Mi-e sila ...

Michael Szellner

to ARLUG GoogleGroups
Mi-e silă
În fiecare zi mă simt siluit pe internet. Dupa dictionarul explicativ, a silui înseamnă a determina prin forță; a pune să facă contrar propriei voințe; a constrânge. Internetul este un spaţiu public şi liber, aşa cum a fost promovat de Sir Tim Berners-Lee la începutul anilor 1990, atunci când a dat publicului world-wide-web, cu toate beneficiile acestuia privind libera circulaţie a informaţiei. Pe Facebook primesc un flux continuu de mesaje comerciale, pe care nu le-am solicitat, de la membri Facebook care nu-mi sunt prieteni pe sit. Chiar şi de la prieteni primesc o groază de invitaţii să particip la o sumedenie de jocuri, pentru care înainte trebuie să-mi dau acordul ca administratorii jocurilor să-mi folosească agenda cu adresele prietenilor si adresele din contul de email, mai apoi să le trimită acestora mesaje de pe conturile mele (adică de parcă eu le-aş fi trimis), să se substituie mie în deciziile luate pe internet şi în general să se folosească de numele meu şi de datele mele personale. La orice accesare a unui link cu componentă comercială îmi intră în traficul de date mai multe reclame decât informaţia pe care o aştept. Iar abonamentul de servicii de internet se plăteşte conform traficului de date.
De ce toate acestea? Pentru bani, desigur. Furnizorii de servicii pe internet le suprapun vizionărilor, adică celor care deschid un site si întâi văd reclamele – care se deschid primele, înaintea conţinutului aşteptat. Numai că furnizorii de date comerciale nu s-au mulţumit cu atât. Ei pretind ca utilizatorii să şi deschidă siturile oferite, adică distribuitorii „afiliaţi” de conţinuturi comerciale îşi primesc comisioanele numai dacă utilizatorul a citit postările comerciale şi a confirmat citirea lor cu un „Like”, dar a mai şi distribuit prin „Share” mesajul comercial – de data asta fără ca furnizorul să-i mai plătească distribuitorului. În ultimele luni, mesajele comerciale condiţionează acccesul la conţinuturile necomerciale căutate de „likeurire” şi „shareuire”, chiar înainte de a vedea mesajul. Cum adică să declari că-ţi place un mesaj şi să-l distribui chiar înainte de a-l vedea ?!? Asta este prea de tot! Această practică deposedează utilizatorul de dreptul său de a dispune de părerile şi atitudinile sale, folosindu-se de curiozitatea acestuia. Ba mai mult, cele mai multe mesaje comerciale nu mai au nici măcar butonul de închidere funcţional, adică vrei - nu vrei, tot trebuie să priveşti la mesajul care ţi se impune, contrar propriei tale voinţe – prin substituirea voinţei tale şi a libertăţii de decizie.
În fapt, practicile comerciale ne siluiesc pe banii noştri, adică ne şi tâlhăresc pe de-asupra. Mi-e silă ...
Unde sunt legiuitorii în această situaţie? Au fost prezenţi la votare când au adoptat legile care îmi răpesc din drepturile de informare şi de comunicare – în numele democraţiei. Care democraţie? Cumva aceea care mă siluieşte în fiecare zi, cu fiecare mesaj primit?
Mi-e silă!
Voi ce credeţi, ce e de făcut?
Michel de Votre Dame, aprilie 2014

george...@gmail.com

to ARLUG GoogleGroups
Eu folosesc in browser plugin-ul Adblock plus sa imi blocheze reclamele nedorite de pe site-uri si Facebook. Pe mobil am Adaway. Iar pe Facebook am dat block tuturor aplicatiilor care sunt postate de catre alte persoane si unfollow prietenilor care le posteaza... In legatura cu alte prostii bagate cu sila.... Nu stiu ce sa zic... Dar ai dreptate. Ce democratie avem???

Sent from my android device.

Aţi primit acest mesaj pentru că sunteţi abonat la Grupul Google "Arad
Linux Users Group".
Pentru a posta în acest grup, trimiteţi e-mail la ar...@googlegroups.com
Pentru a vă dezabona de la acest grup, trimiteţi un e-mail la
arlug+un...@googlegroups.com
Pentru mai multe opţiuni, vizitaţi acest grup la
http://groups.google.com/group/arlug?hl=ro
---
Ați primit acest mesaj deoarece sunteți abonat(ă) la grupul „Arad Linux Users Group” din Grupuri Google.
Pentru a vă dezabona de la acest grup și pentru a nu mai primi e-mailuri de la acesta, trimiteți un e-mail la adresa arlug+un...@googlegroups.com.
Pentru mai multe opțiuni, accesați https://groups.google.com/d/optout.

Michael Szellner

to ar...@googlegroups.com
Multumesc,
am sa introduc adonurile de blocare a reclamelor ...
dar fenomenul tot ramane ... si se amplifica, pana la paroxism.
MiSz