Gratis søkort

Michael

Se lige hvad jeg fandt over norge og sverige

http://kartor.eniro.se/query?&geo_area=l%C3%A6s%C3%B8&what=map_adr&mapstate=%3B%3B%3Bn%3B%3B%3B%3B%3B1024%3B768%3B0%3B&mop=aq

tror i ikke at de er ok?

så mangler jeg bare til DK

blueocean

On 15 Jun., 22:07, "Michael" <n...@spam.dk> wrote:
> Se lige hvad jeg fandt over norge og sverige
>
> http://kartor.eniro.se/query?&geo_area=l%C3%A6s%C3%B8&what=map_adr&ma...

> tror i ikke at de er ok?
>
> så mangler jeg bare til DK

Tja....... Hvad med GPS POS på kortet,....hvordan vil du få det!!!!!!.

Næ jeg tror ikke det er nok, men fint ser det ud og detailjerne er
fine.

Gert

oem

On 15 Jun., 22:07, "Michael" <n...@spam.dk> wrote:
> Se lige hvad jeg fandt over norge og sverige

> [...]

Ja, det er revolutionerende! Man har kunnet trække norske søkort i et
stykke tid, men det er et gennembrud alligevel, i denne kvalitet og
leveret på denne måde.

Hvem kunne stå/betale for noget tilsvarende i DK? Et tilsvarende
privat(?) firma, som kunne se en interesse i at trække 'hits' til? Vel
mest fra 'søfolket'.

Og rigtigt. vi mangler bare at kunne downloade på en lidt lettere måde
end ved at snuppe skærmbilleder som man så omdanner til f.eks.
OpenCPN.

Det kribler og krabler, som Schlüter sagde.

Lars Thorborg

Ansvarlig for kortene : Christer Petterson - Var der ikke et lignende navn
nævnt i forb. med Oluf Palme??
Blot en tanke - Lars Thorborg

"Michael" <n...@spam.dk> skrev i en meddelelse

Harding E. Larsen

Jo de er udmærkede til planlægningsformål og som vedhæftet fil når man
skal fortælle vennerne hvor man er; men som grundlag for navigation
kan og må de ikke bruges hverken på skærmen eller ved udprintning. Her
bruger man de autoriserede søkort. Kunne du tilføre GPS signaler og så
se hvor på kortene du befandt sig kunne du bruge kortene som et
hjælpemiddes sammen med de autoriserede søkort.
At kunne anvende dem med GPS krævede desuden at de blev kalibrerede.
Læg mærke til at Eniro skriver at de kun må bruges til planlægning.
Der er heller intet om revisionsstatus.

Norge har i et stykke tid haft dette site fra Eniro og Sverige er nu
kommet til. Nu mangler blot Danmark.

Den ansvarlige udgiver er ansat hos Eniro og ikke hos myndighederne
der udgiver de autoriserede kort.

Mvh/Harding