Normal forbrug for husstand.

Kawa Rider

Findes der nogen tal for normal forbrug for en husstand pr. voksen person.

El =
Varme =
Vand =

Ved godt at der er mange faktorer der spiller ind, isolering af huset etc.
Men hvis man tager et gennemsnit af alle huse uanset type osv.

Kaj

"Kawa Rider" <Sp...@Spam.com> skrev i en meddelelse
El:
Vejledende elforbrug fra elselskaberne er 1000 kwt årligt for enlige, og
1500 kwt årligt pr. person i en familie.

--
Venlig hilsen
Kaj

Maria Frederiksen

> Vand =

Målet er max. 80 l vand pr person pr dag. Så vidt jeg husker ligger
forbruget på 120 l vand pr person pr døgn, men i det tæller alt vandforbrug,
dvs f.eks. også vand på arbejdspladser til bad og toilet.

Mvh Maria

Inger Pedersen

> [...]

> Ved godt at der er mange faktorer der spiller ind, isolering af huset etc.
> Men hvis man tager et gennemsnit af alle huse uanset type osv.

Vand i parcelhus ca 50 m3 pr år der, hvor jeg bor.

Hilsen Inger

Ivar

Kaj skrev:

> Vejledende elforbrug fra elselskaberne er 1000 kwt årligt for enlige, og 1500
> kwt årligt pr. person i en familie.

Har du ikke byttet om på de to tal?

Ivar Magnusson

--
Prøv MesNews: http://LexInfo.dk/MesNews/
Hvis du er træt af at Outlook Express ikke finde ud af

Christian R. Larsen

"Kawa Rider" <Sp...@Spam.com> wrote in message
> [...]

Det er umuligt at svare på det. Jeg forestiller mig, at du spørger, fordi du
er ved at overveje at flytte eller noget i den stil.

Varme varierer nok mest af de tre, da det jo er afhængig af flere
altafgørende forhold: Bruger du el, naturgas, fjernvarme eller oliefyr?
Hvordan er huset isoleret? Hvor stort er huset? Er huset i flere etager
eller i ét plan?

El er afhænger af, hvilke apparater, du ejer. Hvad er dit forbrug nu? Hvilke
af dine hårde hvidevarer regner du med at udskifte?

Men kig evt. her:

http://www.sbi.dk/miljo-og-energi/livsstil-og-adferd/husholdningers-energi-og-vandforbrug/resolveuid/3708d08794b60400657181d612c0fc4e

7B6

Vi er 2 vokne og 2 børn på 1 1/2 og 4 1/2 - vi bruger ca. 100 m3 vand om
året. Dertil kommer for ca. 16-18.000 i varme/varmt vand (naturgas).
Det er et 60'er hus på 170 m2 + 30 m2 garage der holdes frostfri.
Ekstra isoleret på loft, manuel ventilation, primært ældre termoruder,
nyt fyr og nye radiatorer (arbejder pt. med flere forbedringer). Jeg
kan ikke huske elforbruget men det er sikkert højt ;-)

/mads

Anders Majland

> Findes der nogen tal for normal forbrug for en husstand pr. voksen person.

Ja, der findes både opgørelser over gennemsnitsforbrug, men også masser af
målsætninger for hvad der bør være nok....

Elselskaberne har bla. forbligtet sig til at bruge resource til at få deres
kunder til at spare på strømmen. Og det er derfor at de kører derfor en
kampagne med målet om 1000kWh pr person er nok til en moderne livsstil.

Vores tal siden 2002 kan du finde her
http://majland.org/blog/?page_id=9

Vores strømforbrug er højere end målsætningen, men vi bruger også en
elvandvarmer fra omkring påske til efteråret mens fyret er slukket.

--
anders DOT majland AT jyde DOT dk

Kaj

"Ivar" <dild@[nozpam]webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Har du ikke byttet om på de to tal?
>

> Ivar Magnusson

Jo, selvfølgelig skal det være omvendt - beklager.

Message has been deleted

N. Christensen

Kawa Rider skrev i dk.bolig:

> El =

Jeg har lige været inde på DONG's hjemmeside, og taste den årlige
måleraflæsning. Der regnede den så ud, at jeg havde et gennemsnitligt dagligt
forbrug på 11 kWh. Vi er to mennesker, plus alle de el-artikler en moderne
familie efterhånden har fået suget til sig. Er det højt?

Løst regnet, får jeg det til 22 kr. om dagen, men det er jo uden diverse
netabonnementer og andet lir.

--
Ved kontakt, fjern det el-drevne togsæt fra min e-mail-adresse.