Plastikdims på transportbånd

Martin Pedersen

Jeg har et spørgsmål i småtingsafdelingen.
På supermarkedets transportbånd ved kassen kan man lægge en adskillelse
så man kan se hvor ens egne varer er, og hvor næste kundes varer begynder.
Spørgsmålet er, hvem skal lægge adskillelsen på transportbåndet. Den
foranstående kunde der allerede står i køen og markerer afslutningen på
sine indkøb, eller mig der ankommer i køen og afmærker hvor mine køb
starter.
Hvad er jeres oplevelse når I er ude og handle?

J.K.Arning

Min oplevelse er at man tørrer øjnene og lægger en hvor der kan være
en, før, efter, ligegyldigt.

Det kræver ikke meget og er ikke værd at gøre en debat ud af.

Henning

Samme spørgsmål var oppe at vende for en måneds tid siden - læs
tilbage og find svaret.

Jubi

"J.K.Arning" <jesper...@gmail.com> skrev i meddelelsen
Den der har lagt sine indkøb på båndet skal lægge en adskillelse.
Hvis jeg er næste og der ikke bliver lagt en adskillelse, vil jeg vente
til alle varer er scannet ind, inden jeg selv begynder at lægge mine
indkøb på båndet, og afslutter naturligvis med en adskiller.

Sådan, så kan dem der står med fyldte indkøbsvogne efter mig tage en
tudekiks.

--
Tårnet: Delta 351, trafik jeres klokken 10, 6 kilometer.
Delta 351: Tårn, giv os et andet tip, vi har digitale ure.

Hauge

Den 21-10-2011 21:45, Jubi skrev:
> Hvis jeg er næste og der ikke bliver lagt en adskillelse, vil jeg vente
> til alle varer er scannet ind, inden jeg selv begynder at lægge mine
> indkøb på båndet, og afslutter naturligvis med en adskiller.

Ja typisk gammel psykopatisk stodder.. Det ligger fint med dine
holdninger til alt, især dine naboers cykler, dem flytter du jo bare
rundt på, som det passer dig.

> Sådan, så kan dem der står med fyldte indkøbsvogne efter mig tage en
> tudekiks.

Ja, du burde nu også tage nogle tudekiks, når hjemmehjælpen ikke gider
tørre dig i røven.

/Hauge

Kurt Lund

"Martin Pedersen" <-> wrote

> Hvad er jeres oplevelse når I er ude og handle?

At vi har det rigtig godt i Danmark - det er simpelthen umuligt at finde
noget vigtigt at diskutere.

--
Kurt Lund

Jubi

"Kurt Lund" <lu...@fabel.dk> skrev i meddelelsen
Hvorfor skal det være vigtigt, kan det ikke blot være
nyttigt/informativt?

Som der står i fundatsen:
"VEJLEDNING FOR DK.FORBRUGER

1. Gruppen beskaeftiger sig med forbruger-forhold i vid forstand.
Forbruger-forhold er forhold, hvor der foreligger (kunne foreligge)
en ydelse (en vare eller service) og altsaa en ydelses-udbyder og en
ydelses-modtager.

I dk.forbruger kan forbrugerne for foerste gang diskutere i et
faelles forum uden redaktionelle filtre og publikationsforsinkelse.
Her kan man komme med ros og ris, anbefalinger og advarsler mht.
virksomheder, myndigheder, bestemte varer, reklamers og tilbuds
udformning etc.

Som bidragsyder til dk.forbruger skal man huske, at fortjent ros ofte
er ligesaa vigtigt, som fortjent ris.
Som laeser af dk.forbruger skal man huske, at ros kan vaere skjult
reklame og ris kan udspringe fra en konkurrent.

Bidragsydere opfordres til at anfoere produktnavn, varetype,
firmanavn eller andet noegleord i overskriften (Subject).
Det goer det lettere for interesserede at finde indlaegget frem
senere."

Hans Kjaergaard

On Fri, 21 Oct 2011 19:42:29 +0200, Martin Pedersen <-> wrote:

>Spørgsmålet er, hvem skal lægge adskillelsen på transportbåndet.
Det er der ikke nogle regler/love for.

> [...]
>starter.
>Hvad er jeres oplevelse når I er ude og handle?
Hvis kunden foran mig ikke hart lagt dimsen, ja så kan jeg selv lægge
den som adskillese mellem vores varer.

Jeg lægge altid selv adskillesen når jeg har lagt min sidste vare på
båndet.

/Hans

alexbo

"Martin Pedersen" <-> skrev

> Hvad er jeres oplevelse når I er ude og handle?

Jeg lægger adskillelsen når jeg har lagt mine varer, så ved den næste at jeg
er færdig at konen ikke kommer med flere varer lidt efter.

Forøvrigt går jeg også væk de steder hvor jeg kan, jeg behøver ikke holde
mine varer i hånden mens de kører frem på båndet hen til kassen, ofte kan
man dårligt få lagt sine varer selv om der er plads på båndet fordi kunderne
foran bliver stående ved siden af deres varer.
Væk fra båndet hen til modtageenden og så bør der være en kortlæser der så
man kan betale med kort uden at stå ved siden af kassen.

mvh
Alex Christensen

J.K.Arning

On 2011-10-21 21:59:17 +0000, Kurt Lund said:

> At vi har det rigtig godt i Danmark - det er simpelthen umuligt at
> finde noget vigtigt at diskutere.

Enig Kurt ..

Jubi

"alexbo" <ale...@email.dk> skrev i meddelelsen
> "Martin Pedersen" <-> skrev

> Væk fra båndet hen til modtageenden og så bør der være en kortlæser
> der så man kan betale med kort uden at stå ved siden af kassen.

Sådan lidt virkelighedsfjernt det der.
Mange betaler kontant, og er nødt til at vente ved kassen indtil
kassedamen har indtastet og fået penge/kortinfo fra den forige kunde.
Og der er dem der har rabatkort der skal scannes ved kassen.
Og der er ikke altid plads ved kassen til at dem der vil betale med
kort, kan komme forbi og hen til enden af varebåndet og kortlæseren der.

Erik Olsen

Jeg lægger adskillerdimsen på før og efter mine varer hvis den mangler.

Det virker som en fornuftig foranstaltning som de fleste kan finde ud
af. Er der så en enkelt som ikke kan, så bærer jeg over med vedkommende
og lægger straks en på.

I øvrigt er adskillerdimsen ikke altid lavet af plastik. Træ og
aluminium forekommer også.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Benny Andersen

> Sådan, så kan dem der står med fyldte indkøbsvogne efter mig tage en
> tudekiks.

Du er sådan et godt menneske jubi - altid fuld af omsorg!

Claus U

J.K.Arning skrev:

> Min oplevelse er at man tørrer øjnene og lægger en hvor der kan være en,
> før, efter, ligegyldigt.
>
> Det kræver ikke meget og er ikke værd at gøre en debat ud af.

Enig - men nogle gange går man så glip at sjove situationer :-)

--
Hygge
/Claus U

alexbo

"Jubi" <ju...@msn.com> skrev

> Sådan lidt virkelighedsfjernt det der.
> Mange betaler kontant, og er nødt til at vente ved kassen indtil
> kassedamen har indtastet og fået penge/kortinfo fra den forige kunde.

Ja nogen mener de er nødt til betale før de tager deres varer,
jeg forsøger at komme til at pakke varer i takt med kassen kører dem
igennem.

> Og der er dem der har rabatkort der skal scannes ved kassen.
Det kunne jo scannes andre steder end ved kassen, f.eks. ved den terminal
jeg ønsker i modtagerenden.

Det er faktisk tåbeligt at kassedamen skal scanne mit COOPkort og derefter
betaler jeg med det i en terminal.
Jeg forstår godt at PBS ikke ønsker deres betalingsterminaler mudret til med
alle mulige andre tiltag, men jeg kunne sagtens scanne rabatkortet i en
terminal og betaling i en anden.

> Og der er ikke altid plads ved kassen til at dem der vil betale med kort,
> kan komme forbi og hen til enden af varebåndet og kortlæseren der.
Næh det virker som en uoverskuelig hindring, det kan nok ikke laves om.

Min Fakta har tre kasselinier, to vendt imod hinanden så gangen imellem er i
mere end dobbelt bredde, så kan kunder med indkøbsvogne ja selv
tvillingbarnevoge komme fordi de kunder der holder deres varer i hånden ved
båndet.
Den tredie er kun til kortbetaling, men ved kassen og ikke ved kunden.

Jeg vil godt have tingene ændret, det er måske virkelighedsfjernt, i hvert
fald for dem der bare står i kø fordi de ikke kan andet.

mvh
Alex Christensne

Lars

On Sat, 22 Oct 2011 11:58:01 +0200, "alexbo" <ale...@email.dk> wrote:

> [...]
>alle mulige andre tiltag, men jeg kunne sagtens scanne rabatkortet i en

Jeg fik at vide i går, at for fremtiden kan man hvis man har et alm
rødt medlemskort køre den igennem betalingsterminalen med
magnetstriben. Dog skal man stadig scanne kortet ved kassen når man
har et Mastercard/medlemskort. (ellers tror terminalen at man vil
betale med Mastercard)

--
Lars

Ralphk

>Jeg lægger adskillerdimsen på før og efter mine varer hvis den mangler.<

JA men der er jo ikke nogen grund til at lægge en efter dine varer, hvis der
ikke er flere i kø.
Det kunne jo også tænkes at ham foran ikke lagde en fordi der ikke var nogen
lige efter ham, da han lagde sine varer op.

RK

Erik Olsen

Ralphk wrote:

> JA men der er jo ikke nogen grund til at lægge en efter dine varer,
> hvis der ikke er flere i kø.

Jo, for der kommer altid en til.

> Det kunne jo også tænkes at ham foran ikke lagde en fordi der ikke
> var nogen lige efter ham, da han lagde sine varer op.

Måske, så lægger jeg også en der.

Jubi

"Benny Andersen" <a.mai...@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Du er sådan et godt menneske jubi - altid fuld af omsorg!

JEG leverer sgu da ikke tudekiksen.

Hauge

Den 22-10-2011 13:10, Jubi skrev:
> JEG leverer sgu da ikke tudekiksen.

M�ske ikke i denne tr�d, men som oftest g�r du.

/Hauge

Martin Pedersen

Den 22-10-2011 08:29, Hans Kjaergaard skrev:
> Det er der ikke nogle regler/love for.

Der er vel heller ikke regler/love for at man snyder foran i køen? Det
er uhøfligt at gøre, men vel ikke ulovligt.
Men jeg efterspørger bare hvad kutymen er.
Og som 2/3 af alle herinde, så læs venligst den første linie i mit
oprindelige indlæg igen. Derfor ingen grund til at svare i tråden, hvis
man kun vil brokke sig over indlægget.

> Jeg lægge altid selv adskillesen når jeg har lagt min sidste vare på
> båndet.

Samme her.

Martin Pedersen

Den 22-10-2011 10:57, Erik Olsen skrev:
> [...]
>
> Det virker som en fornuftig foranstaltning som de fleste kan finde ud
> af. Er der så en enkelt som ikke kan, så bærer jeg over med vedkommende

Jeg var ude for en type i går som ikke kunne finde ud af at markere hvor
hans varer gik til. Han var en "her-kommer-jeg" type i hele sin
udstråling og talemåde overfor kassedamen. Ude på parkeringspladsen var
han ved at bakke ind i mig og han lægger fra land med hjulspind og ~70
km/t hen af pladsen.
Måske er du bare mere afslappet af natur, men sådanne typer synes jeg er
lidt træls :-)
Næste gang tror jeg, at jeg diskret spørger: "Skal du have flere varer
på båndet, ellers lægger jeg en adskillelse. Jeg er jo ikke tankelæser".

Erik Olsen

Martin Pedersen wrote:

> [...]
> oprindelige indlæg igen. Derfor ingen grund til at svare i tråden,
> hvis man kun vil brokke sig over indlægget.

Velkommen til usenet. Der er altid en mængde svar som kan virke
udvedkommende. Dem behøver du ikke brokke dig over, så bidrager du blot
selv til støjen.

FUT: news:dk.admin.netikette

Erik Olsen

Martin Pedersen wrote:

> [...]
> og ~70 km/t hen af pladsen.
> Måske er du bare mere afslappet af natur, men sådanne typer synes jeg

Nej, jeg er ikke mere afslappret af natur. Man skal tage konflikterne
hvor det gavner noget, ikke i forhold til sådanne idioter.

> Næste gang tror jeg, at jeg diskret spørger: "Skal du have flere varer
> på båndet, ellers lægger jeg en adskillelse. Jeg er jo ikke
> tankelæser".

Nej, det er helt forkert grebet an. Du risikerer at få et par på hovedet
fordi du optræder provokerende. Det betaler sig ikke over småting som
dette.

Det lyder til at du er meget konfliktsøgende.

-=JF=-

On 2011-10-22 12:02:59 +0000, Martin Pedersen said:

> Næste gang tror jeg, at jeg diskret spørger: "Skal du have flere varer
> på båndet, ellers lægger jeg en adskillelse. Jeg er jo ikke tankelæser".

En ret sikker indikation på om vedkommende skal have flere varer på
båndet er om hans kurv eller indkøbsvogn er tom!
IF tom then plasticdims ELSE wait.

--
Mvh. John

Ralphk

>Jo, for der kommer altid en til.

Øh nå...også hvis man er dagens sidste kunde ?
Nok mest realistisk/fornuftigt at man lægger foran sine varer og ikke bag.

Erik Olsen

Så er det man har balladen når folk er så rethaveriske.

Ralph

"Martin Pedersen" <-> skrev i meddelelsen
> Jeg har et spørgsmål i småtingsafdelingen.
> Hvad er jeres oplevelse når I er ude og handle?

Jeg forventer at kunden foran mig lægger skilleren, ellers gør jeg det selv.

Men spørgsmålet trigger lidt mine fordomme om andre kunder.

1. Man skal betale sine varer, så find pungen frem og evt placer dankort i
automat inden du er færdig med at putte varer i poser.
2. Hvis du køber for 102,- så LAD VÆRE med at hæve 200 på dankortet, hæv 100
over. (Med mindre du selvf. skal bruge småpenge - så nævn det, oplys at du
IKKE er ligeglad med andres tid, høflighed har aldrig skadet nogen)
3. Vær sikker på at du har penge nok på kontoen - der er jo en grund til at
du har et electron-kort, så hvis du kun har kr. 200 på kontoen, så lad være
med at købe hundemad for 1100 (selvoplevet - altså jeg stod BAG dem der
havde købt 7 sække, så prøvede de med 6 sække, nej, så prøvede de med 5
sække, nej, så ville de prøve med 4 sække, så var det kassedamen skar
igennem og sagde at nu kunne de købe een sæk og så finde ud af det bagefter)
4. Beslut dig til hvor meget du vil hæve INDEN du får at vide hvor meget du
skal af med, og sig bobelob (på beløbet) INDEN du får at vide at det bliver
378,50 - SÅ sjovt tror jeg ikke at kassedamen synes det er at sige et beløb
du selv kan se på skærmen - iøvrigt tror jeg du er lidt ligeglad med om det
er 378,50 eller 377,- hvis du allerede HAR besluttet at hæve bobelob.
5. Lad være med at stå i kø for at få tre kroner tilbage, ISÆR hvis du
glemmer at "opdage"/nævne at du da vist ikke fik din pakke gær op på båndet
fordi den havde forputtet sig mellem de 11 flasker danskvand.

Personligt lægger jeg varer i et lag med stregkode op, hvis jeg har 12 fl.
danskvand tager jeg een og lægger forrest og gør opmærksom på at der er 12.
Jeg står foran vognen og kan derfor næsten tage varerne ud af hånden på
kassedamen og lægge dem i vognen direkte - de fleste kassedamer synes
faktisk det er lidt sjovt og prøver at "overhale" mig.

--
Ralph

John N. H.

> "alexbo" skrev i meddelelsen:
>
> Ja nogen mener de er nødt til betale før de tager deres varer,
> jeg forsøger at komme til at pakke varer i takt med kassen kører dem
> igennem.

Tja, de allerværste er dem, der blot står og kikker, mens kasse-m/k'en
scanner varerne. Når der så bliver nævnt et beløb, kommer det som en
overraskelse, at der skal betales, og først da går der en søgen i gang for
at finde pungen i taske eller lommer, og dernæst kikkes i pungen og
overvejes, om der er kontanter nok, eller om Dankortet skal i brug. Når der
omsider er betalt, går man endelig i gang med at pakke varerne.

Et stort irritationsmoment er dog fortid: Da hveranden kunde skulle stå ved
kassen og skrive en check, det var træls.

Næh, når man står der og venter, kan man lige så godt forberede sig på, hvad
skal ske, have pengene parat, og man kan sikkert også nå at fjerne en god
del af varerne, inden kasse-m/K'en er klar med beløbet.

Man kan lige så godt medvirke til at få et godt flow gennem kasselinien, det
kommer alle til gode, idet der kommer langt flere kunder igennem, og megen
utålmodig trippen undgås.

Mht. plastik-klodsen vil jeg mene, det er mest naturligt, at det er den, der
har lagt sine varer op, der afslutter med en klods. Den næste i køen kan
ofte ikke nå klodserne, da ubrugte klodser tit ligger helt henne ved kassen.
Så undgår man også et "undskyld, må jeg lige få en klods?"

John N. H.
; -)

alexbo

"Lars" <l...@invalid.invalid> skrev

> [...]
> magnetstriben. Dog skal man stadig scanne kortet ved kassen når man
> har et Mastercard/medlemskort. (ellers tror terminalen at man vil

Jeg vil gerne begge dele og helst på een gang.
Jeg har forstået at problemet er at PBS ikke vil tillade at "deres"
terminaler bliver brugt til andet end betaling, men det er måske ikke
rigtigt.
Hvis butikken må bruge magnetstriben til deres egne formål burde terminalen
også kunne registrere et FDB Mastercard som medlemskort og betaling i en
aflæsning.

mvh
Alex Christensen

Peter T.

Den 21-10-2011 19:42, Martin Pedersen skrev:
> Jeg har et spørgsmål i småtingsafdelingen.

Hæhæ jow tak! :)

> Hvad er jeres oplevelse når I er ude og handle?

Du har fået en masse svar, og jeg selv har intet at komme med. Men jeg
er nysgerrig. Hvorfor spørger du om dette?

--
Peter T.

www.christianiafolkeaktie.dk - jeg har støttet med en tusse.

Ralph

"Peter T." <pin...@hotmail.GEBIScom> skrev i meddelelsen
> Du har fået en masse svar, og jeg selv har intet at komme med. Men jeg er
> nysgerrig. Hvorfor spørger du om dette?

Det er NETOP ideen med denne gruppe, der er 30 "svar", en masse mennesker
interesserer sig.

Du kunne jo også stille eksientelle spørgsmål i andre grupper: "Hvorfor er
jeg", det er sikkert en del mere interessant, men næppe så mange svar.

Så vil jeg tillade mig et nyt spørgsmål, men det starter jeg en ny tråd
med - pointen er blot at det drejer sig om prisen på en komplet brændeovn,
et godt spørgsmål, men da der næppe er mere en 1% der kan forholde sig til
spørgsmålet - kontra de 100% der handler ind dagligt og ikke ved hvor
skilleren skal stå, så spørger jeg dog alligevel.

--
Ralph

Peter T.

Den 22-10-2011 18:47, Ralph skrev:

> Det er NETOP ideen med denne gruppe, der er 30 "svar", en masse
> mennesker interesserer sig.

Rolig. Jeg er hverken flabet eller der omkring. Jeg er interesseret i,
at høre, om der ligger en oplevelse bag siden Martin Pedersen spurgte.
Men jeg har netop opdaget, at han faktisk har svaret på dette andetsteds.

Peter T.

Den 22-10-2011 14:02, Martin Pedersen skrev:

> [...]
> km/t hen af pladsen.
> Måske er du bare mere afslappet af natur, men sådanne typer synes jeg er

Jeg er faktisk glad for, at sådanne typer findes. Disse personligheder
bruger jeg, som en målkestok for om hvor idiotisk, jeg aldrig selv vil
opføre mig. :)

Jeg har selv haft en lignende oplevelse i onsdags på nørrebro, hvor jeg
bor. Jeg "besætter" en p-bås med markeringer i to timer. Jeg skal ude
og hente et par ret store møbler og vil gerne have så nem adgang til min
hoveddør, som muligt, hvor bilerne nærmest holder oven på hinanden og vi
har desuden stillads og mandskabscontainere foran facaden.

En overgenial karl smart i naboopgangen kommenterer bestemt, at jeg ikke
bare kan besætte en p-bås og at det ikke er velset her i gaden.
"Det er meget muligt", sagde jeg. "Men jeres storskraldsaffald lå og
flød på gaden og besatte 3 p-båse i 3 uger i august inden I tog jer
sammen til, at fjerne det. Desuden skal jeg bla. hente en hjørnesofa og
bære den op her ved min opgang, og jeg er tilbage indenfor to timer
hvorefter jeg er væk med min lejede varevogn. Det er vel okay?".
Fjolset fattede ikke hintet om, at han burde have lukket røven og
fortsatte dermed sit crap om, at man ikke besatte p-båse i gaden.

Primalhjernen hos mig havde lyst til, at losse ham gevaldigt over
skinnebenet, men fornøjedes også over, at idioter, som han, findes. For
så snotdum og arrogant nægter jeg simpelthen at blive! Nogensinde! :)
Jeg formoder, han var en stærkt indebrændt mellemleder med ødelagte
karrieremuligheder og livsdrømme bedømt ud fra hans tøj og ageren over
for mig. Desuden havde han sikkert også et ægteskab, der var gået i
stampe med de to mindreårige tremmer... undskyld... møgunger og en
halvfed smatso af en kone, der var pænt hot hos fyrene for 10 år siden,
i en 2-værelses andelslejlighed på nørrebro. Manner, jeg burde være
stensikker deltager i "kender du typen?" på DR! ;)

-=JF=-

On 2011-10-22 17:27:32 +0000, Peter T. said:

> [...]
> halvfed smatso af en kone, der var pænt hot hos fyrene for 10 år siden,
> i en 2-værelses andelslejlighed på nørrebro.

Men, du er da heldigvis ikke fordomsfuld!
--
Mvh. John

Hauge

Hej
Den 22-10-2011 19:27, Peter T. skrev:
> Jeg er faktisk glad for, at sådanne typer findes. Disse personligheder
> bruger jeg, som en målkestok for om hvor idiotisk, jeg aldrig selv vil
> opføre mig. :)

Synes det var/er et rigtig godt indlæg du fik skrevet, det er ikke kun
sådan et sted disse idioter findes, der er også den type her i grupperne.

Det er lige netop den type folk som er "mig-mig-mig-mig", dem der bliver
udlært på de højere i dag, dem der ødelægger vores samfund..

Samme type folk, som opfører sig som komplet idioter her i grupperne,
dem der ikke kan tåle man pænt prøver at rette dem, for de har jo *ret*
til at skrive som de vil, for det har de lært hjemme..

Men de er alle steder:

Kvinder med kundevogne i Bilka.

Kvinder med barnevogne, der er langt værre, end dem i Bilka, for nu er
det: "Jeg har barn, nu skal i bare fise væk, her er jeg". Nåja, de er
endnu værre i Ikea.

Mænd med en sort Audi/Pissat, som tror de ejer hele jorden, bare fordi
de har en grim men dyr bil.

Gamle mænd i en stor bil, som bruger 99% af en svingbane på at få smidt
deres skrammel til siden, så vi andre kan komme videre i den bane der
kaldes "ligeud".

Og så mænd med slips og margarinehår, som tror de er noget specielt.

Dem der skal hen og holde for rødt foran en udkørsel hvor der holder en
bil, men gider ikke give dem plads, for så kommer de jo 7½ meter bag
køen ved det røde lys.

<- Disse folk behøver på ingen måde at tage hensyn til andre.

Så desværre er de en evig plage, men de burde udryddes.

Mvh Hauge, som ret sikkert bliver rettet på, som værende en komplet
hjernedød spade.

Hauge

Den 22-10-2011 20:52, -=JF=- skrev:
> Men, du er da heldigvis ikke fordomsfuld!

Det er han måske, men han har sikkert ret alligevel.

Mvh Hauge

Jubi

> Hvis butikken må bruge magnetstriben til deres egne formål burde
> terminalen også kunne registrere et FDB Mastercard som medlemskort og
> betaling i en aflæsning.

Det bliver en temmelig kompliceret maskine, for den skal både scanne
magnetstribe eller chip og stregkode.
Ved kassen bliver alle kort der giver rabat/points m.m.
stregkodescannet (COOP) og intet andet.
Jeg tror ikke den maskine du ønsker, vil blive "opfundet" blot fordi
nogen er så utålmodige ved kassen, at de skal brokke sig i mewsgrupper
over det.

Mener du i stedet at alle med et betalingskort skal have et nyt uden
stregkode, for den er nu "indbygget" i magnetstriben og/eller chippen?
(og hvem skal betale for det?)
Og betaling med kontanter skal ikke finde sted? Det sker jo ved kassen
og så er vi tilbage til "proppen" ved kassen.
(så skal vi jo nok vente til samfundet bliver pengeløst, vi har jo
allerede pengeløse banker, inden "proppen" forsvinder).

Ralphk

>Primalhjernen hos mig havde lyst til, at losse ham gevaldigt over
>skinnebenetPeter T.

Din primalhjerne var allerede i fuld gang, da du mente at det var i orden at
du
besatte en p-bås der er allemandseje.

Martin [TMM]

Hej
On 22-10-2011 21:44, Ralphk wrote:
> Din primalhjerne var allerede i fuld gang, da du mente at det var i
> orden at du
> besatte en p-bås der er allemandseje.

At der skal være plads til alle, betyder ikke nødvendigvis at der KUN
skal være plads til alle de andre... Nogen gange skal der også være
plads til een selv.

Mvh
Martin

Jubi

"Martin [TMM]" <tmm@-CUT-turutter.dk> skrev i meddelelsen
er der ikke en bilgruppe?

Hauge

Den 22-10-2011 22:26, Jubi skrev:
> er der ikke en bilgruppe?

Er der ikke en selvmordsgruppe? Brug den, hvis den er der.

/Hauge

Martin Pedersen

Den 22-10-2011 18:17, Peter T. skrev:
> Men jeg
> er nysgerrig. Hvorfor spørger du om dette?

Se mit svar d. 22 kl. 14.02 :-)

Martin Pedersen

Den 22-10-2011 14:56, -=JF=- skrev:
> En ret sikker indikation på om vedkommende skal have flere varer på
> båndet er om hans kurv eller indkøbsvogn er tom!

Jeg har flere gange oplevet at konen kommer løbende og lægger flere
varer på båndet i sidste øjeblik.

Peter T.

Den 22-10-2011 20:52, -=JF=- skrev:
Nej, aldrig! ;)

hæhæ...

Peter T.

Den 22-10-2011 20:53, Hauge skrev:
> Hej
>

> Synes det var/er et rigtig godt indlæg du fik skrevet, det er ikke kun
> sådan et sted disse idioter findes, der er også den type her i grupperne.

Tusind tak, Hauge. Men det er jo slet ikke sikkert, at jeg opnår at
opføre mig, som jeg ønsker, fordi jeg rammer helt forkert. Hvis folk
synes, jeg er en idiot, så må de sige det hvis behovet er der. For det
første, man stirrer sig blind på er jo næsetippen. :)

Peter T.

Det er jeg ikke helt enig i. Men jeg ejer nu heller ikke en bil, da
behovet ikke er der med de offentlige transportmuligheder, jeg har her,
hvor jeg bor. Men der må være en hvis tolerance. For ellers bliver
flytninger et sandt helvede.
Hvis folk, der bor midt i Kbh., anskaffer sig en bil, så går de også ind
til en jungle vedr. parkering. Der er noget survivial of the fittest
over det her i hovedstaden, lige som det er i alle andre hovedstæder. :)

Bertel Lund Hansen

Ralphk skrev:

> JA men der er jo ikke nogen grund til at lægge en efter dine varer, hvis der
> ikke er flere i kø.

Jo da. Det sørger for at båndmotoren standser.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/ http://fiduso.dk/

Bertel Lund Hansen

Ralphk skrev:

> Din primalhjerne var allerede i fuld gang, da du mente at det var i orden at
> du besatte en p-bås der er allemandseje.

Hvad for noget? Mener du at man er nødt til at købe sin egen
parkeringsbås hvis man skal hente nogen møbler?

Bertel Lund Hansen

Martin Pedersen skrev:

> [...]
> så man kan se hvor ens egne varer er, og hvor næste kundes varer begynder.
> Spørgsmålet er, hvem skal lægge adskillelsen på transportbåndet.

Jeg betragter det som en pligt at lægge skilleren efter sine egne
varer. Det sker måske i 60 % af de tilfælde jeg oplever her i
Horsens. Hvis ikke den er lagt, lægger jeg den selv foruden min
egen. En *sjælden* gang imellem vælger jeg så at presse den
foranstående med et "Undskyld" for at gøre opmærksom på at det
havde været praktisk om de selv gjorde det.

Det er ikke noget problem at se om de er færdige med at læsse
varer op, og hvis de har i sinde at komme spunsende med flere
varer i sidste sekund, er det deres eget problem at skaffe plads
til dem på båndet.

Jeg venter ved terminalen til alle varer er scannet, men jeg har
sat mit kort i og trykket pinkode i mellemtiden. Sådan gør de
andre handlende også. Jeg oplever ikke at der fumles efter penge
eller bruges tid på at vælge betalingsform.

Ventetid er ikke noget problem her hverken for mig eller for de
andre handlende. Ting tager den tid de tager. Engang da en
kassedame spurgte om de skulle åbne en ny kasse, rystede flere af
os ventende på hovedet. Der stod ca. 10 i kø.

Hauge

> Engang da en
> kassedame spurgte om de skulle åbne en ny kasse, rystede flere af
> os ventende på hovedet. Der stod ca. 10 i kø.

Nu er det jo heller ikke os alle der har 24 timer i døgnet, til at lave
ingenting.
Det er forskellen på at gå hjemme og dandere den hele døgnet, og så gå
på arbejde.

/Hauge

Bertel Lund Hansen

Bertel Lund Hansen skrev:

> egen. En *sjælden* gang imellem vælger jeg så at presse den
> foranstående med et "Undskyld"

... mens jeg tager en skillebrik og lægger før mine egne varer.

Claus Frørup

Isang tao pinangalanan, Hauge nagsulat:

>Nu er det jo heller ikke os alle der har 24 timer i døgnet, til at lave
>ingenting.

Jo.

>Det er forskellen på at gå hjemme og dandere den hele døgnet, og så gå
>på arbejde.

Eller også har man så meget overskud, at et halvt minut mere eller
mindre ikke betyder en pind..... Stress er noget man kan dø af!
--
Dette er en signatur.

Læs den ikke.

Bertel Lund Hansen

Claus Frørup skrev:

> Eller også har man så meget overskud, at et halvt minut mere eller
> mindre ikke betyder en pind..... Stress er noget man kan dø af!

Jeg vil blot gøre opmærksom på at jeg ikke kun skrev om mig selv.
Jeg skrev om alle de kunder jeg oplever i butikker i Horsens.
Horsens' befolkning består ikke af 55'000 pensionister.

Hauge

Den 23-10-2011 11:33, Claus Frørup skrev:
> Jo.

Nej.

> Eller også har man så meget overskud, at et halvt minut mere eller
> mindre ikke betyder en pind..... Stress er noget man kan dø af!

Så lad os dø af stress.. Hellere bruge den levende tid man har på
jorden, til noget fornuftigt, end at stå og glane ved en kassekø, fordi
der er nogle tåber der trækker tiden, for de venter alligevel bare på at dø.

Det er den samme type idioter, der kører 50 km/h i yderbanen, et sted
man må køre 80..

Mvh Hauge

-=JF=-

Ja og???
Så må man i gang med det overkommelige opgave at flytte plasticdimmeren
et par centimeter.
--
Mvh. John

Benny Andersen

Martin Pedersen wrote:
> [...]
> starter.
> Hvad er jeres oplevelse når I er ude og handle?
Dimsen, en skillert, erindrer jeg første gang navngivet i DR's kanal 22
der blev udsendt først i firserne.

http://da.wikipedia.org/wiki/Skillert

Peter T.

Den 23-10-2011 11:33, Claus Frørup skrev:

> Stress er noget man kan dø af!

Jeg arbejder i en lufthavn, og der har vi alt for travlt til, at få
stress! ;)

Peter T.

> Horsens' befolkning består ikke af 55'000 pensionister.

De par gange, jeg har været forbi Horsens, har jeg godt nok haft mine
tvivl. :)

Bertel Lund Hansen

Benny Andersen skrev:

> Dimsen, en skillert, erindrer jeg første gang navngivet i DR's kanal 22
> der blev udsendt først i firserne.

Men se om den betegnelse er slået an.

Bertel Lund Hansen

Peter T. skrev:

> De par gange, jeg har været forbi Horsens, har jeg godt nok haft mine
> tvivl. :)

Det var ikke pensionister der arrangerede koncerter med Bob
Dylan, Rolling Stones, Madonna, Elton John og et par stykker
mere, og det var heller ikke et pensionisthold der nys slog FCK
2-0.

-=JF=-

On 2011-10-23 15:03:03 +0000, Peter T. said:

> Jeg arbejder i en lufthavn, og der har vi alt for travlt til, at få stress! ;)

Subscribe ;-))

--
Mvh. John

Herluf Holdt, 3140

Benny Andersen skrev:

> Dimsen, en skillert, erindrer jeg første gang navngivet
> i DR's kanal 22 der blev udsendt først i firserne.
> http://da.wikipedia.org/wiki/Skillert

Jeg kalder dimsen en "vareadskiller". Ikke fordi jeg
har noget mod "skillert" - det navn vil bare ikke
bide sig fast hos mig.

--
Herluf :·)

Peter T.

Jeg tænker på om navnet Skillert monstro kommer af Ellert, som også er
et af de mest tumpede navne overhovedet, der, på trods af populariteten,
faldt i hak med det danske sprog?
Det er lidt ligesom da mange danske firmaer i 80erne og 90erne, resolut
SKULLE have et navn, der startede med DAN! DANsommer, DANbanditten,
DAN-IT, DANdilleren,
DANjegerforsnotdumtilatfindepåetbedrenavntilmitfirma osv... Jeg var
ikke meget gammel, men husker da ellerten bragede ind i banden og husker
også, at jeg tænkte, at det var et temmeligt søgt navn til en bil. Og
skillert, som jeg faktisk husker, var sgutte bedre. Jeg er stadig
forbavset over, at TV2 ikke kaldte sig DAN-tv da de desværre blev gravet
op på kvægtorvet. :)

Benny Andersen

Bertel Lund Hansen wrote:

> Men se om den betegnelse er slået an.

Nej, det har den så nok ikke - den, omend mange gange dermed gentagne
handling for de fleste mennesker, afkræver sjældent noget ønske om at
vide hvad sådan en kunne hedde.
Det var nok en ordleg af art, der gjorde at nogen fandt på navnet skillert.

Bertel Lund Hansen

Benny Andersen skrev:

> Det var nok en ordleg af art, der gjorde at nogen fandt på navnet skillert.

Jo, men den slags ordlege har før givet holdbare ord. "Knallert",
"bus" og "bil" er tre eksempler der blev hittet på fordi
Politiken udskrev en konkurrence (tre forskellige altså).

Bertel Lund Hansen

Peter T. skrev:

> DANjegerforsnotdumtilatfindepåetbedrenavntilmitfirma osv... Jeg var
> ikke meget gammel, men husker da ellerten bragede ind i banden

Det gjorde den nu ikke. Det var en Hope Whisper der gjorde det,
og den bil døde i fødslen.

Martin Pedersen

Den 23-10-2011 16:17, -=JF=- skrev:
> Ja og???
> Så må man i gang med det overkommelige opgave at flytte plasticdimmeren
> et par centimeter.

Det var som svar på din påstand om at det var en ret sikker indikation
hvor kundens varer stopper. Og det passer altså ikke altid.

Jubi

"Martin Pedersen" <-> skrev i meddelelsen
Det vil det da altid, så længe den befinder sig PÅ båndet og bagved
varerne.
At der evt. kommer flere varer f.eks. inden indscanning vil da ikke
ændre, at kundens varer ender ved adskilleren.
Vi har jo nok alle oplevet at der er kunder der lægger varer på båndet
samt en adskiller, og der så kommer en ledsager med flere varer hvorved
der enten kommer top på de varer der allerede er der eller adskilleren
flyttes bagud, og dermed flytter på de varer vi selv har lagt der da
adskilleren blev lagt.
Og hvor tit sker det? Hvert 10 år?

Peter T.

> Det gjorde den nu ikke. Det var en Hope Whisper der gjorde det,
> og den bil døde i fødslen.

Det har du da fuldstændig ret i.

Martin Pedersen

Den 24-10-2011 12:26, Jubi skrev:
> [...]
> der enten kommer top på de varer der allerede er der eller adskilleren
> flyttes bagud, og dermed flytter på de varer vi selv har lagt der da

Teoretisk set kunne det ske hver gang man er ude og handle. Jeg handler
ikke så tit.
Men årsagen til at der ikke bliver lagt en adskiller kunne stadigvæk
godt være, at vareindkøbet ikke var færdiggjort. Man er jo ikke tankelæser.

Jubi

"Martin Pedersen" <-> skrev i meddelelsen
Ser folk et tomrum i varestrømmen, så lægger de, ifølge en masse svar i
tråden, en adskiller og begynder at lægge egen varer på båndet.
Jeg har min egen rutine når der ikke lægges en adskiller af foregående
kunde.

-=JF=-

On 2011-10-24 08:54:15 +0000, Martin Pedersen said:

> Det var som svar på din påstand om at det var en ret sikker indikation
> hvor kundens varer stopper. Og det passer altså ikke altid.

Du er da vist flueknepper af karat!

--
Mvh. John

Erik Olsen

Fluekneppere har også deres berettigelse. Det er i reglen os der løser
de virkeligt svære problemer.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

-=JF=-

On 2011-10-25 17:38:31 +0000, Erik Olsen said:

> Fluekneppere har også deres berettigelse. Det er i reglen os der løser
> de virkeligt svære problemer.

Jamen, go' arbejdslyst ;-)

--
Mvh. John

Erik Olsen

Tak. Deværre ses vi nok ikke, jeg ved fra tidligere at vi slår vores
folder helt forskellige steder.

-=JF=-

On 2011-10-26 16:04:53 +0000, Erik Olsen said:

> Tak. Deværre ses vi nok ikke, jeg ved fra tidligere at vi slår vores
> folder helt forskellige steder.

Det kan jeg ikke huske?
Husker jeg rigtigt, at du kommer fra Ishøj eller det lag?

--
Mvh. John

Brian Vestergaard

Jubi vrøvlede igen 22-10-2011:

> Sådan lidt virkelighedsfjernt det der.
> Mange betaler kontant, og er nødt til at vente ved kassen indtil kassedamen
> har indtastet

Du pakker sgu da alt i mens varene bliver slået ind... ellers ender det
da i prop i modsattae ende... ved du har svært ved det, men tænk på
andre end dig selv.

--
Venligst / Regards
Brian Vestergaard

Jubi

"-=JF=-" <inv...@invalid.invalid> skrev i meddelelsen
Kan i ikke få jer et værelse eller vende tilbage til emnet!

-=JF=-

On 2011-10-26 20:10:18 +0000, Jubi said:

> Kan i ikke få jer et værelse eller vende tilbage til emnet!

Kan du ikke bare holde din kæft eller passe dig selv!

--
Mvh. John

Peter Lykkegaard

Bertel Lund Hansen skrev:

> ... mens jeg tager en skillebrik og lægger før mine egne varer.

Jep hvor svært kan det være?
Mangler der en adskiller så placer den dog selv

Det er sgu ikke noget at sige til at der er så mange problemer og bøvl
i samfundet i dag
Smil til verden og måske smiler den tilbage en dag

- Peter

Jubi

"-=JF=-" <inv...@invalid.invalid> skrev i meddelelsen
Stadig uden for emnet, trælst.

-=JF=-

On 2011-10-26 22:42:13 +0000, Jubi said:

-Stadig uden for emnet, trælst.

geez louise

--

Mvh. John

Ralphk

>Hvad for noget? Mener du at man er nødt til at købe sin egen
>parkeringsbås hvis man skal hente nogen møbler?

Hvor skrev jeg det???

Men man kan da ikke blokere en bås mens man kører til møbelhuset for at
handle, for at sikre sig at der er plads når man kommer hjem.
Så må man da hellere holde i vejen og være til gene for den øvrige trafik,
som nok er forstående over for situationen.
(ved godt at det er svært at finde sympati i dagens billister)

Hauge

Den 27-10-2011 15:50, Ralphk skrev:
> Hvor skrev jeg det???

__
Din primalhjerne var allerede i fuld gang, da du mente at det var i
orden at du
besatte en p-bås der er allemandseje.
__

Jeg besætter også en p-plads, når jeg holder der, og jeg hører også ind
under "allemand", uanset hvad du mener.

/Hauge

Jubi

"Ralphk" <Kyedmember(fjern)@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Hvor skrev jeg det???
>
> Men man kan da ikke blokere en bås mens man kører til møbelhuset for
> at handle, for at sikre sig at der er plads når man kommer hjem.

Det er der mange der gør i københavn. Lige fra mælkekasser til
europaller.
Og jo, det findes der synpati til hos dagens billister.

> Så må man da hellere holde i vejen og være til gene for den øvrige
> trafik, som nok er forstående over for situationen.
> (ved godt at det er svært at finde sympati i dagens billister)

Peter T.

Den 27-10-2011 15:50, Ralphk skrev:

Jeg er heldigvis ikke bilist. Jeg ejer ikke engang et køretøj med mere
end to hjul, da jeg har 5 buslinjer, 2 natbuslinjer og en s-togslinje
indenfor 300 meter. Så en bil er helt unødvendig for mit vedkommende!

Men hvis du nærlæser mit oprindelige indlæg en gang mere, vil du også
erfare, at samme opgang, som brokkehovedet bor i, brugte tre båse på
storskrald i 3 uger tidligere i år fordi de ikke selv gad at flytte det,
så havde min tolerance det gevaldigt svært overfor hans brok omend jeg
opførte mig ganske pænt (selv om jeg stadig havde lyst til, at losse ham
en mægtig en over skinnebenet!).
Jeg har sat mig på en p-bås i få timer 2 gange på fire år til reelle
gøremål - i mit tilfælde var det flytning af store ting. Det må være
indenfor rimelighedens grænser med tanke på, hvor lidt plads der er i
det indre Kbh..
Står folk foran en flytning, så har jeg uhyggeligt svært ved, at
tolerere bilejere, der mener de har krav på alle gadens p-båse, så man
skal bære møbler 100 meter eller mere mellem hoveddør ved opgang og
flyttebil. Skvadderhovedet, jeg blev belemret med, havde tydeligvis
ikke det storsind, der skal til, for at bo, hvor han bor. Og jeg vil
gerne betale en hundredelap for at se hans fjæs, når han opdager den
bil, der har nappet hans besatte p-bås når han kommer tilbage efter
næste flyttelæs. Noget med nemesis... :)

Man har forøvrigt ikke krav på, at kunne parkere foran ens egen hoveddør!

Jubi

> Jeg er heldigvis ikke bilist. Jeg ejer ikke engang et k�ret�j med
> mere end to hjul, da jeg har 5 buslinjer, 2 natbuslinjer og en
> s-togslinje indenfor 300 meter. S� en bil er helt un�dvendig for mit
> vedkommende!

Joh, at komme fra et sted ser da fint ud, men hvad med at kunne komme
til et bestemt sted?
Det er da muligt at alle de busser og tog man ogs� har derude, lige
k�rer til ens bestemmelsessted inden for 500 m.

--
T�rnet: Delta 351, trafik jeres klokken 10, 6 kilometer.
Delta 351: T�rn, giv os et andet tip, vi har digitale ure.

Peter T.

Den 28-10-2011 08:10, Jubi skrev:

> [...]
> Det er da muligt at alle de busser og tog man ogs� har derude, lige
> k�rer til ens bestemmelsessted inden for 500 m.

Jeg mener ikke, jeg har oplevet mere end et enkelt skift undervejs p�
vej til en slutdestination. Og derfra har der n�ppe v�ret mere end 500
meter.

--
Peter T.

www.christianiafolkeaktie.dk - jeg har st�ttet med en tusse.

Martin Pedersen

Den 26-10-2011 20:08, Brian Vestergaard skrev:
> Du pakker sgu da alt i mens varene bliver slået ind... ellers ender det
> da i prop i modsattae ende...

Det har jeg aldrig gjort. Men nok fordi jeg kun køber 6-7 varer af gangen.

Hauge

Den 04-11-2011 23:06, Martin Pedersen skrev:
> Det har jeg aldrig gjort. Men nok fordi jeg kun køber 6-7 varer af gangen.

Hastighed er vel ikke noget problem, når det har taget fra d. 26. 10 og
indtil nu, for at svare på et indlæg... ;)

Mvh Hauge

Martin Pedersen

Hvad har det med sagen at gøre?

Hauge

Den 05-11-2011 00:08, Martin Pedersen skrev:
> Hvad har det med sagen at gøre?

Ok, du har ikke forstået en skid af denne tråd. Glem det, gider ikke
spilde mere tid på dig.

/Hauge