Riste brød i ovnen

Kurt Hansen

Da store butterdejsskaller til fiskeanretning ikke var til at opdrive
uden forudbestilling, købte jeg et stort kugleformet brød, som der må
kunne skæres 6 store skiver af, som jeg så vil bruge i stedet.

De skal jo helst være færdige samtidigt, så brødristermetoden duer jo ikke.

Hvordan rister jeg evt. i ovnen (el-ovn), så skiverne ikke barer tørrer
ud, men bliver sprøde og let gyldne?
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Max

Hej Kurt

> Da store butterdejsskaller til fiskeanretning ikke var til at opdrive

Hvorfor bager du ikke nogen selv, du kan jo købe færdigrullet
dej i ethvert supermarkede.

Max

Hauge

Hej
Den 28-12-2011 18:05, Kurt Hansen skrev:
> Hvordan rister jeg evt. i ovnen (el-ovn), så skiverne ikke barer tørrer
> ud, men bliver sprøde og let gyldne?

Høj temperatur, så ristes de før de når at tørre ud, d.v.s. 200 grader
eller lidt mere, afhængig af din ovn.

Mvh Hauge

Krabsen

Den 28-12-2011 18:05, Kurt Hansen skrev:
Så vidt jeg husker plejer vi at give fuld skrue, d.v.s. grill.. Inden
pensles brødskiverne let med en god olivenolie, det giver både sprødhed
og farve.
Prøv evt. med et almindeligt lyst brød først for at teste tiden..

Kurt Hansen

Den 28/12/11 18.05, Kurt Hansen skrev:

> Hvordan rister jeg evt. i ovnen (el-ovn), så skiverne ikke barer tørrer
> ud, men bliver sprøde og let gyldne?

Fuld skrue var vejen til Damascus. Tak for tippet; så kan tamilerne
sådan set godt ankomme - jeg er klar!!!

;o)-max

On 29-12-2011 05:53, Kurt Hansen wrote:

> Fuld skrue var vejen til Damascus. Tak for tippet; så kan tamilerne
> sådan set godt ankomme - jeg er klar!!!

Acha !
;o)-max-