Dåbsattest bortkommet

Martin

Hvorledes fremskaffer man en ny?

Kommune?
Præst?
Andet?

Holst

Martin wrote:

Det er præsten, der er har døbt dig, så det er vel hos det lokale
kirkekontor, du kan få hjælp. Prøv at kontakt dem. Kig på sogn.dk for at
finde adresse og telefonnummer.

Mark Beaumont

Martin wrote:
> Hvorledes fremskaffer man en ny?

Du skal henvende dig på det lokale kirkekontor, de kan
udskrive en ny dåbsattest til dig.
Husk legitimation.

Vh Mark

Martin

> Du skal henvende dig på det lokale kirkekontor, de kan
> udskrive en ny dåbsattest til dig.
> Husk legitimation.

Den skal jo netop bruges til legimitation.

Rækker et sygesikringsbevis?

Herluf Holdt, 3140

Martin skrev:

> Rækker et sygesikringsbevis?

Det burde det.

[OT]:
Jeg er så heldig både at være født og døbt i Sønderjylland.
Så har man både en fødselsattest udstedt af kommunen
og en dåbsattest udstedt af sognet.

Får man ikke en fødsels- eller navneattest i resten af landet,
hvis man ikke er døbt? - Det er jo ikke alle der bliver døbt.

XFUT med opfølgning til:
dk.forbruger.offentlig-service

--
Med venlig hilsen Herluf Holdt

Jubii

"Martin" <jad...@hotmail.com> skrev i en meddelelse
Må jeg spørge om noget andet? Jeg kan ikke forstå, at en dåbsattest som
ligitimation kan være bedre end netop det sygesikringbevis du har?

Max

Hej Jubii

> Må jeg spørge om noget andet? Jeg kan ikke forstå, at en dåbsattest
> som ligitimation kan være bedre end netop det sygesikringbevis du har?

Prøv at få et pas på et sygesikringsbevis.

--
Mvh Max

Jens G

On Fri, 23 Nov 2007 10:06:22 +0100, "Mark Beaumont" <n...@email.invalid>
wrote:

Da jeg i slutningen af 80'erne opdagede at jeg havde mistet min
dåbsattest, ringede jeg til kirkekontoret ved den kirke jeg var døbt i
for at spørge hvad jeg skulle gøre. De sendte mig bare en ny.

--
Jens G
Kan anbefale http://www.everlove.dk til IP telefoni.

Kerim Ellentoft

Jens G <nospam...@kabelmail.dk> skrev :

>Da jeg i slutningen af 80'erne opdagede at jeg havde mistet min
>dåbsattest, ringede jeg til kirkekontoret ved den kirke jeg var døbt i
>for at spørge hvad jeg skulle gøre. De sendte mig bare en ny.

I dag skal man have den på kirkekontoret i det sogn, hvor man
bor.

Det var i »gamle dage« at skulle have den i det sogn, hvor man er
døbt.

--
Kerim
(Sura 3, vers 87)

N_B_DK

"Jubii" <grunt...@jubii.dk> wrote in message

> Må jeg spørge om noget andet? Jeg kan ikke forstå, at en dåbsattest
> som ligitimation kan være bedre end netop det sygesikringbevis du har?

Heller ikke her, og det er der sikkert ingen der kan forklare.

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Jubii

"Max" <max_...@post9.tele.dk.invalid> skrev i en meddelelse

Det kan ikke overbevise nogen, en tom sætning.
Kom med citater fra vejledningen e.a

-= JF =-

Jubii skrev:

> Det kan ikke overbevise nogen, en tom sætning.
> Kom med citater fra vejledningen e.a

Er du for doven til at google selv?
http://www.politi.dk/da/borgerservice/pas/ditfoerstepas/ står der bl.a.:

Du skal medbringe:

* En udfyldt ansøgningsblanket
Ansøgningsblanketten finder du her
* Billedlegitimation (om muligt)
*****Original dåbsattest, navneattest (eller fødselsattest)*****
<resten klippet>

Man skal jo tilsyneladende medbringe en *original* dåbsattest, så
spørgsmålet er vel egentligt om Martin kommer nogen vegne med sin kopi
af dåbsattesten :-)

--
Mvh. John

Benedikte Brisson

-= JF =- skrev:

> [...]
>
> Man skal jo tilsyneladende medbringe en *original* dåbsattest, så
> spørgsmålet er vel egentligt om Martin kommer nogen vegne med sin kopi

En original dåbsattest er en, der ikke er en (foto)kopi af en tidligere
udstedt dåbsattest.
En dåbsattest er en udskrift af, hvad der på udskrivningstidspunktet
står om vedkommende, den har ikke speciel hellig værdi, fordi den er
blevet udskrevet på dåbsdagen. Det er derfor, der skal være dato på
sådan en attest.
Et eks:
Min aktuelle dåbsattest indeholder oplysninger om det efternavn, jeg
fører. I sin tid blev jeg døbt med min fars efternavn, men de sidste
mange år har jeg ført min mors pigenavn (antaget ved anmeldelse til
ministerialbogen, simpelthen).
Der står også, at jeg er udmeldt af folkekirken - selv om jeg aldrig så
meget blev døbt i den i sin tid. Skulle jeg finde på at melde mig ind
igen (hvad Gud forbyde, havde jeg nær sagt), bliver der udstedt en ny
attest, hvoraf det ikke fremgår, at jeg i en periode har været udmeldt
af foreningen.

Venlig hilsen Dikte

Martin M. Pedersen

Det er nu ganske nemt og pas bliver normalt sendt med posten til din
folkeregister adresse.

/Martin