Re: Tør i hals under søvn

Kim Ludvigsen

Den 27-02-05 16.39 skrev Mulder følgende:

> Er der nogen som har nogle gode ideer til hvordan jeg kan afhjælpe min
> tørhed ? Jeg drikker en del vand gennem dagen, og 2-3 glas vand inden
> sengetid. dette hjælper da også, men tørheden er der altid og stadigvæk.

Du er vel blevet tjekket for det mest oplagte, sukkersyge? Der testes
typisk med en dråbe blod fra en øreflip.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Lær ti-fingersystemet med det gratis program SES Type

Mulder

Jeg trækker vejret primært gennem munden når jeg sover, deraf blir jeg så
tør i svælg og på tungen at jeg har en lille smule blod i spyttet om
morgenen.

Jeg har været til læge, speciallæge med en kikkert nede i halsen, jeg er
blevet røngentfotograferet, og deraf konkluderet at der ikke er noget
alvorligt galt, andet end den forbandede tørhed.

Er der nogen som har nogle gode ideer til hvordan jeg kan afhjælpe min
tørhed ? Jeg drikker en del vand gennem dagen, og 2-3 glas vand inden
sengetid. dette hjælper da også, men tørheden er der altid og stadigvæk.

En arbejdskollega foreslår at jeg kommer en teske vaseline i et glad vand og
drikker det inden sengetid, dog har jeg ikke prøvet det endnu. Nogen andre
med samme problem, som har en løsning som virker for dem ?

Mvh christian

JytteJ

"Kim Ludvigsen" <use...@kimludvigsen.dk> skrev i en meddelelse

> Du er vel blevet tjekket for det mest oplagte, sukkersyge? Der testes
> typisk med en dråbe blod fra en øreflip.

Hvorfor skal han testes for sukkersyge ? han skriver jo _intet_ om at han er
tørstig.

JytteJ

Maria Frederiksen

> Er der nogen som har nogle gode ideer til hvordan jeg kan afhjælpe min
> tørhed ? Jeg drikker en del vand gennem dagen, og 2-3 glas vand inden
> sengetid. dette hjælper da også, men tørheden er der altid og stadigvæk.

Kun en idé - får du fedt nok? Prøv at øge dit fedtindtag lidt og se om det
hjælper. Det hjalp på mit grus i øjnene, men jeg ved ikke om det kan
sammenlignes.

Mvh Maria

Mulder

nope, jeg er ikke specielt tørstig. Men jeg har problemer med at trække
vejret gennem næsen, hvor jeg derfor hiver vejr ind gennem munden når jeg
sover, derfor den tørhed som kan være så udtalt at jeg tørrer totalt ud.
Et andet problem som det medfører, er at jeg ikke sover mere end højst 3
timer ad gangen, så vågner jeg, og vender mig om, tager et glad vand og
sover videre.

mvh christian

"Maria Frederiksen" <m...@easyfrag.dk> wrote in message

Kim Ludvigsen

Den 27-02-05 21.22 skrev JytteJ følgende:

> Hvorfor skal han testes for sukkersyge ? han skriver jo _intet_ om at han er
> tørstig.

Han skriver, han drikker en del vand. Desuden kan der være forskel på,
hvordan man beskriver et symptom. En vil måske fortælle, at han er tør i
munden, en anden, at han er tørstig.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Gratis bridgeprogram, så du kan øve dig uden at blive udsat for

SMB

Prøv med en spiseske acacia honing inden du går i seng. det burde hjælpe
lidt på tørheden.

mvh.
smb

Mulder

Att SMB. Se det er sådan nogle svar jeg efterlyser. mange tak. Hvis der er
flere med gode bud så byd endelig ind.
christian

"SMB" <bilal...@tele2adsl.dk> wrote in message

Preben Kaas

On Sun, 27 Feb 2005 16:39:23 +0100, "Mulder"
<dsl1...@vip.cybercity.dk> wrote:

>Jeg trækker vejret primært gennem munden når jeg sover, deraf blir jeg så
>tør i svælg og på tungen at jeg har en lille smule blod i spyttet om
>morgenen.
>

>Mvh christian

Hej Christian
Jeg har samme problem som du med ikke at kunne trække vejret godt nok
gennem næsen når jeg sover og blev også tør i halsen.

Problemet løste jeg med at sove med enten en næsestrip (Air Plus), der
klæbes på næsen og trækker næsefløjene ud så luftpassage i næsen
forbedres.
Ind imellem skifter jeg til en "Nozovent" næsebøjle, der sættes op i
næsen og udvider næsefløjene indefra.

Næsestrip'pen er efter min mening mest behagelig at sove med, men
bøjlen er mere effektiv.

Begge dele fås på apoteket.

30 éngangs AirPlus næsestrips kr. 90,-
2 næsebøjler som kan holde 2-3 måneder koster så vidt jeg husker 30-40
kr.

mvh
Preben

ved mail fjern xxxx

Mulder

rigtigt mange tak for dit total gode råd. det er sku´ værd at prøve, og et
råd som jeg overhovedet ikke havde tænkt på. :)
mvh christian
"Preben Kaas" <prebe...@xxxxhjallesenet.dk> wrote in message

Benny Mortensen 9380

"Mulder" <dsl1...@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

Det er lidt svært umiddelbart at svare på, men det kan jo skyldes, at der er
meget tør luft i dit soveværelse. Så lidt forøget ventilation, kan måske
forbedre situationen lidt. Måske også sænke temperaturen i sove værelset.
Evt også en vandfordamper på radiatoren.

M.V.H.....Benny..

Birgit

Ja, hvis du har hund, i soveværelset.. så smid den ud.....

Birgit

Nana Sørensen

"Mulder" <dsl1...@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

Jeg er LIGE kommet hjem fra apoteket, og der stod der ved kassen, nogle
pastiller der skulle modvirke mundtørhed. De skulle smage godt af appelsin
og stimulere spytproduktionen.

Mulder

Rigtigt mange tak for alle de gode svar!
MVH Christian
"Nana Sørensen" <dodo...@tiscali.dk> wrote in message

Lyrik

Mulder wrote:
> Jeg har været til læge, speciallæge med en kikkert nede i halsen, jeg
> er blevet røngentfotograferet, og deraf konkluderet at der ikke er
> noget alvorligt galt, andet end den forbandede tørhed.
Anskaf dig en vandfordamper til soveværelset .
Luften er sikkert for tør.;-)

Til dig selv kan du give et lille pust Otrivin til at lukke næsen op til
natten som supplement.

Hilsen
jens