TDC's SMTP-server blokeret

Jørgen Farum Jensen

Jeg har et par mailadresser snabel-a-webdesign101.dk,
som ligger på et lille privat webhotel, der ikke har
egen SMTP-server.

Liplusli kan jeg ikke sende e-mails fra disse adresser.

Jeg har Yousee som bredbåndsleverandør og benytter derfor
til disse konti TDC's ASMTP server til udgående post.

Yousee's support fortæller mig at min konto ikke er
åbnet på port 25, men at de straks (i går) vil åbne den.

Det forstår jeg ikke. Mine kontoplysninger er korrekte,
inkl. port 25. Fejlmeldingen er i dag den samme, og
fortæller eksplicit at webdesign101.dk er spærret.

Hvad gør man så?

Jørgen Farum Jensen
.

Kim Ludvigsen

Den 03-08-2010 12:59, Jørgen Farum Jensen skrev:

> Det forstår jeg ikke. Mine kontoplysninger er korrekte,
> inkl. port 25. Fejlmeldingen er i dag den samme, og
> fortæller eksplicit at webdesign101.dk er spærret.

Så vidt jeg husker, får du ikke lov at benytte dine domæner
som afsenderadresse. Du kan evt. prøve, om ikke det hjælper
at ændre afsenderadressen til den adresse, du har hos TDC.

Ellers vil den nøjagtige fejlmeddelelse måske kunne hjælpe
os med fejlfindingen.

Den mere holdbare løsning (hvis ovennævnte er tilfældet) er
nok at finde et webhotel med en mailserver.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Stor guide til installation og brug af mailprogrammet

Jørgen Farum Jensen

Kim Ludvigsen skrev:

> Så vidt jeg husker, får du ikke lov at benytte dine domæner som
> afsenderadresse. Du kan evt. prøve, om ikke det hjælper at ændre
> afsenderadressen til den adresse, du har hos TDC.

Jo, men det vil jo virke en smule mærkeligt på
nogle hvis de vil svare på en mail fra
jensen-snabel-a-webdesign101.dk at der så i
Til-feltet står j...@youseepost.dk

> Ellers vil den nøjagtige fejlmeddelelse måske kunne hjælpe os med
> fejlfindingen.

OK: Jeg kan ikke kopiere tekst fra en advarselsboks,
men her er et par screendumps:
http://733.dk/misc/smtp.jpg
http://733.dk/misc/smtp2.jpg

> Den mere holdbare løsning (hvis ovennævnte er tilfældet) er nok at finde
> et webhotel med en mailserver.

Tjah, det kunne jo også være en løsning...

Jeg startede webdesign101.dk en gang sidst i 90'erne
hoset eller andet forlængst afdødt lille webhotel, men
redelegerede til mit nuværende webhotel som led nogle
gensidige tjenester mellem og den daværende kollega,
som drev webhotellet.

Det er gratis for mig, men når jeg tænker over det er
det jo ikke meget jeg sparer.

cykelsmeden

> [...]
> Det forstår jeg ikke. Mine kontoplysninger er korrekte,
> inkl. port 25. Fejlmeldingen er i dag den samme, og

jeg mener det er korrekt at du ikke kan sende som webdesign101.dk ??
MXentryet for domænet er ikke din IPadresse.
Tidligere var det ikke et problem, men det er blevet en parameter for at
begrænse spam.

Den anden fejlmeddelse du har vist, indikerer at du ikke bruger rigtig
IDRR/passwd til asmtp serveren! - men det er et andet problem.

Jeg sender masse mails ud via TDC med mit eget domæne, men postserverens
mx peger også på mit eget Ipnummer

finn

Kim Ludvigsen

Den 03-08-2010 13:58, Jørgen Farum Jensen skrev:

> Jo, men det vil jo virke en smule mærkeligt på
> nogle hvis de vil svare på en mail fra
> jensen-snabel-a-webdesign101.dk at der så i
> Til-feltet står j...@youseepost.dk

Det var også kun ment som et forsøg for at finde fejlen. Men
den første fejlmeddelelse tyder på, at jeg gættede rigtigt.

Som cykelsmeden skriver, så er den anden fejlmeddelelse et
andet problem.

> Det er gratis for mig, men når jeg tænker over det er
> det jo ikke meget jeg sparer.

Nej, man kan få meget billige hoteller i vore dage. Og måske
du får flere fordele ved et nyt hotel end blot muligheden
for at sende mails.

Søren Poulsen

"Jørgen Farum Jensen" <jfje...@yahoo.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Det forstår jeg ikke. Mine kontoplysninger er korrekte,
> inkl. port 25. Fejlmeldingen er i dag den samme, og

er tdc asmtp porten ikke 587?

Ole C

Søren Poulsen skrev blandt andet:

> er tdc asmtp porten ikke 587?

Jo.
http://kundeservice.tdc.dk/erhverv/faq.php?id=24658

--
vh
Ole C

Kerim Ellentoft

"Ole C" <ma...@olec.invalid> skrev :

>Jo.
>http://kundeservice.tdc.dk/erhverv/faq.php?id=24658

Jeg bruger port 25 uden problemer, men kan heller ikke afsende
med en hotmail.com-adresse.

Har ikke prøvet at ændre porten.
--
Kerim
http://www.facebook.com/Khilafah.nu.Kerim.Ellentoft

Lars E. P.

Tue, 03 Aug 2010 17:42:51 +0200, skrev Kerim Ellentoft
<ke...@mail.tele.invalid> :

>Jeg bruger port 25 uden problemer, men kan heller ikke afsende
>med en hotmail.com-adresse.

Det kan du hvis du bruger asmtp.mail.dk og port 587.

Hilsen Lars

Kerim Ellentoft

Lars E. P. <use...@SLETkal2000.dk> skrev :

>Det kan du hvis du bruger asmtp.mail.dk og port 587.

Man kan ikke med asmtp og port 25, prøver det, hvis jeg får brug
for det.

Og sjovt, jeg kan ikke bruge smtp, så siger den at jeg ikke er
koblet op med TDC (not allowed with your node).
--
Kerim
http://www.facebook.com/Khilafah.nu.Kerim.Ellentoft

Lars E. P.

Thu, 05 Aug 2010 04:33:39 +0200, skrev Lars E. P.
<use...@SLETkal2000.dk> :

Skal måske lige tilføje at serveren kræver godkendelse og at du der
skal bruge de oplysninger du bruger når du henter post hos TDC.

Hilsen Lars

Bertel Lund Hansen

Lars E. P. skrev:

> Det kan du hvis du bruger asmtp.mail.dk og port 587.

Det er nok nyttigt at oplyse at

Port 25 er standardporten for mail

De fleste (alle?) internetudbydere som kører en mailserver,
spærrer for at andre end deres egne kunder kan bruge port 25.

De fleste (alle?) mailservere er sat op til at man kan benytte
port 587 som reserveport til mail.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/ FIDUSO: http://fiduso.dk/

cykelsmeden

> [...]
> spærrer for at andre end deres egne kunder kan bruge port 25.
>
> De fleste (alle?) mailservere er sat op til at man kan benytte
Jeg kan have misforstået meningen me asmtp adressen og port 587, men
føler mig ret sikker på at forholdet er således:
at hvis du henvender dig på port 25, virker den som almindelig "åben" (i
kontekst "for TDC kunder" og partnere) smtp server.
Her er, grundet spampolitik, ikke tilladt at sende for "fremmede" domæner.
men hvis du henvender dig til port 587, kræves adgangsID og password. Da
enhver mail således kan bindes til en given konto, og en evt. spammer
således let identifiseres, er det her tilladt at sende som "fremmede"
domæner.

finn

Bertel Lund Hansen

cykelsmeden skrev:

> [...]

> enhver mail således kan bindes til en given konto, og en evt. spammer
> således let identifiseres, er det her tilladt at sende som "fremmede"

God forklaring (som jeg manglede).

Jørgen Farum Jensen

Bertel Lund Hansen skrev:

> God forklaring (som jeg manglede).

Samme her. Skal (næsten) straks prøves!

Brian

Ved det er længe siden tråden var igang.

Asmtp.tele.dk kigger på flere ting der skal være opfyldt for at sende.

Valid tdc email adresse
port 587
brugernavn
password

Altså kommer man ikke igennem med eget domaine hvis ikke der ligger
hos tdc.

Mangler selv en løsning til et par folk, evt nogen der har erfaring
med software til egen smtp server direkte mod nettet. (linux, win7
win2008) Så må man jo lave sin egen og give folk adgang gennem den.

Kerim Ellentoft

Brian <brian...@gmail.com> skrev :

>Asmtp.tele.dk kigger på flere ting der skal være opfyldt for at sende.
>
>Valid tdc email adresse
>port 587
>brugernavn
>password

Som jeg tidl. har skrevet, såbruger jeg port 25 uden problemer,
de andre tre opfylder jeg.