Hvad må en hund ikke spise.

Bjarne K

Jeg mener at have læst at hunde ikke bør spise løg, rosiner og mælk. Er
det rigtigt og er der andet der bør tilføjes listen..
(min kan ikke tåle mælk)

Bjarne K.

Bjarne K

Jeg glemte chokolade

M&M

"Bjarne K" <kanfaaes@hvis.ønskes> skrev i en meddelelse

Chokolade og nødder?

Hlsen Camilla

Pwh

Bjarne K wrote:
> Jeg mener at have læst at hunde ikke bør spise løg, rosiner og mælk.
> Er det rigtigt og er der andet der bør tilføjes listen..
> (min kan ikke tåle mælk)

Der er en oversigt her, om man er enig er en anden sag ;-)
http://www.foderguiden.dk/hundspsv.html#8

/Jens

BettinaP

"Pwh" <deterikke...@tdcadsl.dk> wrote in message

Hihi, ja den er da klart oplæg til diskussion. Kalkunhud og store mængder
kød eller fedt
det er jeg ret sikker på en del BARF-fordrere nok vil protestere en del imod

men den lyder da om ikke andet overbevisende i måden det er skrevet på

BettinaP

Pwh

> [...]
> del imod
>
> men den lyder da om ikke andet overbevisende i måden det er skrevet på

Jeg må forsvare mig på samme måde som Karina i tråden "Forvirret.."
det er ikke noget jeg har fundet på men en anden persons påstand :-)

/Jens

Bjarne K

"Pwh" <deterikke...@tdcadsl.dk> wrote in message
> Der er en oversigt her, om man er enig er en anden sag ;-)
> http://www.foderguiden.dk/hundspsv.html#8
>
> /Jens

Ok, så må jeg til at skære i dens cola forbrug :o)..

Bare mærkeligt at mange af de giftstoffer, der tales om, spises dagligt
af mennesker, uden at det giver problemer
(eller gør det).

Tak for listen forøvrigt, havde selv søgt på google uden at finde den.

Pia Palmblad Wright

> [...]
unghundetæve kløer sig i nakken og nu er hævet og rød - det kan være et
eller andet med foder eller godbidderne, men nu har jeg ligesom noget at gå
efter

hilsen Pia

Pwh

> Ok, så må jeg til at skære i dens cola forbrug :o)..

Det kan jeg så ikke vænne mine af med, cola i vandskålen skal der værer :o)

> Bare mærkeligt at mange af de giftstoffer, der tales om, spises
> dagligt af mennesker, uden at det giver problemer
> (eller gør det).

Tja, vi er jo af 2 ret forskellige racer.

> Tak for listen forøvrigt, havde selv søgt på google uden at finde den.

Jeg havde den i baghovedet fra en nylig diskussion om hvidløg,
linken kommer oprindeligt fra vores Punish :-)

/Jens

Anette

Bjarne K wrote:
> Jeg mener at have læst at hunde ikke bør spise løg, rosiner og mælk.
> Er det rigtigt og er der andet der bør tilføjes listen..
> (min kan ikke tåle mælk)

www.netdyredoktor.dk er der et menupunktet "hund" en rubrik øverst "
Forgiftninger"
Der er en lang liste med bla. blomsterløg og meget andet som hunde bliver
syge af at få indenbords.

Og lige for at forebygge :o) Jo, der er hunde der spiser rå løg. MIn PON
elsker løg af enhver art. Hun stjæler løg når hun kan komme til det. Vi har
været vores første tur til dyrlægen med en lille forgiftning, efter hun har
gennemgravet vores bede med bla. påskeliljer og gladiolusløg. ØV- træls og
synd for hunden.

/ Anette

Bjarne K.

"Pwh" <deterikke...@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Tja, vi er jo af 2 ret forskellige racer.

Der er nu nogle symptomer der går igen hos mennesker
fra:
http://www.netdyredoktor.dk/Gift_hund/GPV_Hund/Hund_Cannabis/hund_cannabis.html

"Senere i forløbet kan der ses opkast, diarré, savlen, muskelsvaghed samt
forstyrrelser i temperaturreguleringen, og hunden vil nærmest befinde sig i
en søvntilstand."

Hvis man har været til festival ved man at dette også gælder nogle personer
;o)

Pwh

> Der er nu nogle symptomer der går igen hos mennesker
> fra:
> http://www.netdyredoktor.dk/Gift_hund/GPV_Hund/Hund_Cannabis/hund_cannabis.html

LOL
Så kan jeg da bedre forså at mine joints hele tiden forsvinder og hundene
savler og får ædeflip hvert andet øjeblik.

/Jens (der selvfølgelig kun har røget hash en gang, og ikke inhalerede)

x Vuf x

On Wed, 2 Mar 2005 13:06:50 +0100, "M&M" wrote:
>"Bjarne K" <kanfaaes@hvis.ønskes> skrev...

>Chokolade og nødder?

Hmmm...Mine elsker nødder...Bare jeg knækker dem for dem. ;-)

--
Vh Sonja sonpet(snabelA)pc.dk http://www.sonpet.dk

Nye Papillonhvalpe haves. Kan ses på min HP :-)

Bjarne K.

> [...]
> savler og får ædeflip hvert andet øjeblik.
>
> /Jens (der selvfølgelig kun har røget hash en gang, og ikke inhalerede)

Bad dog, baaaad dog.

Det minder mig om en Cheech og Chong film hvor en Doperman eller var det en
Grand Danes havde spist deres stach. "Wow man, thats some heavy shit man"
http://www.virtuallyinfamous.com/images/2004/april/cheech.jpg

p.s. Tro mig, det er altså værre når mennesker får det sådan.

Benny Mortensen 9380

"Pwh" <deterikke...@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
Har du ikke lige lidt Coke jeg kan låne, min dealer er helt freaked out
:-))..

M.V.H.....Benny..

Pwh

> Har du ikke lige lidt Coke jeg kan låne, min dealer er helt freaked
> out :-))..
>
> M.V.H.....Benny..

Nope, Tyson sniffede de sidste 2 gram i et hug, den snude kan godt nok
inhalerer coke så det kan vaske sig :o)

/Jens (hvis hunde har misforstået begrebet "narkohunde")

Tina

"BettinaP" <b...@bep.dk> skrev i en meddelelse

> "Pwh" <deterikke...@tdcadsl.dk> wrote in message

Nu har jeg opdrættet og udstillet hunde i mange år.

Chokolade kan hunde ikke tåle, det er rigtig nok.
Kyllingeben splintrer så det må de ikke få fordi de kan skære halsen og
maven op. prøv og knæk et kogt kyllingeben og mærk hvor skarpt det bliver.

fedt kalkunhud osv kan de godt tåle, det er en naturlig spise som de også
ville spise i naturen.

Kartofler hmmmmmm mine hunde får tit kartofflerester, eller kogte kartofler
der er lidt for gamle, det har de aldrig taget skade af. Mine
svigerforældres hund blev 18 år og har aldrig fået andet end rester fra
deres egen mad.så skadeligt naaaaaaaaaah.

Rosiner indeholder giftstoffer for både mennesker og hunde.

Hvidløg.... enormt mange udstillingshunde får hvidløg i store mængder
dagligt, anbefalet af dansk kennel klub, bliver solgt på diverse
udstillinger rundt omkring i landet. de lever da i bedste velgående.

giftigt, men kan i uheldige situationer indeholde bakterier og parasitter,
der normalt dræbes ved kogning. Mange dyrlæger anbefaler derfor at kød og
ben skal koges før du giver det til din hund, idet det er dyrlægen der står
til ansvar, hvis din hund alligevel smittes med campylobakter, salmonella
e.lign. bakterier<<<<<<<<<<<<

Salmonella kan IKKE optages i hundens mave, da den har en anden slags
mavesyre end vi har der slår bakterien ihjel.

Råt kød, ben osv..... hvad er lige hundens naturlige foderemne??? hvad
levede hunden af i naturen??? råt kød, dyr de selv nedlagde, helst nedgravet
så det er halt forrådnet det er en rigtig lækkerbidsken. Den naturlige hund
får ikke kogte ben osv. forøvrigt hjælper rå ben og kød med at holde hundens
tænder naturligt i orden..... Mange dyrlæger anbefaler også deres
specialkost fordi det er det bedste for hunde, men den eneste det er rigtig
godt for er dyrlægens økonomi.

rå ÆG som der slet IKKE er nævnt i teksten kan skade hundens (lever eller
nyrer kan ikke lige huske hvilken af dem)

Brocoli, nødder og cola har jeg ingen erfaring med, men tvivler på det er
giftigt for hunden, ikke mere end det er for mennesker. hvis dyret
overhovedet vil æde det.

Jow forresten, hvide hunde kan heller ikke tåle farverige grøntsager,
gullerødder, radiser osv, men det kun pga det giver pelsen et gulligt skær,
så til udstilling er det ikke smart, men ellers skader det ikke.

Tina

Message has been deleted

Benny Mortensen 9380

<DachsieMom> skrev i en meddelelse

> Kunne du ikke sige lidt mere om det? Har aldrig hørt om det. Jeg
> elsker rosiner.

> Mine to små tæppehajer har altid fået rå broccoli og gulerødder som
> snacks, og de kan meget godt lide begge dele. Det er jo en god måde at
> børste deres tænder efter et måltid. De er ni og ti år gamle og ser
> ikke ud til at lide nød af det.
> --
> /lllllllll\
> /( o¿o )\
> _oOo_oOo_
> DachsieMom

Så må det vel også gælde for svedsker.... Men det bekræfter jo bare, at man
skal passe på med at spise hvad der er sundt, for det er sikkert farligt
:-))..

M.V.H.....Benny..