Tilslutning af netkabel i LK dåse!

MRN

Hejsa gruppe!!!

Hvordan tilslutter man rent praktisk et RJ-45 kabel i et dataudtag fra LK -
dem der sidder i midten på det her billede:

http://www.infrateket.dk/2/ap007/dobmod8.jpg

Bliver ledningerne bare 'klemt' fast eller hvordan fungerer det?

MRN

"I don't know half of you half as well as I should like, and I like less
than half of you half as well as you deserve!"
Bilbo Baggins...

Ole C

MRN skrev blandt andet:

> [...]
>
> http://www.infrateket.dk/2/ap007/dobmod8.jpg
>
> Bliver ledningerne bare 'klemt' fast eller hvordan fungerer det?

Kablet sidder fast på samme måde som i den anden ende :-) ved hjælp af
en "klemme" på stikket - og som man trykke på for at fjerne stikket
igen.
I det viste tilfælde skal "klemmen" vende nedad - og øverst på stikket
sidder så kontaktfladerne, som presses mod tilsvarende flader i
stikdåsen.
Se billedet her:
http://www.nullmodem.com/images/conn-rj-45m-picture2a.gif

--
vh
Ole C

MRN

Hehe, det var vist mig der ikke formulerede mig klart nok :-P

Jeg mente hvordan netkablet bliver sat fast inde i selve 'kassen' - altså
det netkabel der kommer fra switchen/routeren. Hvordan skal det sættes fast
inde i hunstikket?

brian

On Fri, 4 Jul 2008 07:51:03 +0200, "MRN" <ne...@m-r-n.dk> wrote:

> [...]
>det netkabel der kommer fra switchen/routeren. Hvordan skal det sættes fast

LOL

Ja der sidder nogle metal riller hvor ledningen lægges og med et
plastic låg presses ned over så de bliver skåret og får forbindelse.

Men husk det er absolut ikke ligegyldigt hvilke ledninger der er hvor.
Den med bare det er ens i begge ender DUR IKKE.

På de rj45 dåser jeg har set og brugt er der farvekoder.

kig evt http://www.brinck.dk/patch.asp til kabler

Jens

"MRN" <ne...@m-r-n.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> http://www.infrateket.dk/2/ap007/dobmod8.jpg
>
> Bliver ledningerne bare 'klemt' fast eller hvordan fungerer det?

Dette billede illustrerer det vel egentligt meget godt...
http://www.el-grossisten.com/images/products/large/7b2c27e6-c308-443c-aaa4-40dcb90ac574.jpg

:-) Jens

Ole C

MRN skrev blandt andet:

> Hehe, det var vist mig der ikke formulerede mig klart nok :-P
>
> Jeg mente hvordan netkablet bliver sat fast inde i selve 'kassen' -

Nåe - - og det er der andre der svarer dig på, ser jeg :-)

--
vh
Ole C

Arne Keller

MRN wrote:
> Hejsa gruppe!!!
>
> Hvordan tilslutter man rent praktisk et RJ-45 kabel i et dataudtag fra
> LK - dem der sidder i midten på det her billede:
>
> http://www.infrateket.dk/2/ap007/dobmod8.jpg

Blinddækslet som holder udtaget er fra LK.
Udtaget er et SYSTIMAX udtag fra CommScope
http://www.commscope.com/systimax/eng/support_document/product_briefs/__icsFiles/afieldfile/2007/07/26/MGS400_PB.pdf
http://www.commscope.com/systimax/eng/support_document/product_briefs/__icsFiles/afieldfile/2007/02/16/1_MPS100E_Information_Outlet.pdf

> Bliver ledningerne bare 'klemt' fast eller hvordan fungerer det?

Man bruger et 110 værktøj, eller klemmer dem på med dækslet og klipper
de overskydende ledere af.
Instruktionen er på posen som konnektoren leveres i :-)

--
Arne Keller
Jeg udtaler mig på Usenet bare om min egen personlige mening.

MRN

> Instruktionen er på posen som konnektoren leveres i :-)

Ok, tak for alle svarene! Jeg har samlet masser af netkabler, så det med
farverne har jeg styr på, det vare bare lige hvordan det fungerede inde i
sådan et udtag jeg ikke vidste :-)

Men mange tak :-)

Dennis Pedersen

"Jens" <jens.joensson@_FJERNDETTE_gmail.com> skrev i en meddelelse

Blot at den på det oprindelige billede er en Lexcom 100 og den ovenfor er
lexcom 125.

Det er lidt lidt mindre advanceret på den fra det oprindelige billede, og
kan være lidt bøvlet at få sat i den holder man klemmer ned over selve
stikket.
Jeg ville kaste dem i havnen og købe nogle nye - det nye system er så meget
nemmere :)

http://www.elvvs.dk/category.2055.article.13917

--
/Dennis
Diverse harware sælges

MRN

> Jeg ville kaste dem i havnen og købe nogle nye - det nye system er så
> meget nemmere :)
>
> http://www.elvvs.dk/category.2055.article.13917
Dvs at man skal købe en af dem her, og så sætte ind i en dåse der passer til
dem?

brian

On Fri, 4 Jul 2008 18:58:45 +0200, "MRN" <ne...@m-r-n.dk> wrote:

>Dvs at man skal købe en af dem her, og så sætte ind i en dåse der passer til
>dem?

Ja det gør man

Men vælg nu en der minimum er beregnet til en cat 6 (helst 7 og kabel
ligeså så er du fremtidssikret) ved ikke hvad de koster men tror det
er et minimum hvad de koster ekstra. Men kig priser og gør op med dig
selv hvad trafik du skal have henover og beslut så.

Nogle at netværksstikkene er delt i 2 pa bagsiden og det er altså
nemmere at sætte 4 ledninger i ad gangen end 8 så kig hvad du kan
finde. (men selvfølgeligt øvelse gør mester)

cat 5 100 mb
cat 6 1000 mb

Sune Storgaard

"brian" <n...@no.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Men vęlg nu en der minimum er beregnet til en cat 6 (helst 7 og kabel

> ligeså så er du fremtidssikret) ved ikke hvad de koster men tror det

Tro igen

> cat 5 100 mb
cat5e Gbit

brian

On Mon, 7 Jul 2008 14:47:00 +0200, "Sune Storgaard"
<nos...@strueradsl.invaliDK> wrote:

>"brian" <n...@no.dk> skrev i en meddelelse

>Tro igen

>cat5e Gbit

Det skulle vist have st�et tro om igen. eller hvad?

Hm hm s� fik jeg den og fik l�st lidt op.
Viste ikke at cat5 ogs� var standarten til 1 Gbit

Men ok det �ndre ikke ved at man lige s�godt kan kable til cat6 s� man
stadig er fremtidsikret til 10Gbit.

Det jeg har lyttet mig til er at kostprisen stiger med 10-15% fra 5
til 6.

Men tak for hintet s� jeg lige kom up to date.

Arne Keller

brian wrote:

> Det skulle vist have stået tro om igen. eller hvad?
>
> Hm hm så fik jeg den og fik læst lidt op.
> Viste ikke at cat5 også var standarten til 1 Gbit
>
> Men ok det ændre ikke ved at man lige sågodt kan kable til cat6 så man

> stadig er fremtidsikret til 10Gbit.

Cat6 giver mulighed for god funktion ved 1G Ethernet.

Class EA/Cat6A er det man behøver til 10G Ethernet

> Det jeg har lyttet mig til er at kostprisen stiger med 10-15% fra 5
> til 6.
>

> Men tak for hintet så jeg lige kom up to date.

Som du ser ovenfor ikke helt :-)