Gågade/Indkøbscenter i Flensburg

Andersen [3650]

Hvad ligger der af store centre og en evt. gågade i Flensburg,
og hvorhenne i byen?

Andersen [3650]

andersen snabela nospam prik danmark

MVJ

"Andersen [3650]" <FJERNa...@FJERNnospam.dk> skrev i meddelelsen

> Hvad ligger der af store centre og en evt. gågade i Flensburg,
> og hvorhenne i byen?

Hvis du fra Danmark-siden kører ind i Flensborg og følger havnen på din
venstre side. Så kan du for enden af havnen køre til venstre til en stor
P-plads (betaling), og derefra gå op i byen - her er der en laaaaang gågade,
som er meget hyggelig at gå i.
Butikscentre:
http://www.cittipark.de/SEEEMS/1574.asp

eller:

http://www.foerdepark.de/aktuelles/aktuelles.html
God fornøjelse
Mogens

Andersen [3650]

MVJ har bragt dette til os:
> http://www.foerdepark.de/aktuelles/aktuelles.html

Takker for tips. Dette ser ud til at tilgodese alle familiemedlemmers
interesse ;o)

MVJ

> Takker for tips. Dette ser ud til at tilgodese alle familiemedlemmers
> interesse ;o)
>
> --
> Med venlig hilsen
>
> Andersen [3650]
-------------------------
Forresten der er også P-pladser langs havnen, men vi kører altid om for
enden af havnen og til venstre, da der pljeer at være mere plads der. Men I
kan jo prøve langs havnen, så er I tæt på Gågaden.

Mogens

Bjarne S Nielsen

Andersen [3650] skrev:

> Hvad ligger der af store centre og en evt. gågade i Flensburg,
> og hvorhenne i byen?

På næsten alle vores skønne ture til Flensburg har vi parkeret ved den
store gratis parkeringsplads Exe og gået ca. 1 km til centrum.
Indkøb i centrum er sjældent mere end man kan bære.
Lige efter Jysk Sengetøj er der en skøn kinesisk restaurant.

Derefter videre i bil til Cittimarkt, hvorefter bilen som regel ikke kan
rumme mere, og så kan man lige så godt køre hjemad. Er der lidt plads,
så er Sky i Süderlugum dog også ganske hyggeligt til de sidste indkøb.

vh

Bjarne

Jørgen Rasmussen

On 28-07-2010 16:00, Andersen [3650] wrote:
> Hvad ligger der af store centre og en evt. gågade i Flensburg,
> og hvorhenne i byen?

Syd for byen er der et center der hedder Førdepark.

Forsæt ad den 4-sporede vej I kommer på vej Kruså, ca. 5 km syd for
grænsen. - 5 km. vil jeg gætte på.
Der er skiltning ved vejen. Det ligger til venstre, lige opad vejen.

Men der er da også min. 1 center af forskellige butikker i centrum. - I
støder på det ved gågaden. Ud mod havnen.

Mvh. Jørgen

ABJ

"Andersen [3650]" <FJERNa...@FJERNnospam.dk> skrev i meddelelsen
> Hvad ligger der af store centre og en evt. gågade i Flensburg,
> [...]

Som andre har svaret er der Citti og Förde, men øl og vand er normalt
billigst i grænsebutikkerne i Harrislee, normalt er Fleggård billigst, men
Pötch og Duborg ligge i samme prisleje.

Armand

MVJ skrev:

> [...]
> venstre side. Så kan du for enden af havnen køre til venstre til en stor
> P-plads (betaling), og derefra gå op i byen - her er der en laaaaang

Det har også været vores løsning, men på det sidste er vi begyndt at
fortsætte 5-800 meter til den store sorte bygning på højre hånd med
Saturn-reklame på facaden og parkere i kælderen dér.

Fordele:
- Bygningen er en flere-etagers arkade/center hvor man kan begynde eller
slutte sine indkøb efter lyst!
- Lokaliteten er i den ene ende af gågaden hvorved at man kan tage dén
fre en ende af!

Og prisen for parkering er ikke meget dyrere end i friluft på
grus-pladsen 500 meter fra gågaden!

Vores spise-yndling er forøvrigt blevet en græsk restaurant ca. midtvejs
på gågaden på 1. sal (der er ikke så mange steder at man kan få grillet
lever rundt omkring)!

Smut undervejs på gågaden ind i de forekommende 'materialister' (á
Rossmann m.fl.) og se hvor billigt at toiletprodukter der herhjemme
sælges som dyre mærkevarer kan fåes til!
Eks.vis koster hjemmets foretrukne Garnier aftersun det halve, for den
dobbelte mængde :-o

--
Armand.

MVJ

> [...]
> slutte sine indkøb efter lyst!
> - Lokaliteten er i den ene ende af gågaden hvorved at man kan tage dén fre

Nu har jeg ikke startet tråden - men tak for input vi vil kikke det ud - det
du nævner lyder tillokkende .-) Vi kommer der et par gange om året.
Mogens

Andersen [3650]

Andersen [3650] tastede følgende:

> Hvad ligger der af store centre og en evt. gågade i Flensburg,
> og hvorhenne i byen?

Takker nok en gang for yderligere tips. Nu er turen overstået og det
blev faktisk kun til Förde Park og to "autoteile" butikker førend alle
var trætte og ville til hotellet og slappe af ved poolen.
Men tror vi napper Armands råd næste gang. Det lyder også rigtig godt.
Dog uden det med grillet lever. Tager hellere en snitzel med sauerkraut
und alles i stedet ;o)

Armand

MVJ skrev:

> Nu har jeg ikke startet tråden - men tak for input vi vil kikke det ud -
> det du nævner lyder tillokkende .-) Vi kommer der et par gange om året.

Ingen årsag!
Svaret er såmænd blot en tvist på dit svar, derfor!

--
Armand.

emilie.s...@gmail.com

hej :D