PAS PÅ Scor.dk, Sexnoveller.dk, IFIND ApS, ErhvervsBasen.dk, Digital Contact ApS og Lars Castenlund (-Svendsen)

Henrik Jespersen

Hvis I ser følgende navne: IFIND ApS, ErhvervsBasen.dk, Digital
Contact ApS og Lars Castenlund (-Svendsen) så PAS PÅ! Det er
fimakonstruktioner der kun har til formål at bondefange jer.

Af nysgerrighed var jeg både inde på Scor.dk og Sexnoveller. Og før
jeg vidste af det, trak IFIND ApS mig for 89 kroner to gange om
måneden via bankoverførelse.
Jeg prøver så at betragte det som lærepenge - der vil altid være
bondefangere; og jeg har givetvis klikket på noget, der giver dem
adgang til min konto. Men jeg synes også at jeg har pligt til at
advare mod lignende dumheder...

Mvh

Henrik

Ole C

Henrik Jespersen skrev blandt andet:

Du har ikke alene klikket - du har givetvis selv givet dem dine
bankoplysninger.
Hvis nogen skulle have brugt en keylogger, ville de nok have stjålet mere
end 2x89 kroner fra dig....

--
vh
Ole C

Locturian

Hej Henrik

Synes det er lidt skidt at du udleverer os sådan som du gør, vi har
hos Sexnoveller.dk en klar abonnementsordning der gør, at vi
automatisk fornyer vores abonnementer, hvilket du også har klikket OK
til da du har bestilt dit abonnement. Det fremgår tydeligt at vores
handelsbetingelser, som du til hver en tid kan gå ind og læse, også
selvom du ikke køber et abonnement. Af http://www.sexnoveller.dk/terms.htm
fremgår det:

"Alle abonnementstyper er opbygget således, at det automatisk fornyes,
indtil du vælger at opsige det (se opsigelsesbetingelser nedenfor).
Man kan ikke tegne et løbende abonnement, hvis man er under 18 år.".

Hvis du ikke har været opmærksom på at du har tegnet et abonnement hos
os, så er det kedeligt, men jeg er også ret sikker på, at du har haft
mulighed for at afmelde dit abonnement igen, enten ved selv at logge
ind, eller ved at kontakte os. Scor.dk, som er en af virksomhederne
bag, er en af Danmarks største og ældste dating sites - At kalde dem
bondefangere, er lige at strække den langt nok.

Hvis du fortsat har spørgsmål, så er du velkommen til at skrive eller
ringe til os.

Og til Ole C, at antage af en Dansk butik benytter "keyloggere" for at
"frarøve" deres kunder penge, er helt absurd. Det ville ikke alene
medføre en lukning af betalingsmuligheden i butikken, men også føre
til en straffesag. Pas på med injurier, det er også ulovligt...

Søren
Sexnoveller.dk

Bertel Lund Hansen

Locturian skrev:

> [...]
> hos Sexnoveller.dk en klar abonnementsordning der gør, at vi
> automatisk fornyer vores abonnementer, hvilket du også har klikket OK

Dit svar sætter Henrik Jespersens klage i et nyt lys. Tak for
info.

> Og til Ole C, at antage af en Dansk butik benytter "keyloggere" for at
> "frarøve" deres kunder penge, er helt absurd.

Ja, og det gjorde Ole C da heller ikke. Han talte om den
hypotetiske situation at Henrik vitterligt havde været inde på et
kriminelt site, for at bruge det som argument for at det umuligt
kunne være tilfældet.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/ http://fiduso.dk/

Ole C

Locturian skrev blandt andet:

> [...]
> medføre en lukning af betalingsmuligheden i butikken, men også føre
> til en straffesag. Pas på med injurier, det er også ulovligt...

Du har allerede fået et dækkende svar fra Bertel Lund Hansen,
men din bemærkning giver mig anledning til at notere,
at din evne til at læse tilsyneladende er temmelig begrænset,
hvilket må være et problem i din branche.

--
vh
Ole C

Bjarne S Nielsen

Den 25-08-2011 12:18, Locturian skrev:

> [...]
> medføre en lukning af betalingsmuligheden i butikken, men også føre
> til en straffesag. Pas på med injurier, det er også ulovligt...

Hold dog op med at true folk med injurier uden grund og overvej at få

Jeg vil også tilslutte mig advarselen imod sites som det, du står for.
Det er muligt, at det ikke rent juridisk er bondefangeri eller snyd, når
man kan klikke på ordet "betingelserne" og få oplyst om
abonnementsordningen, men det er næppe tilfældigt, at i ikke har gjort
det mere tydeligt for kunden, at det er en aftale af uendelig varighed,
som kunden skal gøre noget aktivt for at komme ud af igen.

Og hvorfor kun tilbyde betaling for en begrænset periode til dem, der
ikke har kreditkort?

Reglerne for abonnement via kreditkort lokker mange i fælder og burde
strammes.

Bjarne

alexbo

"Bjarne S Nielsen" skrev

> [...]
> mere tydeligt for kunden, at det er en aftale af uendelig varighed, som
> kunden skal gøre noget aktivt for at komme ud af igen.

Sådan fungerer de fleste abonnementer det løber til det bliver opsagt.
Hvad mon du og Henrik tror at et abonnement er for noget, en
engangforestilling måske.

Jeg vil gerne tegne et abonnement på avisen men kun for i dag.

Goddag jeg vil gerne have et telefonabonnement, ja så gerne men husk at
forny det i
næste uge, vores abonnementer løber kun en uge.

>Og hvorfor kun tilbyde betaling for en begrænset periode til dem, der

ikke har kreditkort.

Med kort kan man betale måned for måned, et aftalt træk på kortet, andre
betalingsmåder kun for et år af gangen.
Mon ikke det er for at undgå at rode med girokort hver måned og sende
rykkere til langsomme betalere.
Det er både dyrt og besværligt.

Mange andre steder kan man kun betale med kort, de færreste onlinebutikker
modtager indbetalinger på girokort eller checks og frimærker.

Henrik har tegnet et abonnement ved hjælp af sit kort, det løber til det
bliver opsagt ligesom alle andre abonnementer, så enkelt er det, han har
ikke bare kommet til at klikke på et eller andet.

Nu er han så forundret over han skal betale og jamrer over det og straks er
det Scor's skyld.

mvh
Alex Christensen

Hauge

Den 25-08-2011 15:33, alexbo skrev:
> Nu er han så forundret over han skal betale og jamrer over det og straks
> er det Scor's skyld.

Det er jo ikke på mode at tage skylden for sine egne dumheder, man
skyder bare skylden på andre, så er det jo overstået.

Så får man en masse til at gå med på massehysteriet, som er set så mange
gange før, og laver massetudning i det offentlige rum.

Mvh Hauge

Brian Vestergaard

alexbo formulerede spørgsmålet:

> Sådan fungerer de fleste abonnementer det løber til det bliver opsagt.
> Hvad mon du og Henrik tror at et abonnement er for noget, en
> engangforestilling måske.

Tænkte også om de vidste hvad ordet abonnement betyder, for
hvis de gør er denne tråd jo helt unødvendig, og hvis ikke de
gør, så er den HELT unødvendig, da man ikke kan brokke sig,
før man ved, hvad det er man brokker sig over ;-)

--
Venlig hilsen / regards
Brian Vestergaard - 2620 Albertslund

Kim Ludvigsen

> [...]

> medføre en lukning af betalingsmuligheden i butikken, men også føre
> til en straffesag. Pas på med injurier, det er også ulovligt...

Fint nok, at du forsvarer firmaet mod forkerte påstande, men
læs lige indlæggene, inden du selv farer ud med forkerte
påstande. Ole C antog netop, at der ikke var brugt
keylogger. Din advarsel mod injurier er derfor lige så
malplaceret som det første indlæg i tråden.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Undgå virus og andet snavs på computeren:

Kurd

"Kim Ludvigsen" <use...@kimludvigsen.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> netop, at der ikke var brugt keylogger. Din advarsel mod injurier er
> derfor lige så malplaceret som det første indlæg i tråden.

Det er altid sjovt, når pattebørn ikke kan enes.

Bjarne S Nielsen

> [...]
>
> Sådan fungerer de fleste abonnementer det løber til det bliver opsagt.
> Hvad mon du og Henrik tror at et abonnement er for noget, en

Prøv lige at være seriøs et øjeblik, unge mand.

Dette er ikke et avisabonnement, men handler om at give lov til
automatisk træk af penge på et kreditkort for nogle ydelser på en
skummel hjemmeside.

I forhold til al anden internethandel er abonnement noget særligt, som
ikke alle er klar over, og ordet bondefangeri dækker vist lige præcis
over at den kloge narrer den mindre smarte.

Jeg synes, det er rimeligt at kræve, at det fremgår tydeligt, uden at
man skal klikke på et lille link, at der er tale om gentagne træk på
kortet uden tidsbegrænsning, så ingen får en kedelig overraskelse.

Gør det ikke det, er det for mig at se grænsende til bondefangeri.

Bjarne

Brian Vestergaard

Bjarne S Nielsen har bragt dette til verden:

> Prøv lige at være seriøs et øjeblik, unge mand.

Suk endnu en af dem der fatter nul, og alligevel prøver at
være smart...

> Dette er ikke et avisabonnement, men handler om at give lov til automatisk
> træk af penge på et kreditkort for nogle ydelser på en skummel hjemmeside.

Hvad er forskellen ?? at du ikke forstår hvad du skriver
under på (det samme som at trykke ok) er jo ikke firmaets
problem...

Bertel Lund Hansen

Bjarne S Nielsen skrev:

> Dette er ikke et avisabonnement, men handler om at give lov til
> automatisk træk af penge på et kreditkort for nogle ydelser på
> en skummel hjemmeside.

Skummel?

Nu kikkede jeg lige på hjemmesiden. Den er sober. F.eks.
bemærkede jeg at den ikke tilraner sig ophavsretten til materiale
der lægges frem på ens profil, og de garanterer at det slettes
hvis man nedlægger profilen. Det kunne andre lære noget af.

Før man får lov at oprette en gratis profil, skal man sætte hak
ved at man har accepteret brugsbetingelserne.

Jeg prøvede ikke at oprette et abonnement, men jeg fandt
handelsbetingelserne under "Hjælp". Det er det første jeg læser
på et site før jeg giver mig i kast med at åbne min bankkonto for
et firma.

> I forhold til al anden internethandel er abonnement noget
> særligt, som ikke alle er klar over, og ordet bondefangeri
> dækker vist lige præcis over at den kloge narrer den mindre
> smarte.

Hvis man ikke ved hvad et abonnement er, så bør man undlade at
handle på nettet eller andre steder hvor den slags tilbydes.

Bjarne S Nielsen

Den 25-08-2011 19:35, Brian Vestergaard skrev:

> Suk endnu en af dem der fatter nul, og alligevel prøver at være smart...

Se herunder - og prøv at tænke lidt

> Hvad er forskellen ?? at du ikke forstår hvad du skriver under på (det
> samme som at trykke ok) er jo ikke firmaets problem...

Det handler ikke om dig eller mig, som godt ved, hvad man forsøger at
narre folk til, men om at behandle sine medmennesker anstændigt og ikke
prøve at snyde dem eller lokke dem til andet end hvad de selv ønsker.

Hvis man ikke oplyser meget tydeligt, at det er en autorisation til
gentagne hævninger på kortet, vil der være nogle, som ikke finder ud af
det, før de undrer sig over de gentagne hævninger på kontoen.
Det kan undgås ved at man får det at vide, inden man udfylder
kortoplysninger.

Firmaet oplever det naturligvis ikke som et problem, at de får nogle
penge, de ikke burde have haft. Det er jo bare iskold forretning.

Bjarne

Brian Vestergaard

Følgende vrøvl blev skrevet af Bjarne S Nielsen:

> Det handler ikke om dig eller mig, som godt ved, hvad man forsøger at narre
> folk til

Det må stå for egen regning, at du mener de omtalte firmaer
narrer folk.

Set med mine øjne, mangler du din sølvpapirshat, og burde
straks opsige dit internet abonnement... (hov der var den
igen, abonnement... mon TDC har narret dig til et abonnement)

> Hvis man ikke oplyser meget tydeligt, at det er en autorisation til gentagne
> hævninger på kortet

Det står så klart og tydeligt, at en der har et kreditkort
sagten kan hitte ud af det, hvis ikke... så klip kortet i
stykker.

Bjarne S Nielsen

Den 25-08-2011 21:13, Brian Vestergaard skrev:
> [...]
>
> Set med mine øjne, mangler du din sølvpapirshat, og burde straks opsige
> dit internet abonnement... (hov der var den igen, abonnement... mon TDC

Det fremgår tydeligt og klart, at du ikke har en dråbe respekt for dine
medmennesker, og så er der vel ikke mere at tale om

Bjarne

Message has been deleted

benja...@gmail.com

Hej Henrik.

Jeg tror desværre problematikken ligger i at du har følt dig snydt fordi du har glemt at opsige din abbonementsløsning.

Som jeg ser der er det faktisk et generelt problem i Danmark, kunderne føler sig bondefanget sekundet de ser en abbonementsløsning, modsat i f.eks. USA hvor ALT bliver købt på abonnement.

vi blev hos www.winkwink.dk også nød til at stoppe muligheden for at købe en "sexbox" fordi folk simpelthen var for skræmte af abonementsprincippet og det derfor ødelagde keverteringsprocenten.

Mvh
Benjamin

frejani...@gmail.com

frejani...@gmail.com

Den søndag den 21. august 2011 kl. 12.46.50 UTC+2 skrev Henrik Jespersen:
Hejsa jeg har selv oplevet det som du skriver dog 149 de har trukket hos mig syntes det er noget svineri kan man gør noget ?

Bertel Lund Hansen

frejani...@gmail.com skrev:

> Hejsa jeg har selv oplevet det som du skriver dog 149 de har
> trukket hos mig syntes det er noget svineri kan man gør noget
> ?

Hvordan fik de kendskab til dit kontonummer?

--
Bertel
bertel.lundhansen.dk fiduso.dk obese.dk

eki...@gmail.com

Jeg har så lige oplevet det samme, og samtidig fik jeg en faktura på mail på 499,-

Jeg glæder mig til de rykker for den, for så får de en politianmeldelse!