CIRKA-pris på anlæg af græsplæne?

Sørensen

Hej!
Jeg kunne godt tænkt mig at høre, hvad en cirkapris på anlæg af grøsplæne er
rundt?
Bare så jeg ved, om det er en rimelig pris, når jeg ringer og finder en til
at gøre det inden længe..

I vores tilfælde er der tale om et nybygget hus, hvor haven således bare er
en stor sandkasse. Der er 600 kvm have "tilbage". Der er afrettet med
gummiged, så det er ikke bakke og dale, men heller ikke 100% plant og
græssånings klart endnu..
Jeg kunne forestille mig, at der skulle en lille smule muld på inden græsset
såes..

Jeg ved det sikkert bliver MEGET løst prisgæt, da alt sikkert afhænger af
forholdene, men har nogen af jer hvad den slags koster??

Pfh. tak!
MVH Sørensen

jones_net

"Sørensen" <duvedikke...@hotmail.nix> wrote in message

Jeg havde 1000 kvm gammel græsplæne med 7 buske/træer i.

En anlægsgartnersprøjtede den gamle plaæne (vi fjernede selv det døde græs
og mos), flyttede 45 cm muld fra den ene ende til den anden så det hele var
nogenlunde plant, gravede alle buske op, gruppede det hele, fræste det hele
2 gange og såede græsfrø. Derefter kom han og bekæmpede lidt muldvarpe. Det
kostede ca. 13.000,- på regning i midtjylland.
Det er ca. 2 år siden, og dengang var der ikke byggeboom i nærheden - det
kan måske påvirke prisen...

/J

Kim S

"jones_net" <jones...@yahoo.dk> skrev i meddelelsen
> [KLIP] på regning i midtjylland.

Hvordan hænger de 2 ting sammen ??
Det troede jeg ikke man brugte "over there"...
:-)

Mvh, Kim

Rasmus M. Jensen

da heller ik hvis det kan undgåes... :o)

--
mvh
Rasmus

Rasmus M. Jensen

jeg vil anbefale dig at plante kartofler i jorden det første år (altså næste
år) og derefter gøre jorden klar til græssåning... en gummiged er et uhyre
som slet ikke hører til i en have... det er da nemt arbejde selv at gå og
"rode" med...

Anders Majland

> en gummiged er et uhyre som slet ikke hører til i en have... det er da
> nemt arbejde selv at gå og "rode" med...

600m2 hvor der skal muld på og planeres ... Ja det kan da gøres i hånden,
men mon ikke Sørensen mener at hans tid kan bruges bedre ....

Et par vognfuld harpet muldjord* og en minigraver til at flytte det lidt
rundt og dernæst det rigtige værktøj til at anlægge en plæne ... Jeg ville
ikke begynde med skovl, trillebør og riven

* første hit på google - bare som priside
http://www.vognlaes.dk/product.asp?product=25&sub=7&page=1

Men ellers har jeg hørt en pris på ca 10kr/m2 excl moms for at få en anlagt
en plæne når underlaget ellers er på plads .... Men det kommer nok til at
knive at så iår - ved ikke om det kan nåes med rullegræse men så starter
priserne vist omkrint 25kr/m2 (plus arbejdet)

/A

Leonard

On Mon, 8 Oct 2007 14:31:03 +0200, Anders Majland wrote:

> Men det kommer nok til at
> knive at så iår

Så længe det ikke er frost, så gror det og skulle der komme frost, så
holder det jo bare en pause. Bønderne sår alt det de kan nå ligenu, så
der er næsten ingen bedre årstid.

--
Leonard
Mine biler: http://vw.leonard.dk/

Klaus Andersen

"Sørensen" <duvedikke...@hotmail.nix> skrev i en meddelelse

> Hej!
> Jeg kunne godt tænkt mig at høre, hvad en cirkapris på anlæg af grøsplæne
> er rundt?

Ca. 550 m2 græssplæne anlagt på ny grund efter opførelse af hus og lægning
af fliser/indkørsel.

Grubning, ca 100 m3 muld på, selv samle de største sten osv sammen, fræsning
og såning med stennedlægger - 8000,- på regning i midtjylland.

Mvh

Ka

Mads Lie Jensen

On Mon, 8 Oct 2007 13:42:37 +0200, "Rasmus M. Jensen"
<rmje03f...@kom.aau.dk> wrote:

>år) og derefter gøre jorden klar til græssåning... en gummiged er et uhyre
>som slet ikke hører til i en have... det er da nemt arbejde selv at gå og

Alle burde da have en gummiged - sådan en kan man da ikke undvære :-)
De findes i mange størrelser, og jeg tror ikke at selv en stor maskine
som lige har planeret jorden ud, vil skade noget som helst.

Der er selvfølgelig stor forskel på om der bliver brugt en time på at
planere jord ud, eller om der har været tung kørsel i månedsvis. Siden
det er et nybygget hus har der med garanti været så meget anden tung
trafik også, at der alligevel skal grubes og så gør en grovplanering af
jorden med en gummiged hverken fra eller til.

Og hvorfor ikke benytte sig af de hjælpemidler man nu har til rådighed?
--
Mads Lie Jensen - ma...@gartneriet.dk - ICQ #25478403
Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/

Anders Majland

> Og hvorfor ikke benytte sig af de hjælpemidler man nu har til rådighed?

Man kommer langt med det rigtige værktøj til opgaven - og en mand der kan
betjene det :-)

Godt nok er jeg GDS'er men anlægningen af næsten 2000m2 græsplæne lod jeg
også en proff om.... Det var reelt ikke så meget dyrere end selv at skulle
leje værktøjet til det (og regne med den dobbelte tid til udførslen)

Mads Lie Jensen

On Wed, 10 Oct 2007 16:18:54 +0200, "Anders Majland"
<See.Si...@Address.invalid> wrote:

>Man kommer langt med det rigtige værktøj til opgaven - og en mand der kan
>betjene det :-)

Enig.

>Godt nok er jeg GDS'er men anlægningen af næsten 2000m2 græsplæne lod jeg
>også en proff om.... Det var reelt ikke så meget dyrere end selv at skulle
>leje værktøjet til det (og regne med den dobbelte tid til udførslen)

Næh, når man selv går i gang så skal man jo også helst have lysten til
det. Det er jo ikke svært at lave en græsplæne, det er bare hårdt
arbejde, især hvis man ikke har det helt rigtige værktøj. Jeg har det
rigtige maskineri til den slags, men syntes ikke det er særlig skægt, så
jeg har kun lavet egen græsplæne. Det sker at andre spørger om ikke jeg
kan lave græsplæne for dem, men jeg gider ikke. Så sjovt er det altså
heller ikke.

Men kniber det lidt med pengene, så vil de fleste nok selv hellere smide
ekstra timer i arbejdet - sådan har jeg det i hvert fald. F.eks skal jeg
have lagt nogle fliser hvor der skal køres meget jord væk. Jeg overvejer
seriøst selv at grave ud med en spade og køre jorden væk på traktorens
bagskovl, i stedet for at låne/leje en rendegraver.

Anders Majland

> [...]
> seriøst selv at grave ud med en spade og køre jorden væk på traktorens
> bagskovl, i stedet for at låne/leje en rendegraver.

Hvad er meget jord og hvor stor er den bagskovl ?

/A

Christian B. Andresen

On 10 Okt., 23:02, Mads Lie Jensen <m...@gartneriet.dk> wrote:
> [...]
> seriøst selv at grave ud med en spade og køre jorden væk på traktorens
> bagskovl, i stedet for at låne/leje en rendegraver.

Er der ikke en flink landmand med en rendegraver i nærheden ?
Det er jo blevet meget populært for landmænd at eje sådanne.

--
Christian......http://www.yee-haw.dk
KØBES: Pallegafler til montering på trepunktsophæng og

Mads Lie Jensen

100 m2 gange 30 - 50 cm.
Bagskovlen er større end traktoren bryder sig om, men et par fliser på
motorhjelmen gør underværker :-)
Og det er op ad laden, så jeg tør ikke bare bruge traktoren til at fylde
bagskovlen, det skal graves manuelt.

Mads Lie Jensen

On Thu, 11 Oct 2007 06:26:17 -0700, "Christian B. Andresen"

>Er der ikke en flink landmand med en rendegraver i nærheden ?
>Det er jo blevet meget populært for landmænd at eje sådanne.

Den lokale tømrer har en gammel rendegraver ......
Ellers kender jeg somend nok folk som gerne vil låne mig maskineriet,
det er bare lidt besværligt - så skal der arrangeres transport herud, så
skal arbejdet pludselig være færdigt på en weekend osv. Med den manuelle
metode kan jeg lave lidt når jeg har tid og lyst til det.
Hele projektet er sådan lidt pest eller kolera - jeg vil gerne have det
gjort, men ligegyldigt hvordan er det et stort og lidt uoverskueligt job
:-/

Peter Holm

kr. 29/m2 fra grovplaneret grund til 100% glat tilsået plæne.
PERFEKT arbejde og flot, tæt græs allerede 10 dage efter.
Lavet af sjælsøgruppen i skanderborg.
Sig til hvis du skal bruge et telefonnummer.

Mvh
Peter

Sørensen

"Sørensen" <duvedikke...@hotmail.nix> wrote in message

Bare sådan til Googles arkivfunktion vil jeg da nævne følgende :-) :
Vores modtagne tilbud lød på kr. 24.000 + moms. En konkurrent til
tilbudsgiveren bekræftede, at det også var min. 20.000 han regnede med..
.. Så desværre ingen billige priser, a la dem I andre har været heldige at
få.

Det synes vi dog er for meget at ofre, så vi er kommet ud i en løsning a la
at lade et firma jævne helt ud og køre muld på (og jævne det ud). Så må vi
selv i gang med at rive, tromle så græs og tromle igen (hvis det ellers er
rækkefølgen). Derved sparer vi vist det halve...

MVH Sørensen

Ham selv (7990)

vi gav 1600 incl.moms for at få fræset med en sten nedlægger og sået græs
samt tromlet ca 900 kvm.
Vi ringede til den lokale planteskole og så kom de bare forbi da de aligevel
var i området.

"Sørensen" <duvedikkehv...@hotmail.nix> wrote in message