toilet med ekstra afløb i siden på vandlåsen

Peter T.

Jeg leder efter et toilet med ekstra afløb på siden af s-låsen, da jeg
bor i en ca. 110 år gammel knaldhytte på Nørrebro i Kbh. Afløbet skal
være til håndvasken. Det nuværende toilet har sådan et afløb. Men det
bruger altså også 1 mia. m3 vand ved et skyl.

Jeg synes, det er pænt svært, at finde sådan et lokum med afløb i siden.
Har disse toiletter et specielt navn/begreb eller skal jeg blot være
tålmodig og lede løs?
Det eneste, jeg er faldet over, koster over 4000 kr!

Alternativet er en kasse med et ophængt toilet med p-lås og rør med
afløb. Men det vil nok tage lidt rigeligt af pladsen, da rummet i
forvejen er under 1x1m...

--
Peter T.

CC

Har du ikke faldstammen gående igennem lejligheder?

Fordi så kan du forsyne håndvasken med en vandlås, og skære dig ind på
faldstammen.

Peter T.

Den 06-04-2012 12:25, CC skrev:

> Har du ikke faldstammen gående igennem lejligheder?
>
> Fordi så kan du forsyne håndvasken med en vandlås, og skære dig ind på
> faldstammen.

Desværre. Faldstammen går inde hos naboen. Jeg har mulighed for, at
trække et rør igennem gulvet og ned til underboens toilet, hvor min del
af faldstammen gå ned og knækker ind. Men det vil jeg helst gerne undgå.

--
Peter T.

Ivan

"Peter T." <pin...@hotmail.GEBIScom> skrev i meddelelsen
Jeg tror ikke du kan finde et sådant toliet, så du må nok ned til naboen og
kople på.

Hi
Ivan

Hauge

Den 06-04-2012 17:59, Ivan skrev:
> Jeg tror ikke du kan finde et sådant toliet,

Det mener du vel ikke?

Fra første indlæg i denne tråd:
__
Det eneste, jeg er faldet over, koster over 4000 kr!
__

Så det findes, omend lidt dyrt.

/Hauge

Armand

Den 06-04-2012 10:52, Peter T. skrev:

> Alternativet er en kasse med et ophængt toilet med p-lås og rør med
> afløb. Men det vil nok tage lidt rigeligt af pladsen, da rummet i
> forvejen er under 1x1m...

Det var lige hvad jeg skulle til at foreslå.
Forudsat at nuværende WC er med lavt-skyl vil den vægmonterede løsning
kunne være mindre dyb, derved at cisternen inde i 'kassen' er
fladere/bredere end porcelæns-cisternen - Kassen vil således også være
'fladere' så det samlede mål på wc'et vil blive mindre, eller mindst det
samme som nu!

Til gengæld er sandsynligheden for at du har højt-skyl i din gamle
knaldhytte deprimerende stor, i så tilfælde koster et vægmonteret WC
mer-plads :-(

--
Armand.

Peter T.

Den 06-04-2012 19:11, Armand skrev:

> Til gengæld er sandsynligheden for at du har højt-skyl i din gamle
> knaldhytte deprimerende stor, i så tilfælde koster et vægmonteret WC
> mer-plads :-(

Det er med såkaldt højt-skyl. :)

--
Peter T.

Ivar

Peter T. skrev:

> Det eneste, jeg er faldet over, koster over 4000 kr!

Hvad er det for et?

Ivar Magnusson

Peter T.

Den 06-04-2012 21:49, Ivar skrev:

> Hvad er det for et?

Nu er det længe siden, jeg fandt det. Men svjh var det et IFÖ.

--
Peter T.

Armand

Prøv alligevel at måle afstanden fra væg til forkant af kummen og tag
derefter på byggemarked for at se den rettelige forskel for vægmonterede
kummer (moderne kummer er ikke nødvendigvis så lange som de 'gode gamle')!

--
Armand.

Ivar

Peter T. skrev:

> Nu er det længe siden, jeg fandt det. Men svjh var det et IFÖ.

Det jeg forsøgte at fiske efter, var om det var et godt toilet,
for det kan ende med at det er billigst og lettest at købe
et toilet til 4000 kr for at løse problemet.

Andersen [3650]

På den anden side så er løsningen med ny ekstra vandlås som
tilsluttes på faldstammen på etagen nedenunder billigere i
længden, idet fremtidige udskiftninger kan klares med et "alm"
toilet til ca. 1000,-

Peter T.

Den 09-04-2012 11:51, Andersen [3650] skrev:

> På den anden side så er løsningen med ny ekstra vandlås som
> tilsluttes på faldstammen på etagen nedenunder billigere i
> længden, idet fremtidige udskiftninger kan klares med et "alm"
> toilet til ca. 1000,-

Jeg er ikke helt med. Der sidder jo i forvejen en vandlås (P & S type)
på et toilet. Den må du uddybe. :)
--
Peter T.

Hauge

Den 10-04-2012 12:20, Peter T. skrev:
> Jeg er ikke helt med. Der sidder jo i forvejen en vandlås (P & S type)
> på et toilet. Den må du uddybe. :)

Så afløbet tilsluttes mellem toilettets s-lås og en s-lås lidt længere
nede ad faldstammen.

Men en y-forgrening uden lås monteret på faldstammen under
toilettilslutningen er jo fin nok, hvis der er en s-lås på selve
afløbstilslutningen, som f.eks. under en håndvask.

Mvh Hauge

Peter T.

Den 10-04-2012 12:25, Hauge skrev:

> Men en y-forgrening uden lås monteret på faldstammen under
> toilettilslutningen er jo fin nok, hvis der er en s-lås på selve
> afløbstilslutningen, som f.eks. under en håndvask.

Ah ok!

--
Peter T.

morten

Hej Peter

Jeg mindes engang at have hørt / læst at man kan læggen en mursten eller
ligende ned i vandet, ikke i kummen, men det andet sted ( kan ikke huske
hvad det hedder )

Hvis vi så siger dit toilet skyller med 10 l vand uden sten, så ligger
du sten svarende til 3 liter i vandet, nu vil det kun skylle med 7 l vand.

Jeg har ikke prøvet det selv men du spare da et nyt toilet hvis ikke det
gl fejler noget

MvH Morten

Jan Vestergaard

morten:
> Jeg mindes engang at have hørt / læst at man kan læggen en mursten
> eller ligende ned i vandet, ikke i kummen, men det andet sted ( kan
> ikke huske hvad det hedder )

Cisternen

Jan

Peter T.

Den 21-04-2012 19:54, morten skrev:

> [...]
>
> Jeg har ikke prøvet det selv men du spare da et nyt toilet hvis ikke det

Faktisk lå der 3-4 mursten i cisternen da jeg overtog lejligheden. Men
jeg tog dem ud, da pøllerne ikke altid kunne blive skyllet ud med det
eksisterende skyl. Vil du have flere detaljer? :) Det er et aldrende
toilet med cisternen oppe under loftet pga. pladshensyn.

--
Peter T.

Ivar

Peter T. skrev:

> Det er et aldrende toilet med cisternen oppe under loftet pga. pladshensyn.

Før i tiden havde alle toiletter cisternen højt oppe. Hovedårsagen
var for at få et bedre skyl. Vandet har større hastighed.

Ivar Magnusson

Armand

Den 26-04-2012 21:02, Peter T. skrev:

> [...]
> eksisterende skyl. Vil du have flere detaljer? :) Det er et aldrende
> toilet med cisternen oppe under loftet pga. pladshensyn.

Jup!
Det nytter ikke at spare på vandet hvis kummen og vandlåsen ikke er
skabt til den mindre vandmængde - Og dét er kummen til en 'gammeldags'
høj cisterne ikke!

--
Armand.