De aktuelle priser på cigaretter i Tyskland

Klaus Petersen

Ikke et sp�rsm�l men et svar :-)

Til dem af jer der her i sommerferien skal ud og at rejse og turen g�r
til Tyskland, s� er det lykkedes mig at finde et site der har de
aktuelle priser p� cigaretter i Tyskland, s� i ved hvad de koster for
et helt karton.

http://www.tabak-brucker.de/themes/kategorie/index.php?kategorieid=55

Eks kan jeg da n�vne:
Alm. Prince koster 47 Euro (350,57kr)
Alm. Pall Mall koster 45 Euro (335,65kr)

Steen

Klaus Petersen <i...@lid.net> wrote:

Uden at kende de danske priser, er det s� ikke n�rmest det samme som
herhjemme?
--
Steen

Lars

Man skal i hvert fald k�be flere end det er lovligt at hjemtage, f�r
det rigtig kan betale sig. (is�r hvis man kommer langvejs fra)
Og s� skal man v�re opm�rksom p� at der er mindre end 19 (som er
standard for Prince), i de tyske cigaretpakker (har set 17 stk pakker)

--
Lars

Max

Hej Steen

> Uden at kende de danske priser, er det s� ikke n�rmest det samme som
> herhjemme?

Jo, prisen p� selvmord er nok ved at blive EU reguleret.

Max

Klaus Petersen

Lars wrote:

Nu var det ikke lige ang�ende om at tage med hjem, for det kan ikke
rigtig svare sig. Jeg t�nker n�rmere p� k�b til forbruget i mens man er
der nede p� sommerferie.

Tove Krieger

In news:1k3xwfn.1mcouwhfze0p6N%ist...@gmail.com,
Steen <ist...@gmail.com> typed:

Det er faktisk dyrere. Jeg giver 32 kr. for en pakke gr�n Pall Mall med 19
stk.

--
Venlig hilsen Tove :-)
Beware of people who dislike cats

Steen

Tove Krieger <min...@privat.dk> wrote:

> In news:1k3xwfn.1mcouwhfze0p6N%ist...@gmail.com,
> Steen <ist...@gmail.com> typed:

> Det er faktisk dyrere. Jeg giver 32 kr. for en pakke grøn Pall Mall med 19
> stk.

Er det de billigste smøger herhjemme i dag?
Jeg tænker på at L.A. og Skjold var billige engang, men det er de måske
ikke mere...
--
Steen

Klaus Petersen

Steen wrote:

> Er det de billigste smøger herhjemme i dag?
> Jeg tænker på at L.A. og Skjold var billige engang, men det er de
> måske ikke mere...

Pall Mall Red koster 31 kr, så de er billigere end dem Tove ryger.

Martin Bak

"Klaus Petersen" <i...@lid.net> skrev i en meddelelse
Er der egentlig nogensomhelst kontrol med hvad der proppes i smøgerne? Jeg
tænker, at de billigste måske får det ringeste tobak.

Min ex-svigerfar var kaptajn på et dansk fragtskib der sejlede i Asien. Han
fortalte ofte, når han skulle fortælle om rygningens ulykker, om en last han
en gang havde haft, der bestod af tobak. Tobakken var nærmest smulder, så
han spurgte dem der skulle have laste, hvordan i alverden de havde tænkt sig
at få cigaretter ud af det. Og svaret lød: "Oh.. we just mix it with some
glue, you know".

Så: Er der overhovedet kontrol med hvad det er vi ryger?

--
Martin
http://www.martinbak.dk

Max

Hej Martin

> Så: Er der overhovedet kontrol med hvad det er vi ryger?

Er det ikke totalt ligegyldigt ? Hvis man bare tænker den
mindste smule på hvad det er, så lader man da være.

Max

Tove Krieger

In news:1k43h6f.zbhxrx1fej4igN%ist...@gmail.com,
Steen <ist...@gmail.com> typed:

> Er det de billigste smøger herhjemme i dag?
> Jeg tænker på at L.A. og Skjold var billige engang, men det er de
> måske ikke mere...

Jeg kender ikke Skjold, men jeg tror at L.A. er en anelse billigere end Pall
Mall, måske et par kroner.

Klaus Petersen

Martin Bak wrote:

Lyt ikke til din eks. svigerfar og hans røver historier. De gamle
søulke har altid pyntet kraftigt på deres historier om livet på havet.

Naturligvis er der en stram kontrol på offentlig tobak også. Den er
underlagt lige så stramme regler som der er for håndtering af fødevarer.
Tobak har de sidste mange år, faktisk siden introen af container skibe,
blevet fragtet i aflåste og told plomberede containere at søfolkene
overhovedet ikke kan komme ind i.

De containere er blevet låst og told plomberet ved afsenderen og bliver
først åbnet op igen når de ankommer til modtageren, altså i dette
tilfælde British American Tobacco Group (House of Prince) på Sjælland.

Sortbørst mærker fra Østeuropa skal man dog passe på med. Det er mærker
der slet ikke sælges i butikker, selv der ovre, men udelukkende er
lavet til sortbørs handel. De kartoner sælges typisk for 100-150 kr og
de kan meget vel indeholde affald fra gulvet af en hver type, alt lige
fra olie, nullermænd og spåner af træ, metal og plastik fordi de laves
under ekstremt uhumske forhold der ovre.

Steen

> Lyt ikke til din eks. svigerfar og hans røver historier. De gamle
> søulke har altid pyntet kraftigt på deres historier om livet på havet.

Jeg ved ikke noget om kvalitetskrontrol af tobak, men snus (som også er
et tobaksprodukt) er vist strengt kontrolleret, og behandles lidt som et
fødevareprodukt.
--
Steen

Lars

On Sat, 9 Jul 2011 10:17:21 +0200, ist...@gmail.com (Steen) wrote:

>Jeg ved ikke noget om kvalitetskrontrol af tobak, men snus (som ogs� er

>et tobaksprodukt) er vist strengt kontrolleret, og behandles lidt som et

>f�devareprodukt.

Der er endda holdbarheds dato p� snus, hvilket der ikke er p� andre
tobaksprodukter.
--
Lars

Klaus Petersen

Lars wrote:

> havet.

> Der er endda holdbarheds dato på snus, hvilket der ikke er på andre
> tobaksprodukter.

Det er fordi det er underlagt reglerne for fødevarer, da det skal
indtages oralt. Det samme er det også med skråtobak fra Oliver Twist,
hvor man tager en lille klump i munden og så tygger på det.

Steen

Klaus Petersen <i...@lid.net> wrote:

Hvad er egentlig forskellen på "moderne skrå" som Oliver Twist, og det
som bedstefar brugte...og vistnok hed Smalfeldt...eller sådan noget?
Som lille dreng tiggede jeg sådan en skrå af min farfar - og det blev
både første/sidste gang jeg gjorde det ;-)
--
Steen

Tove Krieger

In news:4e172d3b$0$1803$c3e8da3$f690...@news.astraweb.com,
Klaus Petersen <i...@lid.net> typed:

Nej, det er de ikke. Der findes en kort og en "lang" udgave af Pall Mall, og
den "lange" udgave koster det samme for den røde (alm. tobak) og den grønne
(menthol). Jeg ved ikke hvad de kortere koster.

Klaus Petersen

Steen wrote:

> [...]
> Som lille dreng tiggede jeg sådan en skrå af min farfar - og det blev
> både første/sidste gang jeg gjorde det ;-)

Hvis det var en pastil du prøvede, så er der ingen. Oliver Twist hører
under det der kaldes spunden røgfri tobak, som er det der sælges mest
af. Men den generelle forskel er måske at Oliver Twist leverer dem med
flere smags varianter:

Tropical: Smag af anis
Original: Krydret og med smag af engelsk lakrids
Royal: Ren smag af engelsk lakrids
Arctic: Frisk og kølig smag (sikkert frembragt af menthol)
Bergamot: Smag af Earl-Grey te

Claus E Beyer

> http://www.tabak-brucker.de/themes/kategorie/index.php?kategorieid=55

Har lige v�ret p� Svalbard (moms- og afgiftsfri norsk �gruppe ca. 1300 km
fra Nordpolen) og der kostede 200 styk Prince NOK 159,- (155 DKK).

Claus

Klaus Petersen

Claus E Beyer wrote:

> Har lige v�ret p� Svalbard (moms- og afgiftsfri norsk �gruppe ca.
> 1300 km fra Nordpolen) og der kostede 200 styk Prince NOK 159,- (155
> DKK).
>
> Claus

Billigt nok er det, men man m� s� heller ikke have mere med sig hjem
der oppe fra, da de b�de er toldfri og s�lges i et ikke EU land.

Monster Vape

Jo, prisen p� selvmord er nok ved at blive EU reguleret.

https://www.dampflager.de/de/aroma-king-vape/

Sezer Dtas

Kristján Már

Prince .. ikke gesund for noen :P