Ondt i lænd / dårligere syn / svimmel /trykken i hovedet

Anders

Ja, det lyder som noget af en blanding.

Det hele startede for en uge siden, hvor jeg fik hold i nakken/ryggen ved
højre skulder. Det gjorde ondt og ku ikk dreje hovedet særlig meget og så
var jeg noget svimmel. Kender en der er massør, så fluks afsted for at se om
han ku løsne det. Det hjalp en smule, men stadig ikke godt.

Knap en uge efter, stadig øm, svimmel og en trykken for hovedet, når jeg har
koncentreret mig om noget - og slemt foran computeren (TFT skærm).

I løbet af de sidste dage, har jeg mærket en slem, jagende smerte i lænden.
Men værst var det forleden da jeg går rundt i et supermarked. Pludselig
begynder det at gøre VIRKELIG ondt i lænden igen. Som om 20 knive bliver
stukket ind i mig. Jeg griber fat i køledisken for ikke at vælte. og står og
sunder mig lidt og ser og svimmelheden tager lidt af. Skynder mig at få
betalt for mine varer og ud at butikken og ind i bilen (ikke gennemtænkt at
sku køre bil efter den tur, men jeg vil bare hjem. Får bestilt tid ved
lægen.

Nå, endelig bliver det tid til at komme til lægen. Kommer op og han snakker
lidt og hør hvordan det går generelt. Så tager han mit blodtryk 134/80 (?)
tror jeg han siger. (Jeg er 25 år og ikke den slankeste flodhest på engen).
Han siger det er normalt for mig.

Synsprøve. Han siger jeg ikke ser overraskende godt. Gå til optiker, få
lavet en synsprøve - ingen grund til øjenlæge. Optiker er ligeså god siger
lægen.

Jeg får lavet test der viser og det er mit balanceorgan den er gal med, men
det virker fint.

Mht hold'et i nakken siger han at det går over. Det er enten det der gør jeg
er svimmel, eller også er mit syn blevet forringet (på en uge?)

Mht ryggen/lænden siger han at det kan være nogle diskus'er der har
forskubbet sig lidt, men ikke noget der skal undersøges. Og så er det ellers
"tak for i dag".

Kan jeg få en second opinion et sted? Kan det virkelig være rigtigt?

Jeg kom til lægen og gik fra lægen - har ikke fået det bedre eller blevet
hjulpet på nogen som helst måde. Forventer ingen mirakelkur, men undrer mig
over at jeg er "rask" selvom jeg har det virkelig elendigt. Imens jeg har
skrevet dette her, har jeg kunnet mærke en større og større trykken i
hovedet og svimmelheden kommer snigende.

Om morgenen når jeg vågner, har jeg det aldeles fint. Nogen gode bud eller
spørgsmål til mig?

Tusind tak.

- Anders

bj

Stress!

Bare et bud!

alt det bedste
bj

"Anders" <n...@a.com> skrev i en meddelelse

Maria Frederiksen

> [...]

> hovedet og svimmelheden kommer snigende.
>
> Om morgenen når jeg vågner, har jeg det aldeles fint. Nogen gode bud eller

Det kunne være bihulebetændelse. Hos mig prøver jeg først med næsespray med
saltvand, og hjælper det ikke inden for et døgn, så kommer der kraftigere
næsespray i spil (Otrivn eller hvad der nu er billigst den uge).

En anden mulighed er stress, som også bj skriver.

Får du det ikke bedre hurtigt, så må du til lægen igen.

Mvh Maria

Mureren

Det du beskriver har jeg haft (bortset fra ryggen) i næsten 1 år!
Jeg fik også plastret skærmen til med elektroder, men balancenerven var OK.
Da jeg har en ordning gennem arbejde, gik jeg til kiropraktor og
fysioterapeut, og alle sagde de samstemmende at det var min nakke det var
galt med. (og jeg vil tro du ofte sover på maven!)
Kiropraktor og fysioterapeut fik fjernet det værste, og jeg fik nogle
øvelser jeg skulle lave hjemme, og samtidigt begyndte jeg i motionscenter.
I dag er det næsten væk, men hvis jeg har sovet på maven bliver det værre,
selvom jeg har det fint lige når jeg står op. Kommer jeg ikke i
motionscentret begynder det også igen, men det med at sove på maven, og så
at sidde for meget foran pc'en er det "bedste" til at forværre tingene.

Og svimmelheden er det værste, man føler sig usikker på en væmmelig
måde...(jeg havde jo ikke ondt i ryggen, men mit fag dikterer nærmest at jeg
_har_ prøvet det, så jeg ved godt hvad det vil sige at have ondt i ryggen).

Mvh.
Mureren

Uffe Ravn

Anders wrote:

> [...]

> større og større trykken i hovedet og svimmelheden kommer snigende.
>
> Om morgenen når jeg vågner, har jeg det aldeles fint. Nogen gode bud

Jeg kan ikke undlade at tænke på muligheden af at det kan være en aneurisme.

Inden de "springer" kan de give mindre symptomer.

Spørg din læge, og sørge for at have styr på dit blodtryk.

Hvis jeg var dig, ville jeg ikke have ro før jeg fik det undersøgt.

Undskyld hvis jeg med min ikke lægefaglige uddannelse skræmmer dig lidt, men
bedter safe than sorry.

Mvh. Uffe Ravn

Anders

"Mureren" skrev i en meddelelse>>

> [...]
> måde...(jeg havde jo ikke ondt i ryggen, men mit fag dikterer nærmest at
> jeg _har_ prøvet det, så jeg ved godt hvad det vil sige at have ondt i

Hej Mureren,

Tak for dit supergode indlæg!

Ja, for fa'en... Jeg elsker simpelthen at sove på maven. Gerne sådan at
hovedet/nakken er i den mest akavede stilling, og det ene ben lige ned, hvor
det andet ligger ud til siden og danner et A. For at gøre det hele bedre,
skal jeg have armen indunder hovedpuden også.

Jeg er lige for 14 dage siden stoppet på mit arbejde, hvor
arbejdsstillingerne mildelst talt ikke var helt gode/legale. Så det har nok
også indvirkning.

Ydermere har jeg lige været hos optikeren i dag. -1 på begge øjne og
bygningsfejl. Måske jeg sku få bestilt nogle briller så.

Jeg må prøve at finde en kiropraktor eller fys. Hvad vil du anbefale? Og
hvad gjorde de?

Tak igen,

Anders

Anders

"Uffe Ravn" skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Hvis jeg var dig, ville jeg ikke have ro før jeg fik det undersøgt.
>
> Undskyld hvis jeg med min ikke lægefaglige uddannelse skræmmer dig lidt,

Hej Uffe.

Uha, det var en grim én at komme med til en der har sygdomsangst. Nå men
sådan er det jo. Min læge er ikke lydhør overfor noget som helst, så hvis
jeg kommer og snakker om aneurismer, dør han af grin og sender mig hjem -
eller på den lukkede. Noget i den stil ku jeg forestille mig.

Men jeg vil prøve Murerens råd først, og går det ikk væk, så skal jeg se om
jeg kan sparke til min læge...

- Anders

lh

> [...]
> jeg kommer og snakker om aneurismer, dør han af grin og sender mig hjem -
> eller på den lukkede. Noget i den stil ku jeg forestille mig.

Hvis din læge ikke tager dig alvorligt, så find dig en anden læge.

lh

Mureren

"Anders" <n...@a.com> skrev i en meddelelse

NØJAGTIGT sådan sover jeg også helst :-)
Jeg ved det er vildt svært (been there, done that, got the t-shirt :-)), men
prøv at sove på siden, med puden under hovedet så det ligger "vandret" som
hvis du stod op.
Ellers sov på ryggen, med hovedet lidt drejet hvis du vil, men det første er
bedst (for mig ihvert fald)
Forsøg hele dagen lang, at holde hovedet og især hagen tilbage, istedet for
at hovedet "hænger" fremad og nedad, det er det de fleste af øvelserne går
ud på!
Det viste sig at jeg havde alt for stærk muskulatur på forsiden og ydersiden
af halsen, i forhold til de dybereliggende muskler, og det er de sidstnævnte
jeg skal forsøge at træne op, selvom det er meget svært.
(vi har alle prøvet at få at vide at man skal sidde med rank ryg...og det
gør man så i 3 minutter, hvorefter man falder tilbage igen, indtil man
bemærker, og retter op igen, det er nøjagtigt det samme med det her)

> [...]
>
> Ydermere har jeg lige været hos optikeren i dag. -1 på begge øjne og
> bygningsfejl. Måske jeg sku få bestilt nogle briller så.

Jeg har minus 0,75 og minus 1,25, men det giver ingen problemer for mig,
bruger hverken briller eller kontaktlinser.

> Jeg må prøve at finde en kiropraktor eller fys. Hvad vil du anbefale? Og
> hvad gjorde de?

Jeg gik først til kiropraktor, hun tog røntgenfoto, "knækkede" mig et par
gange, og masserede mig. Derefter henviste hun mig til deres fysioterapeut,
som også masserede lidt, og lærte mig øvelserne.
Jeg har desværre ikke en scanner, ellers kunne du have fået kopier af
øvelserne!
(jeg bor i Silkeborg hvis det var noget)

Håber det hjælper!

Mvh.
Mureren

Andreas Andersen

"Mureren" <mureren_ta...@mail.tele.dk> wrote in message

> Jeg har minus 0,75 og minus 1,25, men det giver ingen problemer for mig,
> bruger hverken briller eller kontaktlinser.

Har du prøvet briller eller kontaktlinser? Jeg har det samme syn som dig,
men opdagede det ikke før, jeg fik målt mit syn i forbindelse med en
køreprøve. Lægen sagde mit syn var godt nok til at køre, men ikke optimalt.
Jeg gik til optikeren, og det var meget mærkeligt, da jeg første gang fik
briller på - jeg havde slet ikke forestillet mig, at man kunne se så godt.
Nu går jeg med kontaktlinser, og ville meget nødigt undvære dem.

--
Andreas

Mureren

> [...]
> så godt. Nu går jeg med kontaktlinser, og ville meget nødigt undvære dem.

Jep, jeg har haft gud ved hvor mange "prøvepakker" hjemme, men efter en hel
dag med linser mærkede jeg ingen forskel, så det blev ikke til mere end det
spage forsøg.