Så har vi endelig købt hund - "Skyttens Hundefoder"???

Lars Bonnesen

Så ... efter lang tids søgen efter den rigtige hund, og efter nogle
erfaringer klogere, har vi købt hund. Det blev til en mangen til vores "den
gamle"; en labroador art, men denne gang en lys. Vi henter den på torsdag,
så kan den starte sin nye tilværelse hjemme hos os, og holde ferie
derhjemme.

Vi har kigget hos mange kenneler, og vi følte, at denne var ordentlig, og at
vi ikke på nogen måde blev presset til noget. Det er en lidt halvstor
kennel, men vi synes ikke, at det virker som en "fabriksagtig" kennel.

Vi blev anbefalet at købe en bestemt type foder "Søcla" fra "Skyttens
Hundefoder". Har aldrig hørt om denne. Jeg kender kun dem, man køber i
Brugsen osv., f.eks. Paw, osv. Kender nogle af jeg til denne type, og er den
at anbefale? Det skulle være en "ren" fodertype uden tilsætningsstoffer osv.

Hvor gammel skal en hvalp være før man må give den rester fra aftensmaden?

--

Lars Bonnesen
(Please notice that my e-mail address is intended not to work)

Eskil M. Jørgensen

Hej Lars
Jeg kender ikke den tye hundefoder, som du omtaler, men du har i alle
tilfælde statet en ny debat om hundefoder.
Md hensyn til rester fra aftensmaden, og andre måltider.
Lad være. Det er synd for hunden. Dens mave er ikke gearet til vores form
for mad.
Nå, der fik jeg vist startet på noget.
Held og lykke med vovsen.
Eskil

"Lars Bonnesen" <none@noneæøå.com> skrev i en meddelelse

Tina Holtz Uhre

Eskil M. Jørgensen <eskil.m.j...@get2net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:C92X6.349$SQ3....@news.get2net.dk...

> [...]
> Md hensyn til rester fra aftensmaden, og andre måltider.
> Lad være. Det er synd for hunden. Dens mave er ikke gearet til vores form

Ja, det kan du vist godt have ret i, Eskil. Altså det med debatten. Du
advarer Lars mod at give rester i det hele taget. Måske var det bedre at
sige at hvis man langsomt vænner den til det, så vil der ikke opstå
problemer. Jeg kender adskillige hunde, der bestemt ikke reagerer. Tværtimod
vil jeg påstå at det er synd for hunden IKKE at give rester en gang
imellem. Tænk hvis du skulle leve af cornflakes uden mælk resten af livet.
Selvfølgelig skal rester ikke menes som et fuldfoder, da der jo langtfra er
alle de vitaminer og mineraler, hunden har brug for. Men ment som lidt
lækkert er det en god ting. Mener jeg!

Hilsen Tina

Sofie Hansen

Jeg fodre med Hill's PD serie fra dyrlægen, men jeg tror ikke det ville
falde i god jord hvis jeg aldrig tilbød Thilde andet. Hun får derfor som
oftest en bid af hvad jeg nu spiser - medmindre det er direkte uegnet som
hundefoder - og slik har jeg aldrig tilbudt hende, da jeg ikke mener hun har
noget at bruge det til - men grønt og frugt sætter hun meget stor pris på.

Jeg tror sagens hun kunne leve uden "noget ekstra"- men som nævnt i et andet
indlæg; livet ville være temmeligt kedeligt uden variation i kosten, også
for en hund. Hendes hovedfoder bliver aldrig andet end Hill's - men hun vil
også altid få lidt ved siden af ... tilgengæld er det temmeligt begrænset
hvad jeg køber af hundegodbidder.

Decideret rester får hun aldrig, men når hun er på ferie ved min mor får hun
hver dag hjemmelavet måltider ... når ferien er slut spiser hun igen, når
hun ser der ikke kommer andet, sit hundefoder.

Hilsen
Sofie

Bolette Nielsen

Hejsa

Jeg er aboslut heller ikke enig i at hunden ikke må få "menneske mad", man
skal dog sørge for at den får et sundt måltid mad, og ikke fede sovse. Jeg
laver tit selv mad til min hund, han er 4 måneder, og har fået det, ja
faktisk med det samme.
Pasta, ris, grønsager, kød og brød, det mener jeg bestemt de har godt af.
Dog skal det lige siges, at han også får tørfoder i ny og næ.

Lars, prøv evt at kig forbi dyrlæge Finn Smed's hjemmeside, der er beskrevet
hvad en hund har brug for. http://www.hundesmeden.dk/ .

Ellers vil jeg bare ønske jer tillykke med jeres nye hund, og rigtig held og
lykke med den ( du skriver ikke om det er en han eller tæve ):-)).

mange hilsner fra Bolette

Eskil M. Jørgensen <eskil.m.j...@get2net.dk> wrote in message

Lars Bonnesen

"Bolette Nielsen" <bo...@kimj.dk> wrote in message

> Ellers vil jeg bare ønske jer tillykke med jeres nye hund, og rigtig held
og
> lykke med den ( du skriver ikke om det er en han eller tæve ):-)).

Det er en tæve.

Maria Frederiksen

> advarer Lars mod at give rester i det hele taget. Måske var det bedre at
> sige at hvis man langsomt vænner den til det, så vil der ikke opstå
> problemer.

Hmmm. Naboens irske ulvehund har i 3 år levet af rester inden de fik den. Vi
(den er mit plejebarn) startede omgående på Hills, og nu - efter 6 måneder -
får den diarre hver gang de stikker den en "godbid" som f.eks. en skive
flæskesteg eller en skive rugbrød med leverpostej. Så.......

Mvh Maria

Sofie Hansen

Øøhhh..?

Thilde har haft dårlig mave 2 gange i sit liv. Og det skyldtes begge gange
en pådraget mave infektion...

Men nu giver jeg hende altså heller ikke hvad som helst. Det er en lille bid
af en frikadelle, et lille bitte hjørne af et stykke rugbrød med
leverpostej, hun får lov at slikke en tallerken når vi har spist - hun har
f.eks. lige fået rabarbergrød m. mælk og fløde.. efter at jeg have skrabet
af hvad jeg kunne. Hun holder også rigtigt meget af is og frugt.

Men jeg giver hende ikke noget som hun ikke har godt af, så som kartofler
eller krydret mad.

Mvh.
Sofie

Michael

"Eskil M. Jørgensen" <eskil.m.j...@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Md hensyn til rester fra aftensmaden, og andre måltider.
> Lad være. Det er synd for hunden. Dens mave er ikke gearet til vores form

Hejsa

jeg vil delvis give Eskild ret.
Den hund jeg har nu får udelukkende hundefoder ( Hill's C/D ) og som
go'bider køber jeg små poser Eukanuba ell. lign. bare for at guffen skal
smage anderledes end mad-skålens indhold :o).
Det hænder dog ind i mellem at den får en bid af mit æble, men det er
sjældnt for den har det med at begynde at tigge bare man overvejer at lade
den smage, og hun har ALDRIG fået ved bordet.

Min forrige der i mod fik frugt og grønt fx. elskede han når jeg smurte
madpak om aftenen for så fik han peberfrugt og agurk osv.
Han fik også altid en pølse ved pølsevognen, hvis han var med mig og om
sommeren fik han børne softice :o).
De eneste gange han har haft problemer med maven var nogle gange når han fik
ben, så hændte det ind i mellem at han fik hård mave.

I juli får vi så en lille vufferhvalp, og den kommer til at leve ligeså
kedeligt som hende vi har nu, hvorfor ?? tjae jeg har en ide om at det er
bedst for hunden og hvis den spiser sin mad jaa så er der vel ingen
problemer, selv om det lyder som et rigtigt HUNDEliv ;o)

Hilsen Myr.

Lars Stricker

Hejsa
Tillykke med hunden.
Vedr. Skyttens Hundefoder :
Jeg kender nogle stykke som sværger til Skyttens, og de er ligeså påståelige
angående dets fortræffelige egenskaber, som dem som holder sig til mere kendte
mærker :-)
Jeg overvejer selv at prøve det.
Skulle du få lyst, er det : Tingvej 4, 9380, Vestbjerg - Tlf. 7026 2678

Mvh
Lars

Lars Bonnesen wrote:

.................Vi blev anbefalet at købe en bestemt type foder "Søcla" fra
Skyttens Hundefoder. Har aldrig hørt om denne. Jeg kender kun dem, man køber i
Brugsen osv., f.eks. Paw, osv. Kender nogle af jeg til denne type, og er de at