Exemplu de urmat: Torrents.Md

Sergiu Bivol

to Diacritice
Astă vară au intrat în vigoare reguli noi pe Torrents.Md, și iată ce
mi-a fost dat să văd :)
1.12. În descrierea şi denumirea torrent-ului este interzisă
utilizarea cuvintelor româneşti fără diacritice (caracterele ă, â, î,
ş, ţ) şi a translyt-ului (scrierea cuvintelor ruseşti cu caractere
latine).

Mi-a mai descrețit fruntea după (citirea tîmpeniilor din) comentariile
anti-diacritice peste care am dat prin bloguri.

Îmi doresc numai să avem mai mulți administratori de situri precum cei
de la Torrents...

Stas SUSHKOV

Ca să fii sigur de poziția ta, sfatul meu este să aduci niște argumente
mai concrete. Nu sunt expert în ce tehnologii folosesc cei de pe
torrents.md, însă nu exclud faptul că anume acesta poate fi motivul din
cauza căruia au renunțat la diacritice.

Simpla lipsă de suport (să zicem pentru utf8) din partea software-ului
pe care-l au în spate mi se pare un motiv destul de explicit și
argumentat pentru care au luat decizia de a scoate diacriticele.

Un alt sfat este, să rămânem fiecare la oile sale. În sens că
torrents.md cu păcatele lor, însă ce iertarea ar avea majoritatea
paginilor web din .ro la care nu vezi urmă de diacritică?

Cu respect,
Stas.
--
() Campania Panglicii în ASCII
/\ http://stas.nerd.ro/ascii/

Cristian Secară

On Mon, 08 Dec 2008 21:32:17 +0200, Stas SUSHKOV wrote:

> [...]
> de pe torrents.md, însă nu exclud faptul că anume acesta poate fi
> motivul din cauza căruia au renunțat la diacritice.

Hm ? Eu am înțeles invers, că acolo este interzis *fără* diacritice.
(cele cu sedile, deh, recunosc că în unele cazuri nu se poate cere
imposibilul)

Cristian Secară
http://www.secarica.ro/

Stas SUSHKOV

Hm... îmi cer iertare atunci. Am înțeles eu greșit.

Cattus Thraex

to Diacritice

> Hm... îmi cer iertare atunci. Am înțeles eu greșit.

Citiși cam grăbit, era tocmai pe dos.

Sergiu Bivol

to Diacritice
Acolo-i _interzis_ fără diacritice. Și e exprimat destul de clar. Nu
prea înțeleg logica primului comentariu al lui Stas...

PS: adresa sitului e torrentsmd.com dacă vrea cineva să se convingă :)

Stas Sushkov

2008/12/9 Sergiu Bivol <sbiv...@gmail.com>:

> Acolo-i _interzis_ fără diacritice. Și e exprimat destul de clar. Nu
> prea înțeleg logica primului comentariu al lui Stas...

Nu mi-am cerut odată iertare?

> PS: adresa sitului e torrentsmd.com dacă vrea cineva să se convingă :)

Lucian Constantin

to Diacritice
On 8 Dec, 13:17, Sergiu Bivol <sbivo...@gmail.com> wrote:
> [...]
> utilizarea cuvintelor româneşti fără diacritice (caracterele ă, â, î,
> ş, ţ) şi a translyt-ului (scrierea cuvintelor ruseşti cu caractere

Cum? Vrei să spui că unii dintre noi nici nu am fi primiți acolo? Nici
chiar cei care ne ocupăm de promovarea limbii române? Ca de exemplu
aici:

http://ro.openoffice.org/servlets/ReadMsg?list=dev&msgNo=2118

Au luat-o razna moldovenii!

Lucian

Sergiu Bivol

to Diacritice

On 10 Dec, 02:57, Lucian Constantin <struct_bylight...@yahoo.com>
wrote:
Măi, ați înebunit?! :)
Scrie că nu se poate fără diacritice! Ce mai vreți? Cum s-o mai
întorc? Nu știu ei de virgulă și de sedilă, nu le pasă. Ei vor să fie
scris cu ăîâșț.
Vrei să pui virgulă - pune-o, vrei sedilă - fii fericit. Dar nu scrie
analfabet. Ce legătură are asta cu promovarea limbii române?! Ei cer
scris corect și atît. Pe 99.99% din cei care stau pe Torrents nu-i
doare că corect e ș cu virgulă și nu cu codiță sub dînsu'. Dacă e ș, e
ș.

Morala exemplului e că scrisul cu diacritice e obligatoriu.
Morala exemplului nu e aceea că scrisul cu sedilă e obligatoriu.
Chiar e atît de greu de înțeles o propoziție?

Cattus Thraex

to Diacritice

> Au luat-o razna moldovenii!

Din contra, cred că sînt cei care se comportă NORMAL.

Lucian Constantin

to Diacritice
On Dec 10, 11:37 am, Cattus Thraex <sorin.pal...@gmail.com> wrote:

> Din contra, cred că sînt cei care se comportă NORMAL.

Glumeam :)