Lampeolie

Sluppermand

Er der nogen der ved, hvor man kan købe lampeolie i 20/30/50
liters dunke?

mvh
Kent.

Kaj Svenningsen

Sluppermand skrev:

>Er der nogen der ved, hvor man kan købe lampeolie i 20/30/50
>liters dunke?

Jeg har set det på tankstationer i 200 liters tromler. Du får det i
medbragt lampe, dunk, spand eller bærepose.

Det hedder lugtfri petroleum, men man sagde, det var det samme.
--
Kaj Svenningsen

Behandl dig selv som du vil behandles af andre.

Sune Fibæk

Den Tue, 02 May 2000 22:01:38 +0200, skrev
NOSPA...@kajsvenningsen.dk (Kaj Svenningsen) i dk.forbruger:

>Jeg har set det på tankstationer i 200 liters tromler. Du får det i
>medbragt lampe, dunk, spand eller bærepose.

Så går man der med sin pose lampeolie og ryger en stille smøg på den
lokale tankstation ;)

>Det hedder lugtfri petroleum, men man sagde, det var det samme.

Det har de ret i. Lampeolie er bare et pænere navn for lugtfri
petrolium (som der også står på flaskerne nede fra brugsen). Jeg kan
ikke lige finde en online resource til dokumentation, så i må tage mit
ord for det ;)

--
Sune Fibæk
"How can I know what I think until I see what I say?"

Kaj Svenningsen

Sune Fibæk skrev:

>Så går man der med sin pose lampeolie og ryger en stille smøg på den
>lokale tankstation ;)

Og straks dukker hjemmeværnet op for at få patent på ideen.

DMD-koege

"Sune Fibæk" <oh-wonde...@fibaek.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> petrolium (som der også står på flaskerne nede fra brugsen). Jeg kan
> ikke lige finde en online resource til dokumentation, så i må tage mit

Et andet pænt navn er "Slibeolie"

DMD-koege

Bjarke Wolf
www.dmd-koege.dk

Sune Fibæk

Den Wed, 03 May 2000 14:23:11 +0200, skrev

NOSPA...@kajsvenningsen.dk (Kaj Svenningsen) i dk.forbruger:

>Og straks dukker hjemmeværnet op for at få patent på ideen.

*MEGALOL*
Hvad siger du Kaj, skal vi sammen starte et nedrivningsfirma for
selvmordskandidater med speciale i tankanlæg og uden hensyn til nogen
form for miljø overhovedet?

IT-Sektionen

Sune Fibæk skrev i meddelelsen ...

Jeg tvivler på om lampeolie er eksplosionsfarlig nok til at få den ønskede
effekt. - Næ denne "grilloptænding" er noget som rykker :-)
http://www.ing.dk/konf/root/bagnet/sub/bagart/html/0010.html

mvh - Jørgen

Kaj Svenningsen

Sune Fibæk skrev:

>Hvad siger du Kaj, skal vi sammen starte et nedrivningsfirma for

Det lyder besnærende.
Ingen klager fra begærlige ansatte med fagforeningsbogen i hånden.

Sune Fibæk

Den Wed, 3 May 2000 16:46:23 +0200, skrev "IT-Sektionen" <n...@mail.nn>
i dk.forbruger:

>Jeg tvivler på om lampeolie er eksplosionsfarlig nok til at få den ønskede
>effekt. - Næ denne "grilloptænding" er noget som rykker :-)
>http://www.ing.dk/konf/root/bagnet/sub/bagart/html/0010.html

Ja men problemet er jo nok at LOX er for flygtigt til at være rigtigt
anvendeligt i nedrivningsbrancehn (i hvert fald når det skal opbevares
i en plastikpose fra tanken).