Flyttefirma til flytning til Nordnorge

Cre8ing.dk - Carsten Hjerresen

Hej

Vi skal flytte til Norge.
Vi bor i et hus på 145 kvm og vi skal flytte privat.
Kender nogen her et flyttefirma som kan anbefales?
Kender nogen til muligheden for at sende en container afsted i stedet
for en flyttebil?

På forhånd tak for hjælpen.

Carsten
carsten[slet dette]@hjerresen.dk

Codexx

Cre8ing.dk - Carsten Hjerresen wrote:
> Hej
>
> Vi skal flytte til Norge.
> Vi bor i et hus på 145 kvm og vi skal flytte privat.
> Kender nogen her et flyttefirma som kan anbefales?

Nej.

> Kender nogen til muligheden for at sende en container afsted i stedet
> for en flyttebil?

Husk i så fald en specialforsikring. Det alm. fragtføreransvar for
landevejstransporter er normalt begrænset til ca. 70kr/kg.

/Bacher

Cre8ing.dk - Carsten Hjerresen

On Mon, 29 Oct 2007 14:46:04 +0100, "Codexx" <jensb...@hotmail.com>
wrote:

Tak for tippet.
Men er det ikke 83 kr/kg som er satsen for ansvar for en fragtfører?

Carsten

Carsten Hjerresen
Cre8ing.dk - Vi gør noget ved Danmark
www.cre8ing.dk - Hjemmesidedesign fra 1.000 kr.

Codexx

Cre8ing.dk - Carsten Hjerresen wrote:
> Tak for tippet.
> Men er det ikke 83 kr/kg som er satsen for ansvar for en fragtfører?

Helt præcist er det i dag 67,67kr/kg. Pointen er ihvertfald det er for lidt
til privat indbo.

/Bacher

Cre8ing.dk - Carsten Hjerresen

On Mon, 29 Oct 2007 15:14:33 +0100, "Codexx" <jensb...@hotmail.com>
wrote:

Hej igen.

Ja jeg er enig med dig i at det er for lidt.

Jeg har dog netop talt med en fragtmand, som han fortalte at deres
hæftelse var på 83 kr/kg i henhold til et eller andet lovkrav.
Men den holder måske ikke?

Codexx

> [...]
>
> Jeg har dog netop talt med en fragtmand, som han fortalte at deres
> hæftelse var på 83 kr/kg i henhold til et eller andet lovkrav.

CMR-loven § 29 stk 2:

"Stk. 2. Erstatningen kan dog ikke overstige 8,33 SDR for hvert kilogram
manglende bruttovægt. Ved SDR forstås de af Den internationale Valutafond
anvendte særlige trækningsrettigheder (SDR). Omregning af SDR til dansk mønt
foretages efter kursen på den dag, der afsiges dom, eller den dag, parterne
er enige om. "

Så mon ikke bare den kære fragtmand har byttet rundt på nogle kommaer.

/Bacher

Message has been deleted

søren brix

">
> [...]
> Kender nogen her et flyttefirma som kan anbefales?
> Kender nogen til muligheden for at sende en container afsted i stedet

Hej Carsten

jeg har på mine ture til norge ofte været på færgen med Aulum
flytteforretning så det kunne måske være et bud...
ellers er der ham her http://www.ingvardsentransport.dk/ men det er jo
godtnok ikke et flyttefirma men måske ham kan være behjæpelig ??

mvh

Søren

Cre8ing.dk - Carsten Hjerresen

Tak for indspil

Vi endte op med Aulum Flytteforretning.
Utrolig flinke folk.
Og de kunne uden problem konkurrere med de tilbud jeg har fået fra
andre firmaer.

Med venlig hilsen