Sikker langtidsparkering i Ystad eller Rønne?

weldingh

Hej

Vi skal på cykeltur på Bornholm i sommerferien og skal have vores bil
holdende enten i Ystad eller Rønne da vi skal videre på bilferie i
Sverige herefter. Jeg er lidt urolig ved at skulle holde vores nye bil
på en parkeringsplads der ikke er overvåget. Er der derfor nogen der
ved eller har gode erfaringer med en indhegnet og kamraovervåget
parkeringsplads et af de to steder, så vi ikke behøver at være urolige
mens vi køre Bornholm rundt?

På forhånd tusinde tak.

Med venlig hilsen
Niels W.

Henning

On Fri, 10 Jun 2011 06:02:23 -0700 (PDT), weldingh <niels.ellek...@gmail.com> wrote:

> [...]
>ved eller har gode erfaringer med en indhegnet og kamraovervåget
>parkeringsplads et af de to steder, så vi ikke behøver at være urolige

Er hele Bornholm ikke mere eller mindre indhegnet?
Hvis bare du fjerner interessante objekter fra kabinen, er jeg sikker på din bil kan holde i fred -
det gør 1000-vis af andre biler hver eneste dag. Hvorfor skulle en ny bil være mere interessant at
bryde ind i end en gammel ved siden af?

weldingh

On 12 Jun., 09:00, Henning <no.m...@all.invalid> wrote:

Hej Henning.

Tak for dit svar.
Jo Bornholm er nok er ret sikkert sted at parkere en bil :-)
Jeg tænkte nu mere på Ystad, men du har nok ret i at det blot er at
sikre sig at fjerne interessante objekter fra kabinen.

Mvh. Niels

Martin Bak

"weldingh" <niels.ellek...@gmail.com> skrev i en meddelelse

Hej Henning.

----------
Langtidsparkeringen på Rønne Havn er overvåget. Hvordan den er overvåget ved
jeg ikke, men mon ikke det er kameraer? Om den er indhegnet ved jeg heller
ikke, men man hører aldrig om episoder derudefra, hvor biler er blevet
forsøgt brudt op. Det gjorde man for nogle år siden, og efter det har de
forbedret sikkerheden, tilsyneladende med succes.

I Ystad er det Car-park (Q-park?) der står for arealerne. Jeg har aldrig
holdt der selv, så jeg kender ikke vilkårene. Det mest oplagte er nok at
ringe til Færgen, (56951866) De har detaljeret viden om forholdene.

--
Martin
http://www.martinbak.dk

jan.f...@gmail.com

> [...]

>Jeg tænkte nu mere på Ystad, men du har nok ret i at det blot er at
>sikre sig at fjerne interessante objekter fra kabinen.

Visse steder i Ystad, skal man huske at overdække bilen - jeg valgte
det ene år, at lade den daværende bil stå i Ystad medens resten af
ekvipagen tog færgen - for at komme tilbage til en totalt overskidt
bil - Så overskidt at Kling og Klang ikke havde givet den en bøde for
ulovlig parkering - jeg var vist blevet straffet nok .

Og så er det ikke engang løgn, jeg talte med Lisan derovre :(

Bilen blev aldrig flot igen ..............

--
Jan_stevns

Life sucks !! - pass the beernut's

alexbo

"weldingh" skrev

> Er der derfor nogen der ved eller har gode erfaringer med en indhegnet og
> kamraovervåget
> parkeringsplads

Det hjælper dig ikke det ringeste, men jeg parkere ofte "under Elmene" det
er den sikreste parkeringmulighed der findes, dem skulle man lave nogle
flere af, så kan man lade værdier ligge i bilen uden risiko.

http://www.p-plan.dk/projekt-fuldauta.html

mvh
Alex Christensen

anette weldingh

Hej Alex

Tak for dit svar, men jeg går dog ud fra at de ikke har denne
parkeringsløsning i hverken Ystad eller Rønne.
Det ser ellers ud til at være en rigtig god løsning, som jeg er enig
med dig i man burde have flere af.

mvh.
Niels

weldingh

On 13 Jun., 21:40, "Martin Bak" <forn...@fornavnefternavn.dk> wrote:
> "weldingh" <niels.ellekrog.weldi...@gmail.com> skrev i en meddelelsenews:376288b4-3392-48de...@y27g2000prb.googlegroups.com...
> Martinhttp://www.martinbak.dk- Skjul tekst i anførselstegn -
>
> - Vis tekst i anførselstegn -

Hej Martin

Tak for dit svar.
Jeg har talt med Bornholmerfærgen og ifølge dem er der ikke et
indhegnet og kameraovervåget parkeringsområde ved færgen i hverken
Rønne eller Ystad, så det ser ud til at jeg må acceptere en
langtidparkering uden overvågning. Men mon ikke nok også det går.

God sommer.

Mvh. Niels

alexbo

"anette weldingh" skrev

> Det ser ellers ud til at være en rigtig god løsning, som jeg er enig
> med dig i man burde have flere af.

Ja jeg vil prøve en dag at sætte kameraet til at filme på turen ned i
undergrunden.
Man må selvfølgelig ikke være i bilen, men havde jeg en ti års knægt fik han
en tur ned i reolsystemet.

Informationsniveauet ved anlægget er ringe nærmest ikke eksisterende,
faktisk kan man ikke se hvad det er, hvis ikke jeg vidste det var en
offentligt tilgængelig parkeringskælder fordi jeg havde set en folder, ville
jeg ikke af mig selv bare kørt ind i elevatoren.

mvh
Alex Christensen

Anders Majland

> Ja jeg vil prøve en dag at sætte kameraet til at filme på turen ned i
> undergrunden.

Husk at rigge noget kraftigt lys :-)

/A

alexbo

"Anders Majland" skrev

> Husk at rigge noget kraftigt lys :-)

Det har jeg på bilen, men ellers må jeg håbe på at lyset er tændt, der er jo
videoovervågning men om lyset er tændt hele tiden ved jeg ikke.

http://www.westfaliausa.com/company/documents/Westfalia-2nd_Copenhagen_Automated_Parking_Garage_Opens.pdf

mvh
Alex Christensen