Windows Live Mail: Stavekontrol

Ildhund

Er der nogen her der bruger Windows Live Mail og
(a) har installeret den nyeste beta version på engelsk, og
(b) har fået dansk stavekontrol installeret?

Jeg vil så gerne få fat i ordbogfilerne, men dansk er ikke med i dem
jeg har adgang til. Ungarsk, svensk, kroatisk, kinesisk og alt
muligt andet, bare ikke dansk. Det skulle findes iflg. MS. Det er
bare download-linket jeg skal bruge, ikke selve filerne.
--
Noel

Ole C

Ildhund skrev blandt andet:

Google er en herlig ting.
Første hit på "windows live mail +stavekontrol":
http://peter.mpbrun.dk/20080513/f-dansk-stavekontrol-i-windows-live-mail/

--
vh
Ole C

Ildhund

"Ole C" <ma...@FJERNolec.dk> skrev i

Tak for henvisningen, Ole. Denne fremgangsmåde kender jeg godt
(skrev den faktisk selv i 2007!), men med den nye version af WLMail
er der kommet forbedret stavekontrol (der hedder vist nok Version
7 - jeg ved ikke hvad der blev af versionerne 2-6) og det var disse
filer, jeg skulle have fat i. De er muligvis ikke så forskellige fra
dem, man kunne hente fra Office, men dét vil jeg kunne konstatere
ved selvsyn.
--
Noel

Ole C

Ildhund skrev blandt andet:

> Tak for henvisningen, Ole. Denne fremgangsmåde kender jeg godt
> (skrev den faktisk selv i 2007!),

Se, det var jo ikke til at vide...!

> [...]
> filer, jeg skulle have fat i. De er muligvis ikke så forskellige fra
> dem, man kunne hente fra Office, men dét vil jeg kunne konstatere

Er formentlig ikke lavet. Dansk stavekontrol har tilsyneladende ikke længere
nogen prioritet hos MS :-(

--
vh
Ole C

Ildhund

Ole C skrev...

Se her, fra 17. september d.a.:
http://morethanmail.spaces.live.com/blog/cns!B7DD1FF3F141F9A1!6476.entry
Der under 'Languages' står der tydeligt at dansk og norsk er med
begge to. Jeg har bare ikke set dem endnu...
--
Noel

Kerim Ellentoft

"Ildhund" <jn...@removemsn.com> skrev :

>Der under 'Languages' står der tydeligt at dansk og norsk er med
>begge to. Jeg har bare ikke set dem endnu...

Det er jo ikke stavekontrol, men hvilke sprog programmet fås på.

Der står ikke noget om stavekontrol på den side.
--
Kerim

Ildhund

Kerim Ellentoft skrev ...

Rigtigt nok, men jeg tror ikke på at programmet udsendes på dansk
uden stavekontrol på hjemmesproget når den tilsyneladende
forefindes. Det ser ud som om de sprog, som er tilgængelige hvad
angår stavekontrol, afhænger af markedet. Her i England kan jeg
vælge mellem 37 forskellige sprogvarianter fra Hebraisk til
Indonesisk, men hverken dansk eller norsk er der iblandt.
Er der virkeligt ikke nogen der har prøvet den nyeste version?
--
Noel

Ole C

Ildhund skrev blandt andet:

> Rigtigt nok, men jeg tror ikke på at programmet udsendes på dansk
> uden stavekontrol på hjemmesproget når den tilsyneladende
> forefindes.

Jeg synes du blander to ting sammen.
Alt i den Windows Mail som jeg bruger her, er da på dansk - men uden dansk
stavekontrol.

--
vh
Ole C

Kerim Ellentoft

"Ildhund" <jn...@removemsn.com> skrev :

>Rigtigt nok, men jeg tror ikke på at programmet udsendes på dansk
>uden stavekontrol på hjemmesproget når den tilsyneladende
>forefindes.

Den Windows Live Mail, du bruger nu er da muligvis også på dansk,
men uden dansk stavekontrol (udover evt, fiksfakserier).

Så hvorfor ikke den nye version?
--
Kerim

Carl Drud

"Ildhund" <jn...@removemsn.com> writes:

> Se her, fra 17. september d.a.:
> http://morethanmail.spaces.live.com/blog/cns!B7DD1FF3F141F9A1!6476.entry
> Der under 'Languages' står der tydeligt at dansk og norsk er med begge
> to. Jeg har bare ikke set dem endnu...

Se her, fra 8. oktober:

http://morethanmail.spaces.live.com/blog/cns!B7DD1FF3F141F9A1!6728.entry

"Windows Live Mail now supports spellchecking in English, French, German,
Korean, Dutch, Spanish, Turkish, Portuguese (Brazil) and Italian!"

--
Carl

Ildhund

Carl Drud skrev...

> [...]
>
> "Windows Live Mail now supports spellchecking in English, French,
> German, Korean, Dutch, Spanish, Turkish, Portuguese (Brazil) and

... og lidt længere nede på siden, "We are also hoping that we'll be
able to announce more languages available for spellchecking in the
near future!"

Det stod de ved, og med den nye (beta) version af WLMail som jeg fik
installeret fulgte muligheden for stavekontrol på 37 forskellige
sprog og sprogvarianter, inkl. svensk men ikke norsk eller dansk.
Det syntes jeg var mærkeligt. Da jeg pt. bruger filerne fra Office
2000 til stavekontrol i WLMail på dansk og norsk - ellers var mange
flere fejl i det jeg skriver nu - var det oplagt for MS blot at give
disse filer nye navne og gøre dem tilgængelige i den nye version.
Det har de tilsyneladende ikke gjort - eller hvad?
--
Noel

Ildhund

Kerim Ellentoft skrev...

> Den Windows Live Mail, du bruger nu er da muligvis også på dansk,
> men uden dansk stavekontrol (udover evt, fiksfakserier).

Nej, den er pure engelsk men med dansk stavekontrol takket være
Office 2000. Jeg havde på fornemmelsen at manglende stavekontrol var
så udbredt en klage med tidligere versioner at MS havde lært deres
lektie.

@Ole: Al udvikling på Windows Mail (bortset fra sikkerhedsmæssige
sager) blev indstillet for 2 år siden. Windows 7 kommer vist nok til
at leveres uden en mailklient.
--
Noel

Kerim Ellentoft

"Ildhund" <jn...@removemsn.com> skrev :

>Nej, den er pure engelsk men med dansk stavekontrol takket være
>Office 2000.

Og det er så det jeg kalder fiksfakseri.

Men selvom du havde en dansksoriget version, så er der ikke
(officielt) dansk stavekontrol.
--
Kerim

Ole C

Ildhund skrev blandt andet:

> @Ole: Al udvikling på Windows Mail (bortset fra sikkerhedsmæssige
> sager) blev indstillet for 2 år siden. Windows 7 kommer vist nok til
> at leveres uden en mailklient.

Det ved jeg skam godt....

--
vh
Ole C

Carl Drud

Ildhund wrote:

> Da jeg pt. bruger filerne fra Office 2000 til stavekontrol i WLMail
> på dansk og norsk - ellers var mange flere fejl i det jeg skriver nu

Så det er det vel ikke noget problem.

> - var det oplagt for MS blot at give disse filer nye navne og gøre dem
> tilgængelige i den nye version. Det har de tilsyneladende ikke gjort
> - eller hvad?

Aner det ikke. Jeg foretrækker andre programmer end OE/WM/WLM.