Tyske hits fra 70'erne, 80'erne og 90'erne?

Kenneth Ahn Jensen

Jeg skal på ferie til Tyskland i næste uge, og i den forbindelse skal jeg
have noget musik med til køreturen - sådan for ligesom at piske en stemning
op. :-) Det skal naturligvis være tysk musik *sunget på tysk*, og noget
man kender når man ikke kender specielt meget til tysk musik, dvs. nogle
numre der hittede på internationalt eller bare europæisk niveau.

Jeg har selv:
Nena, 99 Luftballons
Stefan Raab, Wadde Hadde Dudde Da (Melodi GP 99/00?)
Christian, Es ist geil ein Arschloch zu sein
Rammstein, [diverse]
Die fantastischen vier, Die da!?

Evt. U96, Das Boot (Men det er lidt kedeligt techno-agtigt hvor sangen
træder meget i baggrunden)
Scorpions er disket på forhånd da de kun synger på engelsk...

Men så løber jeg tør for ideer? Jeg ved at det er lidt tyndt, så kan I ikke
hjælpe mig lidt på vej? :-)

Mvh
Kenneth

Lars Kyndi Laursen

On 15 jul 2002 Kenneth Ahn Jensen enriched usenet with:

> [...]
> meget til tysk musik, dvs. nogle numre der hittede på
> internationalt eller bare europæisk niveau.

SNIP

Die Schröders: Lass uns scmutzig Liebe machen

--
Lars Kyndi Laursen, representatum nixi

All, most, or some of the above may or may not work yet.

Åge Halldorsson

Kenneth Ahn Jensen <k...@it-c.dkREMOVE> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d320d87$0$16824$edfa...@dspool01.news.tele.dk...

> Det skal naturligvis være tysk musik *sunget på tysk*, og noget
> man kender når man ikke kender specielt meget til tysk musik, dvs. nogle
> numre der hittede på internationalt eller bare europæisk niveau.

_______

Det vil jo være oplagt at købe de meget opreklamerede cd-er med "Tyske
slager hits". Du har måske set reklame for dem i tv.
Sidste år så jeg på et kræmmermarked en dobbelt (eller 3-, 4-dobbelt,
husker det ikke lige) med en masse nye tyske slager-hits. Den kostede meget
mindre end de andre tilsammen. Hvis du kunne skaffe den/dem er du godt
"kørende".
(Der er så vidt jeg ved også ældre tyske slagere på cd-erne. Sådan nogle som
"Farende musikanten". Den kender vi i hvert fald alle. Det var den som Alis
og Rita oversatte.

Hilsen Åge

Lars Raaby

Kenneth Ahn Jensen skrev i et tidliger indlæg:

> [...]
> tysk*, og noget man kender når man ikke kender specielt meget til
> tysk musik, dvs. nogle numre der hittede på internationalt eller bare

Så skal det være Die Flippers Det er Tysklands svar på Kandis.
Total iorden musik smag........

Lars Raaby
Der findes 2 slags kvinder, dem som altid taler og dem som aldrig tier.

FINN EGMOSE

> [...]
nyhedsmeddelelse:3d320d87$0$16824$edfa...@dspool01.news.tele.dk...
> Jeg skal på ferie til Tyskland i næste uge, og i den forbindelse skal jeg

Hvad med DJ. OTZI. Han er I øjeblikket et større navn dernede end selveste
Hittler var.

Mvh. Finn

Kim Riber

> [...]
> Nena, 99 Luftballons
> Stefan Raab, Wadde Hadde Dudde Da (Melodi GP 99/00?)
> Christian, Es ist geil ein Arschloch zu sein

Trio: "Da da da"
Huberth Kah: "Rosemarie"
Ideal: "Eiszeith"
Spliff: (mener den hedder) "Carbonada" (eller noget i den stil)
joachim Witt: "Der goldene reiter"
????: "Major Tom"
Marcus: "Ich will spass"
Die fantastischen vier: "Tag am meer"

Håber du får en kanon tur.

God fornøjelse

Kim Riber

David Rasmussen

Hvem er denne "Hittler"?

Åge Halldorsson

Lars Raaby <Lars@øraaby.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d3274e1$0$16789$edfa...@dspool01.news.tele.dk...

> Så skal det være Die Flippers Det er Tysklands svar på Kandis.
> Total iorden musik smag........
________

og "Der Paldauer" er også blandt de populæreste grupper i Tyskland. Ved ikke
liiiige om det er Kandis-agtigt. Er det ikke mere hen i retning af Dorthe
Kollo/Gitte Hænning-genren?

Hilsen musikeksperten

Sune Mika Salminen

"Da Da Da" med Trio, selvfølgelig ;-)

-Sune

Åge Halldorsson

Camilla Hæstrup <camilla@_FJERN_londahl.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d3286a8$1...@news.securix.dk...

> I den småvamle afdeling er der også hende fra grand prix i starten af
> 80'erne med "Ein bischen Frieden".
>
> Mvh. Camilla
_____________

SV:
Altså Nicole

Astrid

"Kenneth Ahn Jensen" <k...@it-c.dkREMOVE> wrote in message

> [...]
> man kender når man ikke kender specielt meget til tysk musik, dvs. nogle
> numre der hittede på internationalt eller bare europæisk niveau.

På svensk tv1 og 2 kører der for tiden om natten nogle tyske
musikprogrammer, der hedder Viva og Viva+ (hjemme hos mig, ihvertfald). De
er lidt ligesom MTV bortset fra at de spiller musikvideoer. På denne kanal
er der konstant en reklame for en slag tyske all-time greatest pop-hits. Den
hedder Total Phänomenal - Die Neue Deutsche Welle. Den kan købes her:
http://www.shop24direct.de/index.php?page=20p&target=107
Jeg kunne godt forestille mig at den gik hen og blev kult.

/astrid

Wertigo

> [...]

> Nena, 99 Luftballons
> Stefan Raab, Wadde Hadde Dudde Da (Melodi GP 99/00?)
> Christian, Es ist geil ein Arschloch zu sein

En kultsang i min lille omgangskreds er Gabi und Klaus med Die Prinzen. Hvis
du spiller den et par gange, så kan du hele teksten inden du når grænsen :)

Så er der da også Die Toten Hosen; start fx med Kauf Mich.

God Ferie,
Mikkel

Michael Alř-Nielsen

"Astrid" <astr...@dont.even.bother.tv> skrev i en meddelelse

> De er lidt ligesom MTV bortset fra at de spiller musikvideoer.

Prøv lige at læs den een gang til...! LoL ;o)

- Michael.

Janus Hři

"Kenneth Ahn Jensen" <k...@it-c.dkREMOVE> skrev i en meddelelse

> [...]
stemning
> op. :-)

> Scorpions er disket på forhånd da de kun synger på engelsk...

Jeg sad ellers og tænkte på Kraftwerk og deres 'The model'.

Men de synger jo også på engelsk.
Men når det nu er med en fed tysk accent, går det måske alligevel?
--
Janus Høi
Hysterisk Cindy-fanside:

Michael Alř-Nielsen

"Janus Høi" <hoi***@jagi.com> skrev i en meddelelse

> Jeg sad ellers og tænkte på Kraftwerk og deres 'The model'.
> Men de synger jo også på engelsk.
> Men når det nu er med en fed tysk accent, går det måske alligevel?

De har også lavet den på tysk!

- Michael.

Uffe Holst

In an article of 15 Jul 2002 Camilla Hæstrup wrote:

> Hvad med Falcos "Der Kommissar", skal han ikke med på ferie?

Falco er ikke tysker. Han er fra Østrig.

--
Uffe Holst

Astrid

"Michael Alø-Nielsen" <m-...@nospam.dk> wrote in message

Det har Rammstein også. Fabelagtigt.

/astrid

Lars B.

In article <3d327f33$0$54716$edfa...@dspool01.news.tele.dk>,
ri...@esenet.dk says...
> ????: "Major Tom"

???? hedder også Tom Schilling.. og synger på engelsk, så han er disket!

--

Lars B
"Diskussioner ødelægges tit af folk,

Kenneth Ahn Jensen

Tak for hjælpen allesammen - det var jo nogle helt oplagte vindere jeg havde
overset, omend Hænning-Kollo-Kandis-schlager-stilen ikke lige passer til mit
temperament. ;-)

Listen ser sådan ud indtil videre:

> Nena, 99 Luftballons
> Stefan Raab, Wadde Hadde Dudde Da (Melodi GP 99/00?)
> Christian, Es ist geil ein Arschloch zu sein
> Rammstein, [diverse]
> Die fantastischen vier, Die da!?

Lucilectric, Mädchen
Falco, Der Kommissar
Nicole, Ein Bisschen Frieden
Trio, Da da da da <--- Er denne altid halvt på engelsk?
Die arschgefickten Gummizofen, Das frivole Wiedersehen (-ikke kendte(?), men
vildt sjove - med kraftige "undertoner" :-)
Fettes Brot, Schwule Mädchen (-igen: de trumfer med "undertoner" ;o)

Der arbejdes på:
Marcus, Ich will Spass
Die Schöders, Lass uns schmutzig Liebe machen
Die Fantastischen Vier, Tag am Meer
Joachim Witt, Der goldene Reiter
Hubert Kah, Rosemarie

-hvoraf de to sidste er total ukendte for mig.
Og så må disse to komme med på et "wildcard" - hvis jeg ikke får fyldt cd'en
op inden afgang:
Ideal, Eiszeit
Spliff, Carbonara
-det er i hvert fald det jeg forbinder med tysk populærmusik - noget lo**.
:-)

Mvh
Kenneth

Lars Kyndi Laursen

On 15 jul 2002 Kenneth Ahn Jensen enriched usenet with:

> Listen ser sådan ud indtil videre:

SNIP

Jeg glemte lige

Die Prinzen: Alles Nur geklaut

Michael Westi

Du må da også lige huske:

Modern Talking
Boney M
Sandra: Maria Magdalena
Scorpion

Men det skal måske være på tysk?

Mvh Michael

Kenneth Ahn Jensen <k...@it-c.dkREMOVE> skrev i en

nyhedsmeddelelse:3d332707$0$16818$edfa...@dspool01.news.tele.dk...

Kasper Aae

On Mon, 15 Jul 2002 18:26:26 +0200, Lars B. <l...@mailme.dk> wrote:

>???? hedder også Tom Schilling.. og synger på engelsk, så han er disket!

Findes den ikke også i en tysk version?

--
Kasper Aae

E-mail: rbb at rocketmail.com

John K

> Findes den ikke også i en tysk version?

Jo.

Mvh

John K

Betina

In article <MPG.179d1620...@news.inet.tele.dk>, l...@mailme.dk
says...

> ???? hedder også Tom Schilling.. og synger på engelsk, så han er disket!

Han hedder faktisk Peter Schilling.

--
mvh
Betin@

Lars B.

In article <MPG.17a4f759a...@news.worldonline.dk>,
bet...@leverpostei.com says...

Ved det, fik vist bare blandet hans navn sammen med titlen på nummret!

Per K

"Lars B." <l...@mailme.dk> skrev i en meddelelse

Har Peter Schilling sunget Major Tom på engelsk også ?
Det nummer har jeg aldrig stødt på nemlig, kun den tyske version af den.

Venligst Per

Lars B.

In article <ahf4vd$km3$1...@news.cybercity.dk>, per...@NONOyahoo.dk says...

> Har Peter Schilling sunget Major Tom på engelsk også ?
> Det nummer har jeg aldrig stødt på nemlig, kun den tyske version af den.

Det har han, den var et pænt hit i USA. Findes på albummet "Error In The
System

http://allmusic.com/cg/amg.dll?p=amg&sql=A7hmsa9wgb23h

Per K

> Det har han, den var et pænt hit i USA. Findes på albummet "Error In The
> [...]

Den gad jeg godt nok gerne at høre for at sammenligne den med "originalen".
Jeg husker da Nena forsøgte sig med 99 luftballons på engelsk, der blev til
99 red balloons, den lød godt nok af h.. til.
Godt hun forblev ved det tyske frem for det engelske.

Venligst Per

Betina

In article <ahh31a$2mud$1...@news.cybercity.dk>, per...@NONOyahoo.dk
says...

> Den gad jeg godt nok gerne at høre for at sammenligne den med "originalen".
Den tyske er helt klart den bedste :-)

--
mvh
Betin@