Hjælp: Fjerne klistermærker fra dør.

Carsten Leth Jeppesen

Hej Nyhedsgruppe:

"Junior" er netop fløjet fra reden. - Desværre har han efterladt en god del
klistermærker og mærkater på værelsesdøren.

Disse lader sig ikke bare trække af, og heller ikke et forsøg med opvarmning
med hårtørreren lykkedes.

Altså: Hvem har bedre forslag?

På forhånd tak

Mor Elin.

Stig og Linda Haible

Jeg ved ikke om dette virker, men min "gamle" mor sværger til ganske
almindelig madolie.

Lav evt. et par ridser i mærkerne, smør ind i olie, lad sidde et stykke
tid (jeg ved ikke helt hvor længe), og så skulle miraklet være sket.

Med venlig hilsen

Linda.

Bendt Rasmussen

Carsten Leth Jeppesen skrev i meddelelsen ...

> [...]
>klistermærker og mærkater på værelsesdøren.
>
>Disse lader sig ikke bare trække af, og heller ikke et forsøg med

Hvis det er en lakeret dør, kan du forsøge at smøre dem ind i alm. mad-olie.
lad det virke et stk. tid og krads dem forsigtigt af.

mvh
Bendt

Poul Bundgaard

3M har et produkt til fjernelse af gamle
klistermærker...
Jeg kan desværre ikke huske hvad det hedder,
men det skulle være velegnet til at fjerne dem
uden mekanisk bearbejdning og uden at beskadige
underlaget.
Måske den lokale kontorforsyning ved det...

Poul Bundgaard

Kom lige i tanke om - jeg tror det er
"Stripe Remover" det hedder - men jeg er ikke
helt sikker!

Kurt Hansen

On Thu, 28 Oct 1999 19:24:43 +0200, Carsten Leth Jeppesen wrote:

> [...]
>klistermærker og mærkater på værelsesdøren.
>
>Disse lader sig ikke bare trække af, og heller ikke et forsøg med opvarmning

Lampeolie er effektivt til de fleste adhesiver og tilmed ganske
uskadeligt for lakkerede overflader. Jeg bruger det ofte, bl.a. til at
fjerne alle de forb.... mærkater de klæber på CD'er.

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Jan Nielsen

Fabrikanten "Kontakt Chemie" har et produkt der hedder "Solvent 50"
til at løsne selvklæbende etiketter etc.
jeg har god erfaring med at bruge dette produkt.

det kan købes i de fleste forretninger der handler med
elektronik-komponenter.

eller din lokale radio/tv-forhandler kan sikkert få det hjem til dig.

MVH Jan

Martin Hansen

On Thu, 28 Oct 1999 19:24:43 +0200, "Carsten Leth Jeppesen" <carsten....@get2net.dk> wrote:
>"Junior" er netop fløjet fra reden. - Desværre har han efterladt en god del
>klistermærker og mærkater på værelsesdøren.
Har meget gode erfaringer med noget der hedder Lemsolv fra oiltechnics.
Kan ikke huske hvor det er købt, men det er noget der også bruges til at fjerne flux fra elektronik.
Der står et tlf nummer på flasken vidstnok udenlandsk tlf:01561 361515 fax:01561 361011
Det er baseret på citrus olier. Har fået at vide at ciron syre skule være det samme.

--
MVH. Martin
Sønderborg

dmd

<carsten....@get2net.dk> wrote:
> Det er baseret på citrus olier. Har fået at vide at ciron syre skule være
det samme.

Citrus olie er en vegatabilsk terpentin. Citronsyre er en syre. Produkterne
ikke identiske og bruges til helt forskellinge gøremål.

Med venlig hilsen
Bjarke Wolf
www.dmd-koege.dk

Martin Hansen

On Sat, 30 Oct 1999 10:51:03 +0200, "dmd" <d...@post3.tele.dk> wrote:

>Citrus olie er en vegatabilsk terpentin. Citronsyre er en syre. Produkterne
>ikke identiske og bruges til helt forskellinge gøremål.

Så ved jeg det.
Det vil så sige at vegatabilsk terpentin er knalgod til at fjerne klistermærker?