Pris på lægning af fliser.

John Pedersen

Hej

Findes der er tommelfingerregel for kvadratmeterpriser for lægning af
fliser/sten?
Der er tale en stykke græsplæne, hvor der skal placers et drivhus.

mvh
JP

Armand

John Pedersen (slet KLFT9) skrev:
Det kan gøres næsten gratis!
Slå op på "Gul og Gratis" og se om der, indenfor realistisk afstand, er
en der vil afhænde sine gamle fliser efter at have brolagt for
friværdien og hent dem så.
Et alternativ kan være at holde på lur ved den nærmeste genbrugsstation
når de der ikke fik afhændet deres gamle fliser gennem Gul&Gratis kommer
kørende for at fylde dem i den dertil hørende container, og dér på
stedet lave en hurtig aftale om at få dem hældet af på din privatadresse
for en six-pack/ lign.
Sørg tillige for at have rådighed over en trailer og hent en lille
trailerfuld "harpet" (=á med ler iblandet) san,d for en 50-krone seddel!

--
Armand.

SB

"Armand" <arm...@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse

tror nu ikke det var prisen på fliser han ville have, men prisen på at få
den lagt :o)
alt efter antal m2 (skal jo kørers til og rigges til af fra uanset om det er
10 eller 40 m2) skal man også grave jord af og stampe sandet op osv.
så alt mellem 100 og 250 kr pr. m2 er mit gæt

Søren

John Pedersen

SB <so...@SLETTESofir.dk> skrev:

>"Armand" <arm...@mc-chaufforerne.dk>
>skrev i en meddelelse

Tak for jeres svar :-)
mvh
JP

Søs

"John Pedersen (slet FUHJF)" <joh...@FUHJFpedersen.tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:12035111460.222635571306657@dtext.news.tele.dk...
prisen hvis jeg skulle gøre det ville være 180 pr kvm hvis bundeen er lavet
og kun skal rettes af. og det er med den betingelse at sten / fliser bliver
bragt frem til stedet.
mvh FC

Mads Lie Jensen

On Tue, 19 Feb 2008 21:28:27 +0100, "SB" <so...@SLETTESofir.dk> wrote:

>alt efter antal m2 (skal jo kørers til og rigges til af fra uanset om det er
>10 eller 40 m2) skal man også grave jord af og stampe sandet op osv.
>så alt mellem 100 og 250 kr pr. m2 er mit gæt

Jeg lagde 14 m2 fliser i går, alt incl, dvs. grave jord af, køre sand
på, køre fliserne til stedet, vibrere, rette af og lægge fliserne. Nåja,
og så nåede jeg også at støbe lidt gulv i stalden og hente en
pladevibrator hos en kammerat 15 km herfra. Og fliserne var forbandet
store, tunge fortovsfliser.

En rigtig brolægger/anlægsgartner er forhåbentlig lidt hurtigere end
mig, men om ikke andet kan ovenstående bruges til at gætte sig lidt frem
til prisen for hele arbejdet. Timelønnen er jo nok forskellig rundt
omkring i landet.
--
Mads Lie Jensen - ma...@gartneriet.dk - ICQ #25478403
Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/

Lou

On Thu, 21 Feb 2008 12:02:21 +0100, Mads Lie Jensen wrote:

> [...]
> og så nåede jeg også at støbe lidt gulv i stalden og hente en
> pladevibrator hos en kammerat 15 km herfra. Og fliserne var forbandet

En mand fra (vistnok) Varde-egnen har verdensrekorden i at lægge
herregårdssten: omkring 100 kvadratmeter på en time (husker ikke tallet
præcist). Men så var det hele altså også forberedt, så han kun skulle lægge
stenene og han havde vist et par folk til at lange sig stenene. Ikke desto
mindre imponerende, synes jeg ;-)

Leonard

On Thu, 21 Feb 2008 12:10:06 +0100, Lou wrote:

> [...]
> stenene og han havde vist et par folk til at lange sig stenene. Ikke desto

Ham kender jeg, jeg husker dog ikke hvormange fliser det var, der blev
lagt.
Han lægger så ikke ret mange fliser længere. Han brækkede ryggen ved en
træfældningsulykke.

--
Leonard

Mads Lie Jensen

On Thu, 21 Feb 2008 12:10:06 +0100, Lou <l...@strawman.com> wrote:

> [...]
>stenene og han havde vist et par folk til at lange sig stenene. Ikke desto

Ja, det er ret flot. Der går 34 stk herregårdssten på en kvadratmeter,
så det er 3400 sten på den time. Og en standard 5,5 cm tyk
herregårdsflise, vejer ca. 115 kg pr kvadratmeter.

Det jeg forsøgte med mit indlæg var egentlig at jeg syntes 180 kr pr m2
er mange penge at give, når alt det hårde arbejde kommer oveni.
At smide sand ud, rette af og fliser på er efter min mening den sjove
del af fliselægning.

Leonard

On Thu, 21 Feb 2008 19:36:25 +0100, Mads Lie Jensen wrote:

> [...]
> er mange penge at give, når alt det hårde arbejde kommer oveni.
> At smide sand ud, rette af og fliser på er efter min mening den sjove

Her på Fyn har jeg en aftale med en, der vil afrette og lægge fliserne
for 80 kr. pr. m2. Så skal jeg selv grave af og sørge for at bunden er
bygget op og nogenlunde jævn.

--
Leonard

Anders Majland

> Ja, det er ret flot. Der går 34 stk herregårdssten på en kvadratmeter,
> så det er 3400 sten på den time.

Det er er jo godt et sekund per styk - så skal man godt nok rubbe neglene
.... og ikke bruge for lange tid på at checke at man holder retningen

JOB

"John Pedersen (slet KLFT9)" <joh...@KLFT9pedersen.tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:12034233250.865926727969565@dtext.news.tele.dk...

hej
Jeg betaler pt. 3000kr pr. palle på 12.5kvm lagt - det er med maskiner,
gravning og udjævning og stampning og inkl. stabilgrus - men + flisernes
evt. pris! - mvh JOB

Morten Strandgaard

"John Pedersen (slet KLFT9)" <joh...@KLFT9pedersen.tdcadsl.dk> skrev i
meddelelsen news:12034233250.865926727969565@dtext.news.tele.dk...
Det er vel lidt forskelligt, der er mange ting der spiller ind.
En normal 14x21 cm sten, koster her hvor jeg bor 300 kr/m2 incl. sten.

\\ Morten

Per Henneberg Kristensen

"John Pedersen (slet KLFT9)" <joh...@KLFT9pedersen.tdcadsl.dk> skrev i
meddelelsen news:12034233250.865926727969565@dtext.news.tele.dk...

Jeg gav 70 jyske dollars pr. m2 sidste sommer i Vardeområdet.

Per

Leonard

On Thu, 21 Feb 2008 22:32:45 +0100, Anders Majland wrote:

> Det er er jo godt et sekund per styk - så skal man godt nok rubbe neglene
> .... og ikke bruge for lange tid på at checke at man holder retningen

Jeg spurgte lige Karsten om det og som det kan læses på side 26 i denne:
http://www.7-kanten.dk/file/blad192.pdf var det 129 kvm = 4388 sten.

De blev lagt på et stykke, der var 25 meter på den ene led, hvor han
kravlede baglæns og lagde en række, rejste sig op fik en vandflaske i
hånden, som han drak af, mens han løb tilbage og satte sig ned på knæ
igen. 5 mand til at lægge sten klar og en mand til at køre paller frem
til de 5.

--
Leonard

Lou

Det er jo helt vildt; mere end 2 kvadratmeter i minuttet. Okay, vi andre
kunne måske - med lidt træning - smide nogle sten i nogle minutter i den
fart, men i en hel time....? Imponerende!

Lou

Jeg ved ikke hvorfor, men i netop Varde-Oksbøl-området lægges der (stadig)
ufatteligt mange herregårdssten og der er mange der har det som en
fritidsbeskæftigelse. Jeg har en god ven i området, som har tjent mange
flasker whisky, adskillige rummeter brænde og en Sauer jagtriffel, ved at
lægge fliser i weekenden ;-)

Leif Neland

John Pedersen (slet KLFT9) skrev:
Jeg accepterede et tilbud på 18750 for en flisegang gennem græsplænen på
1m * 30m alt incl.

Jeg sendte email med accept kl 18 torsdag aften, fredag eftermiddag, da
jeg kom hjem, var gangen gravet og gruset stampet...

Jeg ville godt nok gerne have lagt elkabel under fliserne, men det er
vist for sent nu...

Leif.