pensionsopsparing udbetaling før tid - HVORDAN

Em See Intruder 1400

Jeg er dags dato blevet rystet gevaldigt over gebyrer og renter JEG skal
betale til de 4 pensionskasser mine firmaindbetalte pensioner er betalt til.
Blot som ét enkelt eksempel koster det mig årligt 700 kr. i gebyr til Danica
Pension for at de "administrerer" sølle 5900 kr.!!!! Til sammenligning ville
jeg FÅ penge, hvis de blot stod på en alm højrentekonto i banken.

Jeg har dog lidt problemer med finde ud af, hvordan jeg får udbetalt
(fratrukket ca. 60% ganske vist) de beløb jeg har stående på en "livsvarig
alderspension - skattekode1" og en "livrente pension" hos hhv. Lærernes
Pension og PFA.

Jeg har fået oplyst, at uagtet der er nogle klausuler på pensionerne som kan
være mere eller mindre afhængige af den individuelle pensionskasses politik,
så vil det være muligt at få udbetalt det beløbet hos nogle selvom det ikke
er muligt hos andre.

Jeg er simpelthen blevet træt af disse pensionskassers overherredømme over
mine penge, som jeg kun minimalt udbytte af eller måske direkte tab af i
forhold til egne bankdisposisioner.

Just

Og dit spg. er?

Master Fat Bastard

Just wrote, On 12/22/08 5:31 PM:

Master fat bastard siger: LÆS HVAD EMNET HANDLER OM...

Em See Intruder 1400

Ja ganske simpelthen....;-)

Men indrømmet, hvis ikke man nærlæser smutter spørgsmålet måske.

Derfor: (læs dog først indlægget). Dernæst: Hvordan får jeg fat i mine egne
penge, så jeg selv kan "administrere" dem istedet en kæmpe pensionskasse der
sidder som en anden blodsuger på mine og virksomhedens finanser.

mvh
Intrudersen

"Master Fat Bastard" <master@fat_group.com> skrev i en meddelelse

N_B_DK

<Just> wrote in message

> Og dit spg. er?

Hvem er din dansk lærer ? for vedkommende sover da godt nok i timerne.

--
MVH. N_B_DK
Pioneer CLD-D925 købes.

F. Hansen

"Em See Intruder 1400" <iv...@mail.dk> skrev i meddelelsen
Du skal henvende dig til dine selskaber og tilbagekøbe din pensioner, de kan
finde lidt oplysninger
på selskabernes hjemmesider. Det koster typisk et gebyr på omkring 1000-1500
kr samt lidt til skattefar.

Johnny Andersen

"N_B_DK" <ad...@spamme.dyndns.dk> skrev i en meddelelse

> <Just> wrote in message

> Hvem er din dansk lærer ? for vedkommende sover da godt nok i timerne.

Det lader vi lige stå lidt.. :-)

/Johnny

Inge Jensen

"N_B_DK" <ad...@spamme.dyndns.dk> skrev i en meddelelse
> <Just> wrote in message

> Hvem er din dansk lærer ? for vedkommende sover da godt nok i timerne.

Psssst... dansklærer er i ét ord ;-)

N_B_DK

"Inge Jensen" <ikke...@mail.dk> wrote in message

> Psssst... dansklærer er i ét ord ;-)

Ved jeg, men det ændrer ikke på det er ret svært at overse hvad spørger
spørg om.

Em See Intruder 1400

Hurra endelig et seriøst bud, der har med sagen at gøre *S*

Tak for din replik. Jeg har som sagt fundet ud af, at ALT hvad jeg vil
foretage mig koster penge. Jeg har dog også en meget grim mistanke om, at
selskaberne fortier noget....

Det beløb du nævner her er, efter hvad alle de gebyrer jeg har hørt,
desværre ren ønsketænkning og kan ikke lade sig gøre i henhold til det jeg
har fået fortalt. Om dette så er sandt er jeg da rent faktisk i tvivl
om.......

Eksempel: Danica Pension
jeg har p.t 5931 kr. stående (har været mere!!!!!)
af dette beløb "optjener" jeg 3-4% MEN de tager et uhyrligt gebyr på 700 kr.
om året for, som de siger, "at administrere" mine penge. Det kræver næppe en
større økonomiuddannelse for se, at dette næppe er nogen god forretning.
I netop dette tilfælde kan jeg godt frigøre midlerne (det gælder imidlertid
IKKE- umiddelbart ihvertfald- for de øvrige pensioner). Det uhyrlige her er
imidlertid, at de så først kom med en lang forklaring (som jeg simpelthen
ikke forstod) om at de for det første kun var 95 % værd, dvs. værdien p.t.
er 300 kr. mindre dvs. udgangspunktet for udbetalingen er således rundt
regnet 5630 kr. Dernæst skal de have 1200 kr. + 5 % af beløbet for at
frigive beløbet (ad procenterne: fatter ikke at det skulle være mere
arbejdstungt (og dermed dyrere for kunden) at frigive eks. 50.000 fremfor
5000 kr., men lad nu det ligge). Dvs. vi fratrækker lige yderligere 1500 kr.
beløbet er nu nede på rundt regnet 4100 kr. heraf skal skattefar så have, så
vidt jeg er orienteret ca. 60%.

Lærernes Pension tager et årligt gebyr på 954 kr. for at have mine penge.
PFA, som har 2 af mine pensioner, kan overføre kapitalpensionen til en
valgfri bank (det kan ikke lade sig gøre med livrentepensionen!). For at
overføre dette mindre beløb skal de have, så vidt jeg husker, 1000 kr.

Hvis dette er omkostningsniveauet for pensionskasserne så forstår jeg ved
gud godt, at de ikke giver deres kunder et støre afkast!!! og dermed mener
jeg at have endnu et argument for IKKE at have min penge her. Problemet er
imidlertid at få dem frigivet.

Jeg er faktisk blevet så mavesur på disse selskaber, at selvom det så i
givet fald kun giver mig nogle håndører, så vil jeg simpelthen frigives for
disse svindlerfirmaer. Jeg føler faktisk jeg hvert år får en dummebøde for
at have midlerne placeret hos pensionskasserne.

(undskylder at frustrationerne i et vist omfang igen fik overtaget!)

Jeg har til sinde at dykke mere ned i suppedasen og har idag fået en detalje
som jeg lige skal forske lidt videre i. Det bekræfter min opfattelse af, at
de ikke fortæller den totale sandhed til os. Det store problem er at få
frigivet den som PFA kalder "livrentepension" og som lærerne kalder
"skattekode 1 - livsvarig alderspension)

Johnny Andersen

> "Inge Jensen" <ikke...@mail.dk> wrote in message
>

> Ved jeg, men det ændrer ikke på det er ret svært at overse hvad spørger
> spørg om.

Hvis du vil lege " dansk lærer", N_B_DK, Skulle du måske flytte
spørgsmålstegnet, så det stod som et punktum. Desuden burde du starte næste
sætning med et stort bogstav. - men det viste du naturligvis...

/Johnny

Poul Christensen

"Em See Intruder 1400" <iv...@mail.dk> wrote in

Det er bestemt ikke uden omkostninger for selskaberne at have dig sig som
kunde uanset de små beløb du har stående. Tænk bare på de
aktuarberegninger en ordning med forsikringselement kræver.Det ville ikke
at være rimeligt at sådanne individuelle omkostninger blev tørret af på
andre kunder fordi din opsparing er så lille.

Dit egentlige problem er at du har fået spredt din pensionsopsparing i
mange små sjatter. Så er der ikke meget økonomi i det.

Gider du fremover - som de fleste i nyhedsgrupperne - svare under det
indlæg du kommneterer i stedet for at topposte+

Med julehilsen poul christensen

Em See Intruder 1400

Går ud fra at du gerne vil have mine replikker i forbindelse med dit
svar.....se d.n.
"Poul Christensen" <poulchr...@ofir.dk> skrev i en meddelelse

Så er min indvending at de stadig har enten et problem/er dårligere til at
lave forretning end bankerne eller også er de grådige og suger alt hvad de
kan fra os alm kunder. De penge jeg har i banken har kastet flere penge af
sig end i pensionskasserne, så jeg er ikke helt med i din
argumentation.....desværre

> Dit egentlige problem er at du har fået spredt din pensionsopsparing i
> mange små sjatter. Så er der ikke meget økonomi i det.

Det er så egentlig ikke noget jeg har kunnet gøre meget ved idet de stammer
fra forskellige ansættelser, hvor disse ordninger desværre var tvungne.
Alene idéen i dette er jeg principielt imod og jeg mener stadig at fakta
bakker mig op - ordningerne bliver udnyttet.

Em See Intruder 1400

Jeg kom også lige i tanke om, at der vel næppe kan være meget beregning de
skal have penge for når de får eks. 60.000 kr. overflyttet eller skal af med
dem for den sags skyld....

Lars

Em See Intruder 1400 skrev:

> Går ud fra at du gerne vil have mine replikker i forbindelse med dit
> svar.....se d.n.

... (cut)

Det jeg tror Poul henviser til er at det gør det nemmere at "diskuttere"
her i grupperne hvis man skriver sit spørgmål under det som man svarer
på. I den forbindelse kan man jo f.eks. også fjerne store dele af den
tekst (den kan jo typisk læses i de oprindelige mails).

Og det er præcis det du gør når du skriver svar i forbindelse (under)
det der svares på. Det er godt og nemt at læse på den måde.

Det kunne også være gjort med ovenstående startsætning så den stod således: