"Sætninger" til Gæt og grimasser

Karl Peder Olesen

Hej

Jeg står og skal forberede noget underholdning til nogle spejdere
(12-14 års alderen). Der skal bl.a. indgå noget gæt & grimasser. Der
er vel ikke nogen, som ligger inde med nogle sætninger/ordspil til
brug for dette?

mvh
Karl Peder

Morten Brix Pedersen

Der findes mange varianter af "Gæt & Grimasser" hvor spillerne selv
finder på ordene - det er da meget nemmere :-)

Karl Peder Olesen

On Sun, 24 Feb 2002 09:36:20 +0100, Morten Brix Pedersen
<mor...@wtf.dk> wrote:

<snip>

>Der findes mange varianter af "Gæt & Grimasser" hvor spillerne selv
>finder på ordene - det er da meget nemmere :-)

Kan du komme med et eksempel eller to på hvordan det foregår - jeg er
bange for at jeg kun kender den "gamle" udgave.

mvh
Karl Peder

Morten Brix Pedersen

Ok. Vi prøvede det her for vores juniorer i onsdags, det var faktisk ret
populært.

Man deler sig op i hold, 2 og 2. Hver deltager skriver på 4 egenavne på
4 lapper papir. Alle papirstykkerne/navnene puttes i en kurv/gryde.

Derfra kører det over 3 omgange:

Første omgang, hvert hold får 1 minut til at gætte så mange ord der er i
gryden som muligt. I første omgang gælder det om at beskrive egenavnet
med ord, uden at nævne ordet eller dele af ordet.

F.eks. tager hold 1 et papir op, den ene deltager prøver at beskrive
ordet for den anden, og når ordet er gættet tager man et nyt ord frem.
Dette fortsætter man med indtil tiden er gået (1 minut). Når tiden er
gået går man videre til næste hold som gør det samme, men uden de ord
som er gættet - dem beholder holdene selv. Man kører videre indtil der
ikke er flere ord tilbage.

Efter første omgang ser man hvor mange ord hvert hold fik, og dette er
deres point. Alle ordene bliver puttet i gryden igen.

Man fortsætter nu til anden og tredje omgang, det foregår på samme vis,
men i anden omgang må man kun mime - ikke snakke. I tredje omgang må man
kun sige ét ord om den ting man beskriver.

Spørg løs hvis jeg formulerede noget underligt :-)

- Morten.

Karl Peder Olesen

> [...]
>
>Man deler sig op i hold, 2 og 2. Hver deltager skriver på 4 egenavne på
>4 lapper papir. Alle papirstykkerne/navnene puttes i en kurv/gryde.

Det lyder i grunden skægt - det tror jeg vi prøver.

Og nej... Du formulerede dig ikke _specielt_ underligt :-)

mvh
Karl Peder

lindegaar...@gmail.com