Elektr. buitenkabel verbinden

Peter ON5US

Hallo,
hoe maak ik een elektriciteitskabel best waterdicht?
Ik heb 2 uiteinden die via een 'suikertje' (hoe is het correcte woord
weeral, is het niet kroonluchter of zoiets) met elkaar verbonden
worden, maar dat bevindt zich buitenshuis.

Ik denk dat gewoon intapen niet volstaat.
Kan ik hier zelfvulcaniserende tape voor gebruiken?
Bedoeling is dat die kabel weggewerkt wordt in een gipsmuur die nog
moet gezet worden.

--
Mvg, Peter ON5US.
http://users.skynet.be/on5us

Fur

"Peter ON5US" <m...@privacy.net> schreef in bericht

> [...]
> Kan ik hier zelfvulcaniserende tape voor gebruiken?
> Bedoeling is dat die kabel weggewerkt wordt in een gipsmuur die nog moet

Er bestaan van die speciale kits in de handel, echt handig en waterdicht.
Heb ze al gebruikt voor coax-verbindingen, is een doosje vol silconen die je
rond je verbinding knijpt, de overtollige smurie komt eruit, dus het is
zeker waterdicht.

hellraiser

> [...]
> Kan ik hier zelfvulcaniserende tape voor gebruiken?
> Bedoeling is dat die kabel weggewerkt wordt in een gipsmuur die nog

suikertje = luchterklem

greetss

filiberke

"hellraiser" <fedjkh...@telenet.be> schreef in bericht
>Ik zou de kabel vervangen, mocht u later een slecht contact krijgen wat
>dan. Anders een ten alle tijde bereikbare aftakdoos plaatsen, dan ben je in
>orde. Kabel is niet zo duur en kan in de groothandel per m besteld worden

Groeten