Reg. nr. Kan I finde ejeren?

Martin Bak

Jeg har fundet en nummerplade på vejen udenfor mit hus. Politiet gider ikke
at hjælpe, men synes bare jeg skal indlevere den til dem eller SKAT, men det
vil nok medføre omkostninger for nummerpladens ejer.

Er der nogen her, der kan spore ejeren? Min mail er valid.

--
Martin
http://www.meningitisforeningen.dk

Tom

"Martin Bak" <for...@fornavnefternavn.dk> wrote in message news:50b3954b$0$281$1472...@news.sunsite.dk...
> [...]
> dem eller SKAT, men det vil nok medføre omkostninger for nummerpladens ejer.
>
> Er der nogen her, der kan spore ejeren? Min mail er valid.

Det kan være sidste synsted gider hjælpe:
http://www.nummerplade.net/nummerplade-oplysning

--
Tom

Hans Kjaergaard

On Mon, 26 Nov 2012 17:14:05 +0100, "Martin Bak"
> [...]

>at hjælpe, men synes bare jeg skal indlevere den til dem eller SKAT, men det
>vil nok medføre omkostninger for nummerpladens ejer.
Tvivler på at det vil koste ejeren ret meget mere end besvær og
udgifter til at bevæge sig derhen hvor nummerpladen ligger, så bare
aflever den til SKAT eller Politiet.

/Hans

Allan F

"Martin Bak" <for...@fornavnefternavn.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
Kig på nummerplade.net - hvis der er lån i bilen kan du se hvem ejeren er.

Allan F

Henning

>Kig på nummerplade.net - hvis der er lån i bilen kan du se hvem ejeren er.

Ikke nødvendigvis - jeg optræder f.eks. stadig på et lån, selv om det
er indfriet for ~7 år siden. Bilen er solgt for 4 år siden. Så der er
også fejl i Bilbogen.

alexbo

"Henning" skrev

> Ikke nødvendigvis - jeg optræder f.eks. stadig på et lån, selv om det
> er indfriet for ~7 år siden. Bilen er solgt for 4 år siden. Så der er
> også fejl i Bilbogen.

Der står ikke lån i bilbogen der står pant.
Det er ikke en fejl i bilbogen det er fordi pantet ikke er aflyst.
Bilbogen ved jo ingenting om hvad du har betalt eller ej,
en bank har pant i en bil, det er hvad den ved.
Det svarer til at man låner 1.000 kr af naboen og han får ens ur i pant, det
ur har han i pant indtil man får det tilbage også selv om lånet er betalt.
Derfor skal man selv sørge for at få det tilbage når man betaler lånet.
Eller man kan lade ham beholde det som sikkerhed for det næste lån.

Låner man 100.000 kr af banken til at købe en bil får banken pant i bilen,
det pant registreres i bilbogen der bliver det stående indtil det aflyses.
Din bank har pant i "din" bil for hvad du skylder banken, selv om den har
fået ny ejer.

mvh
Alex Christensen

Nico de Jong

"alexbo" <ale...@email.dk> skrev i en meddelelse
> "Henning" skrev

> Der står ikke lån i bilbogen der står pant.
> Det er ikke en fejl i bilbogen det er fordi pantet ikke er aflyst.

Man kan også komme ud for at banken gerne vil beholde pantet. De siger "hvis
du lader os beholde pant i bilen, skal du ikke betale stempelafgift næste
gang du skal låne noget hos os". Måske rigtig nok, men de har dig så ved
klunkerne også når du f.eks. har overtræk på kassekreditten :-)

/Nico

Henning

>Man kan ogs� komme ud for at banken gerne vil beholde pantet. De siger "hvis
>du lader os beholde pant i bilen, skal du ikke betale stempelafgift n�ste
>gang du skal l�ne noget hos os". M�ske rigtig nok, men de har dig s� ved
>klunkerne ogs� n�r du f.eks. har overtr�k p� kassekreditten :-)

Bortset fra at bilen er solgt og banken er skiftet for flere �r siden
;-)

Kim

Hej

Stjæl noget bensin med pladen på din egen bil. Så skal politiet nok
hente pladen asap :-)

Ellers tror jeg bare det er at arkivere pladen lodret, desværre. Den
nuværende ejer har garanteret allerede ofret penge på en ny plade...

--
Mvh, Kim

alexbo

"Kim" skrev

> Stjæl noget bensin med pladen på din egen bil. Så skal politiet nok hente
> pladen asap :-)

Hos hvem?

> Ellers tror jeg bare det er at arkivere pladen lodret, desværre. Den
> nuværende ejer har garanteret allerede ofret penge på en ny plade...

Sikken noget sludder, han ved formentlig ikke engang den mangler, den skal
da afleveres så får ejeren den ígen.
De gange jeg har mistet en plade er jeg blevet ringet op af motorkonteret om
at den kunne hentes.
Det koster ingenting, det er ikke anderledes end at få andre mistede
genstande tilbage.

mvh
Alex Christensen

Elmand

"Martin Bak" <for...@fornavnefternavn.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
Spørg et forsikringsselskab, de kan altid finde en ejer.

Med venlig hilsen
Kurt Espersen

Mcwm

Den 26-11-2012 17:14, Martin Bak skrev:
> Er der nogen her, der kan spore ejeren?

Har du ikke en lokalbetjent der kan hjælpe?

De plejer at være mere velvillige end dem på de større stationer.

Venligst
Mcwm

GA

"Martin Bak" <for...@fornavnefternavn.dk> skrev i en meddelelse
Jeg leder også efter et sted hvor jeg kan spore ejeren af en nummerplade, så
jeg kan aflægge ham et besøg.
Et besøg af mig og mine venner, det trænger han til med den kørsel han
lavede.

Hans Kjaergaard

Uha så stor du er, og så bange jeg bliver.

/Hans

GA

"Hans Kjaergaard" <hans.k...@post5.tele.dk> skrev i en meddelelse

> /Hans

Hej Hans

Hvad er dit reg.nr ?

Mvh
Ga

GA

"GA" <gu...@agrolands.dk> skrev i en meddelelse
Pointen er at kan man f� oplyst navn og adresse udfra reg. nr. vil det f�re
til en del selvt�gt.

S� det bedste vil v�re kun politiet kan lave denne s�gning.

Fors�gte at v�re ironisk, men det er altid sv�rt n�r modtagere af budskabet
er s� forskellige

Hans Paulin

GA skrev:
> Forsøgte at være ironisk, men det er altid svært når modtagere af budskabet
> er så forskellige

Prøv måske at sætte en smiley efter :)

Det *kan* bløde indlægget lidt op :)

Hans