været på festival?

Jeg har været på Roskilde Festival et par gange. Noget af det fedeste jeg
har hørt på Roskilde var Primus og et par år senere, WAR.

> Hvis du skulle på date med en musiker, hvem skulle det så være?

Øhh. India Arie..? Men det kan godt være hun er lidt for frelst for mig,
måske. Jeg kan ikke lige komme i tanker om nogen lige nu. Nikka Costa...?
heh heh.....py-ha...!

> Hold op hvor kan man kede sig sådan en fredag aften? Var det nogle
> gode julefrokoster I var til? ;-)

Ja...

-Sune