Fjerne glasvæv

JRH

Hej Alle

Hvordan får jeg fjernet glasvæv fra min brusekabine..

Først lidt oplysninger, brusekabinen er lavet af betonbrøndringe er er
stablet oven på hinanden, derefter er den spartlet og der er sat glasvæv op
det er så malet, og her er et af problemerne den forrige ejer har malet med
forskellige typer maling så det skaller af på steder, nu vil vi så gerne
have mosaik på og havde malingen bare siddet ordentligt kunne jeg jo bare
sætte det uden på men det tør jeg ikke hvor malingen skaller.
Jeg vil derfor have glasvævet af men det er ikke nemt, jeg kan ikke skrabe
det af, jeg har prøvet med brunsæbe for at opløse malingen, det virkede
ikke, så har jeg prøvet rystepudser, båndpudser og excentersliber, det
virker heller ikke rigtigt pga. rundingen. Mit sidste forsøg er så en
vinkelsliber og det virker fint men den er lidt voldsom..

Er der nogen der har bedre idéer

Mvh
Jesper

Foto

I netop dit tilfælde ville jeg gøre det med en roterende stålbørste på
boremaskine.

MVH Foto

"JRH" <jesper.r...@tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen

JRH

">I netop dit tilfælde ville jeg gøre det med en roterende stålbørste på
> boremaskine.
>
> MVH Foto

Tak for det gode råd, men det har jeg også prøvet uden held, den kan ikke
"få bid"

Tomas Pedersen

On Sun, 30 Mar 2008 11:54:36 +0200, JRH wrote:

> Tak for det gode råd, men det har jeg også prøvet uden held, den kan ikke
> "få bid"

Stålbørste til vinkelsliber er bedre, måske det er løsningen.

Tomas

Arne Offenberg

"JRH" <jesper.r...@tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]

Jesper.

Dette er et problem du ikke klarer å løse slik.
1: Hele veggen bør sparkles med akryl sparkel for våtrum. Så grunner du
dette med utvendig Akrylmaling. Deretter kan du sette fliser rett på dette.
Forutsetningen er at platematerialet på undersiden er av gips eller et annet
dødt materiale.
2: Kanskje det beste er å montere 9 mm gipsplatere utenpå det gamle?

Med hilsen
Arne Offenberg