Opråb til Zibro-ejere.

S.A

Jeg har været trofast køber af Zibros lugtfri petroleum, men nu syntes
jeg, at der må fakta på bordet omkring produktet. Jeg ved at der
tidligere har været diskuteret i dette forum omkring brændsel til
Zibroovn, men uden klokke-klare fakta. Findes der et produktblad på
Zibros pretroleum som præcis fortæller hvor dette produkt skiller sig
ud fra øvrige. Her tænker jeg på Nettos lampeolie, Q8 lugtfri petr.
Petro Clean, osv. jeg kunne blive ved. Sprøger man forhandleren af hver
enkelt produkt, for man beskeden at der ingen problemer er med at bruge
netop deres produkt til ptr. ovn? Men er der egentlig det! Q8
anbefaler selv deres produkt til ptr.-ovne, og her kan du få et
produktblad som fortæller alt om produktets værdier m.v. Så nu vil godt
opfordre os Zibro-ejere til ved fælles hjælp at finde et konkret svar
på om Zibros-petroleum ER så meget renere end de øvrige produkter på
markedet, og om det rent faktisk ER nødvendigt at betale næsten 50%
mere for Zibroplus kontra øvrige ptr.-produkter på markedet.

Venligst
S.A

Maria Frederiksen

men nu syntes
> jeg, at der må fakta på bordet omkring produktet.

Jeg har forsøgt, men har ikke fået noget brugbart svar. Til forskel fra
mange andre Zibro-ejere har jeg nemlig problemer med at bruge andet end
Zibroolien - Nettos olie ødelægger vægen inden der er brændt 5 l af (den kan
ikke suge op længere), og andre produkter er enten lige så dyre som Zibro
eller endnu dårligere renset. Men jeg vil glæde mig til at høre om andre kan
komme længere end jeg har kunnet.

Mvh Maria

S.A

> [...]
> enten lige så dyre som Zibro eller endnu dårligere renset. Men jeg
> vil glæde mig til at høre om andre kan komme længere end jeg har

Hej Maria

Ja det kuune godt lade til at det bliver svært at råbe andre Zibro-
ejere op. Jeg vil selv prøve at finde en mulig alternativ løsning. Det
kan ikke være rigtigt at Zibro-plus er eneste brændselsmulighed for en
Zibroovn. Jeg mailer til dig hvis jeg finder et alternativ.
VH
S.A

rsa

Hej
Jeg har lige købt en Zippo ovn til mit drivhus og blev anbefalet (af Bauhaus
i Aalborg) at købe lugtfri petrolium i 200 liters tromle, da det fint kan
bruges.
Endvider sagde de netop som beskrevet af Maria at ved brug af lampeolie
ville vægen ikke være brugbar længere, men de sagde ikke hvorfor og jeg
spurgte desværre ikke.
Jeg skal lade Jer vide hvordan det lugtfri petrolium virker i Zippoen. Jeg
kan ogås lige fortælle at i 200 liters tromle koster det 4,92 kr + moms.

Venlig hilsen
Ruth Søborg

S.A <s...@e-mail.dk> skrev i en nyhedsmeddelelse:Usenet.ffjaelgi@localhost...

S.A

> [...]
> Jeg skal lade Jer vide hvordan det lugtfri petrolium virker i Zippoen.
> Jeg kan ogås lige fortælle at i 200 liters tromle koster det 4,92 kr

Hej Ruth

Jeg er spændt på at høre om dit resultat med den lugtfri petroleum. 200
liter er en ordentlig sag at slæbe hjem. Hvor vil du købe din
petroleum, og hvor har du prisen fra ? VH
S.A

~Jan ~

Vi er flere der er meget nysgerrige... :-)
Jan Arentoft
"rsa" <r...@post3.tele.dk> skrev i en meddelelse

Torbenth

"S.A" <s...@e-mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> liter er en ordentlig sag at slæbe hjem. Hvor vil du købe din
> petroleum, og hvor har du prisen fra ? VH

Det lyder interessant med den pris.
Mht. Netto's lampeolie kan jeg fortælle at der er sket en ændring i
sammensætningen af olien. Iflg. fabriken er der ingen forskel men fakta er
at der i foråret 2002 skete et eller andet der gjorde at vægen ikke kunne
suge olien op.
Før den tid var olien udmærket til Zibro med væge.
Alm. lampeolie har en lidt lavere brændværdi end Zibroolien hvilket gør at
man skal lade flammen stå højere for at opnå en forbrændingstemperatur så
vægen ikke kokser til.
Zibroolien er belagt med en brændselsafgift på ca. 4.50 kr. derfor den
højere pris.
Jeg har kunnet bruge min væge ca. 1200 - 1400 timer før den skulle
udskiftes. Iflg. Zibro skal en væge kunne holde meget længere hvis man
bruger Zibroolie.
Det tror jeg er rigtigt da man med en lavere flamme opnår den rigtige
forbrændingstemperatur så vægen ikke kokser til. Samtidig brænder den
længere tid pr. liter.
Jeg har nu købt en Zibro laser som kører fint med Netto's lampeolie. Har en
god bekendt som kører på 3. sæson med en laserovn og Nettoolie og der er
ingen problemer overhovedet.
Men det kunne være dejligt hvis man kunne købe lugtfri petroleum til den
opgivne pris. Man kunne måske også være flere om at gå sammen om at købe en
tromle.

Mvh.
Torben

Brian Skaarup

On Sun, 5 Jan 2003 15:15:11 +0100, "Torbenth" <torb...@it.dk> wrote:

> [...]
>at der i foråret 2002 skete et eller andet der gjorde at vægen ikke kunne

Det var da underligt - jeg har nu afbrændt >50 liter Netto olie køb i
forskellige Netto forretninger i efteråret i den Zibro med væge jeg
købte af dig Torben og den kører fint.

rsa

Hej igen
200 liters tromlen er købt igennem et foderstoffirma. Og den er deværre ikke
kommet endnu (forventer stærkt at fragt firmaet leverer den imorgen
mandag ), lige nu kører jeg på ZIPPO´s egen 25 liters til 249,- i Baushaus.
Jeg vender tilbage når det lugtfri petrolium er afprøvet.

Venligst
Ruth

~Jan ~ <n...@email.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:av7lgg$1tft$1...@news.cybercity.dk...

Torbenth

"Brian Skaarup" <br...@nocannedmeat.skaarup.org> skrev i en meddelelse

> Det var da underligt - jeg har nu afbrændt >50 liter Netto olie køb i
> forskellige Netto forretninger i efteråret i den Zibro med væge jeg
> købte af dig Torben og den kører fint.

Det kan have været et parti jeg købte sidste år der har været noget galt
med. Vi brugte ovnen i forteltet til vores campingvogn og der har ikke været
brug for den sidste sommer og jeg brugte Zibroolie den sidste tid vi var på
camping. Jeg turde ikke bruge Nettoolien pga. erfaringen fra foråret.
Jeg ved heller ikke om Nettoolien nu er iorden når man bruger Zibro med
væge. Nettoolien brænder fint i laserovnen.
Men lad os høre om andres erfaringer med Nettolien nu. Ihvertfald lugter
Nettolien næsten ikke ved opstart og sluk.

Mvh.
Torben

Brian Skaarup

On Sun, 5 Jan 2003 22:20:50 +0100, "Torbenth" <torb...@it.dk> wrote:

>Ihvertfald lugter
>Nettolien nęsten ikke ved opstart og sluk.
Det er hovedårsagen til at jeg anvender Nettoolie - jeg bryder mig
ikke om lugten fra orig. Zibro olie

HSC

Af ren nysgerrighed, over de sidste mange indlæg ang. denne opvarmnings
kilde.....

Hvorfor/hvor fyrer i med disse ovne - er de ikke voldsomt dyre i drift -
fremfor f.eks. EL ?
Hvor længe kan ovnen varme med f.eks. 1 L petrolium ?

Brian Skaarup

On Mon, 6 Jan 2003 14:54:46 +0100, "HSC" <Hschytt...@mail.dk>
wrote:

>Af ren nysgerrighed, over de sidste mange indlæg ang. denne opvarmnings
>kilde.....
>Hvorfor/hvor fyrer i med disse ovne - er de ikke voldsomt dyre i drift -
>fremfor f.eks. EL ?

Den giver ca. 10KWt/liter. Bruger man Netto olie koster en KWt altså
noget der ligner 80 øre

>Hvor længe kan ovnen varme med f.eks. 1 L petrolium ?

1½->12 timer afh. af model og effekt.

S.A

> [...]
> den imorgen mandag ), lige nu kører jeg på ZIPPO´s egen 25 liters til
> 249,- i Baushaus. Jeg vender tilbage når det lugtfri petrolium er

Hej Ruth

Jeg ser frem til dit resultatet af olien.
Foderstoffirma ! Okay har de også den slags ting.
Nå.... men held og lykke med olien og på genhør.
S.A

Torbenth

"HSC" <Hschytt...@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> fremfor f.eks. EL ?
> Hvor længe kan ovnen varme med f.eks. 1 L petrolium ?

Du kan kigge på www.zibro.dk hvor man kan læse om alle modellerne. Bl.
Min/max forbrug samt ydeevne.

Mvh.
Torben

rsa

Hej
Så er der nyt - kedeligt nyt... for det viste sig, at foderstof firmaet
havde lavet en lille fejl, så det var ikke lugtfri petrolium jeg havde fået
i 200 liters tromlen. Jeg checkede det ved at ringe til Statoil og gav dem
koden der stod på tromlen... , Statoil anbefaldede at købe noget der er
specielt designet til Zibro ovne det hedder LP D60, og kan kun købes i 200
l. tromler til en pris a 11,31 + moms. Og nu vi er ved at rette priser så
kostede 20 liter Zibro olie i Bauhaus 299, - pant på 50,- for dunken... Så
det er alligevel billigere at købe tromlen. Den er nu undervejs og så får de
den "farlige" med retur.
Så skal jeg nok fortælle hvordan Staoils virker.

Venligst
Ruth

S.A <s...@e-mail.dk> skrev i en nyhedsmeddelelse:Usenet.pmjfregk@localhost...

S.A

> [...]
> billigere at købe tromlen. Den er nu undervejs og så får de den
> "farlige" med retur. Så skal jeg nok fortælle hvordan Staoils virker.

Det begynder at lyde som om du har fat i noget af det rigtige.
11.31 kr. er da også en fin pris. Ihvertfald meget billigere end
Zibroplus Glæder mig til at høre nærmere om Statoils olie. Det er måske
et produkt nær Q8`s olie som de også anbefaler til disse ovne.?
Håber at høre fra dig igen.
VH
S.A

Brian Skaarup

On Wed, 8 Jan 2003 20:46:03 +0100, S.A <s...@e-mail.dk> wrote:

>11.31 kr. er da også en fin pris. Ihvertfald meget billigere end Zibroplus

Ja man sparer da kr. 16,25 hvis man tager 200 liter af gangen (husk
11,31+moms)
Meget billigere vil jeg nu ikke kalde det

Martin Christiansen

> Ja man sparer da kr. 16,25 hvis man tager 200 liter af gangen (husk
> 11,31+moms)
> Meget billigere vil jeg nu ikke kalde det

Og tilmed er en 200 l tromle meget nemmere at opbevare og håndtere end en 20
l. dunk. ;o)

Mvh - Martin

S.A

> Ja man sparer da kr. 16,25 hvis man tager 200 liter af gangen (husk
> 11,31+moms)
> Meget billigere vil jeg nu ikke kalde det

Nej det kan du have ret i Brian. Jeg havde ikke lige set det med momsen.
Ja..så er vi jo sådan set tilbage hvor vi kom fra.
Jeg må nok tilstå at jeg er på randen til at bruge Nettos lampeolie.
Hvis jeg på sigt ødelægger min Zibro laser må udgiften vejes op imod
besparelsen. S.A

muj

"S.A" skrev d. 09-01-03 20:26 dette indlæg :

Så lad os lige slå det fast igen en gang for alle igen !!!
Alle Zibro Laser modeller (Starter med SRE i type nr. og har
elektronisk timer) kan køre på Netto lampe olie uden
problemer, med 100% garanti.
Det er muligt at Zibro fratager sig sit garanti ansvar, men den vil
aldrig gå istykker pga. lampeolie fra Netto
Dette er afprøvet og testet over flere år.

Mvh. MUJ

http://www.kandu.dk/

S.A

Godt.....så skulle der være lidt fakta omkring brændsel til bla.
Zibroovne.

Jeg har ringet til xxxxxx produktion i Danmark og talt med deres kemi-
ingeniør. De må ikke udtale sig omkring dette emne, bla. pga.
brændselsafgiften. Men......."mellen os" så er der ingen forskel på eks.
Nettos lampeolie, og andre "anerkendte petroleumsprodukter" Faktisk
er lampeolie meget ren og vil ikke give problemer i en petroleumsovn.
citat slut.

S.A

Henning Lund

S.A skrev:

> Faktisk er lampeolie meget ren og vil ikke give problemer i en
> petroleumsovn. citat slut.

Korrekt.

Henning Lund
icq 18805021
http://sitecenter.dk/freespace/

rsa

Hej igen

Så er der lige lidt nyt om det "dyre" brændstof jeg har købt til min Zipro
ovn.
Samtidig med at jeg købte en Zipro købte jeg en anden model der hedder
Corona noget (meget) billigere end Zipro varemeren. Begge varmere brændte
lidt over et døgn på en tank Zipro olie - jeg skiftede så over til LP D60 og
det viser sig nu, at Corona varmeren kan klare 26 timer på det og Zipro
varmeren kun 18 timer, så derfor vil jeg gerne høre om det virkelig er det
ganske almindelig lampeolie i Netto til omkring 8 kr I bruger i Jeres zipro
´er? Hvis det er det vil jeg bruge det i Ziproen og LP D60 Corona ´en.

Henning Lund <nos...@lund.tdcadsl.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:avp66v$i4797$1...@ID-138513.news.dfncis.de...

Brian Skaarup

On Mon, 13 Jan 2003 22:11:28 +0100, "rsa" <r...@post3.tele.dk> wrote:
så derfor vil jeg gerne høre om det virkelig er det
>ganske almindelig lampeolie i Netto til omkring 8 kr I bruger i Jeres zipro´er?
Det er det jeg bruger

jack smith

"rsa" <r...@post3.tele.dk> wrote in message
> [...]

zipro
> ´er? Hvis det er det vil jeg bruge det i Ziproen og LP D60 Corona ´en.

Jeg bruger den der hedder Samba Lampeolie/Tændvædske til 8 kr i Netto i min
Laser, no
problemo. Der står vist N-Parafin på "indholdsfortegnelsen". og "Et
petroliums produkt"
et andet sted
Det eneste problem jeg kan se, at man står med en masse 1 liters dunke, som
man skal en
tur på genbrugsstationen med. Vi skulle måske lave et "opråb" til Samba om
at levere
i nogle større dunke.

Er der forøvrigt nogle der har se prisen på samme eller tilsvarende produkt
i Tyskland ?

Med venlig hilsen

Bjarne Kunckel

muj

Hej igen

[...]

Hej Bjarne

N-Parrafin står for neutral parrafin, den kvalitet som er i Netto 1
liter lampeolie, er meget fin og fri for partikler, og derfor er den
meget velegnet til Zibro Laser kaminer.

Grunden til den lave pris fra Netto er at der ikke er afgift på denne,
så derfor Bjarne bliver du nok nødt til en tur på genbrugsstationen en
gang i mellem ( under småtbrandbart ) plastflaskerne accepteres også af
personalet.
Men der er der vel også tid til når man sparer kr. 4,50 pr. liter !!
I øvrigt er produktionen af Netto lampe olie kun baseret på 1 liters
flasker og ikke andre emballager.(oplyst fra fabrik)

Prisen i tyskland for tilsvarende petroleum til kaminer, er nogenlunde
den samme som i DK
Har spurgt Fleggaard, men de mener ikke de kan tjene penge på det, og
ønsker derfor i at forhandle det.
Finder man billigere petroleum på markedet end kr. 8,00 pr. liter, er
det med garanti en dårligere kvalitet end netto´s
Du skal helt op at købe en tromle på 200 l, for at få prisen derned, og
pas så igen på kvaliteten !
Tromlekvaliteten er ofte med svovl indhold, og dette er ikke sundt at
indånde i så store mængder.
Så alle zibro laser ejere, hold jer til Netto´s det er testet og
afprøvet igennem flere år.

Bjarne Kunckel

"muj" <muj....@kandu.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> I øvrigt er produktionen af Netto lampe olie kun baseret på 1 liters
> flasker og ikke andre emballager.(oplyst fra fabrik)

Jeg bor tæt på en genbrugsstation, så det går nok.

> Prisen i tyskland for tilsvarende petroleum til kaminer, er nogenlunde
> den samme som i DK

> Mvh. MUJ

Ja jo, man vil jo altid købe så billigt så muligt, og selvom prisen er
steget fra 6 til 8 kr. for en liter Samba (siden jeg startede) er det da
stadig nogenlunde billigt.
Jeg fik min Zibro i feb. 2001 og jeg sparede omkring 2000 kr. på min
første regning i forhold til året før.
Jeg tror faktisk at den allerede nu har tjent sig selv hjem nu.

Bjarne Kunckel

"Bjarne Kunckel" <ik...@min.email> skrev i en meddelelse

> Jeg fik min Zibro i feb. 2001 og jeg sparede omkring 2000 kr. på min
> første regning i forhold til året før.

EL regning that is..

muj

> Ja jo, man vil jo altid købe så billigt så muligt, og selvom prisen er
> steget fra 6 til 8 kr. for en liter Samba (siden jeg startede) er det
> [...]

I prisstigningen fra 5.95 til 7,50 var en ny embal. afgift som
påføres 1 liters plast flasker.
Denne afgift var på alene på ca. 1 kr. så det forklarer ihvertfald
den ene krone.
Den sidste 50 øre, + efterfølgende fra kr. 7,50 til kr. 8,00 kan jo
ligge i en alm. prisstigning fra producenten.

piasch...@gmail.com

Hejsa
Den ovn jeg har hedder Heatmax H-303 nogen der ved om netto' s olie kan bruges på den har ikke en dyt forstand på det 😏

Kurt Hansen

Den 27/05/15 kl. 11.23 skrev piasch...@gmail.com:
> Hejsa
> Den ovn jeg har hedder Heatmax H-303 nogen der ved om netto' s olie kan bruges på den har ikke en dyt forstand på det 😏

Jeg har købt olie mange steder hvor det var billigt og har aldrig haft
driftproblemer, lugtgener og andet. Når det så er sagt, så må jeg jeg
sige, at den billigste fra Harald Skrald indeholder meget bundfald.

At Zipro skriver at garantien kun dækker, hvis du bruger DERES olie, kan
du blot ignorere. Risikoen for en garantiskade er minimal.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Maria Frederiksen

>At Zipro skriver at garantien kun dækker, hvis du bruger DERES olie, kan du
>blot ignorere. Risikoen for en garantiskade er minimal.

Det koster en væge til 250 kr. at bruge forkert olie, så helt minimal er
skaden altså ikke.

Mvh Maria

gamlem...@gmail.com

Kære Maria m.fl.
Og hvordan beviser man så overfor "Zipro" at man aldrig har brugt "forkert" brændstof???
Jeg hører gerne fra en kunde, som har modtaget erstatning ifølge den lovede garanti.
Bedste hilsener
Troels

fl...@sport.dk

Hvor køber i 200 l. tromler med lugtfri petroleum?