Ondt i venstre arm ?

Reiner Hass

Sådan ca.10-5 cm ned fra skulderen på ydre siden af overarmen. Hvis jeg
strækker armen ud og løfter den til halshøjde
gør det skide ondt. Sådan har jeg haft det i ca 14 dage. Når jeg holder
armen i ro er der kun meget lidt smerte. Jeg kan
også bære tunge ting uden problem men når jeg løfter armen for feks at åbne
en dør gør det nas.

Har fået en ny mobil hvor der er nogle ret vanedannende små spil. har
spillet en del på den i den seneste tid.
Små tastetur, hvor tommeltoten bliver brugt meget på venstre hånd. kan det
have en sammenhæng ?

Mand 48 år.

Ingen problemer med højre arm heldigvis.

bj

"Reiner Hass" <no...@nope.dk> skrev i en meddelelse

hvis du selv har en anelse om at det kan være pga. spil på mobilen var det
jo et oplagt sted at starte med at sætte ind. SÅ lad være med at spille (så)
meget og se hvad der sker.

mvh
bj

Reiner Hass

"bj" <b_hoej...@mail.dk> skrev i meddelelsen
Hvis man sér bort fra muligheden med mobilen, hvad kan så være grunden ?

Bare det at åbne en dør med venstre arm kan mærkes.

Reiner Hass

Har selv fundet ud af det :
http://www.skulderklinikken.dk/side.asp?hp=2&up=3

Beskrivelsen og symptomer passer præcis til det jeg har .

Nogen i gruppen der kender til dette og har nogen andre gode råd om hvordan
man kommer dette djævelskab til livs ?

bj

"Reiner Hass" <no...@nope.dk> skrev i en meddelelse
hvad man kan gøre står vel på hjemmesiden! Eller?

afslapning af de bevægelser der udløser problemet, træne det muskulære op
stille og roligt, når du føler at du har styr på smerterne..

mvh
bj

Reiner Hass

"bj" <b_hoej...@mail.dk> skrev i meddelelsen
tak for info.

Kan sgu' ikke rigtigt forstå at det er den venstre arm da jeg i den grad
bruger den højre mest. Men når det endelig skal være så er det ok at det har
sat sig dér.

ved ikke om det kan betale sig at gå til lægen da jeg har haft det langt
over en uge. Han kan jo nok ikke gøre neoget ved det.

bj

"Reiner Hass" <no...@nope.dk> skrev i en meddelelse

selvfølgelig kan det betale sig at gå til lægen! LÆgen akn jo henvise til en
speciallæge i tilfælde af at lægen mener det er nødvendigt, måske henvisning
til fysioterapeutisk undersøgelse.

mvh
bj