Lav feber?

Mette Andersen

Jeg har noget sygdom - måske influenza eller lignende. I nat gennnemrystedes
jeg af kuldekramper og da jeg tog min temperatur havde jeg 35,9.

Jeg har søgt på nettet for at finde noget om lav temperatur, men uden held.
Nogen der kan hjælpe? Jeg vil gerne vide hvad der kan have forårsaget at min
temperatur faldt (jeg lå under dynen i et 21 grader varmt rum) og hvornår
det anses for at være farligt, altså hvor langt den skal ned før man ringer
efter en vagtlæge.
Måske var det toppen af sygdommen, for i dag har jeg 37,2 og føler mig træt,
men bedre tilpas.

På forhånd tak!

Mette

Michael Rasmussen

On Mon, 7 Jan 2008 10:45:45 +0100, "Mette Andersen" <jad...@duli.dk>
wrote:

>Jeg har noget sygdom - måske influenza eller lignende. I nat gennnemrystedes
>jeg af kuldekramper og da jeg tog min temperatur havde jeg 35,9.
>
>Jeg har søgt på nettet for at finde noget om lav temperatur, men uden held.

Det er slet ikke ualmindelig. Både feber (dvs temperatur > 38 grader)
og lav temperatur under 36 grader er symptomer der typisk ses ved
infektionssygdomme...

<mlr>

kew...@gmail.com

On 7 Jan., 18:17, Michael Rasmussen <michael@invalid> wrote:

> Det er slet ikke ualmindelig. Både feber (dvs temperatur > 38 grader)
> og lav temperatur under 36 grader er symptomer der typisk ses ved
> infektionssygdomme...
>
> <mlr>

Hej :)

Mange tak for dit svar!
Ved du om der er en anden forklaring på lav temperatur end på feber?
Feber er jo overophedning fordi kroppen arbejder på at helbrede som
jeg har forstået det - er det mon det samme med lav temperatur?

På forhånd tak

Mette

"Mette Andersen" <jad...@duli.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har noget sygdom - måske influenza eller lignende. I nat
> gennnemrystedes jeg af kuldekramper og da jeg tog min temperatur havde jeg
> 35,9.

Temp på 35,9 er absolut uden betydning.
Dette gælder specielt, hvis du ikke har taget en kernetemperatur, dvs. med
et termometer til numsen.
Vil du læse mere om lav kropstemperatur, så slå op under "hypotermi" eller
"hypothermia"

Michael Rasmussen

On Mon, 7 Jan 2008 11:54:29 -0800 (PST), kew...@gmail.com wrote:

>Ved du om der er en anden forklaring på lav temperatur end på feber?
>Feber er jo overophedning fordi kroppen arbejder på at helbrede som
>jeg har forstået det - er det mon det samme med lav temperatur?

Kompliceret emne. Jeg tror såmæn der ligger en Nobel pris og venter på
den, der give den fulde forklaring på kropstemperatur og
infektionsforsvar...

<mlr>