Skab/reol til DVD opbevaring

Jette Nielsen

Hej gruppe

Min mands samling af DVD'er vokset ud af vores skænk, og derfor er vi på
jagt efter noget andet at opbevare dem i.

Vi kan finde en masse i USA, men så kommer fragten til at koste det
samme som skabet/reolen, og det er lidt i overkanten.

Her er et par eksempler:
http://www.cdcabinet.com/cdvideo.htm
http://www.cdrackshoppe.com/
http://www.homevisions.com/hvprod/page2.asp?Pid=339&partner=0

Kan det virkelig passe at der ikke er nogen møbelforretninger herhjemme
der sælger reoler/skabe specielt til opbevaring af multimedier?

Vi har kigget højt og lavt på nettet, så jeg vil meget gerne høre fra
nogen der kender forhandlere herhjemme, eller måske i Tyskland, Norge,
Sverige.

Mvh. Jette

Erland Stig Bredgaard

"Jette Nielsen" skrev

> Kan det virkelig passe at der ikke er nogen møbelforretninger herhjemme
> der sælger reoler/skabe specielt til opbevaring af multimedier?

Prøv at søge på artikel nr. 20-092 på http://www.biltema.dk. Vi har 4 af
disse reoler, som er billige og funktionelle. I skal dog være opmærksomme
på, at der kan være brug for lidt 'tøjring' til bagvæggen, hvis man vil være
sikker på, at reolen ikke vælter. Desuden kan det være praktisk at sætte et
par skruer igennem sideværts for at sætte flere 'tårne' sammen til én
sammenhængende sektion. Dette kan sagtens gøres usynligt, da CD'erne eller
DVD'erne skjuler samleskruerne.

Mvh. Erland

Jens G

On Sun, 03 Sep 2006 16:45:16 +0200, Jette Nielsen
<j...@FJERNDETTEomnix.dk> wrote:

>Kan det virkelig passe at der ikke er nogen møbelforretninger herhjemme
>der sælger reoler/skabe specielt til opbevaring af multimedier?

IKEA har nogle forskellige.

Ellers kan man også få forskellige reolsystemer med CD/DVD skuffer.
F.eks. Klim Møbelfabrik laver sådan noget, men det er lidt over IKEAs
prisniveau.

--
Jens G
IP telefoni med www.musimi.dk - slet ikke så svært.

P Kaasing

www.clic.dk kan du også finde nogle opbevaringsmøbler til cd og dvd, men
billige er de ikke. Mener at hifi-klubben også er begyndt at sælge et
produkt der minder meget om clic, men væsentligt billigere.

/Poul

Jette Nielsen

Tak for svar :-) clic.dk ser rigtig godt ud... men deres priser er
godt nok for viderekomne :-/

/Jette

Jette Nielsen

Jens G wrote:

> IKEA har nogle forskellige.
>
> Ellers kan man også få forskellige reolsystemer med CD/DVD skuffer.
> F.eks. Klim Møbelfabrik laver sådan noget, men det er lidt over IKEAs
> prisniveau.

Det gør ikke noget at det koster noget... Har kigget på IKEA, men har
ikke kunnet finde noget særligt til DVD'er. De har nogle tårne, men det
er ikke lige det vi er ude efter. Vi vil helst have noget med låger,
således at DVD samlingen er skjult... og så skal der gerne være plads
til 500+ DVD'er.

Det undrer mig at sådanne møbler er så overset her i landet... Min mand
og jeg kan da ikke være de eneste der gerne vil have noget pænt til
opbevaring af DVD'er...

Klim ser lovende ud, men det ser ikke ud til at de har nogle ordenlig
store DVD skuffer/skabe...

/Jette

Jens G

Der kan vist være 48 DVD'er i en skuffe, hvis jeg ellers tyder
brochuren korrekt. Men det vil de kunne rådgive om i en
møbelforretning.

Alternativet er selv at indrette et passende møbel til formålet.
Jeg har indrettet underskabet i et vitrineskab med tre hylder på
glideskinner, og det har givet plads til ca. 200CD'er og 45 DVD'er.

Jette Nielsen

Jens G wrote:

> Der kan vist være 48 DVD'er i en skuffe, hvis jeg ellers tyder
> brochuren korrekt. Men det vil de kunne rådgive om i en
> møbelforretning.

Jeg vil prøve at ringe til dem...

> Alternativet er selv at indrette et passende møbel til formålet.
> Jeg har indrettet underskabet i et vitrineskab med tre hylder på
> glideskinner, og det har givet plads til ca. 200CD'er og 45 DVD'er.

Cool.. lyder som en god idé :-) Men vi skal have noget der er færdigt -
vi er ikke fikse på fingrene selv :-/

/Jette