TDC Home Duo - Opsætningsproblemer med sort boks :(

Claus Henrik Seifert

Hej,

Min far har lige anskaffet sig TDC Home Duo og jeg har sat den sorte
TDC boks - og alt virker fint. Telefonerne virker, det trådløse net
virker, men KUN på min iPhone 4 :(

Min far har en ældre bærbar Fujitsu Lifebook, der kører Win Xp, hvor
det er lykkedes mig at få det til at virker via lan kabel - men det
trådløse Linksys G54 PCMCIA kort virker ikke :(
Den ser TDC boksen og siger signalstyrken er perfekt, men hver gang
den tilslutter, så siger den, at den ikke kan etablere forbindelsen -
hverken til nettet eller netværket.

Jeg har prøvet at sætte browseren op til at gå på via TDC homeboksen,
men uden det lykkedes.

Den stationære, som er en selvbyg jeg har lavet til ham og som har
kørt NON stop perfekt i 3 år med Vista 32 bit og Asus P5B-MX/WIFI
bundkort med TDC ADSL model har virket fint - lige indtil jeg satte
lan kablet fra den sorte TDC Duo boks i lan stikket til bundkortets
indbyggede Lan. Så frøs Vista under næste opstart og intet - selv ikke
efter 6 timers non stop for søg på at finde løsningen kunne få vista
til at køre længere end den løbende lysdiode i starten og så fryser
den :(

Startede op i fejlsikker tilstand og prøvede alt - men intet lykkedes :
(

Installerede så Vista forfra og ledte efter de nyeste Lan drivere til
Asus bundkortet på www.asus.com - der var ingen nyere end 2006 til
Vista 32 bit, og jeg kan stadig hverken få forbindelse via Lan kabel
eller via det indbyggede trådløse lan på bundkortet.

Jeg har resettet TDC boksen - men alt kører fint via telefonerne og
hvis jeg logger på trådløst via min iPhone 4 og via kabel med min fars
gamle bærbare.

Problemet er bare, at min far gerne vil på TRÅDLØST med den bærbare og
via kabel med den stationære - og det funker INTA :(

Jeg har kontaktet TDC support, men de kan ikke løse problemet. det
mystiske er, at siden jeg pluggede kablet fra den sorte TDC homebox i,
så er der en lille gul udråbstegnboks udfor lansymbolet i Vista på
PC'en og den siger den har nyeste drivere, men at noget ikke funker.
Har jeg mon kortsluttet noget, da jeg tog lan kablet ud og isatte det
fra den sorte TDC HomeBox elller hvad ?

Jeg tog det ud stille og roligt - men intet holder vel evigt :(

Håber I kan hjællpe med gode råd :)

Min plan er, at forære min far Win 7 OS og så ellers købe en af hver
af disse, så jeg er dækket ind og har gjort hvad jeg kunne for at få
det til at køre:

NETGEAR PCI Gigabit Ethernet Adapter 159,-
http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=392539

NETGEAR Wireless-N 300 Mbps USB Adapter 179,-
http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=593510

Er Netgear ok og kompatibelt med den pokkers TDC Duo HomeBox ?
Eller skal jeg købe Linksys eller D_link grej ?

Håber I kan hjælpe mig :)

På forhånd mange tak !!

VH Claus

/John

"Claus Henrik Seifert" <claus.henr...@gmail.com> skrev i en
meddelelse

> ledte efter de nyeste Lan drivere til Asus bundkortet på www.asus.com -
> der var ingen nyere end 2006 til Vista 32 bit

Måske dette lille gratis program kan være en hjælp:

"SlimDrivers allows you to scan your computer for missing our outdated
drivers and presents you with a list of available updates":
http://www.snapfiles.com/get/slimdrivers.html

John

/John

"Claus Henrik Seifert" <claus.henr...@gmail.com> skrev i en
meddelelse

> der en lille gul udråbstegnboks udfor lansymbolet i Vista

Et gammelt husråd:

Slet den pgl driver og genstart pc'en. Det geninstallerer driveren, der
automagisk finder de rigtige indstillinger.

Det plejer at virke :)

John

Jørgen Nielsen

Claus Henrik Seifert skrev den 26-03-2011:
> [...]
> Den ser TDC boksen og siger signalstyrken er perfekt, men hver gang
> den tilslutter, så siger den, at den ikke kan etablere forbindelsen -

Min HomeBox er et par uger og er som standard sat op til WPA.
Har du checket at PC kan klare den krybtering.

> Jeg har prøvet at sætte browseren op til at gå på via TDC homeboksen,
> men uden det lykkedes.

192.168.1.1 med kabel og brugernavn admin

> Installerede så Vista forfra og ledte efter de nyeste Lan drivere til

Har cheket for nye drivere på Windows Update?

--
Mvh. Jørgen
[e-mail address is valid]

Claus Henrik Seifert

On 26 Mar., 22:41, "/John" <no...@pladderballe.ok> wrote:
> "Claus Henrik Seifert" <claus.henrik.seif...@gmail.com> skrev i en
> meddelelse

> Et gammelt husr d:

> Slet den pgl driver og genstart pc'en. Det geninstallerer driveren, der
> automagisk finder de rigtige indstillinger.
>
> Det plejer at virke :)
>
> John

Hey John,

tak for hjælpen.

Kunne først se det lille gule udråbstegn ud for Lanet EFTER jeg havde
geninstalleret Vista :(

Ved simpelthen ikke hvad der er gået galt, da jeg trak det gamle lan
kabel ud og isatte kablet til den sorte TDC box. Det er som om den har
sendt noget dårlig karma ind i PC'en og fået Vista til at fryse for
første gang i 3 år. Har altid hoveret over, at min og min fars Vista
kørte rokke stabilt, mens andre beklagede sig og med stor frys
skiftede over til Win 7 - men nu fik Vista sin hævn over mig eller
også den pokkers sorte TDC box :(

VH Claus

Claus Henrik Seifert

Hey Jørgen - også tak for dit svar :)

Du har ret, min fars gamle krikke af en laptop kan kun klare WEP
kryptering, ikke WPA :(

Ved nogle forresten forskellen på WPA og WPA2 og WPA Personal og WPA
Enterprise ?

Har tjekket drivere i hoved og r_v - der er kun den driver fra 2006
jeg allerede bruger fra Asus.com af :(

Det er som om der er fucked noget op med det indbyggede lan kort på
bundkortet eller selv stikket, da jeg skiftede lan kabel. Gjorde det
eller ganske forsigtigt og klikkede den korrekt ud og ind - men noget
er mystisk nu :(

Køber nyt Netgear kort og kører Win 7 ind på tirsdag - håber det løser
mine problemer !!

Prøver også dit tip med ip'en 192.168.1.1 direkte indtastet i browser
adresse feltet - håber sku' snart det møg virker !!

Ole C

http://pctricks.dk/hvad-betyder-wep-wpa-wpa2-66.html

--
vh
Ole C

Theilo

Det lyder som en vista standard fejl.

Jeg har efterhånden rodet en del med netop denne fejl.

Prøv denne fix it på microsofts side og se om det hjælper.

http://support.microsoft.com/kb/928233/da

Hilsen Theilo

Jørgen Nielsen

Claus Henrik Seifert skrev den 27-03-2011:
> Du har ret, min fars gamle krikke af en laptop kan kun klare WEP
> kryptering, ikke WPA :(

Jeg har smidt sådan en USBdims i min gamle bærbare med Win XP og jeg
kører WPA2/AES (TKIP er vist mindre sikkert). Bemærk at der er ikke
drivere til Linux. ;-(
http://www.proshop.dk/showproduct.aspx?prodid=391053

> [...]
> bundkortet eller selv stikket, da jeg skiftede lan kabel. Gjorde det
> eller ganske forsigtigt og klikkede den korrekt ud og ind - men noget

Jeg havde glemt problemet med Vista... tjeek linket fra Thielo, det er
måske problemet.

> Køber nyt Netgear kort og kører Win 7 ind på tirsdag - håber det løser
> mine problemer !!

Er du sikker på at du vil ofre så meget på den den gamle slæde... nøjes
med at teste om Win 7 alene kan løse problemet.

> Prøver også dit tip med ip'en 192.168.1.1 direkte indtastet i browser
> adresse feltet - håber sku' snart det møg virker !!

Det kræver at du har forbindelse til Routeren og det har du jo ikke
endnu.

Kurt B. Andersen

"Claus Henrik Seifert" <claus.henr...@gmail.com> skrev i meddelelsen
Jeg måtte fornylig hjælpe en, som havde fået tdc home duo.
Det gav bl.a. følgende problemer:
1: TDC havde ikke sat den korrekt op første gang, så de røg af i tide og
utide.
2: Fra det øjeblik den var sat til, gik der 4-5 timer inden man kunne stole
på, at den nu var korrekt tilsluttet.
3: Der var problem med en enkelt stationær som skulle trådløst på nettet med
en Netgear usb stick. Den havde tidligere været på et andet netværk uden
problemer. Virkede i starten, men det holdt den hurtigt op med - ukendt
årsag.
4: Skiftede den så til en anden Netgear stick af nøjagtig samme slags, som
jeg havde liggende. Kom så på - men det varede kun 1-2 dage, så ville den
igen ikke på.
Så installerede jeg en smc usb stick, og siden da har den været på uden
problemer.
Det er ikke første gang jeg har konstateret, at Netgear kan have problemer
med visse netværk, uden at jeg ved hvorfor.
Jeg har selv haft såvel Netgear router som usb stick kørende uden problemer
hos mig selv.

Kurt

/John

"Claus Henrik Seifert" <claus.henr...@gmail.com> skrev i en
meddelelse

> tak for hjælpen.

Velbekomme - men det løste bare ikke problemet?

> Kunne først se det lille gule udråbstegn ud for Lanet EFTER jeg havde
> geninstalleret Vista :(

Ikke så usædvanligt efter geninstall - og det hjalp ikke at slette driveren
og genstarte pc'en?

Slimdrivers fandt heller ikke noget?

> nu fik Vista sin hævn over mig eller også den pokkers sorte TDC box :(

Maskinens hævn over mennesket :(

John