Lapning af bildæk - priser ?

frank

Hej. Et dæk på min RAV4 er punkteret - der sidder et ganske lille søm i
dækket.

Fik i dag en pris på 325,- kr. for en lapning og synes det er noget i
overkanten.

Er der nogen som kender billigere priser i storkøbenhavns området ??

v.h. Frank

Peter Brandt Jørgensen

"frank" <fran...@mail.dk> wrote in message
Tænk, det synes jeg ikke lyder galt.... Hjul afmonteres, dæk afmonteres, dæk
lappes, dæk påmonteres, hjul afbalanceres, hjul påmonteres....

Sammenlign med hvad du skal af med, hvis du køber et nyt dæk....

Peter Brandt Jørgensen
peterF...@peterbj.dk
www.peterbj.dk (Nu over 1000 vitser og sprogblomster!!!)

Henning

On Mon, 17 Oct 2011 14:30:16 +0200, "frank" <fran...@mail.dk> wrote:

>Hej. Et dæk på min RAV4 er punkteret - der sidder et ganske lille søm i
>dækket.
>
>Fik i dag en pris på 325,- kr. for en lapning og synes det er noget i
>overkanten.

325? I overkanten? Hvad koster din tid - det er da bare at få bilen
afleveret og få det ud af verden!

Thore

On Mon, 17 Oct 2011 14:30:16 +0200, "frank" <fran...@mail.dk> wrote:

Synes det lyder som en OK pris...

Afmont. af hjul - afmont. af dæk - lap på - dæk på - luft i - pkt 1 & 2
i omvendt rækkefølge. (hvis det er løsningen...

Sidst jeg fik lappet et dæk blev det gjort uden afmont. af hjul og dæk.
Han hejste bilen op, borede et 5-6 mm hul, hvor sømmet havde siddet, kom
en "gummikile" i (noget specielt af en art) - lod bilen hænge på
donkraften en kop kaffes tid...:) (Det skulle hærde..)
½ time efter kørte jeg videre.... og det holder endnu. Det er 1 år
siden.. Prisen var gratis - incl kaffe...:)

--
Venlig hilsen / Best regards
Thore Sorensen - DK-2620 Albertslund

Se min hobbyside: www.RacePhoto.dk

frank

Tja, synes stadig det lyder i overkanten. Hjulet skal ikke af- og
påmonteres, "kommer med det i hånden".

Når jeg køber dæk hos "daekonline" giver jeg kr 100,- for at få det gamle
dæk afmonteret, det nye påmonteret og så en gang afballanceret incl. ny
ventil. Derfor synes jeg 325,- kr. er for meget.

Den med at lappe "udefra" gennem hullet mener jeg ikke er lovlig. Det skal
gøres indefra på bildæk. Fremgangsmåden er beregnet til langsomt kørende
køretøjer (ATV) som f.eks. traktorer, knallerter osv.

v.h. Frank.

Andreas Møller Hansen

Den 17/10/11 16.48, Thore skrev:
> [...]
> ½ time efter kørte jeg videre.... og det holder endnu. Det er 1 år
> siden.. Prisen var gratis - incl kaffe...:)

Hmmm - denne metode må så vidt jeg ved kun anvendes til lapning af
langsomtkørende entreprenørmaskiner, traktorer osv.

Et bildæk der skal lappes skal afmonteres, stedet der skal lappes skal
afraspes på indersiden, der skal påføres vulkaniseringsvæske, og der
skal monteres en fiberforstærket lap på indersiden (ligner en forstørret
cykellap.
Dækmanden som lappede for mig på denne måde for et par år siden fortalte
at metoden med en prop udvendigt fra var forbudt til bildæk.

--

mvh

Andreas M. Hansen

alexbo

"frank" <fran...@mail.dk> skrev

> Fik i dag en pris på 325,- kr. for en lapning og synes det er noget i
> overkanten.

> Er der nogen som kender billigere priser i storkøbenhavns området ??

Visse nye biler leveres med lappekit i stedet for reservehjul, og det er
ganske lovligt at gøre det sselv.

Her er et billigt gør det selv sæt, 20 kr. pr lapning.
http://www.thansen.dk/product.asp?c=668922876&n=1387906097&pn=1387907060

mvh
Alex Christensen

TDN

Hej!

Har lige f�et lappet et d�k hvor der sad et s�m i. Det kostede kr. 278,25
ved Super D�k Service i �rhus. S� det passer nok godt nok med lidt ekstra i
strafafgift for at bo "derovre" :-)

Mvh.
Thomas

"frank" <fran...@mail.dk> skrev i meddelelsen
> Hej. Et d�k p� min RAV4 er punkteret - der sidder et ganske lille s�m i
> d�kket.
>
> Fik i dag en pris p� 325,- kr. for en lapning og synes det er noget i
> overkanten.
>
> Er der nogen som kender billigere priser i stork�benhavns omr�det ??
>
> v.h. Frank

Brian Vestergaard

frank tastede følgende:
> Hej. Et dæk på min RAV4 er punkteret - der sidder et ganske lille søm i
> dækket.
>
> Fik i dag en pris på 325,- kr. for en lapning og synes det er noget i
> overkanten.

Hmm det tager ca. 30min = 650kr. i timen, og i dette tilfælde inkl.
materialer, det er helt fair.

--
Venlig hilsen / regards
Brian Vestergaard - 2620 Albertslund

Brian Vestergaard

Følgende er skrevet af alexbo:
Nogen der har prøvet dette "gør det selv kit" ??

Uffe Ravn

"Brian Vestergaard" <only4...@gmail.com> skrev

> Nogen der har prøvet dette "gør det selv kit" ??

Jeps, lappede selv et dæk med det beskrevne kit, og til at begynde med var
det ren sucess, men det holdt ikke rigtigt, det endte med at være en sivende
punktering der skulle pumpes hver anden uge.

Lige nu venter dækket på at blive lappet rigtigt indefra.

Mvh. Uffe Ravn

Lars Peter Larsen

Brian Vestergaard wrote:
> Følgende er skrevet af alexbo:

> Nogen der har prøvet dette "gør det selv kit" ??

Kaldes vist også Nødlapning, men både min egen mekaniker og Falck har da
lappet et punkteret dæk for mig på den måde men altså på baghjulene.
Sidst vi snakkede om "piberensere" her i gruppen var der nogen der
frarådede det på forhjulene da det er styrende hjul.

Har iøvrigt selv sådan et sæt i bilen idag.

/Lars

frank

Jeg tror I er for ukritiske med priser fra autoværksteder - Jeg fik lappet
(indefra) for 200 kr. Det synes jeg er en rimelig pris!

v.h. Frank

Mcwm

Den 19-10-2011 11:54, frank skrev:
> Jeg tror I er for ukritiske med priser fra autoværksteder - Jeg fik
> lappet (indefra) for 200 kr. Det synes jeg er en rimelig pris!
Iøvrigt samme pris for samme ydelse, hos PointS i Vordingborg.

Venligst
Mcwm

ivanm...@gmail.com

Køb er reperationssæt ved thansen ca 80 KR

Matthias H. Matthiessen

Nok for sent.
Se på datoen!!

Hilsen Matthias

Lars Peter Larsen

Reparationssættet med "Piberensere" fra T. Hansen er OK til lapninger i
slidbanen på baghjulene og nødlapninger på de styrende hjul.
Reparationssættet er vist kun beregnet til knallerter men bruges også
til biler og ikke kun i nødsituationer. 7 - 9 - 13 - Jeg har ikke haft
brug for det siden det fandt vej til bilens værktøjssæt.
Den information kan gives videre uanset dato ;-)

Skal det være rigtigt skal der trækkes en "paddehat" i hullet fra
indersiden af dækket, så det skal afmonteres for lapning, monteres og
afballanceres igen - og så løber det op.

/Lars

KK_Pe...@hotmail.com

Den mandag den 17. oktober 2011 14.30.16 UTC+2 skrev frank:
Quickpot, gør det for 225.-

Klaus D. Mikkelsen

KK_Pe...@hotmail.com skriver:
Mon ikke det er ret lige meget her 3 år efter?

Klaus
Forum om modeltog og tog i 1:1: http://www.baneforum.dk

hanzen

>"Klaus D. Mikkelsen" skrev i meddelelsen

>Mon ikke det er ret lige meget her 3 år efter?

Hullet er sikkert "selvlappet" med støv og nullermænd i mellemtiden.
--
hilzen
hanzen