Tegneprogram til at tegne have og grund (plantegning)

Jan

Jeg søger et gratis og simpelt tegneprogram, hvor man kan lave en
plantegning over ens byggegrund (målfast). Det skal være muligt at tegne og
placere husets omrids på grunden. Er der mulighed for at "tegne" haven vil
det blot være et plus.

Bemærk, det er _ikke_ et bolig-indretnings-program jeg er ude efter. Det er
selve grunden det handler om.

Jeg har søgt vidt og bredt på nettet, men uden at finde "det rigtige" ...
Dem jeg har set er deciderede hus-indretnings-værktøjer - og det er altså
ikke det jeg leder efter.

mvh Jan

Jan

"Jan" <j...@hushave.dk> skrev i

> Jeg søger et gratis og simpelt tegneprogram, hvor man kan lave en
> plantegning over ens byggegrund (målfast).

... et program hvor man på skærmen får et (elektronisk) stykke kvadreret ark
ville være en start ...

Mads Lie Jensen

Sketchup fra google er godt - http://sketchup.google.com/

Jeg har fået lagt hele min grund ind, efter matrikelkortet. Og fået
tegnet hus og udhuse ind også, så grundridsene passer. Drømmen er engang
at få tegnet hele huset ind, med vinduer, døre, nogenlunde korrekt højde
osv. Og endelig få tegnet hække og især træer ind også. Jeg har plantet
en del nye sjove træer som jeg gerne vil kunne finde ud af hvad er, helt
præcist, også om 20 år.
--
Mads Lie Jensen - ma...@gartneriet.dk - ICQ #25478403
Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/

Jan

"Mads Lie Jensen" skrev:

> Sketchup fra google er godt - http://sketchup.google.com/

Hej Mads. Har lige hentet det - og valgte indledningvis, at tegne i 'meter'.
Men når jeg er "inde" i programmet, så kan jeg ikke se hvor lange stregerne
er (i meter), når jeg nu vil starte med at ridse/tegne min grund op. Har du
et fif?

Mads Lie Jensen

On Sun, 22 Apr 2007 13:14:21 +0200, "Jan" <j...@hushave.dk> wrote:

> [...]
>er (i meter), når jeg nu vil starte med at ridse/tegne min grund op. Har du

Det er længe siden jeg legede med det ..... men det var vist noget med
at tegne en streg i den rigtige retning - og så kunne man indtaste et
sted hvor lang den skulle være.

Prøvede lige ....
Tegn en streg.
Vælg 'pilen' i værktøjskassen - marker stregen med et klik. Højreklik og
vælg 'Entity info' - her kan du angive længden.