Kogetid på artiskok

Michael Zedeler

Hej.

Jeg ha ranskaffet mig to hele artiskokker, som jeg vil koge, men hvor
længe skal de koges, før de er klar til at spise?

Mvh. Michael.

Battlefield´s

"Michael Zedeler" <mic...@zedeler.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Jeg ha ranskaffet mig to hele artiskokker, som jeg vil koge, men hvor
> længe skal de koges, før de er klar til at spise?

Hej
Min kogebog siger 15-40 minutter alt efter størrelsen. Jeg plejer selv at
koge dem ca. 20-25 minutter.
Hilsen Vibeke

Battlefield´s

"Battlefield´s" <battl...@SLET.mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Hej
> Min kogebog siger 15-40 minutter alt efter størrelsen. Jeg plejer selv at
> koge dem ca. 20-25 minutter.
> Hilsen Vibeke

...glemte lige:
man skal kunne trække bladene af uden problemer, så er den færdigkogt.
Hilsen Vibeke

Sebastian Hoffmann

Vi plejer at give vores i hvert fald 30 minutter, men som sagt kan du jo
prøvesmage dem. Men hellere 5 minutter for meget end for lidt.

"Battlefield´s" <battl...@SLET.mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

Thomas Peter Bitsch

Michael Zedeler <mic...@zedeler.dk> skrev:

Kogetiden på ca. 30 min. er nok ok, hvis du kommer dem i kogende
vand, i stedet for salt, så brug et par
grøntsagsbouillonterninger i stedet, det giver et mere
velsmagende resultat.Det er jo alligevel kun det nederste af
bladene og bunden du spiser.
I`m A Survivor