Lydløs bærbar?

Morten

Nu hvor SSD så småt vinder frem, i hvert fald i udlandet, tænkte jeg på om
man kunne være så heldig at finde en (så godt som) lydløs bærbar?

Kan det lade sig gøre, eller findes der ikke bærbare med passivt kølet CPU?

Hvis muligt, hvad bør man gå efter? Personligt kan jeg godt lide Dell, men
ved ikke om de kan lave noget der lever op til ovenstående?

På forhånd tak!

Mvh
Morten

Thomas Jensen

Den Thu, 06 Mar 2008 04:40:36 +0100 skrev Morten:

Hej Morten

> [...]
> om man kunne være så heldig at finde en (så godt som) lydløs bærbar?
>
> Kan det lade sig gøre, eller findes der ikke bærbare med passivt kølet

Jeg har faktisk en "bærbar" der er *helt* lydløs. Men det er nok ikke
lige sådan en du havde tænkt på... :-)

http://www.computercloset.org/AmstradPPC640.htm

Ingen harddisk, ingen køling, kun stilhed. Det er faktisk helt rart at
skrive på den! Den er *meget* stille.

Nå ja, okay, det der med stilhed - det er jo kun indtil man gemmer/henter
noget på et af de to 720K diskette-drev... :-)

--
Thomas Jensen, Horsens

Sørensen

"Morten" <munk_...@FJERNyahoo.dk> wrote in message

Når jeg ligger øret helt ned til min MacBook, kan jeg ikke høre en lyd!
Der sidder faktisk blæsere i, men jeg kan helt ærligt ikke høre dem. Det er
den mest lydsvage bærbare, jeg nogensinde har ejet eller været i nærheden
af.. Og det er endda uden SSD-disks.. (Disken kan man da selvfølgelig også
høre lige når den spinner op, men ellers er det ret sjældent den kører under
normalt arbejde..)

Skønt! :)
MVH Sørensen

Morten

Tak for jeres indlæg - måske kender I ikke en konkret model - men ved I,
overordnet set, om der findes laptops med passivt kølet CPU og evt. i
"nogenlunde" hastighed?

Jeg er selvfølgelig godt klar over, at jeg nok ikke får en 3 GHz quad core
CPU hvis jeg går efter noget passivt kølet :-)

Og vedr. Amstrad mv. :-) Så kan jeg tilføje at jeg har en lille alm. PC som,
med undtagelse af en IDE-HDD, er 100 % lydløs - ingen PSU støj, CPU køling
osv....det er også herligt, men den er desværre kun på 1 GHz og jeg havde
håbet at komme lidt højere op med en ny bærbar.

Mvh
Morten

Sørensen

"Morten" <munk_...@FJERNyahoo.dk> wrote in message

Jeg synes ikke Mac er i kategori med Amstrad'en - du kan installere Windows
derpå, som kører glimrende - i flg. nogle tests dengang det var en nyhed,
kører det endda bedre end på mange "alm. bærbare"..

Jeg tror ikke du kommer ret meget højer end 1 Ghz hvis det skal være 100%
passivt kølet.. Apples MacBook Air og IBMs konkurrent Lenovo X300 fåes begge
med Intels nyeste chip, som udvikler den mindste grad af varme i forhold til
ydelse, som man hidtil har set - chippen findes vist ikke i andre maskiner
end de to endnu. De kører vist kun fra 1,2 - 1,8 gHz, men i forhold til en
1,2 ghz P4 er ydelsen jo mange gange større, så det kan ikke sammenlignes.
De to maskiner må være midt bedste bud på 2 ekstremt støjsvage maskiner med
høj ydelse..

MVH Sørensen

Morten

> De to maskiner må være midt bedste bud på 2 ekstremt støjsvage maskiner
> med
> høj ydelse..

Tak for tippet, jeg prøver at kigge nærmere på dem :-)

Mvh
Morten