Parkering nær Tivoli

Bjarne

Vi skal hente et familiemedlem søndag eftermiddag i lufthavnen i Kastrup
og overvejer derfra en tur i Tivoli.
Spørgsmålet er, om vi skal lade bilen blive i lufthavnen og tage toget
til Hovedbanegården og tilbage eller om det er muligt at parkere bilen i
nærheden af Tivoli lillejuleaften, hvor butikkerne formentlig har åbent?

Bjarne

Herluf Holdt, 3140

Bjarne skrev:

Der er en stor parkeringskælder under Industriens Hus. Nedkørslen
er mellem Industriens Hus og H.C. Andersen-Slottet. (H.C.Andersens
Boulevard).

--
Herluf :·)

Bjarne

Herluf Holdt, 3140 skrev:
Mange tak.
Den vil vi overveje

vh
Bjarne

Nicolai Lang

On Fri, 21 Dec 2007 23:13:42 +0100, Bjarne <netmo...@varmpost.com>
wrote:

>Mange tak.
>Den vil vi overveje

Det er Københavns dyreste? ihverfald pebret, men jeg bruger den selv
meget. Dog skal det siges jeg har en Citroën C1, vi har været dernede
i C5'eren men det gør vi ikke igen. Kælderen er ekstrem snæver at
komme rundt i.

Iøvrigt var skiltet der viser antal ledige pladser i stykker hele
efteråret, om det er fixet ved jeg ikke. Så bare kør ned selvom der
står 0.

Alternativer er parkeringspladser nede bag Glyptoteket og i gaderne
ned omkring Politistationen. Sidst vi skulle spise på Wagamamma tog
det godtnok 20 minutter at finde en plads i området - men vi var ikke
oppe og se om P-kælderen havde plads.

Du skal dog tænke på at der er tale om den 23. december lige før
lukketid. Jeg forestiller mig København er et parkeringshelvede (men
jeg kender den kun når det falder på en hverdag den 23.). Så jeg ville
klart overveje at lade bilen stå i lufthavnen og tage toget ind til
Tivoli. Den tid du evt. sparer ved at køre selv - og ikke skal tilbage
- bruger du på at finde parkeringsplads ;)

Med venlig hilsen
Nicolai

--
http://nicolai.hjorth.com

Elmer Fjort

"Bjarne" <netmo...@varmpost.com> skrev i en meddelelse

Jeg ville ikke forsøge at finde en parkeringsplads lige den dag.
Smid bilen i Kastrup og prøv Metroen derude fra. Tag ind til enten
Kgs Nytorv og gå en tur ned af Strøget eller tag til Nørreport og skift
til Re eller Stog

Elmer

mogens...@gmail.com

On Fri, 21 Dec 2007 22:37:57 +0100, Bjarne <netmo...@varmpost.com>
wrote:

--------------

Kik her :
http://shoppen.tivoli.dk/kategori.php?cid=29

Vi har brugt denne mulighed - så er parkeringsplads garanteret og man
kan købe sin indgang sammen med online og printe ud selv.
Det virker.
Mogens

Nicolai Lang

On Sat, 22 Dec 2007 10:13:46 +0100, "Elmer Fjort"
<Whok...@Whocares.com> wrote:

> [...]
> Smid bilen i Kastrup og prøv Metroen derude fra. Tag ind til enten
> Kgs Nytorv og gå en tur ned af Strøget eller tag til Nørreport og skift

Mig bekendt kører der da tog fra lufthavnen til Kbh H (overfor
Tivoli)? Jeg har godtnok ikke selv været med, men noget forsvæver mig
at der er den mulighed.

Jesper Pedersen

Hvis der ikke er flere p-pladser på
http://shoppen.tivoli.dk/kategori.php?cid=29
Så kan I finde vej med offentlig transport via Rejseplanen
http://www.rejseplanen.dk/
Mvh. Jesper

Holst

Nicolai Lang wrote:

> Mig bekendt kører der da tog fra lufthavnen til Kbh H (overfor
> Tivoli)? Jeg har godtnok ikke selv været med, men noget forsvæver mig
> at der er den mulighed.

Ja, skal man bare til Tivoli, så er det nok nemmest at tage
øresundstoget til Hovedbanen.

Vil man også have en tur op gennem Strøget, så er det nemmest at tage
metroen til Kgs. Nytorv og gå derfra.

Bjarne

Jesper Pedersen skrev:
Tak til alle!!!

Valget stod ganske rigtigt mellem at lade bilen blive i lufthavnen eller
tage den med til byen.

Jeg vil gemme de forskellige tips.

Desværre er det hele siden gået i vasken :-(
Det familiemedlem, som vi skulle have hentet i lufthavnen, har glemt at
tjekke sin email og derfor ikke set, at den telefoniske aftale om at
ændre flybilletten for en halv snes dage siden er blevet misforstået og
det er afrejsen fra USA og ikke ankomsten til DK som er den 23.!
Sådan noget hø.
Læren af det: tjek altid straks din billet!

God jul

Bjarne

Icy

"Nicolai Lang" <nnews04...@hjorth.com> skrev i en meddelelse

> Mig bekendt kører der da tog fra lufthavnen til Kbh H (overfor
> Tivoli)? Jeg har godtnok ikke selv været med, men noget forsvæver mig
> at der er den mulighed.

Det gør der også. Har selv været med tog fra Kastrup Lufthavn til Københavns
hovedbanegård, og så ligger Tivoli jo lige overfor.

Elmer Fjort

"Icy" <dazz...@hotmail.com> skrev i en meddelelse

Det er ganske korrekt, men togene fra Cph til Kh er i denne tid som regel
meget overlæsset.
Det er helt ufatteigt hvad folk slæber med af bagage.

Elmer

Søren Blom

> [...]

> afrejsen fra USA og ikke ankomsten til DK som er den 23.!
> Sådan noget hø.
> Læren af det: tjek altid straks din billet!

ja, det lyder sku som noget hø, men håber da at jeres familiemedlem når hjem
til jer i julen og I alle får en rigtig glædelig jul sammen.

--
Venlig Hilsen

Søren Blom
so...@blom.dk
mail med spamfilter besvares ikke

Bjarne

Søren Blom skrev:

> "Bjarne" <netmo...@varmpost.com> skrev

> ja, det lyder sku som noget hø, men håber da at jeres familiemedlem når
> hjem til jer i julen
Om alt går vel i morgen aften klokken 23 ;-)

> og I alle får en rigtig glædelig jul sammen.
Tak og i lige måde - glædelig jul til alle

Bjarne

Patri...@gmail.com

Hej Bjarne og alle jer andre..

Nu er det godt nok et stykke tid siden dette indlæg blev oprettet, men
jeg blev lige nødt til og skrive alligevel..

Først og fremmest, håber jeg at jeres familiemedlem kom hjem i tide..

Men til en næste gang, du skal til kbh city, og ikke ved om du skal
tage bilen, metro, eller om du ikke ved hvor du kan parkere, så har
jeg måske lige nogle tips :)

Og lade bilen stå i lufthavnen, som nogle af de andre her i indlægget
forslog, og tage metroen til city, synes jeg lyder helt ude..
Det koster flere penge i lufthavnen for at parkere, end i city, og så
skal man også bruge penge på billet, som koster omkring de 20 kr.
Så for mig lyder det som en meget dårlig idé.

Det meget bedre, hvis du bare tager bilen ind til tivoli, og finder et
perfekt spot i de små side gader omkring tivoli.
Nogle gange billigere end parkeringshusene..

Nå, men det var bare lige hvad jeg havde..

Håber i alle er kommet godt ind i det nye år.

Mvh
Patrick