syn af trailer ved omregistrering?

Jørgen Kærsgaard

Hej
Skal en almindelig 500 Kg. trailer synes ved ejerskifte?

Vh
Jørgen Kærsgaard

Leo Jensen

"Jørgen Kærsgaard" <jkaer...@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

Ja, men der er rigtig mange der lader være fordi der ikke er nogen
vægtafgift som skal flyttes over på den nye ejer.

Leo

Matthias H Matthiessen

"Leo Jensen" <maigaar...@slet.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
Det er bare meget dumt ikke at gøre det. Bakker du f.eks ind i en anden bil
med din trailer, kan det give et pokkers bøvl med forsikringen, da du ikke
er "ejer" af traileren.
Hilsen Matthias

Per Beer Hansen

Matthias H Matthiessen wrote:

> Det er bare meget dumt ikke at gøre det. Bakker du f.eks ind i en
> anden bil med din trailer, kan det give et pokkers bøvl med
> forsikringen, da du ikke er "ejer" af traileren.

Det burde ikke give nogle problemer, da det jo er den trækkende bils
ansvarsforsikring, som skal dække en sådan skade.
Derimod er det ikke smart at undlade omreg (af traileren) alligevel, da det
kan give en del problemer hvis traileren påkøres og totalskades af en anden.
I så fald vil erstatningen gå til den person som står på attesten.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk

Per Beer Hansen

Jørgen Kærsgaard wrote:
> Hej
> Skal en almindelig 500 Kg. trailer synes ved ejerskifte?

Her står det hele:
http://www.politi.dk/da/borgerservice/nummerpladerogregistrering/syn/

Matthias H Matthiessen

> [...]
> anden. I så fald vil erstatningen gå til den person som står på attesten.

En arbejdskollega var ude for en skade som jeg omtalte. Modparten oplyste
kun trailerens indregistreringsnr. til forsikringen. Forsikringen kontaktede
ejeren. Han kendte intet til en skade, og han havde for længst solgt
traileren. Jeg ved ikke hvordan problemet blev løst, men traileren blev
temmelig hurtig omregistreret.
Hilsen Matthias

Jørgen L.

Ja hvis den er fyldt 5 år med mindre at den er synet inden for de sidste 2
år.
hvis den er fyldt 10 år er det dog inden for det sidste år.

Hilsen Jørgen

Per Beer Hansen

> [...]
> havde for længst solgt traileren. Jeg ved ikke hvordan problemet blev
> løst, men traileren blev temmelig hurtig omregistreret.

OK, det er jo selvfølgelig et problem så, men det grunder måske mere i
skadevolders samvittighed end det gør på hængeren :-)