Waarom zijn Belgische 0800-nummer onbereikbaar vanuit het buitenland?

*Michiel*

Wanneer ik vanuit het buitenland bel naar een een Nederlands 0800 nummer
(bijvoorbeeld +318000505) krijg ik gewoon contact. Uiteraard betaal je
dan wel het tarief, dat hoort bij het bellen naar een vaste telefoon.

Waarom kan ik Belgische 0800 nummers niet vanuit Nederland bellen?

Michiel

--
Telecomnews op radio 1: http://www.tros.nl/radio_online/archief.html
Van het vaste net naar mobiel bellen voor 23 cpm: 0049 1805 024 024 #

Jeroen "FF" Heijmans

On Fri, 14 Jul 2000 17:10:25 +0200, *Michiel* <Mic...@nospam.cjb.net>
wrote:

> [...]
>dan wel het tarief, dat hoort bij het bellen naar een vaste telefoon.
>
>Waarom kan ik Belgische 0800 nummers niet vanuit Nederland bellen?

Omdat iedere 0800-boer dit zelf mag kiezen, net zoals het tarief

Grtz,
Jeroen "FF" Heijmans
--
beginniet

Paul Groenendaal

> [...]

>dan wel het tarief, dat hoort bij het bellen naar een vaste telefoon.
>
>Waarom kan ik Belgische 0800 nummers niet vanuit Nederland bellen?

Afhankelijk van de eindterminatie wordt wel/niet ondersteunt,

Dik T. Winter

In article <9afumsgbihjb26so7...@4ax.com> ne...@fortissimo.demon.nl writes:

> Omdat iedere 0800-boer dit zelf mag kiezen, net zoals het tarief

Ik weet niet precies hoe het in Nederland zit met 0800 nummers. Wel ken
ik de situatie in de VS (waar je dus met +1800 vanuit het buitenland niet
kan bellen). Daar kan de aanbieder van zo'n nummer bepalen vanuit welke
gebieden je naar dat nummer kunt bellen. In veel gevallen kan je een VS
800 nummer niet bellen vanuit Canada, en omgekeerd, laat staan vanuit een
ander buitenland. Als zo'n bedrijf aangeeft dat zo'n nummer ook vanuit
andere landencodes dan 1 kan worden gebelt (tegen internationale kosten
voor de beller uiteraard), dan kan dat, maar dan moet je 800 vervangen
door 880 (en 888 door 881 en 877 door 882).
--
dik t. winter, cwi, kruislaan 413, 1098 sj amsterdam, nederland, +31205924131
home: bovenover 215, 1025 jn amsterdam, nederland; http://www.cwi.nl/~dik/

Gianna Nannini - Bello E Impossibile.mp3

Dik T. Winter wrote in message ...

> [...]
>voor de beller uiteraard), dan kan dat, maar dan moet je 800 vervangen
>door 880 (en 888 door 881 en 877 door 882).

Dat je wat moet veranderen klopt als je per KPN belt, maar met sommige
carrier select aanbieders kan je gewoon vanuit Nederland bellen naar een
Amerikaans 1-800-nummer zonder dat je er wat aan hoeft te veranderen.

EmSi 020-3555666!

frank

*Michiel* <Mic...@nospam.cjb.net> writes:

> [...]
>dan wel het tarief, dat hoort bij het bellen naar een vaste telefoon.

>Waarom kan ik Belgische 0800 nummers niet vanuit Nederland bellen?

niet via ptt wel via 1658,1644,1600 geloof ik...

--
Frank

Message from GOD
Rebooting the universe please logout now !

<ECHELON METATAGS>
Drugs here kill president Iraq FBI Nucliar Bomb Nuke
Als iedereen dit doet is dit soort privecy schending niet meer mogelijk!
kopieer dit verander wat woorden stop dit in elk document wat je over
internet verstuurd!
</ECHELON METATAGS>

frank

"Dik T. Winter" <Dik.W...@cwi.nl> writes:

> [...]

>--
>dik t. winter, cwi, kruislaan 413, 1098 sj amsterdam, nederland, +31205924131

onzin doe maar eens 1658 1 800 het nummer en het zal werken....
zelfde geld met 1644 etc etc etc...

groen

but the call is *not* free
you are charged at the going USA rate

groen

> niet via ptt wel via 1658,1644,1600 geloof ik...

Robert Elsinga =8-)

On Sat, 15 Jul 2000 15:50:16 GMT, "groen" <gr...@brussel.be> wrote:

[calling USA 1 800 numbers from here]

>but the call is *not* free
>you are charged at the going USA rate

Like that is a lot more expensive... at 7 or 8 cents a minute. =8-)

Robert Elsinga =8-)

--
e-mail: robert (at) elsinga.org

Doe nu mee met de nl.telecom "Jacht naar de mast"! Meer info op:
http://jachtnaardemast.nl-tele.com ** nu definitief op 20 augustus! **

Zajfman S

Ik verkoop telekaarten die wel een 0800 hebben vanaf buitenland.
S.Zajfman

Dik T. Winter

In article <8kph17$1c7e$2...@buty.wanadoo.nl> "Gianna Nannini - Bello E Impossibile.mp3" <no.mor...@to.go> writes:

> Dat je wat moet veranderen klopt als je per KPN belt, maar met sommige
> carrier select aanbieders kan je gewoon vanuit Nederland bellen naar een
> Amerikaans 1-800-nummer zonder dat je er wat aan hoeft te veranderen.

Dan houden die andere aanbieders zich niet aan de afspraken. Het NANP heeft:
880 International Access to 800 Number (introduced 1996)
881 International Access to 888 Number (introduced 1996)
882 International Access to 877 Number (introduced 1998)
Sommige carriers in de VS houden zich daar inderdaad niet aan en gaan uit
van het punt van binnenkomst in de VS om na te gaan of het een toegelaten
800 nummer is of niet. Als bijvoorbeeld een gesprek voor een carrier formeel
in New York binnenkomt en een 800 gebruiker uit Florida heeft aangegeven geen
gesprekken uit New York te accepteren, dan komt het niet door. Die carrier
zal echter wel problemen gaan krijgen als er teveel buitenlandse gesprekken
binnenkomen op het 800 nummer van de New Yorkse pizzabakker, want hij moet
wel betalen. De tariefstelling voor dat soort nummers is inderdaad dat jij
moet betalen voor het internationale gesprek, maar de ontvangen moet betalen
voor het traject vanaf het punt van binnenkomst. Kassa. Eenzelfde
tariefstelling geldt trouwens voor mobieltjes, de beller betaalt voor het
gesprek naar de betreffende area-code, de ontvanger betaalt voor ontvangst.
Een van de redenen dat mobiel telefoneren in de VS minder wijd verspreid is
dan in sommige Europese landen, je hebt geen controle over wat je betaalt.

groen

which telephone company ?
url?

"Zajfman S" <s.za...@pandora.be> wrote in message

Philippe Deleye

De houder van een 0800 nummer kan zelf beslissen of hij oproepn uit het
buitenland accepteert
Belgische 0800 nummers zijn niet altijd geblokkeerd

Soms is het ook de buitenlandse operator die blokkeert: de oproepen bereiken
belgie niet eens ...

Philippe

*Michiel*

Zajfman S <s.za...@pandora.be> schreef :

>Ik verkoop telekaarten die wel een 0800 hebben vanaf buitenland.

Je bedoelt, dat je telefoonkaarten verkoopt, waarmee ik
vanuit Nederland Belgische 0800 nummers kan bellen ?

Michiel

--
Micro$oft, the on-line boardgame: http://www.ms-monopoly.com/
"Get Happy" http://www.ifilm.com/video.taf?&fid=68390&mt=wm&bw=300&put=0