Re: Dåbsattest bortkommet

Herluf Holdt, 3140

Martin skrev:

> Den skal jo netop bruges til legimitation.

> Rækker et sygesikringsbevis?

Det burde det.

[OT]:
Jeg er så heldig både at være født og døbt i Sønderjylland.
Så har man både en fødselsattest udstedt af kommunen
og en dåbsattest udstedt af sognet.

Får man ikke en fødsels- eller navneattest i resten af landet,
hvis man ikke er døbt? - Det er jo ikke alle der bliver døbt.

XFUT med opfølgning til:
dk.forbruger.offentlig-service

--
Med venlig hilsen Herluf Holdt

Benedikte Brisson

Herluf Holdt, 3140 skrev:

<klip>

> Får man ikke en fødsels- eller navneattest i resten af landet,
> hvis man ikke er døbt?

Jo

- Det er jo ikke alle der bliver døbt.

Nej

Venlig hilsen Dikte

edel...@gmail.com

On 23 Nov., 11:34, Benedikte Brisson <kud...@vide.invalid> wrote:

> Jo

Og bare lige for at præcisere: Fødselsattesten får man fra moderens
bopælssogn efter at fødslen er anmeldt af forældrene (den anmeldes
også af sygehuset, og nu om dage får man cpr.nr. af jordemoderen
umiddelbart efter fødslen). Navneattest udstedes ligeledes af
bopælssognet, såfremt barnet ikke bliver døbt.

Gider (eller vil) man ikke på kirkekontoret og anmelde sit barns
fødsel, kan man gøre det ved et centralt viderestillingsregister, som
Bertel Haarder har oprettet. Eller på nettet, som vi selv gjorde det,
med digital signatur. O, fagre verden!

Mvh
Kevin Borbye Edelvang

urlex

Registerindsigt hos cpr.dk er navnet :-)