Sorte fuger i brusekabinene

nasip

Hej!

Jeg har tidligere set en anden tråd omkring sorte fuger, men har ikke
kunnet bruge nogen af de råd, der da blev givet.

I vores kun 2 år gamle badeværelse er den nederste 'bløde' fuge i
brusekabinen ved at være helt sort. Jeg begyndte med at spraye
Mellerud skimmelrens på, men det har ikke haft nogen virkning. Ej
heller Klorin eller grundrens har gjort nogen forskel.

Vi har hvide fliser på væggene og terracotta på gulvet. De lyse fuger
mellem de hvide fliser er også begyndt at blive grimme, men også her
har jeg forsøgt mig med føromtalte midler - uden held.

Nogen forslag?

Mvh

Pia

Trekroner

Rodalon kan tage en del af det.

--
Michael

Brugt pige- og drengetøj sælges på www.sitecenter.dk/boernetoej
25% rabat på tøjbestillinger over kr. 300.-

Preben Riis Sørensen

"nasip" <zipc...@stofanet.dk> skrev

>....har jeg forsøgt mig med føromtalte midler - uden held.
> Nogen forslag?

Har aldrig selv haft brug for det, men vil mene at en meget enkel måde må
være afrensning/affedtning og så male med en passende hvid, mat plastmaling.
Kræver at fugen er under niveau, så der kan tørres rent med papir,
efterfulgt af en fugtig klud. Er der efter tørring rester, kan sprit tage
det.

--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Martin Petersen

"nasip" <zipc...@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
Hej!

Nogen forslag?
-----------------------------

Klorin på. Dæk med husholdningsfilm, så det ikke fordamper, og vent til
næste dag med at kigge. Gentages efter behov. Det virkede her. Skimmelrens
slår den ihjel, og kloren bleger den.

- Martin

Tove Krieger

In news:49d0902e-44dd-47d6...@13g2000yql.googlegroups.com,
nasip <zipc...@stofanet.dk> typed:

> [...]
> Mellerud skimmelrens på, men det har ikke haft nogen virkning. Ej
> heller Klorin eller grundrens har gjort nogen forskel.

Jeg tror, at det bedste ville være hvis du skar den gamle silicone af, og
kom noget nyt på. Misfarvninger i silicone er ikke så lige til at fjerne.

> Vi har hvide fliser på væggene og terracotta på gulvet. De lyse fuger
> mellem de hvide fliser er også begyndt at blive grimme, men også her
> har jeg forsøgt mig med føromtalte midler - uden held.

De lyse fuger kan du "forny" med en fugepen, som bl.a. fås i grå og hvid.
Sådanne penne kan købes i de fleste byggemarkeder. Du skal blot huske at
fugerne skal renses godt af først. du kan evt. blande skurepulver med klorin
til en pasta, og komme det på med en tandbørste. Lad det sidde natten over
og skyl det af

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Preben Riis Sørensen

"Preben Riis Sørensen" <pre...@esenet.dk> skrev

Bla, bla....

Så ikke at det var blød fuge der var emnet.

Ivan Hansen

Tove Krieger skrev:
Hej

Jeg kan kun tilslutte mig den med klorin, jeg plejer at gennemvæde en
tot vat med klorin og lader det side på natten over, og så er den plet
ordnet.

Mvh
Ivan

Pia Sander

On 7 Mar., 23:52, Ivan Hansen <postmas...@hansen-fiker.dk> wrote:

> Ivan- Skjul tekst i anførselstegn -
>
> - Vis tekst i anførselstegn -

Tak for alle forslagene. Jeg vil prøve igen med Mellerud og Klorin.

Mvh
Pia