Erfaring med Hotpoint

dan....@gmail.com

Jeg stod for nylig i Elgiganten og ville købe en AEG tørretumbler, men
den ihærdige sælger forsøgte i stedet at få mig til at købe en
Hotpoint tørretumbler (TCD851BSK). Er der nogen der ved noget om
Hotpoint? Er det en ordentlig kvalitet og kan det sammenlignes med AEG
som sælgeren påstod? Jeg håber der er nogen der kan rådgive mig.

Peter Lykkegaard

dan skrev

> [...]
> den ihærdige sælger forsøgte i stedet at få mig til at købe en
> Hotpoint tørretumbler (TCD851BSK). Er der nogen der ved noget om

Det er fra Indesit - Italiensk firma

> Er det en ordentlig kvalitet og kan det sammenlignes med AEG
> som sælgeren påstod? Jeg håber der er nogen der kan rådgive mig.

Sælgeren får vel en større kommission på Hotpoint?

- Peter

Bertel Lund Hansen

dan....@gmail.com skrev:

> Jeg stod for nylig i Elgiganten og ville købe en AEG tørretumbler, men
> den ihærdige sælger forsøgte i stedet at få mig til at købe en
> Hotpoint tørretumbler

Tænk har en test af tørretumblere fra april. Miele, Siemens og
AEG scorer bedst og omtrent ens ved kondensmaskiner. Miele, Bosch
og Whirlpool scorer bedst og omtrent ens ved aftræksmaskiner.

Hotpoint eller Indesit er ikke med i testen.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/ FIDUSO: http://fiduso.dk/

Flemming

Ved godt, at det ikke er svar på dit spørgsmål, men din oplevelse har jeg
selv været ude for de to gange jeg har været i Elgiganten for at købe
hvidevarer fra deres tilbudskatalog.
Så sent som i går ville jeg købe en Bosch vaskemaskine (topmodel) AAA, som
de har i deres avis til 4444,-. Sælgeren gjorde virkelig ALT for at jeg ikke
skulle købe den og blev nærmest sur da jeg stædigt fastholdte, at det var
den maskine jeg gerne ville have. Har tidligere prøvet det samme med en
opvaskemaskine. Begge gange har de ville sælge mig et mærke som hedder noget
i retningen af Aniston.
Jeg er helt sikker på, at det er den del af deres salgstaktik. Tilbudet skal
lokke folk ind i butikken, hvorefter sælgeren skal gøre alt for at kunden
ikke køber tilbudsvaren, som jo har en lavere avance og som sikkert giver
sælgeren en lavere provision.

Mvh. Flemming

<dan....@gmail.com> skrev i en meddelelse

dan....@gmail.com

Tak for jeres svar. Jeg tror jeg holder mig til AEG. Det slår mig også
at sælgeren prøvede at tale AEG'en ned ved at sige at det kun var en 5
kg's maskine. Jeg korrigerede ham med henvisning til reklamen, men han
mente at det var en fejl i reklamen og at det rent faktisk kun var en
5 kg's maskine selvom der stod 6 kg i reklamen. Først da jeg sagde at
jeg havde fundet den samme maksine flere steder på nettet og at det
alle steder var en 6 kg's maskine indrømmede han at han måske tog
fejl.

> Begge gange har de ville sælge mig et mærke som hedder noget
> i retningen af Aniston.

Flemming, det må være Ariston - det er nemlig det samme som Hotpoint.
Nogle steder hedder det Hotpoint-Ariston!!

kristen...@gmail.com

Den skal du ikke købe . Vi har en vaskemaskine . Lejerne er allerede gået , den er kun 27 mdr . Det er det værste lort vi nogensinde har haft .:'(

Henning

On Mon, 23 Mar 2015 06:54:57 -0700 (PDT), kristen...@gmail.com
wrote:

>Den skal du ikke købe . Vi har en vaskemaskine . Lejerne er allerede gået , den er kun 27 mdr . Det er det værste lort vi nogensinde har haft .:'(

Mon ikke den oprindelige spørger har besluttet sig - det er trods alt
lang tid at vente 6 år på et svar...

Jet

Den tirsdag den 24. marts 2015 kl. 18.11.14 UTC+2 skrev Henning:

Nogen der kan anbefale http://hvidtogfrit.com/

gittel...@gmail.com

Den onsdag den 25. marts 2015 kl. 12.06.28 UTC+1 skrev Jet:
> Den tirsdag den 24. marts 2015 kl. 18.11.14 UTC+2 skrev Henning:
>

> Nogen der kan anbefale http://hvidtogfrit.com/

He..he.. Ja men det kan godt være at Henning skriver at køber måske har bestemt sig 6 år efter.. ,Men det det sjove er at nu skriver vi år 2016 og jeg har lige spurgt på en vaskemaskine hos Elgiganten og her prøvede han også at lokke mig til at købe en Hotpoint FMD963BSK. Jeg spurgte om det var god og selvfølgelig var den fantastisk han havde selv en..:-) .. Jeg tror jeg hopper fra ... Mvh Jan.

ingers...@gmail.com

He he, jeg smuttede også i el- giganten for at købe en tilbudsmaskine White pool, sælger ville hellere sælge mig en hot point. Tja jeg blev i tvivl og var omkring en anden butik for at se deres tilbud, og der snakkede de slet ikke positivt om hot point.