Har Aldi åbent i dag?

Peter Knutsen

Nogen der ved om Aldi plejer at have åbent her i dag, 2. påskedag? Min
lokale Aldi er en af dem der har søndagsåbent...

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Holst

Peter Knutsen wrote:

> Nogen der ved om Aldi plejer at have åbent her i dag, 2. påskedag? Min
> lokale Aldi er en af dem der har søndagsåbent...

Tænk, du kunne nok have fundet det hurtigere på nettet, end det tog dig
at skrive dit indlæg:

http://www.aldi.dk/OEFFNUNGSZEITEN_DK/index.shtml

Peter Lykkegaard

"Peter Knutsen" skrev

> Nogen der ved om Aldi plejer at have åbent her i dag, 2. påskedag? Min
> lokale Aldi er en af dem der har søndagsåbent...

Åben til kl 17
http://aldi.dk/OEFFNUNGSZEITEN_DK/index.shtml

- Peter

Jesper

"Holst" <news...@shelter.dk> skrev i en meddelelse

Peter er sikkert ny på nettet, og kender endnu ikke google

Jesper

Holst

Jesper wrote:

> Peter er sikkert ny på nettet, og kender endnu ikke google

Man behøver såmænd end ikke Google. Jeg skrev blot www.aldi.dk i min
browser og vupti, så skulle der vist kun et enkelt klik mere til at
finde åbningstiderne i påsken.

Herluf Holdt, 3140

Holst skrev:
> Jesper wrote:

Overså du ikke at det ikke er *alle* Aldi-markeder der har
søndagsåbent? (**)

»**butikker uden *søndagsåbent* holder lukket«

--
Herluf
»deportér Akkari og alle andre illoyale imamer«

Ivan V. Klattrup

Herluf Holdt, 3140 skrev:

>Overså du ikke at det ikke er alle Aldi-markeder der har
>søndagsåbent? (**)
>
> »**butikker uden søndagsåbent holder lukket«

Så tager det 3 klik mere at finde ud af det og indtastning af adresse /
postnummer.

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Herluf Holdt, 3140

Ivan V. Klattrup skrev:

> Så tager det 3 klik mere at finde ud af det og indtastning af
> adresse / postnummer.

Ja, og undskyld til Holst. OP havde jo nævnt at hans lokale
Aldi havde søndagsåbent.

--
Herluf :·)

Holst

Herluf Holdt, 3140 wrote:

> Overså du ikke at det ikke er *alle* Aldi-markeder der har
> søndagsåbent? (**)

Peter nævnte jo, at hans Aldi normalt havde søndagsåbent.

Message has been deleted

Holst

Rado wrote:

> Hvis han havde vidst eller tænkt på det havde han jo nok gjort det,
> mon ikke?

Sikkert. Det var også derfor, jeg gjorde ham opmærksom på den anden
metode frem for blot at meddele ham åbningstiderne. Så har han nemlig en
mulighed for en anden gang selv at finde det og ikke skulle afvente
svaret i en nyhedsgruppe.

Peter Knutsen

Når jeg spørger herinde, så er det fordi jeg gennem mange år *forgæves*
har forsøgt at bruge WWW til at finde ud af hvorvidt forskellige
dagligvarebutikker har helligdagsåbent. Igen og igen har jeg erfaret at
de, bortset fra Dansk Supermarked (Netto og Føtex, og formodentlig også
Bilka) ikke finder det for godt at lægge sådanne oplysninger online. Til
sidst giver man op.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Peter T.

Jesper udviste en rettidig omhu og skrev:

> Peter er sikkert ny på nettet, og kender endnu ikke google

Det *tvivler* jeg nu på. :)

--
Peter T.

Bertel Lund Hansen

Peter Knutsen skrev:

> Til sidst giver man op.

Hvorfor opgiver du at skrive 4 bogstaver i din browsers
adressefelt frem for at skrive et helt indlæg?

Og hvis de fire bogstaver ikke havde givet noget (hvilket de
altså gør), så havde du nok overlevet det.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/ FIDUSO: http://fiduso.dk/

Jens C. Hansen

Peter Knutsen wrote:

> [...]
> de, bortset fra Dansk Supermarked (Netto og Føtex, og formodentlig også
> Bilka) ikke finder det for godt at lægge sådanne oplysninger online. Til

Jeg vil til dels give dig ret - mange danske websites for butikker har det med at "gemme" åbningstiderne et lidt/meget uhensigtsmæssigt sted.
Ofte er der bare et link til 'Butikker', eller 'Her finder du os', og så må man selv gætte sig frem til, at man også kan se åbningstiderne samme sted. Til at starte med var det heller ikke noget jeg fandt specielt logisk, men de enkelte butikker kan altså godt have forskellige åbningstider.

Alligevel burde der bare være et link på forsiden til 'Åbningstider', hvorefter man så skal vælge sin lokale butik, men de websites skal åbenbart ikke være alt for brugervenlige.

Jeg kan lige høre det for mig: "Vi vil så gerne ha', at du bli'r lidt længere" :)

Overvej evt. at skrive åbningstiderne ud og sæt dem i en lille mappe, så du har dem lige ved hånden.

Jens C. Hansen

Hov, jeg havde overset at det var *helligdagsåbent* det drejede sig om.
Enig, det kan de nemt "glemme" at skrive på websitet - sikkert fordi åbningstiderne igen kan være individuelle for hver butik, og måske har ikke alle butikker åbent på helligdage.

Peter Knutsen

Jens C. Hansen wrote:
> [...]
> sted. Til at starte med var det heller ikke noget jeg fandt specielt
> logisk, men de enkelte butikker kan altså godt have forskellige

Almindelige åbningstider er ikke noget problem. Dem kan man nemt finde
online, for stort set alle dagligvarebutikker, også ofte på en
butik-for-butik-basis.

Det er specifikt oplysgerninger om hvorvidt de enkelte butikker har
åbent på diverse helligdage, der er et problem. Det står også sjældent i
de husstandsomdelte tilbudsaviser; i stedet henvises der til "opslag i
butikken", op til helligdagene.

> Alligevel burde der bare være et link på forsiden til 'Åbningstider',
> hvorefter man så skal vælge sin lokale butik, men de websites skal
> åbenbart ikke være alt for brugervenlige.

Mange dagligvarekæder er *alvorligt* *bagud* i forhold til at udnytte
Internettets muligheder. Det går dog fremad. Både Netto, Føtex og Rema
1000 er begyndt at anvende nogle ret smarte online-tilbudsaviser, som
jeg håber vil brede sig til hele markedet.

Desværre har det så betydet at man ikke længere kan få Nettos ugentlige
tilbud i ren TXT-form...

> Jeg kan lige høre det for mig: "Vi vil så gerne ha', at du bli'r lidt
> længere" :)
>

> Overvej evt. at skrive åbningstiderne ud og sæt dem i en lille mappe, så
> du har dem lige ved hånden.

Jeg har intet problem med at huske åbningstiderne i de butikker jeg
normalt handler. Hvis jeg er i butikken nogle dage før en helligdag, og
rent faktisk ser et opslag omkring åbent og lukket, så kan jeg også godt
huske det. Problemet var bare, at jeg ikke har været i Aldi for nyligt,
samt at jeg har en mistanke om at de en gang imellem har åbent når de
andre har lukket.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Holst

Peter Knutsen wrote:

> [...]
> 1000 er begyndt at anvende nogle ret smarte online-tilbudsaviser, som
> jeg håber vil brede sig til hele markedet.

Er det ikke de samme, som Brugsen og Kvickly har brugt i lang tid?

Peter Knutsen

Det er muligt. Der er ingen af ovenstående butikker i umiddelbar nærhed
af hvor jeg bor, så jeg følger meget lidt med i hvad de har af tilbud.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org