Overnatning i Tyskland

Kim Jensen

Vi skal til Nord Italien nærmere bestemt Venedi om 3 uger. Og vi vil høre
noget mht. overnatning i Tyskland. Vi starter fra Rødby-Puttgarden. Er der
nogler der ved af erfaring hvor langt man plejer at køre om dagen, igennem
tyskland i højsersæsonen. Og hvor der ligger nogen
overnatningescampingpladsen lange Autobahnen.
Og er der nogle tidspunkter på dagen man helt skal holde sig fra
motorvejene.

v.h
Familie Jensen

Torben R

Kunne ikke lige finde linket hos ADAC, da mange af siderne kræver
medlemsskab.

Søg på Google "tank und rast", så får du adskillige hints med overnatnings
muligheder i Tyskland.

God tur.

--
Torben R

Carsten Stage

Torben R wrote:

> Søg på Google "tank und rast", så får du adskillige hints med
> overnatnings muligheder i Tyskland.

Hvid I fravælger at overnatte på campingplads, så vil det måske - i
sikkerhedens navn - være en god idé at bruge en AutoHof til formålet:

http://www.autohof-guide.de/start.htm

Det er nærmest en større rasteställe lidt væk fra motorvejen, med
tankstation og stort cafeteria. Der er også mulighed for et morgenbad til
rimelig pris.

Carsten Stage
Campinginteresseret? Se http://campingstuff.dk

npw

http://users.pandora.be/leo.huybrechts/camp1.htm

Prøv denne, den er rigtig god.
Hilsen Niels W

Carsten Stage

npw wrote:

> http://users.pandora.be/leo.huybrechts/camp1.htm
>
> Prøv denne, den er rigtig god.

Den havde jeg ikke lige liggende - men du har helt ret. I listerne er der
forresten også angivet hvilke pladser langs motorvejene, der accepterer
Camping Cheques. Se mere på deres sider:

http://www.campingcheque.dk/dk/

Kim Jensen

> Hvid I fravælger at overnatte på campingplads, så vil det måske - i
> sikkerhedens navn - være en god idé at bruge en AutoHof til formålet:

Skilter de langs motorvejen ned gennem europa, hvor de AutoHof pladser
ligger ?
v.h Kim

Carsten Stage

Kim Jensen wrote:

> Skilter de langs motorvejen ned gennem europa, hvor de AutoHof pladser
> ligger ?

Jeps, der er et eksempel lige på forsiden, hvis du følger det link jeg
sendte i forrige indlæg.

Kim Jensen

> Jeps, der er et eksempel lige på forsiden, hvis du følger det link jeg
> sendte i forrige indlæg.

Ja det fik jeg set Carsten efter at jeg skrev. Jeg var lidt hurtig med mit
spørgsmål. Det er ligesom med brugsanvisninger til ens video, man finder den
først frem når der er nogle ting der går galt.

Har du nogle erfaring med overnatning på den type pladser, jeg tænker lidt
på. Om der indhegning omkring.

v.h Kim

phk

"Kim Jensen" <kim.jens...@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Har du nogle erfaring med overnatning på den type pladser, jeg tænker lidt
> på. Om der indhegning omkring.

Der er larmende lastbiler omkring dig. Gerne med generatorer (motorer)
igang. Hvis det ikke er nok til at få dig til at flytte dig vogntog
skråstreg din bil kører de da bare lidt frem og tilbage når de ankommer.

Og når du vågner om morgenen holder du i midten af 4 lastbiler.

Groft sagt ;)

--
Per, Esbjerg

Carsten Stage

phk wrote:

> [...]
> igang. Hvis det ikke er nok til at få dig til at flytte dig vogntog
> skråstreg din bil kører de da bare lidt frem og tilbage når de

Der er du ikke helt fair, Per. Det er pladser som primært er beregnet til
den tunge trafik, så alene derfor er der mange lastbiler - ligesom på de
almindelige rastepladser. Nogle AutoHof har områder specielt beregnet på
campister, og dem bør man benytte. Ellers er det rigtigt, at
lastvognschauffører kan blive sure, hvis man optager deres pladser.

> Groft sagt ;)

Ja, en del for groft... ;o)

Henrik

"phk" <phk_st...@esenet.dk> skrev i en meddelelse
Så lad være med at optage vores pladser, der er pladser til campingvogne og
der pladser til lastbiler.
Og de der generatorer er jo nok kølemaskiner til at holde godset køligt1
Det her er ikke ment som et surt opstød, men jeg hører tit at vi larmer og
det er også rigtigt.
Derfor er pladserne somregel opdelt, hvis man så vælger at ignorerer dette
må man finde sig i larmen!

Mvh
Henrik

Harry

"Kim Jensen" <kim.jens...@get2net.dk> wrote in message news:<40c1f92d$0$286$edfa...@dread16.news.tele.dk>...

Det afhænger af om man har børn i bilen eller ej. Har man det, bør der
indlægges flere pauser, alt efter deres størrelse og så er det næppe
sandsynligt at man når meget mere end 500 km. Det er en god ide - for
børnenes skyld - at køre om natten. Men ikke alle bryder sig om det.
Man skal være overordentlig dreven for at kunne køre 1000 km eller
derover. Motorvejene er mest fremkommelige på lørdage og søndage, da
holder lastbilerne stille.
Lad være med at bruge rastepladser til overnatning, til nød en
autohof, men helst en campingplads. Der ligger links til alle mulige
oplysninger vedr. sommerrejser her, også for overnatnings
campingpladser langs motorvejene.

http://www.hanses-campingsider.dk/rejseplanlaegning/sommerservice.htm
- der er også mange andre planlægningstips på sider i nærheden.

mvh. Harry.

René Roager

On 7 Jun 2004 12:00:41 -0700, hansd...@direkte.org (Harry) wrote:

> [...]
>
>http://www.hanses-campingsider.dk/rejseplanlaegning/sommerservice.htm
>- der er også mange andre planlægningstips på sider i nærheden.

Hej!
Har med interesse fulgt denne streng samt debat om sammen emne på DCU
siderne.
Vi kørte sidste år gennem Tyskland og overnattede 1 nat på en stor
rasteplads syd for Hamburg.
Vi skal iår afsted igen og har tænkt os at gøre de sammen dog i det
tidligere DDR (vi kører Rostock - Berlin - Hof). Men jeg må da erkende
at vi begynder at tvivle om det er det rigtige at gøre.
Vi har igennem mange år kørt og overnattet i Tyskland på rastepladser
(store), dog i personbil uden problemer.

Spørgsmålet er nu - dem der har været ude for overfald m.m., er det
fordi de har valgt de rastepladser uden nogen form for service, vi har
jo set en total affolket skummel rasteplads flere gange, hvor der så
har holdt en enkelt campingvogn - det er vel at lege med ilden.

Og er disse Autohof nu også mere sikre end en alm stor rasteplads med
trafik og lys hele døgnet.
Vi har fundet en Autohof mellem Rostock og Berlin ce 2 km fra autobahn
kan det anbefales.

mange hilsner
René

P.Christensen

Rene skrev:

> [...]
> tidligere DDR (vi kører Rostock - Berlin - Hof). Men jeg må da erkende
> at vi begynder at tvivle om det er det rigtige at gøre.

Jeg har også fulgt tråden da vi for første gang skal overnatte på vej til
Italien ( første gang med egen vogn),
Jeg er overrasket over hvor mange der IKKE lige kører væk fra motorvejen og
ind på en campingplads.
Er der langt fra motorvejen til campingpladser hvor man kan sove i fred og
ro, efter man har fået et dejligt bad
under bruseren eller hvorfor gør man det ikke.
For vores vedkommende har vi besluttet os og der var ingentvivl da vi skulle
planlægge ferien i efteråret:
Vi drejer fra og overnatter i fred og ro på nærmeste campingplads.
Vi har jo ferie og behøver vel ikke at skulle stresse afsted .

Hilsen Palle

Steen Larsen

"P.Christensen" <p...@image.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Vi drejer fra og overnatter i fred og ro på nærmeste campingplads.
> Vi har jo ferie og behøver vel ikke at skulle stresse afsted .

Hej P.Christensen

Vi bruger også gerne de par minutter det tager at lægge sig ind på en
campingplads jeg syntes at det er forfærligt efter en lang dag på
autobanen ikke at kan gå i seng i fred og ro.

Der er normalt ikke andet end nogle ganske få km til en campinplads prøv
at se dette link http://users.pandora.be/leo.huybrechts/d-frame.htm
sidste kollonne er afstanden fra autobanen.

--
MVH Steen Larsen
Hyundai Santa Fe

phk

"Henrik" <hlt2...@huskes.dk> skrev i en meddelelse

> Så lad være med at optage vores pladser, der er pladser til campingvogne
og
> der pladser til lastbiler.

Jeg skrev vist ikke noget om at jeg bruger de pladser?

> [...]
> det er også rigtigt.
> Derfor er pladserne somregel opdelt, hvis man så vælger at ignorerer

Hvis I så bare ville holde jer til jeres pladser så ville det være helt
fint.

Gæt selv hvorfor jeg ikke bruger Autohof.
--
Per, Esbjerg

Henrik

"phk" <phk_st...@esenet.dk> skrev i en meddelelse
Du skrev jo heller ikke at du ikke brugte "vores" pladser.
For ikke ret lang tid siden blev jeg vækket af en ret sur far, der ville
have at jeg skulle slukke kølemaskinen for hans børn kunne ikke sove. og han
havde valgt at holde imellem os derfor min respons på inlægget.

Henrik

Harry

"phk" <phk_st...@esenet.dk> wrote in message news:<40c6c703$0$238$edfa...@dread11.news.tele.dk>...

Nok lidt firkantet sagt, Per. Men lastbilchaufføren har da ret.
Autohof´erne er primært lavet til og for lastbilschauffører. Hvis vi
vil være der, må vi tage hensyn; for når vi kommer er vi på ferie og
de er på arbejde og så kan vi ikke bare blokere "landingsbanerne".
Men vi oplever jo også denne hensynsløshed fra personbilerne på
rastepladserne. Jeg oplever det ofte, hvor vi komer kørende, er
trængende og sulten og lægger an til landing i en lang bås. Men nej,
den er blokeret af en enlig personbil, selvom der er masser af pladser
til solo-bilister! Så jeg kan da føle med de lastbilschauffører, der
kommer med 50 Tons vægt og ser en landingsbane blokeret af en campist
på 2 tons!
Altså: vis hensyn og søg til udkanten af Autohofen eller bedre: find
fred og ro på en nærliggende campingplads. Vi er ikke vant til larmen
og sover nemlig også urolig og med mange afbrydelser og at påstå at
man er veludhvilet efter lidt søvn på en rasteplads eller autohof, er
en myte! I bedste fald noget man bilder sig selv ind - og det er ikke
godt for trafiksikkerheden.

Jan Bøgh

"P.Christensen" <p...@image.dk> wrote in message

> [...]
> fred og ro, efter man har fået et dejligt bad
> under bruseren eller hvorfor gør man det ikke.

Fordi det ikke passer min spontane natur at skulle planlægge i forvejen,
hvornår jeg vil holde ind. Jeg nyder at køre om aftenen/natten og det passer
mig måske bedst at holde ind ved 02-tiden. Til gengæld kan det godt blive
lidt op ad formiddagen inden vi ruller igen - og så er der faktisk fin
plads, bademuligheder mv. på de store 'rast- und tankstellen'.
6-8 timers aften/nattekørsel er afgjort mindre belastende end 6-8 timers
dagskørsel på overfyldte tyske motorveje.

> Vi har jo ferie og behøver vel ikke at skulle stresse afsted .

Vi har jo ferie og gider ikke tilbringe den på tyske motorveje :-)

vh

--
Jan Bøgh
hp: http://jan.boegh.net

Karl-Heinz Hansen

Det er da en sandhed med store modifikationer, mennesket har bedst af, at
hvile og sove når det er mørkt, det er det da om natten.

Jeg mener man er bedst tiltrafikken efter en god nats søvn, starter ved
firetiden, og kører i 8 til ti timer.

Jeg har hele mit liv, på grund af min uddannelse, arbejdet om natten, og
efter jeg er stoppet på arbejdsmarkedet fået bedre sove og hvile vaner, har
jeg det bedre med mig selv.

Så den med natkørsel tror jeg, er selvsuggetion, at man tror det er bedre.

Jan Bøgh

"Karl-Heinz Hansen" <karl...@hansen.mail.dk> wrote in message

> Jeg mener man er bedst tiltrafikken efter en god nats søvn, starter
> ved firetiden, og kører i 8 til ti timer.

Er du helt vild!
Jeg ville være livsfarlig, hvis jeg satte mig til rattet kl. 4 (ikke kl 16?)
:-)
Jeg har gjort det et par gange i Østrig op mod Brenner - det er sg'u ikke
nogen fornøjelse - selvom alperne er smukke i morgengryet.

Tror du ikke bare at vi skal være enige om at vi nok er forskellige?
Og så lade være med at vinke med den store grimme moralske pegefinger
overfor anderledes tænkende og agerende.

T. Hartung

"Harry" <hansd...@direkte.org> skrev i en meddelelse

> [...]

Hvor står det skrevet henne har jeg da aldrig set - Auto betyder bil ikke
andet.

Alle må bruge Autohof der er ikke noget dit og mit selv om lastbilchauffører
gerne vil have det sådan. !!

Åhhhhh alle lastbiler på rastepladserne har så måske taget "vores" pladser
?????

> Nok lidt firkantet sagt, Per. Men lastbilchaufføren har da ret.
> Autohof´erne er primært lavet til og for lastbilschauffører.

Nej se selv på linket givet længere oppe - CV er meget velkommen!!

> [...]
> man er veludhvilet efter lidt søvn på en rasteplads eller autohof, er
> en myte! I bedste fald noget man bilder sig selv ind - og det er ikke

Ikke enig - jeg bruger kun Autohof - her er der nemlig ro - så jeg kan få
sovet - jeg trænger til det og mit vogntog er næsten lige så lang som en
lastbil - jeg kører flere timer og skal derfor have mere ro og min plads på
Autohof belægges af 4 personer en lastbil kun af 1.

CV'er skal også være her ferie eller ej - men smid alt gods på togstammer
eller containerskibe - så vil Europa være nemmere at færdes i - og meget
mere sikkert.

--
mvh.

T. Hartung
VW Passat 1,8T - Hobby 545TK Prestige
www.sitecenter.dk/hartung

phk

"T. Hartung" <t.ha...@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> CV'er skal også være her ferie eller ej - men smid alt gods på togstammer
> eller containerskibe - så vil Europa være nemmere at færdes i - og meget
> mere sikkert.

SÅ blev der stille :)

--
Per, Esbjerg

@hotmail.com Gismo

Jørgen Lauritsen wrote:

> Hej familie Jensen
>
> Vi har mange gange holdt ferie ved Venedig (Camping Marina di Venezia
> ved Punta Sabbioni) og et godt overnatningssted er
> camping Katzenkopf i Sommerach ved floden Main. Drej fra Autobahn A7
> mod Nürnberg ad A3 (i Autobahnkreuz Biebelried, det
> skal I alligevel) og kør ud ved Ausfahrt 74, Sommerach.

Jeg vil forslå at I bliver på A7 ned til Ulm og derefter krydser
over mod München, hvis I vil over Salzburg.
Efter Kassel er der ikke mere vejarbejde nedad A7, iflg.
www.trafikken.dk

Gismo