ראיון לכתב עת צבאי גרמני על מחדלי ישראל בחסימת המשט לעזה

1 view

Uri Milstein

to Civil...@googlegroups.com

From: Uri Milstein [mailto:urim...@smile.net.il]
Sent: Friday, July 02, 2010 12:51 PM
Subject: ראיון לכתב עת צבאי גרמני על מחדלי ישראל בחסימת המשט לעזה

שלום!

 מצורפים חמישה קבצים  של ראיון ארוך המשתרע על פני 4 עמודים, בכתב העת הצבאי הגרמני DMZ  על מחדלי ישראל בחסימת המשט לעזה. מסתבר שיש מי שמתעניינים בניתוח מקצועי של הפרשה שכה הזיקה לישראל. חבל שהם גרמנים ולא ישראלים.

שבת שלום,
אורי מילשטיין

ראיון לכתב עת צבאי גרמני על מחדלי ישראל בחסימת המשט לעזה 5.pdf
ראיון בכתב עת צבאי גרמני על על מחדלי ישראל בחסימת המשט לעזה 1.pdf
ראיון בכתב עת צבאי גרמני על מחדלי ישראל בחסימת המשט לעזה 2.pdf
ראיון בכתב עת צבאי גרמני על מחדלי ישראל בחסימת המשט לעזה 3.pdf
ראיון בכתב עת צבאי גרמני על מחדלי ישראל בחסימת המשט לעזה 4.pdf

Shraga Elam

to Uri Milstein, Civil...@googlegroups.com
אורי,

איך אומרים" יהללך זר, ולא פיך.
עם כל הערכה שלי למחקריך ההיסטורים אני בד"כ לא משתגע אחרי ניתוחיך הפוליטיים. מכיוון שאולי אני היחידי בפורום זה הקורא גרמנית אני רואה שתי אפשרויות או שסילפו את מה שאמרת באנגלית או שאני לא מבין הרבה דברים שאתה בד"כ אומר.
נמשל אתה מצוטט כמי שאומר שלישראל יש צבא מצויין ורק הפיקוד העליון הוא רע. זה לא קראתי אצלך אף פעם.
מעבר להערכות פוליטיות שאני חולק עליהם אינני יודע למה אתה צריך להמציא דברים. מאיפה יש לך למשל את המידע שנוסעי האניה התכוונו לקחת בני ערובה? האם אתה קורא מחשבות או עובד של דובר צה"ל? בתמונות שאני ראיתי היו בידי הנוסעים לפחות שני חיילים ישראלים ולא ראיתי לתדהמתי שום ניסיון להשתמש בהם כבני ערובה. אן הקבוצה הדי קטנה של נוסעים מילטנטים התכוונה באמת לקחת בני ערובה למה הם לא הודיעו לכוחות הקומנדו שאם לא יפסיקו את התקפתם ויסוגו יוצאו חבריהם השבויים להורג?
זה  מה שאני מבין תחת בני ערובה וזה לא קרה.
מאיפה יכלו הנוסעים לדעת שחיילי הקומנדו יבואו בצורה כזו מטומטמת ולא למשל שיציפו את הסיפונים לפני הנחיתה קודם בגז מדמיע.
איפה בניתוח "המקצועי" שלך אזכור כל הבעיות הקשורות בחוסר פיתוח הולם של אמצעים לפיזור הפגנות לא ממיתים (אל הרג).

זה שאתה קורא לכל האנשים הלא מוסלמים שהיו על האניה בצורה גורפת  "שמאל קיצוני" לא מוכיח בקיאות גדולה שלך בשמאל על גווניו השונים וממש לא קשור לניתוח מקצועי אלא לעמדה מאוד מוטה וגם מוטעה מאוד ישראלוצנטרית.. מה אתה יודע על מפלגת השמאל הגרמנית? האם מוכרים לך כל מנהיגיה וזרמיה השונים? זה לא שאני  בעד מפלגה הזו, אבל אני לא מכיר חבר מפלגה אחד  התומך במודע בחמאס.

מבלי כל קשר לגידופים והקללות על נוסעי הספינה שבינם לבין ניתוח מקצועי אין שום קשר, אני לא מבין מדוע אין ביקורת גם על החיילים "המצויינים" שהסכימו לבצע משהו הזוי שטוראי במיל' כמוני היה מתגלגל מצחוק כשהיה שומע אותו בתדריך.  אני חייב אבל להודות שהייתי בעוונותי הרבים גם אלחוטאי באוניות צי הסוחר (לא אניות נוסעים) וקצת מודע לבעיות של השתלטות על אניה. מישהו כנראה ראה יותר מדי סרטי רמבו.

שרגא

--
**
להסרה מקבוצת הדיון , אתה מתבקש לשלוח מייל לכתובת הבאה

------
על מנת לעבור לדואר תמציתי, ראשי פרקים או מייל אחד ביום, בקר באתר הקבוצה
For more options, visit this group at
http://groups.google.com/group/civil-forum

הנך מתבקש שלא לשגר לקבוצת הדיון כל מידע שתוכנו מאיים, נגוע בלשון הרע או
בדיבה, או גס או פוגע בביטחון המדינה ו/או נוגע לפעילות בלתי חוקית ו/או אסור על פי תקנת
הציבור או על פי כל דין אחר, או היכול ליצור עילה לתביעה פלילית או אזרחית, מובהר בזאת למשתמש, כי מנהלי הקבוצה אינם אחראים לתוכן המידע המועבר באמצעות קבוצת הדיון

Nitzan Shapira

to Shraga Elam, civil...@googlegroups.com
אורי,

העריכה הגרפית של המאמר לא רעה בכלל, אבל לא הצלחתי להבין משפט חוץ מ:"הר דוקטור מילשטיין".
חבל שאין תרגום לשפת אבותינו.

שאלה: יש באיזשהו מקום קישור ישיר למאמר שלך על "עיקרון השרידות"? <לא מצאתי כזה>

ניצן ~

בתאריך 3 ביולי 2010 01:32, מאת Shraga Elam <shrag...@gmail.com>:

ניצן שפירא
0507.429.149
http://www.parpar.net

Uri Milstein

to Nitzan Shapira, Shraga Elam, civil...@googlegroups.com
ניצן וחברים,

הגרסה האחרונה של "עקרון השרידות" התפרסמה באפילוג של הספר "דרך רבין ומורשתו". גרסה קודמת מצויה באתר לי ויש שם מאות רבות של תגובות והתייחסויות ללמדכם שהתובנות משוטטות ברשת. להלן הקישור:

גרסה ראשונה התפרסמה בספר: "תורת הביטחון הכללית - עקרון השרידות" שיצא לאור בעברית באנגלית ובהונגרית ב-1991  ומאז הדפסה בלמעלה מעשר מהדורות.

אורי

to Nitzan Shapira, civil...@googlegroups.com
ניצן,

הרגשתך נבעה מהיכרותך עם שפינוזה.  כפי שתקרא גם עם ניוטון ושאר הפיסיקאים של האינרציה (שרידות) מככבים במאמר.

אשר ל"דע את עצמך", אותי עניין הרעיון כפי שהוא מופיע בהתחילה אצל אפלטון ואחר כך אצל לייבניץ ולא המקור שלו.

מעניין שפרידריך ניטשה, האנטי-אפוליני (לטובת דיוניסוס) ואנטי-סוקרטי ביסס את כל מה שכתב על ידיעת עצמו לרבות הרעיונות של "השאיפה לעוצמה" ו"האדם העליון" וגם הם גלגול של עקרון השרידות.

אורי